Voi jumalauta! Viestiketjua lukiessa tulee erittäin monen viestin kohdalla mieleen: "Tähän on pakko kommentoida". Mutta aina joku (vieri useimmiten) ehtii ensin ja vie sanat täsmälleen suustani. Siksi en voi kaikkia viestejä lainata.
vieri:
"- "Vuodatus siis jatkukoon" ...Joo, kyllä minäkin "syytän" tylsästä puolustuspelaamisesta valmentaja Trapattonia tällä kertaa, mutta onhan se totta, että Italiassa on lähes aina peruuteltu tähän samaan malliin, mutta minkäs teet...kun Italiaa noin 20 vuotta sitten aloin kannustamaan niin on turha alkaa vaihtamaan suosikkia. Näillä mennään ja kannustus jatkuu... "
Juuri näin. Paitsi että en ollut vielä 20 vuotta sitten tässä maailmassa seuraamassa futista.
"- En ole kuten kaverini, joka kannattaa lähes aina sitä joka pelaa upean turnauksen (kuten Ranska v.98 ja 2000), mutta kun Ranska tippui tänä vuonna niin kaverini sanoi, että onneksi putosivat."
Minulla on eräs hieman samantyylinen kaveri, paitsi että hänen suosikkinsa vaihtuvat usein seuratasolla, ei maajoukkueissa niin paljoa. Lisäksi hänen täysin perusteettomat ja yliampuvan kriittiset mielipiteensä tietyistä joukkueista ja pelaajista ovat sellaisia, että niitä ei täysijärkinen jaksa kuunnella. (vähän ohi aiheen...)
"- Serie A:ssa ei tosin ole montaakaan hyökkäävän pelityylin omaavaa Italialaista valmentajaa...lähinnä Chievon Luigi Del Neri tulee mieleen päällimmäisenä. Jos Italia pärjää näissä kisoissa vaikkapa neljän joukkoon niin luulen, että "Chicken Trap" jatkaa ainakin vuoteen 2004. Mutta jos menestystä ei tule niin Trap saa lähteä...mielenkiintoista katsoa kuka tulee tilalle? Roman Capello, Chievon Del Neri, Juventuksen Lippi? Luulisin, että Capello olisi lähimpänä. Ulkomaista päävalmentajaa Italia tuskin ikinä ottaa, mutta jos ottaisi niin ex - A.C.Milan ja nykyinen Galatasaray luotsi Fatih Terim olisi oivallinen valinta. ;)"
Vaikka nyt mestaruus tulisikin Italialle, olisin valmis potkimaan Trapattonin pihalle. Ylipäätään joukkueen kärkivalinnat + heidän peluutus (ennen eilisiä vaihtoja) on ollut minun silmissäni todella typerää. Myös taktiikat ovat olleet osittain päin persettä. Kannattavinta olisi mielestäni harjoituspeleissä käytetyn 3-4-1-2:n käyttäminen. Eilenkin Panuccin laittaminen vasemmaksi pakiksi oli käsittämätön ratkaisu.
Hymiösi lopussa hämää minua, mutta minusta olisi oivallinen ratkaisu palkata Fatih Terim Azzurrin peräsimeen. Joukkueesta saataisiin parhaat puolet esiin.
Italian syyttely on vähän ampunut yli.
Hollantia vastaan EM2000-välierässä oli onnea, sitä en voi kiistää. Näissä kisoissa sitä ei ole ollut yhtään. Avustavat erotuomarit ovat tehneet parhaansa Italian pään menoksi, mutta eivät ole vielä onnistuneet. Rebeliltä pyydän anteeksi, että luulin hänen syyllistävän pelkästään italiaanoja 'liimatukat'-nimellä. Mutta se johtuu siitä, että olen vainoharhainen ja näen vihollisia kaikkialla.:)
Cannibalille:
Juventuksen kannattajana olen usein Serie A:n pelejä katsoessani polttanut hihani Totin suhteen. Mies valittaa paljon ja kaatuilee usein, mutta on oikeassa roolissa piilokärkenä maailman eliittiä. Oivaltavat syötöt ja viuhuvat kudit saavat vastustajat (+vastustajien kannattajat=minut) pelkäämään häntä. Ja koska itse kritisoit niin kärkevästi, en voi jättää muistuttamatta sinua kannattamasi Saksan isosta ja rotevasta pelaajasta, joka ei koskaan kaadu vahvuutensa ansiosta, eli Carsten Janckerista.:mad:
Vielä itse pelistä.
Paras Italian peleistä toistaiseksi. Täysi tunnustus Meksikolle, varsinkin Blancolle, Torradolle ja erityisesti laidalla tehokkaasti pelanneelle Arellanolle. Molemmilla oli tilanteensa, mutta pitää muistaa Inzaghin aiheetta hylätty maali. Tasapeli oli aika lailla oikeutettu tulos, mutta - sanokaa mitä sanotte - Italian tappio olisi ollut jo suuri vääryys.
Taktiikassa vieläkin vähän hiomista. Jos välttämättä pitää olla neljä pakkia, niin miksei ollut (vasemmalta oikealle) Maldini - Nesta - Cannavaro - Panucci? Vasemmalla Panucci oli järkyttävän huono ja esitti yhden turnauksen huonoimmista filmausyrityksistä. Keskikentällä kukaan ei noussut erikoisemmin esiin. Kärjessä Inzaghi ei ollut hyvä, muttei kovin huonokaan. Pilasi vain pari hyvää tilannetta liian kovalla kosketuksella palloon. Montellan ainoiksi meriiteiksi jäivät maalisyöttö ja komea maali selkeässä paitsiotilanteessa, muuten mies oli aika huono. Del Pierosta ei paljoa voi kommentoida vähäisen peliajan vuoksi, mutta teki tärkeän maalin. Vieri oli hieman tasonsa alapuolella.
Seuraavaan peliin toivon seuraavaa kokoonpanoa (edellyttäen, että kaikki ovat terveinä):
Buffon
Maldini - Nesta - Iuliano
Coco (onko parempia ideoita vasemmaksi linkiksi?) - Di Biagio - Tommasi - Zambrotta
Totti
Vieri - Del Piero
-Tämä ei ole mitenkään ehdoton. Vasempaan laitaan on muitakin vaihtoehtoja ja Di Biagio on tasavertainen Zanetin kanssa.
Ja vielä vinkki Espanjan suuntaan.
Ehdottomasti Mendieta ja Helguera avaukseen! (Tosin ei enää puolivälierään Italiaa vastaan, muuten voi mennä tiukalle Azzurrilla:D)
edit: Oli vähän vaikeuksia ensin viestin lähettämisessä (modeemi taitaa kenkkuilla), joten pieniä virheitä saattaa olla. Korjasin ensimmäiset silmään osuneet pois.