MM-kisojen mediaoikeudet MTV Oy:lle

  • 823 287
  • 2 480
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Kun näistä selostajista on ollut puhetta, niin äsken päättyneessä Saksa-Italia kamppailussa selostanut Porttila oli mielestäni oikein hyvä, ja miehen juttuja jaksoi kuunnella. Ainakin pesi Anun mennen tullen (ei paljoa vaadita tosin), ja huomaa että kehitystä on tullut miehelle. Verrattuna vaikka parin vuoden takaisiin futikset mm-kisoihin, jossa mies oli ajoittain aika ulapalla.
Ei ole Porttila kyllä mielikuvani mukaan futiksen MM-kisoissa selostanut. Se kaikkien mieleen jäänyt surkea selostaja Etelä-Afrikan futiskisoissa oli Sammy Väisänen, jota ei ole taitu sen koommin selostamossa kuulla.

Kimmo Porttilan kohdalla ongelmana on tietysti se, että hän saa selostettavakseen näitä b-luokan matseja. Potentiaalia Kimmolla on, mutta vaikea tuollaisiin saksaitalioihin on selostajankaan syttyä, kun katsomossakin on n. 200 ihmistä.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole Porttila kyllä mielikuvani mukaan futiksen MM-kisoissa selostanut. Se kaikkien mieleen jäänyt surkea selostaja Etelä-Afrikan futiskisoissa oli Sammy Väisänen, jota ei ole taitu sen koommin selostamossa kuulla.

Kimmo Porttilan kohdalla ongelmana on tietysti se, että hän saa selostettavakseen näitä b-luokan matseja. Potentiaalia Kimmolla on, mutta vaikea tuollaisiin saksaitalioihin on selostajankaan syttyä, kun katsomossakin on n. 200 ihmistä.

Kyllä minusta Sporde jr. juurikin futista E-Afrikassa selosti, saatan toki olla väärässäkin. Muut selostajat olivat Juusela ja Ennekari. Ainakin jossain vastaavissa kisoissa Porttila selosti, mutta ei kai tuollakaan paljon väliä ole. Mennään nyt näissä kisoissa ja näillä mitä on tarjolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ekassa Helsingin ottelussa minua häiritsi tuo kuvakulma. Jotenkin kamera on raahattu korkeammalle kuin yleensä jääkiekko-otteluissa.
Taidettiin tuolta kuvata myös Karjala-turnauksen otteluita ainakin viime vuonna. Joku maikkarin ja Canalin oma keksintö? Itse kyllä tykkään tästä korkeammasta kuvakulmasta. Mielestäni Hartwallilla se normaali kuvauspaikka on liian alhaalla, joten ainakin omalta osaltani tämä on hyvä juttu.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Colorado, Bayern München ja MYPA
empä keksinyt muuta paikkaa niin kysäistään täältä. Onko mitään tehtävissä kun boksi/lautanen ei ole itse lisännyt kanavaa 24/7 ja hakemallakaan sitä ei löydy?!!
 
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Tasuno Tasalakki
empä keksinyt muuta paikkaa niin kysäistään täältä. Onko mitään tehtävissä kun boksi/lautanen ei ole itse lisännyt kanavaa 24/7 ja hakemallakaan sitä ei löydy?!!

Sama täällä. Alkaa hermot menemään, kun peli on jo alkanut ja kanavaa ei näi eikä kuulu!
 

heskey #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, NyR 95-99
Onko kaikilla katsomo.fi-sivuston laatu hyvä? Mulla ainakin harmillisen tasapaksua. Kuva pätki, ja ääni kuuluu hyvin, mutta kuvan laatu on vähän niin-ja-näin. Luulisi että olisi vähän nyt edes voitu panostaa laatuun. Suomi kuitenkin tekniikassa maailman kärki maita.

Kuvakulma jakaa varmaan mielipiteet, minusta tuo kaukainen kuva on ihan hyvä.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Onko kaikilla katsomo.fi-sivuston laatu hyvä? Mulla ainakin harmillisen tasapaksua. Kuva pätki, ja ääni kuuluu hyvin, mutta kuvan laatu on vähän niin-ja-näin. Luulisi että olisi vähän nyt edes voitu panostaa laatuun. Suomi kuitenkin tekniikassa maailman kärki maita.

Kuvakulma jakaa varmaan mielipiteet, minusta tuo kaukainen kuva on ihan hyvä.

Itse olen ainakin tyytyväinen Katsomo.fi:hin. Kuvanlaatu on omasta mielestäni hyvä ja terävä. Eikä tuo 28€ ollut paha hinta tästä paketista.
 

Takiainen

Jäsen
Onko kaikilla katsomo.fi-sivuston laatu hyvä? Mulla ainakin harmillisen tasapaksua. Kuva pätki, ja ääni kuuluu hyvin, mutta kuvan laatu on vähän niin-ja-näin. Luulisi että olisi vähän nyt edes voitu panostaa laatuun. Suomi kuitenkin tekniikassa maailman kärki maita.

Kuvakulma jakaa varmaan mielipiteet, minusta tuo kaukainen kuva on ihan hyvä.

Olen huomannut, että tuo Katsomon kuvanlaatu vaihtelee nettinopeuden mukaan. Eli jos on hitaammalla yhteydellä kiinni niin se player pudottaa kuvanlaatua, jotta toisto olisi mahdollisimman tasaista. Tuota ei pysty käsittääkseni itse muuttamaan. Huomannut ilmiön jos katselee jossain muualla kuin kotona, jossa yhteys on hitaampi.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Onko kaikilla katsomo.fi-sivuston laatu hyvä? Mulla ainakin harmillisen tasapaksua. Kuva pätki, ja ääni kuuluu hyvin, mutta kuvan laatu on vähän niin-ja-näin. Luulisi että olisi vähän nyt edes voitu panostaa laatuun. Suomi kuitenkin tekniikassa maailman kärki maita.

Tuohan taitaa automaattisesti säätää kuvanlaatua yhteyden mukaan. Parhaalla kuvanlaadulla kuva on kyllä erinomainen HDMI-piuhalla televisioon siirrettynäkin. Jostain syystä kuva ja ääni alkavat kuitenkin pätkiä muutaman minuutin välein ja tuota pätkimistä kestää lähemmäs puoli minuuttia. Taitaa olla vika minun päässäni, kun muut eivät ole vastaavasta avautuneet. Yhteyden nopeuden riittämättömyydestä tuo ei ainakaan voi johtua.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko kaikilla katsomo.fi-sivuston laatu hyvä? Mulla ainakin harmillisen tasapaksua. Kuva pätki, ja ääni kuuluu hyvin, mutta kuvan laatu on vähän niin-ja-näin. Luulisi että olisi vähän nyt edes voitu panostaa laatuun. Suomi kuitenkin tekniikassa maailman kärki maita.

Kuvakulma jakaa varmaan mielipiteet, minusta tuo kaukainen kuva on ihan hyvä.

On hyvä laatu ja toimii hyvin, ainakin tällä 100 megan netillä. Parhaan kuvan saa kun pistää hdmi-kaapelilla koneen kiinni hd-telkkariin. Ei tätä hirveästi normi tv-kuvasta erota.
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
empä keksinyt muuta paikkaa niin kysäistään täältä. Onko mitään tehtävissä kun boksi/lautanen ei ole itse lisännyt kanavaa 24/7 ja hakemallakaan sitä ei löydy?!!


Itselläni on myös ongelmia näkymisen kanssa. Tilasin kanavapaketin jo pari viikkoa sitten ja silloin 24/7 näkyi normaalisti, siellä pyöri joku kisojen mainospätkä. Eilen katsoin uudestaan, niin kanavapaikka 350 näkyi, mutta se pyysi virittämään kanavan ja kun laittoi automaattivirityksen, niin kanavapaikka katosi.

Soitin Elisa asiakaspalveluun ja sieltä ne sai kanavan näkymään, mutta sitten illalla se pitikin taas virittää uusiksi ja lopulta virityksen jälkeen kanavapaikka yllättäen katosi taas.

Nyt on pari kertaa viritetty uusiks ja lopputulos: nyt näkyy yht. 29 kanavaa koko telkkarissa...

Enpä siis tiedä ratkaisua, miten saisi näkymään..
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Pätkii niin turkasen paljon tuo lähetys (katsomo.fi). Hoodeeta tuo kuva ei ole nähnytkään, ja silti nettiyhteys on 24/1?
Mitenhän paljon Suomen pelit pätkii...
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Pätkii niin turkasen paljon tuo lähetys (katsomo.fi). Hoodeeta tuo kuva ei ole nähnytkään, ja silti nettiyhteys on 24/1?
Mitenhän paljon Suomen pelit pätkii...

Itsellä ei Katsomo.fi:n lähetys kyllä pätki, mutta en ota nyt siihen sen enempää kantaa. Mitä taas tuohon HD:hen tulee, niin eihän HD-laatua edes ole luvattu, kuten voi esimerkiksi maikkarin sivuilta todeta.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Explorerilla näyttäisi Katsomo toimivan ilman tuota jatkuvaa pätkimistä. Firefox ei taida Silverlightin kanssa tulla kunnolla toimeen...

E: Jahas, puhuin liian aikaisin. Alkoihan se Explorerillakin nykiä, joskaan ei niin pahasti kuin Firefoxilla. Chromella sama tulos kuin Explorerilla.
 
Viimeksi muokattu:

heskey #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, NyR 95-99
Täälläkin pitäis olla 100 megan netti, mutta silti melkoisen tasapaksua kuvaa tarjotaan. Pitänee jotain taikoja alkaa tekemään.
Canal +:lta tuleva CZE-DEN ottelu tulee melkoisen hienolla HD-laadulla.

Explorerilla näyttäisi Katsomo toimivan ilman tuota jatkuvaa pätkimistä. Firefox ei taida Silverlightin kanssa tulla kunnolla toimeen...

E: Jahas, puhuin liian aikaisin. Alkoihan se Explorerillakin nykiä, joskaan ei niin pahasti kuin Firefoxilla.

Joo. Monesti huomannut kun Katsomoa aikaisemmin käyttänyt että Silverlight jumittaa parhaimmillaan koko koneen aivan täysin. Pitänee Exploreria kokeilla...
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
On tuo hieman rasittavaa katsoa kun pätkii, luulisi jo 8/1:nkin riittävän näyttämään sulavaa kuvaa edes pienemmällä kuvanlaadulla - mutta ei. Kuvanlaatu on ja pysyy ja lisäksi pätkiminen ei ota loppuakseen. Usa - Ranska peli toimi loistavasti ja lähes HD-laadun kuvalla.

e: Explorer, Chrome ja Firefox on testattu ja viimeisin todettu huonoimmaksi.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Näin erätauolla vilkaisin, että onko Katsomo.fi:ssä olevan MM-kiekko 24h-kanavan ja tuon ottelun omalla streamilla jotain eroa. Ja pakko on todeta, että ottelun omassa streamissa on parempi tuo kuvanlaatu, joka johtunee siinä käytössä olevasta uudemmasta playeristä.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kanada-Slovakia-matsin erätauot ovat hieman rauhattomia. Tami ja Kekäläinen sanovat parit kommentit pelistä hidastusten kera, sitten mennään Sheddenin kulmaukseen jne. Toisella erätauolla tuli vielä kisauutiset väliin. Mielestäni tämä ei palvele ihan täysillä erätaukokeskustelua; syvällisiin analyyseihin tuskin tällä menolla päästään. Enemmän tästä ähky on seurauksena.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Taidettiin tuolta kuvata myös Karjala-turnauksen otteluita ainakin viime vuonna. Joku maikkarin ja Canalin oma keksintö? Itse kyllä tykkään tästä korkeammasta kuvakulmasta. Mielestäni Hartwallilla se normaali kuvauspaikka on liian alhaalla, joten ainakin omalta osaltani tämä on hyvä juttu.

No miksi ne ylähyllyn paikat on sitten halvempia, jos siältä näkee paremmin? Kamera on laitettu halvoille paikoille, ei ole Kalelta löytyny kalliin paikan lippuja kameramiähelle..
 
Täytyy antaa tunnustusta tuolle Doug Sheddenin kanssa jutustelleelle toimittajalle (mikä sen nimi muuten on?). Harvoin kuulee suomalaiselta urheilutoimittajalta noin sujuvaa englantia.
 
Itse en ymmärrä tuota Sheddenin läsnäoloa tuolla. Ihan nollatason kommentointia ja häntä ilmeisesti pidetään vielä virallisena Känäda-asiantuntijana. Kekäläisen tietotaitoon luotan kyllä, onhan hän ollut NHL:ssä vuosikaudet. Eikä minulla sinällään mitään Sheddenin persoonaa vastaan ole, mutta paljonko hän osaa kertoa Kanadan pelaajista? Ehtiikö Sveitsissä koutsaava valmentaja edes seuraamaan NHL:ää mitenkään erityisen tarkasti tai muutenkaan kertomaan pelaajien ominaisuuksista? Onko Shedden valmentanut yhtäkään Kanadan pelaajista joskus, tuskinpa.

Siis itseäni ärsyttää se, että juuri kanukkien peleihin Shedden otetaan mukaan tuodakseen lisäarvoa, mutta itse en keksi mitä lisäarvoa hän tuo. Esimerkiksi Sveitsin peleihin hänellä olisi varmasti enemmän annettavaa, sillä Sveitsin pelaajista hän tuntee oman liigansa kautta edes joitain.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Toivottavasti tosiaan älyävät viedä kamerat sinne alatasanteelle. Minne voin pistää palautetta?
Maikkarin ensimmäisenä vuotena Euro Hockey tourilla kamerat oli ylhäällä samalla tavalla kuin nyt ja siitä tuli aika rajua palautetta. Kun Canal+ tuli kuvioihin mukaan, niin kamerat vietiin oikealle paikalla keskitasanteelle. Nyt sitten kun ollaan oikein MM-kisoissa niin kamerat on palautettu katonrajaan. Ei helvetti minkä näköistä, no näyttäähän peli ainakin hitaammalta.

Kummola&Sulin&Maikkari&Canal+ todennäköisesti rakantelevat parhaillaan tv-pakettia, missä näkisi pelejä myös oikeasta paikasta kuvattuna. Vaikka noin 20 euron lisämaksusta.

Maikkari ja Canal+ on upottanut rahaa aivan helvetisti tuohon televisiointiin kaiken sen ympärillä olevan extran muodossa, kuten noin 46 studio-asiantuntijan muodossa, unohtamatta digitaalirekkoja ympäri Suomen. Joten on aivan käsittämätöntä, että siinä tärkeimmässä on puutteita.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvin on koko päivän näkynyt katsomon matsit hdtvplayerilla ilmaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös