MM-kisojen mediaoikeudet MTV Oy:lle

  • 824 171
  • 2 480
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olenko minä ainoa, jota tämänkaltainen mainonta häiritsee? Eikö oikeasti löydy mitään muuta tapaa markkinoida kisoja, kuin viime sodissa kieriminen?

Onhan tuosta Iltapäivälehtien sivuilla jo paheksuntaa. Mun joillakin fb-kavereilla on paheksuvia päivityksiä.

En tiedä, en ise oikein osaa ymmärtää sitä, miksi tuollainen olisi paheksuttavaa joidenkin sotatraumojen takia. Ylipäätään olen kyllä sitä mieltä että kaikenlainen sotaretoriikka ja kuvitus (eihän tuo ensimmäinen kerta ole) urheilussa on vaan helvetin väsynyttä. Onneksi Matikainen ei enää valmenna Bluesia.

Mutta onneksi saatiin NHL:n televisioinnista sellainen sopimus, että ne pelit meikällä näkyy. Luulenpa että noiden MM-höntsien aikana tulee seurattua tiiviimmin NHL:n pudotuspelejä kuin tuota hassuttelua.
Sopiihan tuo sotatematiikka varmaan kuin nyrkki silmään sille Mertarantaa jumalana pitävälle karjalalippiskansalle, jolle MM-kisat ovat tosiaan enemmän karnevaalia kuin lajin seuraamista - vähän siihen tapaan, miten Scholl asian edellisellä sivulla ilmaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Onhan tämä nyt aika painajaismaista kun miettii että pelit tulee jälkilähetyksinä Mika Saukkosen selostamina ja radion tarjonnasta huolehtii Radio Nova. Tosiaankin Vappu Pimiä ja Susanna Laine samaan pakettiin, niin ollaan lähellä täydellistä. Harmi että Timo T.A.:n terveystilanne ei salline kisabiisin levyttämistä.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Onhan tämä nyt aika painajaismaista kun miettii että pelit tulee jälkilähetyksinä

Mitäs painajaismaista siinä on, jos tulevat myös suorina lähetyksinä? Eikös toi ole vain hyvää palvelua, että jos et näe livenä, niin voit vielä väijyä jälkikäteen?

Eli vaikka canal+ ei sivuillaan isoilla kirjaimilla kerro otteluiden tulevan suorana myös ilmaispuolelta, niin eihän se niitä asiaa koskevia lakipykäliä muuta. Jokainen voi ihan itsekseen kelailla, että jos myyt jotain, niin kannattaako kertoa, että jostain saa halvemmalla lähes saman tuotteen. Varsinkaan suomalaisille, jotka ovat tehneet lähes taiteenlajin siitä, miten mistäkin tilanteesta päästään halvimmalla.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Onhan tämä nyt aika painajaismaista kun miettii että pelit tulee jälkilähetyksinä Mika Saukkosen selostamina ja radion tarjonnasta huolehtii Radio Nova. Tosiaankin Vappu Pimiä ja Susanna Laine samaan pakettiin, niin ollaan lähellä täydellistä. Harmi että Timo T.A.:n terveystilanne ei salline kisabiisin levyttämistä.

Kuultuani Janne Katajan vaihtavan lafkaa vuoden vaihteessa, olen herännyt lukuisia kertoja keskellä yötä tyyny kyyneleistä märkänä omaan huutooni. Nythän emme pääse nauttimaan hänen hurmaavasta persoonastaan ja maanmainiosta supliikistaan studioisäntänä tai kaukalonlaitatoimittajana.

Studio, Porilaisten marssi. Ja lippu puolisalkoon.
 

Fordél

Jäsen
Pelaajakommentaattoreille ehdoton ei. Täysin turhanpäiväisiä lässyttäjiä. Pelaajakommentaattoreissa on kaksi ongelmaa:

1) Eivät ymmärrä itse peliä lähellekään yhtä hyvin kuin valmentajat
2) Eivät uskalla antaa kritiikkiä (Suomen) pelaajille, koska kuka nyt omia kavereita lähtisi arvostelemaan julkisesti.

Jostain ne valmentajatkin tulee ja monesti taustalla on pelaajaura. Osa pelaajista on fiksuja ja heillä on hyvä ulosanti, jolloin tuovat mielestäni lisäarvoa lähetyksiin. Mun mielestä esimerkiksi Ville Nieminen on ollut hyvä asiantuntija lähetyksissä. Tuo vähän erilaista ja ehkä jopa maanläheisempää näkökulmaa peliin. Niemiselle ei varmasti myöskään ole ongelmana se, että joutuisi antamaan kriittistä palautetta jollekin pelaajalle.

Toi "tuomaskyrö" on periaatteessa hyvä idea, mutta toimisiko kuitenkaan jossain Ruotsi-Sveitsi-matsissa ekalla erätauolla? Suomen peliin olisi kyllä pirteä lisä.

En usko, että mikään toimii Ruotsi-Sveitsi -matsien erätauolla. No ehkä kanavan vaihto...Mutta siis ajattelin juuri lähinnä Suomen pelejä, joissa olisi mielenkiintoista saada myös lätkäasiantuntijoiden ulkopuolista näkemystä. Lähinnä sellaisia henkilöitä, jotka kiteyttäisi sitä tunnepuolta ja kenties uskaltavat sanoa ihan mitä tahansa ajattelevat, koska eivät ole sidoksissa muihin lätkävaikuttajiin.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maikkari alkaa jo pikkuhiljaa mainostaa näitä skaboja näköjään. Voi vaan kuvitella minkälaisen ärsyttävän mainoskampanjan vetäsevät ens vuoden aikana ja sitä tulee joka välissä.. Ajatus Saukkosesta selostamassa Suomen pelejä suurelle yleisölle aiheuttaa kyllä hilpeyttä.. Tuli muuten mieleen että yksi puuttuu joukosta kun tuota tiimiä katselee. Missä on Sporde ?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Suomi-kiekon oppi-isä MTV3:n kohumainoksesta: | Jääkiekko | Iltalehti.fi

Hetkonen, missä vaiheessa Apesta tuli Suomi-kiekon oppi-isä??

Ottaen huomioon Suhosen oman rintamakarkuruuden maajoukkueesta niin ei ihme jos Maikkarin mainos ei miellytä.

Joo, samaa mietin myös oppi-isyydestä. Edelleen tuo mainos minusta vaan junttimainen ja typerä. Kilpaileva ilta-shaisseläpyskä muuten tituleerasi samansisältöisessä jutussa Apea kiekkolegendaksi.

Vikaa virkettä en oikein ymmärtänyt. Eikös Ape valmentanut leijonia 80-luvulla?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Vikaa virkettä en oikein ymmärtänyt. Eikös Ape valmentanut leijonia 80-luvulla?

Tais irtisanoutua pestistään yllättäen hetkiä ennen Moskovan MM-kisojen 86 alkua.

Suhosella on muistaakseni myös intti käymättä, sekin kun aihetta löyhästi sivuaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kyllä itse liityn kanssa siihen porukkaan, joka on tuota mainosta vastaan. Suurena sotaveteraanien arvostajana sekä sukulaisia sodissa menettäneenä ei vaan iske tuo mainos. Siihen aikaan ei paljoa kyselty lähdetäänkö edustamaan Suomea, kutsu tuli ja silloin lähdettiin. Tietääkseni kotikisoihin harvat kutsun saaneet pelaajat eivät lähde noin harmaalla mielellä? Ja jumalauta, kaiken huipuksi mainoksessa hoetaan tuota loppuunkulunutta taivasvarjeletta. Tuosta mainoksesta ei puutu kuin Timo Harjakainen kuormurin lavalla vetämässä ilmaveivejä Munamiehen kanssa Jare & Ville-Gallen tahtiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse arvostan sotaveteraaneja hyvin paljon mutta mielestäni tuo mainos ei loukannut heitä. Ei se nyt mihinkään top10 evah -kategoriaan pääse mutta harmiton mainos jolla herätellään kansallistunnetta. Ymmärrän kyllä niitäkin jotka eivät pidä mainoksesta.

Taitaa Apea harmittaa ettei kutsu studioon käynyt.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Itse arvostan sotaveteraaneja hyvin paljon mutta mielestäni tuo mainos ei loukannut heitä.

Eihän kukaan tietenkään voi kaikkien sotaveteraanien puolesta sanoa loukkaako tuo vai eikö, mutta en pidä itsekään sitä siinä mielessä mauttomana. Minusta tuo on vain yhtä väsynyt kuin sotaretoriikka kiekkoilujutuissa yleensäkin. Ja ylipäätään kuuluu tuohon MertzI/karjalalippis/ihanaaleijonatihanaa/poikasaunoo -genreen, joka on aika puusilmäistä. Mutta isoon osaan kansaa kieltämättä uppoaa. Tampio-kansa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Maikkari alkaa jo pikkuhiljaa mainostaa näitä skaboja näköjään. Voi vaan kuvitella minkälaisen ärsyttävän mainoskampanjan vetäsevät ens vuoden aikana ja sitä tulee joka välissä.. Ajatus Saukkosesta selostamassa Suomen pelejä suurelle yleisölle aiheuttaa kyllä hilpeyttä.. Tuli muuten mieleen että yksi puuttuu joukosta kun tuota tiimiä katselee. Missä on Sporde ?
Eihän sun ole mikään pakko katsoa sitä mainosrahoitteista kanavaa, jos ne (omankin konsernin tuotannon) mainokset ärsyttää niin paljon, vai onko? Jääkö muutoin salkkari-supon roadkilltuskat näkemättä? Voithan sä lupamaksajana katsoa YLEä edelleenkin, sitä tuotantoa mihin YLEllä on varaa. Minunkin mielestä oli ihan kiva juttu silloin, kun YLE vielä näytti lauantaina klo 17 pelin Englannin ykkösdivisioonasta, ihan ilmaiseksi, ai niin mutta olihan se tv-lupa maksettava. Siinä uskossa kuitenkin olen, että kenenkään ei kai ole pakko canalplussaa, urhotv:tä, dna:n 3g-verkkoja tai Koffin 24-packia ostaa, jos ei halua. Eikä myöskään altistua niiden mainonnalle, mainonnastahan voi käsittääkseni kieltäytyä.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hei älkää ny viittikö kaikki pilkata suomalaisten karnevalismia suurimmaksi idiotismiksi maan päällä. Se nyt on vaan tommosta, samaa puupääjengiä on kaikissa kansoissa. Ei viittitä olla rasisteja omiamme kohtaan.

Mulla on tällä hetkellä "kaikki kanavat", mutta silti mua vituttaa tää kehitys. Mä en ole mikään Mertaranta-fani, mutta Suomen kansalle hän on SE selostaja. On kyllä melkoista ilveilyä laittaa tuo ukko selostamaan maksukanaville ja sitten Saukkis vetämään B-Showta.

Heh heh, mitähän se Saukkis ajattelee ite. Kaveri on niin paska selostaja, että sen avulla myydään kanavapaketteja.

Mä kyllä irtisanon kaikki maikkariin ja heidän kätyreihin liittyvät asiat, jos tää kuvio toteutetaan kaikessa karmeudessaan. MM-kisat ei ole mulle niin iso juttu, tärkeempiä on SM-liigan pelit. Ja jos kerran loppupelit tulee Nelonen Prolta, niin meneepä lantit eri lafkalle sitten.

Kannattaa noissa iltapäivälehtien kommentoinneissa huomioida aina se, että Iltalehti edustaa samaa konsernia kuin MTV3. Ilta-Sanomat on sitten Sanoma-Konsernia johon kuuluu Hesari ja Nelonen. Tämä asia ei tunnu olevan kaikkien tiedossa ja se kyllä näkyy johdonmukaisesti noiden touhuissa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eihän sun ole mikään pakko katsoa sitä mainosrahoitteista kanavaa, jos ne (omankin konsernin tuotannon) mainokset ärsyttää niin paljon, vai onko? Jääkö muutoin salkkari-supon roadkilltuskat näkemättä? Voithan sä lupamaksajana katsoa YLEä edelleenkin, sitä tuotantoa mihin YLEllä on varaa. Minunkin mielestä oli ihan kiva juttu silloin, kun YLE vielä näytti lauantaina klo 17 pelin Englannin ykkösdivisioonasta, ihan ilmaiseksi, ai niin mutta olihan se tv-lupa maksettava. Siinä uskossa kuitenkin olen, että kenenkään ei kai ole pakko canalplussaa, urhotv:tä, dna:n 3g-verkkoja tai Koffin 24-packia ostaa, jos ei halua. Eikä myöskään altistua niiden mainonnalle, mainonnastahan voi käsittääkseni kieltäytyä.

Joo, mikään pakko ei tosiaan ole katsoa niitä mainoksia. Mul näkyy canalin kanavat eli sen suhteen ei valittamista. Mutta onko mielestäsi hyvä että nuo kisat siirtyi yleltä maikkarille ?? ehkä viimeisintä vuotta ottamatta lukuun, kisat oli todella laadukkaasti tehty suoritus. Muistan kyllä kun yle näytti englannin ykkördivarin matsit. Sitä ennen näyttivät valioliigan pelejäkin, sä et niitä paljon tainnut ehtiä katsoa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Joo, mikään pakko ei tosiaan ole katsoa niitä mainoksia. Mul näkyy canalin kanavat eli sen suhteen ei valittamista. Mutta onko mielestäsi hyvä että nuo kisat siirtyi yleltä maikkarille ?? ehkä viimeisintä vuotta ottamatta lukuun, kisat oli todella laadukkaasti tehty suoritus. Muistan kyllä kun yle näytti englannin ykkördivarin matsit. Sitä ennen näyttivät valioliigan pelejäkin, sä et niitä paljon tainnut ehtiä katsoa.
Vittu nyt vähän valoja päälle, luuletko että ne oli jotkut arpajaiset jotka maikkari voitti?

Toisekseen, brittien ykkösdivisioonaa pelattiin aika kauan ennen valioliigaa, et tainnut olla syntynyt vielä silloin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kannattaa noissa iltapäivälehtien kommentoinneissa huomioida aina se, että Iltalehti edustaa samaa konsernia kuin MTV3

Eivät ole olleet samaa konsernia moneen vuoteen.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Nyt vasta näin tuon mainoksen. Olen tähän aikaan vissiin vähintään yhtä väsynyt kuin tuo mainos, mutta Tamin hyräily ja sitä seurannut out-of-nowhere -marssilaulu piristivät pitkää iltaa pirusti. Myhäilen edelleen.

Toki sotaretoriikka on teemana todella kulunut ja mainoksen alkupuoli melko nolo. Loppu on kuitenkin hauska, enkä tässä puolestaloukkaantujien luvatussa maassa jaksa tuosta kauheasti veteraanien puolesta pahastua. Muut tekevät sen kyllä munkin edestä.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Onko kukaan huomannut, että tuon spotin loppukuva on suora kopio Band of Brothers eli Taistelutoverit-sarjasta? Okei, jellona on extraelementti, mutta muuten 100 % sama. Tää on mun mielestä ihan hyvä oivallus. Ne jermuosuudet olis voinu jättää tekemättä ja rakentaa alku samalla tavalla kuin Taistelutoverit-jaksoissakin - kun nyt oli päätetty tälle linjalle lähteä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täältä suunnasta isot kiitokset maikkarille, että ovat ottaneet Sheddenin tiimiinsä. En tiedä miten tuohon maakunnissa suhtaudutaan, mutta minun kirjoissani yksi hienoimmista valmentajista joka Suomessa on käynyt ja tuo selvästi uusia ja omia näkemyksiään. Shedden on the Äijä!
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Voi voi.
Ei tuo mertarannan selostus niinkään vaivaa, onhan se välillä vähän kujalla mutta ei kai siinä. Siihen on jo tottunut. Vaan minkä helvetin takia sen täytyy yrittää heittää noita sen "Tosihauskoja" juttuja...? Myötähäpeä. Mielestäni olisi ollut kohtuullista lopettaa tuohon MM- Kultaan. Sama ärsyttävyys muuten tuli siinä pyöreän pöydän keskustelussa, ja oikeastaan koko herran aikaisemmassakin TV-Tuotannossa. Mikä se ohjelma nyt oli..."Se on siinä"??
 

Sambody

Jäsen
Voi voi.
Ei tuo mertarannan selostus niinkään vaivaa, onhan se välillä vähän kujalla mutta ei kai siinä. Siihen on jo tottunut. Vaan minkä helvetin takia sen täytyy yrittää heittää noita sen "Tosihauskoja" juttuja...? Myötähäpeä. Mielestäni olisi ollut kohtuullista lopettaa tuohon MM- Kultaan.

Väitän silti, että Mertsi vie niin sanotusti puhtaasti kuusmuna, jos vaihtoehtona on ollut Mika Saukkonen. Pahimmat pelot siis sivuutettu, kun ei tarvitse kuunnella SaukkosMikaa Suomen pelejä katsellessa.

Muutenkin positiivinen yllätys siitä hirveästä oksennuksesta, jota maikkari löi eetteriin vielä viime kaudella jääkiekon osalta.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Ja minä kun luulin, ettei mertamolotusta tarvitsisi enää kuunnella lätkämaaotteluissa. Huoh, siinä meni sekin toivo, että siirto maikkarille toisi mukanaan jotain positiivista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös