MM-kisojen mediaoikeudet MTV Oy:lle

  • 823 608
  • 2 480

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Minä en onnistunut löytämään sieltä mitään MM-kisoihin viittaavaa. Kun valitsi "Jääkiekko"-nimisen painikkeen, sen takaa löytyi vain jotain huhtikuun höntsäpelien päivämääriä. Enkö mä taaskaan osaa?

Tuota ominaisuutta testataan ilmeisesti (ilmaiseksi kaikille) viimeisessä eurohockey-tourin turnauksessa ennen kisoja.

Uskoisin, että viihteen asiakkaat pääsevät suht helposti tilaamaan ton MM- paketin netin kautta ja hinta on tosissaan se 14,99 €
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyykö täältä Soneran KotiTV -asiakkaita, jotka olisivat saaneet jotakin extrahyvitystä tuon Canal+ MM-Kiekko 24/7 -sotkun myötä? Sain itsekin tuon MTV3 MAX -kanavan veloituksetta, mutta Valioliigasta ei ollut minulle mitään iloa, kun ne näkyivät jo ennestään. Satuin tuossa äskettäin tilaamaan vielä Canal+ Total -paketinkin ja nyt harmittaa niin vietävästi, kun olin niin tyhmä ja menin tukemaan tuota saatanalliseksi heittäytynyttä firmaa yhä enemmän.

Aiemmin en edes jaksanut harmitella asiaa kovinkaan paljoa, kun olin jossain lapsellisen naiivissa mielentilassa miettinyt, että kyllähän ne kaikki parhaat matsit tulevat Canal+ Urheilulta eikä miltään extrakanavilta. Noh, sanomattakin selvää, että juuri päinvastoinhan ne matsit olikin tipoteltu.
 

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Löytyykö täältä Soneran KotiTV -asiakkaita, jotka olisivat saaneet jotakin extrahyvitystä tuon Canal+ MM-Kiekko 24/7 -sotkun myötä?

Ai siis mitä?! En ole nyt ilmeisesti lukenut kaikkea, mutta mikä sotku ja miltä kanavalta ne nyt Canal+:n puolella näytetään? Itselläni on siis Sonera viihdepaketti ja sain koko Canal+:n kolmeksi kuukaudeksi ilmaiseksi, näenkö nyt ne kaikki Canalin mainostamat MM-kisaohjelmat ja pelit tuon kautta vai onko erikseen vielä joku vitun lisäkanava?
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai siis mitä?! En ole nyt ilmeisesti lukenut kaikkea, mutta mikä sotku ja miltä kanavalta ne nyt Canal+:n puolella näytetään? Itselläni on siis Sonera viihdepaketti ja sain koko Canal+:n kolmeksi kuukaudeksi ilmaiseksi, näenkö nyt ne kaikki Canalin mainostamat MM-kisaohjelmat ja pelit tuon kautta vai onko erikseen vielä joku vitun lisäkanava?

Näet ainoastaan Canal+ Urheilulta tulevat ottelut. Canal+ MM-Kiekko 24/7 on pääkanava, josta kaikki parhaat ottelut tulevat näkymään. Esimerkiksi kaikki Suomen ottelut tulevat tuolta kanavalta. Canal+ MM-Kiekko 24/7 -kanavaa ei saa näkymään Sonera KotiTV -palvelun kautta.

Canal+:n nettisivuilta löytyy kattava kanavaopas ja matsitaulukko.
 

Finneri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara New York Islanders
Tilasin Canalin netin kautta viime Perjantaina, eikä korttia ole vieläkään tullut postissa? Kauankohan pitää vielä odottaa?
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
Löytyykö täältä Soneran KotiTV -asiakkaita, jotka olisivat saaneet jotakin extrahyvitystä tuon Canal+ MM-Kiekko 24/7 -sotkun myötä? Sain itsekin tuon MTV3 MAX -kanavan veloituksetta, mutta Valioliigasta ei ollut minulle mitään iloa, kun ne näkyivät jo ennestään. Satuin tuossa äskettäin tilaamaan vielä Canal+ Total -paketinkin ja nyt harmittaa niin vietävästi, kun olin niin tyhmä ja menin tukemaan tuota saatanalliseksi heittäytynyttä firmaa yhä enemmän.

Aiemmin en edes jaksanut harmitella asiaa kovinkaan paljoa, kun olin jossain lapsellisen naiivissa mielentilassa miettinyt, että kyllähän ne kaikki parhaat matsit tulevat Canal+ Urheilulta eikä miltään extrakanavilta. Noh, sanomattakin selvää, että juuri päinvastoinhan ne matsit olikin tipoteltu.

Itse otin Canal Totalin ennen nuorten kisojen alkua 6kk sopimuksella. Lähinnä sen takia että näkisi nyt kaikki mm-kisa pelit. No nyt kun Soneran KotiTV asiakkaana ei MM24/7 kanava näy sain purettua sopimuksen. Piti sitten tilata antenniverkkoon PlusTV:ltä Canal Total että näkee pelit.
 

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Näet ainoastaan Canal+ Urheilulta tulevat ottelut. Canal+ MM-Kiekko 24/7 on pääkanava, josta kaikki parhaat ottelut tulevat näkymään. Esimerkiksi kaikki Suomen ottelut tulevat tuolta kanavalta. Canal+ MM-Kiekko 24/7 -kanavaa ei saa näkymään Sonera KotiTV -palvelun kautta.

Canal+:n nettisivuilta löytyy kattava kanavaopas ja matsitaulukko.


SIIS EI NYT HELVETTI! Juu, no itse tilasin Soneran viihdepaketin aivan vasta, joten minulla olisi oikeus vielä perua kaupat! Mutta eihän tässä ole järkeä, että kysyttäessä myyjät sanovat MM-kisojen tulevan siis näkymään, sitten varmistaessa, että näenhän Suomen pelit Canal+:n kautta, niin vastaus: "Kyllä, näet kaikki pelit!" Mitä hyvityksiä siis voi tai on edes mahdollista saada?!

Minkä takia kaikki pitää tehdä niin vaikeaksi? Tai vituttavinta on se, että tilaat jonkun paketin siinä toivossa, että näet pelit ja kappas, kuinkas ollakkaan; viime hetkellä on tullut uusi kanava, joka näyttää haluamasi ottelut, mutta se ei jostakin syystä enää näy paketissasi!

P.S. En toivo kenellekään sitä kohtaloa, että vastaa huomenna minun puheluuni Canal+:lla tai Soneralla. ***** ******** *********!!
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
P.S. En toivo kenellekään sitä kohtaloa, että vastaa huomenna minun puheluuni Canal+:lla tai Soneralla. ***** ******** *********!!

Älä suotta odota huomiseen, asiakaspalvelu on auki iltaan asti, soitin juuri äskettäin ja peruin tilaamani paketin. Ihan kivuttomasti meni, mukava täti pahoitteli tilannetta ja ymmärsi yskän kun sanoin että saukkonen ja mainokset ei kiinnosta. Tilanne oli kuulemma Sonerallekin selvinnyt vähän jälkikäteen.

Mitäs nyt sitten?
Mtv3- Katsomosta streaminä? minkäs laatuista se lähetys on? Muistelen joskus ostaneeni muutaman EHT-pelin streamin mutta silloin lähetyksen laatu ei päätä huimannut. Toki tästä on varmaan noin neljä vuotta aikaa. Onko kellään tuoreita kokemuksia?

(....ja sehän on varma miten siinä käy: Myyvät nyt sitä katsomon pakettia muna kovana ja kun kiekko tippuu jäähän niin kaikki servut korkkaa ja siellä on setä TV:ssä pyytämässä anteeksi kun eivät osanneet arvata kuinka suosittu tuo palvelu on.)
 

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Mitäs nyt sitten?
Mtv3- Katsomosta streaminä? minkäs laatuista se lähetys on? Muistelen joskus ostaneeni muutaman EHT-pelin streamin mutta silloin lähetyksen laatu ei päätä huimannut. Toki tästä on varmaan noin neljä vuotta aikaa. Onko kellään tuoreita kokemuksia?

itse katsoin kaikki Suomen pelit nuorten kisoissa Katsomosta ja laatu oli oikeasti hyvä! Ei minkäänlaista ongelmaa kuvanlaadun suhteen, ainakaan itselläni. Ostin siis Leijona-kausipassin sieltä ja kohta taitaa alkaa harjoituspeli Norjaa vastaan Katsomossa. Sillä paketillahan en näe MM-kisoja, mutta muut kauden tapahtumat kylläkin. Jos en muuta keksisi, ostaisin MM-paketin sieltä, mutta taidan viettää toukokuun tiiviisti terasseilla ja otteluiden alkaessa sisällä sporttibaareissa :D Tämä vain siksi, että mielelläni pitäisin kyseisen viihdepaketin itselläni, koska olen sellainen urheiluhullu, vaikkakin jääkiekko on ykkönen!
 

Timppa25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
itse katsoin kaikki Suomen pelit nuorten kisoissa Katsomosta ja laatu oli oikeasti hyvä! Ei minkäänlaista ongelmaa kuvanlaadun suhteen, ainakaan itselläni.

Tää pitää paikkansa. Tosin täällä näkyy niitä jotka itkevät HD:n perään, eikä muu kelpaa, mutta uskon että suurimmalle osalle Katsomon laatu riittää mainiosti. Kun huomio että kyseessä on nettistriimi.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilasin Canalin netin kautta viime Perjantaina, eikä korttia ole vieläkään tullut postissa? Kauankohan pitää vielä odottaa?

Tilasin samaisen paketin muutama viikko sitten ja tuolloin taisi vierähtää reilu viikko, että kortti tuli postissa. Ihmettelin itsekin, että johan kestää kortin saaminen, mutta lienee aika paljon tilauksia sisällä tällä hetkellä...
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katsomossa ihan hyvä paketti: Katsomo - Ohjelmat - Jääkiekon MM-kisat 2012

Kaikki 64 ottelua ja toi 24/7 kanava kisojen ajaksi hintaan 28€ jos ottaa nyt, norm 35,00€.
Pystyyköhän noita otteluita katsomaan uusintana jälkikäteen?

Laitoin asiasta s-postia Katsomoon ja vastaus tuohon omaan kysymykseen: "Ottelut on katsottavissa myös tallenteina otteluiden jälkeen."

Nyt alkoi kyllä kiinnostamaan tuo paketti, kun itse ei suorana pysty kuitenkaan paljoa pelejä katsomaan.

[EDIT] Ja kuulemma välittömästi otteluiden päätyttyä, ovat nuo uusinnat katsottavissa.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
(....ja sehän on varma miten siinä käy: Myyvät nyt sitä katsomon pakettia muna kovana ja kun kiekko tippuu jäähän niin kaikki servut korkkaa ja siellä on setä TV:ssä pyytämässä anteeksi kun eivät osanneet arvata kuinka suosittu tuo palvelu on.)

Hiukan epäillen myös suhtaudun katsomon toimivuuteen kun kiekko jäähän putoaa. Kuorman luulisi olevan eri luokkaa kuin vaikka Urholla tai formuloissa.

PlusTV:stä soittivat ja tarjosivat Canalia, otin. Mielenkiintoista oli se, että puhelinmyyjä tiesi minun olevan TV Viihteen asiakas, mutta TV Viihteen ilmoitus suoramarkkinointitietojen luovutuksesta tuli vasta puhelun jälkeen ja 16.4. asti olisi ollut aikaa kieltää tietojen luovutus...
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Onko tietoa milloin MMJääkiekko247 kanava aukeaa satelliitti puolella ja minkä kanavan tilalle se tulee?

En tiedä sateliittipuolesta, mutta antennissa pitäisi toukokuun alussa olla asennettavissa. Eiköhän se sama molemmille ole.
 

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
[EDIT] Ja kuulemma välittömästi otteluiden päätyttyä, ovat nuo uusinnat katsottavissa.

Ainakin Katsomon Valioliigapaketissa tilanteita voi kelata taaksepäin vaikka kesken pelin. Eli onnistunee aloittaa pelin katsomisen vaikka tunnin myöhässä ja sitten pikkuhiljaa erätaukojen ym. aikana kiriä livelähetyksen kiinni. Lähetys taitaa kuitenkin alkaa live-tilanteesta, jota joutuu kelaamaan alkuunpäin jos kesken lähetyksen tulee mukaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä sateliittipuolesta, mutta antennissa pitäisi toukokuun alussa olla asennettavissa. Eiköhän se sama molemmille ole.

Antennissa on ainakin mulla jo muutaman viikon löytynyt kanavapaikka 24/7:lle, mutta ei sieltä mitään vielä tule.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin Katsomon Valioliigapaketissa tilanteita voi kelata taaksepäin vaikka kesken pelin. Eli onnistunee aloittaa pelin katsomisen vaikka tunnin myöhässä ja sitten pikkuhiljaa erätaukojen ym. aikana kiriä livelähetyksen kiinni. Lähetys taitaa kuitenkin alkaa live-tilanteesta, jota joutuu kelaamaan alkuunpäin jos kesken lähetyksen tulee mukaan.

Hienoa, jos tuollainen ominaisuus löytyisi noista mm-lähetyksistäkin. Onko kuvanlaatu ja kuvaruudun päivitysnopeus ollut muuten minkälainen noissa lähetyksissä? Siis jos vertaa normi kaapelikuvaan?
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En jaksa selata että onko tästä ollut aiemmin puhetta, mutta tuli katsottua tuota asetusta yhteiskunnallisesti merkittävien tapahtumien televisioinnista ja se on aika mielenkiinotoisesti muotoiltu.

Sanotaan seuraavaa:

Televisio- ja radiotoiminnasta annetun lain (744/1998) 20 §:n 3 momentissa tarkoitettuja Suomessa yhteiskunnallisesti merkittäviä tapahtumia ovat:

....
4) Kansainvälisen jääkiekkoliiton järjestämät miesten jääkiekon maailmanmestaruuskilpailut;
...

Edellä 1 momentissa tarkoitetut miesten jalkapallon maailmanmestaruusloppukilpailujen avaus-, välierä- ja loppuottelut sekä Suomen maajoukkueen ottelut, miesten jalkapallon Euroopan mestaruusloppukilpailujen avaus-, välierä- ja loppuottelut sekä Suomen maajoukkueen ottelut, miesten jääkiekon maailmanmestaruuskilpailujen välierä- ja loppuottelut sekä Suomen maajoukkueen ottelut on lähetettävä kokonaan suorina lähetyksinä.

Muut 1 momentissa tarkoitetut tapahtumat voidaan lähettää kokonaan tai osittain suorina tai nauhoitettuina lähetyksinä.

Tuostahan voisi nimittäin tulkita että koko kisat(kaikki pelitkö?) pitää lähettää vapailla kanavilla, mutta vain tietyt pelit pitää näyttää suorana, mutta siis pitäisi kuitenkin joka ikinen peli näyttää vapaasti suorana tai jälkilähetyksenä. Mitä tuossa sitten tarkoitetaan lopulta niin en ole varma, koska eihän YLE:kään tainnut koskaan koko kisoja, eli kaikkia pelejä, ikinä edes näyttää.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Siis mitä helvettiä? Tilasin Canal+ Totalin Soneran KotiTV:seen ja nytkö en näe MM-kiekko 24/7 kanavaa, vaikka mulle sanottiin tilauksen yhteydessä, että näen kaikki pelit? Mitä helvettiä?

Millä tavalla siis saan tuon em. kanavan näkyviin kaapelissa?
 

Fat Jesus

Jäsen
Siis mitä helvettiä? Tilasin Canal+ Totalin Soneran KotiTV:seen ja nytkö en näe MM-kiekko 24/7 kanavaa, vaikka mulle sanottiin tilauksen yhteydessä, että näen kaikki pelit? Mitä helvettiä?

Millä tavalla siis saan tuon em. kanavan näkyviin kaapelissa?

Soneran KotiTV:ssä kyseinen kanava ei näy, Soneran kaapelissa sen saat näkyviin ottamalla Canal Total paketin.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Soneran KotiTV:ssä kyseinen kanava ei näy, Soneran kaapelissa sen saat näkyviin ottamalla Canal Total paketin.

Eli siis sopimuksen purku edessä ja kanavakortti tilaukseen. Ovat taas saatana mahdollisimman hankalasti näinkin yksinkertaisen asian hoitaneet..

Kiitokset vastauksesta kuitenkin.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En kyllä huomaa missä niin sanottaisiin että ne pitää näyttää?

En tuohon toto koko tekstiä laittanut mutta kohdissa 1-4 sanotaan seuraavaa:

1) Kansainvälisen olympiakomitean järjestämät kesä- ja talviolympialaiset

2) Kansainvälisen jalkapalloliiton järjestämien miesten jalkapallon maailmanmestaruusloppukilpailujen avaus-, puolivälierä-, välierä- ja loppuottelut sekä Suomen maajoukkueen ottelut;

3) Euroopan jalkapalloliiton järjestämien miesten jalkapallon Euroopan mestaruusloppukilpailujen avaus-, puolivälierä-, välierä- ja loppuottelut sekä Suomen maajoukkueen ottelut;

4) Kansainvälisen jääkiekkoliiton järjestämät miesten jääkiekon maailmanmestaruuskilpailut;

Eli jääkiekon suhteen ilmoitetaan vain että MM-kisat pitää olla vapaasti saatavilla ja sitten myöhemmin määritellään vain että mitkä pelit pitää näyttää suorina kun taas jalkapallon arvokisoista ilmoitetaan heti tietyt pelit mitkä pitää näyttää. Kyllä tuon minusta voi tulkita niin että kaikki pelit jotka näytetään pitää näyttää maksuttomasti, suorina ei tarvitse muuta kuin tietyt, mutta kaikki näytettävät pitäisi kuitenkin olla vähintään jälkilähetyksenä saatavilla vapaalla kanavalla. Mielestäni MTV ei tälläistä kuitenkaan ole suunnitellut.

Tiedä sitten mitä olympiakisoillakin tarkoitetaan, voisiko ne joku näyttää niin että jotain hajalajeja, vaikka jousiammunta ja ilmapistooli tulisivat vapaasti nähtäviltä kanavilta ja yleisurheilu, uinti, voimistelu, koripallo jne. kaikki maksukanavilta.
 

Takiainen

Jäsen
Nupelle31:lle omia kokemuksia Katsomosta. Kuvanlaatu on ollut vähintääkin tyydyttävä, jopa hyvää. Streami vaihtelee bittinopeutta yhteyden mukaan, jotta itse toisto olisi mahdollisimman tasaista. Eli jos oma Internet yhteys pätkii tai hidastelee, niin toisto ei keskeydy vaan tiputetaan vain hieman kuvanlaatua. Verrattuna Urhoon, joka pätkäisee yhteyden samantien ja bufferoi pari minuuttia, niin suorastaan loistava on Katsomo.

Ottelut on tosiaan mahdollista katsella jälkikäteen, ja jos myöhästyy ottelun alusta sen 15minuuttia, niin kelaa lähetyksen vain alkuun ja ottaa erätauoilla kiinni. Samoin streamin pystyy pausettamaan jääkaapilla käyntiä varten ja jälleen jatketaan siitä mihin jäätiin.

Tyytyväinen olen ollut Valioliiga ja boxing night lähetyksiä katsottuani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös