Canalin sivuille on nyt ilmestynyt lisätietoa tästä lätkä-kuviosta ja niistä jotain luettavissa täällä:
Usein kysytyt kysymykset ~ CANAL+.
Hyvä että jotain tietoa löytyy, mutta tosiaan melko epäselviä ilmauksia tuolla on, ja ne jättävät ilmaan kysymysmerkkejä.
"Antero Mertaranta selostaa vapaasti katsottavilla kanavilla joitakin otteluita." - Tässä yhteydessä ei käy selväksi, onko kyse MM-otteluista vai esimerkiksi jälkilähetyksinä näytettävistä höntsäpeleistä.
"Kaikki MM-kisojen 64 ottelua nähdään suorana" - Alkupelit pelataan siten, että on kaksi ottelua melkein aina päällekkäin. Matseja tulee siis kahdelta eri kanavalta samaan aikaan. Miltä kanavilta? Onko toinen juuri se 24/7 jonka saa jollain lisämaksulla?
"MTV MEDIA näyttää maksutta MTV3:lla tai muilla vapaasti katsottavilla kanavillaan Suomen ottelut, semifinaalit ja finaalit." - Ja taas vanha virsi, mutta minua tämä häiritsee edelleen: Miksi tässä ei sanota että SUORANA, koska edellisessäkin kohdassa niin sanotaan tuon 64 ottelun kohdalla. Joo tiedän ne lakipykälät, mutta minä ainakin olen niin vainoharhainen maikkarin suhteen, että en ihmettele yhtään, vaikka joku porsaanreikä tai lakimuutos veisi nämäkin jonnekin SubTV:n jälkilähetyksiksi.
"Kaikki Suomen pelit ja turnauksen ratkaisuottelut eli yhteensä 12 ottelua radioidaan" - Mikä kanava? Nova?
"...nämä ottelut tarjotaan myös ruotsinkielisellä selostuksella televisiossa." - Tää olikin hyvä uutinen. På svenska hakkaa 100-0 Saukkosen selostukset.
"takaamme, ettei vapaasti katsottavien kanavien muuhun ohjelmistoon tule jääkiekon MM-kisojen aikana merkittäviä muutoksia" - Tämähän nyt on selvä asia. Tukee myös sitä, että ilmaispelit ovat subilla tai jollain muulla jämäkanavalla ettei bumtsibumit siirry.