MM-kisojen mediaoikeudet MTV Oy:lle

  • 824 336
  • 2 480

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Mikä tuossa niin häiritsi?

Kysymys ei ollut itselleni asetettu, mutta vastaan omasta puolestani. Minua tuossa mainoksessa lähinnä hävettää/huvittaa tämä iänikuinen sodan ja urheilun yhdistäminen toisiinsa. Se on minun mielestäni vain niiiiiiin väsynyt tapa markkinoida nimenomaan lätkää.

Muuten suhtaudun vrasutuneen positiivisesti näihin maikkarin "kiinnityksiin". Ehkä muutama pukumies liikaa (lähinnä Duhva ja Jalonen), mutta muuten ihan kova paketti. Canal+ monivuotisena asiakkaana tuskin jään hirveästi häviölle tästä kisojen kuvausoikeuksien siirtymisestä pois Yleltä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Minua tuossa mainoksessa lähinnä hävettää/huvittaa tämä iänikuinen sodan ja urheilun yhdistäminen toisiinsa. Se on minun mielestäni vain niiiiiiin väsynyt tapa markkinoida nimenomaan lätkää

Joo. Ihan ok-toteutus, sellasta kaveri-kaveri-yhdessä-rintamassa-kiekkokansan-kanssa -meininkiä. Vähän viisaammat on sotatermistön ja urheilun linkittämisen mauttomuuteen tarttuneet vuosien varrella, mutta...se on mitä se on.

Miettikää mahdollisuuksia: tämän pätkän pyörittäminen olympiastadionin valotaululla Suomi-Venäjä -matsin aikana kun siellä varmasti muutama itänaapurin kansalainenkin on paikalla. Sopis kuin nyrkki silmään.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Samat henkilöt aika pitkälti on nyt maikkarilla siis, jotka olivat ylelläkin. Tapsa vielä studioisännäki ja myös J.Saarinen mukaan niin ei vaihtoa välttämättä edes huomaisi heh.
Toivottavasti kaikenmaailman pelleilyt jätetään nyt vähemmälle sitten. Siis ei mitään munamiehiä tms muita tekemään oheisohjelmaa.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miettikää mahdollisuuksia: tämän pätkän pyörittäminen olympiastadionin valotaululla Suomi-Venäjä -matsin aikana kun siellä varmasti muutama itänaapurin kansalainenkin on paikalla. Sopis kuin nyrkki silmään.

Joo. Ja Saksa-Venäjä matsissa vois sitten laittaa kuvaa niiden välisestä hirtehisen hauskasta kahinnoinnista 41-45. Mahtavia ideoita kerrassaan...

Siis niin vitun väsynyttä...
 
Katselin justiin kolmosen mainosspottia joka tulee aina kympin uutisten jälkeen. Nyt tämä b/c-luokan höntsien hehkutus vasta käsistä lähteekin. Ei jeesus saatana, olympialaisia ja world cuppia ootellessa.. On vaan ikävä kyllä turhan keräilykamaa.
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Kyllähän sen arvasi, että tässä oli joku koira haudattuna kun oikeudet siirty Maikkarille...läheltä ylös ja kiss kiss!!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Meneekö se tosiaan niin, että Mertzi selostaa Canalin puolella ja joku muu (Saukkis? Yäk!) Maikkarin puolella noita pelejä?

Niin nuo juuri infosivat, että Saukkonen selostaa vapaalla puolella.

Mulla särähti pahasti korvaan tuo, "suomen ottelut, välierät ja finaalit ovat myös nähtävänä vapaalla puolella". Kertaakaan ei mainittu suoraa lähetystä. Uskotte ystävät, että maikkari kusettaa ja noi tulee jälkilähetyksenä keskellä yötä.
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Mulla särähti pahasti korvaan tuo, "suomen ottelut, välierät ja finaalit ovat myös nähtävänä vapaalla puolella". Kertaakaan ei mainittu suoraa lähetystä. Uskotte ystävät, että maikkari kusettaa ja noi tulee jälkilähetyksenä keskellä yötä.
Samaa olen miettinyt jo pitkään...missään ei ole kertaakaan, vahingossakaan mainittu, että kyseiset matsit tulisivat suorina lähetyksinä. En jaksa uskoa tähän, kun on kyse Maikkarista. Joku pubi saa mun rahat...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika pahan miinan laittoivat, Saukkosen selostus vapaalla puolella ajaa suuren osan jengistä maksukanavalle tai jonnekkin ulkomaisten streamien pariin.

Eikai se Panu Markkanen ollut missään roolissa, eihän? Olisi aika killeri yhdistelmä pistää vapaalle puolelle Saukkonen selostamaan ja Markkanen ja Essi Keskinen studioon.
 
Samaa olen miettinyt jo pitkään...missään ei ole kertaakaan, vahingossakaan mainittu, että kyseiset matsit tulisivat suorina lähetyksinä. En jaksa uskoa tähän, kun on kyse Maikkarista. Joku pubi saa mun rahat...

Siltähän tämä haiskahtaa kun löivät vielä Saukkosen kylkeen. Jutihan voisi olla kommentaattorina (enemmän hyötyähän siitä joukkueelle niin olisi) ja joukkopako olisi valmis. Maikkari on käsittääkseni köysissä formuloiden kanssa kun "urheiluhullua" kansaa ei kiinnostakaan kuin mestaruudet ja nyt paikataan luultavasti.

Eikös näistä urheilutapahtumista tehty joku lista mitkä pitää maksuttomana näyttää vaan oliko suorana?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo Saukkis ja Taivainen tosiaan selostaa vapaalla kanavalla. Ei tuo Taivainen ole paha (muistaakseni ihan ok selostaja), mutta tuo Saukkis saa oksennusreagtion aikaan. Joutuneen siirtymään Canalin asiakkaaksi pitkä tauon jälkeen.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän se on selvä asia, että jos Mertaranta ei selosta ilmaiskanavalla niin siitä nousee kansan syvissä riveissä sen kokoluokan metakka ettei Maikkarilla ole muuta mahdollisuutta kuin pistää Antero ilmaispuolelle.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin nuo juuri infosivat, että Saukkonen selostaa vapaalla puolella.

Mulla särähti pahasti korvaan tuo, "suomen ottelut, välierät ja finaalit ovat myös nähtävänä vapaalla puolella". Kertaakaan ei mainittu suoraa lähetystä. Uskotte ystävät, että maikkari kusettaa ja noi tulee jälkilähetyksenä keskellä yötä.

Laissa on määrätty, että ne pitää näkyä kokonaisuudessaan suorina lähetyksinä vapaalla kanavalla.

Kahdeksan suomalaisittain merkittävintä urheilutapahtumaa pitää jatkossakin olla televisiossa katsottavissa maksuttomasti. Valtioneuvosto hyväksyi merkittävien urheilutapahtumien listan 22. helmikuuta.

Listalla ovat:

- miesten jääkiekon MM-kilpailut kokonaisuudessaan

...

Suorina pitää kokonaisuudessaan lähettää myös miesten jääkiekon MM-kisojen välierä- ja loppuottelut sekä Suomen joukkueen ottelut. Muut listan tapahtumat voi lähettää kokonaan tai osittain joko suorina tai nauhoitettuina.
lvm.fi
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Aika pahan miinan laittoivat, Saukkosen selostus vapaalla puolella ajaa suuren osan jengistä maksukanavalle tai jonnekkin ulkomaisten streamien pariin.

Kauankohan Maikkarin mainostajat ja suuri yleisö katsoo tuollaista kieroilua. Luulisi, että maine kärsii sen verran, että analin tilaukset vähenevät, kun ihmiset ajattelevat, että heitä kusetetaan. En ole missään Euroopan maassa nähnyt, että vapailla kanavilla olevat lähetykset ovatkin vain jotain kakkosluokan "varjokisoja" pääshown ollessa maksukortilla.

Suuri vääryys, ettei koko köörille pueta enää niitä oransseja takkeja. Kuka autorisoi uudet takit?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on varmasti ollut alusta asti selvää, että Maikkari yrittää tehdä ilmaislähetyksistä mahdollisimman heikkolaatuisia, jotta ihmisiä saataisiin ajettua ostamaan Canalin maksukanavapaketteja.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on varmasti ollut alusta asti selvää, että Maikkari yrittää tehdä ilmaislähetyksistä mahdollisimman heikkolaatuisia, jotta ihmisiä saataisiin ajettua ostamaan Canalin maksukanavapaketteja.

Tilannehan on se, että joka tapauksessa niistä maksettaisiin lisää, koska YLEllä ei ollut varaa maksaa oikeuksista. Eli käytännössä joko kaikki suomalaiset maksaisivat lisää televisiolupamaksuna tai sitten ne, jotka haluavat kisoja nähdä, maksavat itse omat herkkunsa.

Eihän YLEllä ole enää varaa oikeastaan muuhun kuin puoli yhdeksän uutisiin, kun Kotikatukin lopetettiin!
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Jaahas, jää sitten tästä lähin mm-kisat aika minimiin. Juuri ja juuri pystyy finaalin ja Suomen pelit katsomaan, mutta siihen se sitten jääkin. En kyllä tosiaankaan aio toista kanavapakettia hankkia joidenkin mm-kisojen takia. Täytynee katsoa mute päällä ne pelit jotka saukko selostaa. Onneksi Taivainen nyt vielä menettelee, vaikka onkin omasta mielestäni parempi jalkapallon selostamisessa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen yksinkertaisen huumorin ystävä. Mielestäni olisi ollut hulvatonta, kun tuolla mediatilaisuudessa olisi esitelty kuumeisesti odotettu Hockey Night-tiimi MM-kisoihin ja verhon takaa olisivat tulleet Saukkonen, Juti ja Linkku. Uutena tiimiin olisi kuitenkin liittynyt Sihvonen. MM-kisat vedettäisiin täysin samalla sapluunalla kuin muinainen HN. Sen takia olisi melkein voinut hommata maksuversion.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jaahas, jää sitten tästä lähin mm-kisat aika minimiin. Juuri ja juuri pystyy finaalin ja Suomen pelit katsomaan, mutta siihen se sitten jääkin. En kyllä tosiaankaan aio toista kanavapakettia hankkia joidenkin mm-kisojen takia. Täytynee katsoa mute päällä ne pelit jotka saukko selostaa. Onneksi Taivainen nyt vielä menettelee, vaikka onkin omasta mielestäni parempi jalkapallon selostamisessa.
Voihan ottelut katsoa tosiaan mutella ja ottaa äänet vaikkapa Radio Suomelta (tai tuleekohan Yle Puhe-kanavalta jo tuolloin.) Näin oli tapana isälläni tehdä jo joskus 80-luvun alkuvuosina kun tv-vastaanottimen selostaja nyppi liikaa. Olisko ollut Juha Jokinen? No, ihan sama.
 

scholl

Jäsen
Se on varmasti ollut alusta asti selvää, että Maikkari yrittää tehdä ilmaislähetyksistä mahdollisimman heikkolaatuisia, jotta ihmisiä saataisiin ajettua ostamaan Canalin maksukanavapaketteja.

Itse olen vahva Maikkarin kyvyyttömyyteen uskoja, ts. vaikka kuinka haluaisivat tehdä hyvääkin laatua niin tuloksena on bumtsibummia. Se on osa heidän DNA:taan, yrityskulttuuri on niin vahvasti scheissea.

C+:aa en tilaa. Aikanaan tilasin, mutta silloin se taisi olla vielä ranskalainen. Tuo Maikkarin touhu ottaa kyllä niin paljon päähän, ettei tulisi mieleenkään maksaa siitä C+ tilauksen muodosssa, eikä myöskään antaa rahaa eurokeijolle, eikä varsinkaan lädeille. Kadun sitä, että olen joskus maksanut kanavista, joista on tullut lädipalloa, vaikken ole niitä otteluita seurannutkaan. Se on nimittäin niin, että epäsuorastihan olen silloin tukenut lädejen vastenmielistä liigaa ja heikentänyt suhteellisesti muiden, parempi jalkapalloliigojen asemaa. Niin ja pitää muistaa, että arabit ja slobot hyötyvät kanssa C+ tilauksista.
 

Kojak Jr.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Rangers
Olen yksinkertaisen huumorin ystävä. Mielestäni olisi ollut hulvatonta, kun tuolla mediatilaisuudessa olisi esitelty kuumeisesti odotettu Hockey Night-tiimi MM-kisoihin ja verhon takaa olisivat tulleet Saukkonen, Juti ja Linkku. Uutena tiimiin olisi kuitenkin liittynyt Sihvonen. MM-kisat vedettäisiin täysin samalla sapluunalla kuin muinainen HN. Sen takia olisi melkein voinut hommata maksuversion.
Mielestäni tämä olisi ollut huomattavasti parempi ratkaisu, kuin tämä tuleva megaluokan perseily, ja epäilemättä halvempi. Pelkällä camp huumorilla olisi päästy jo pitkälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös