Canal+:n jalkapallolähetysten selostukset ovat olleet erinomaisia jo vuosikaudet, enkä epäillyt hetkeäkään, etteikö Juha Taivainen pystyisi hoitamaan hommia myös jääkiekon puolella. Mainittakoon, että Taivainen toimi aikoinaan Canal+:lla lätkän ns. nelosselostajana J-P Jalon, Mikko Innasen ja Jani Alkion hoidellessa pääosin SM-liiga- ja NHL-lähetykset.
Taivainen on rautainen ammattilainen, jolla on ulosanti huipputasolla ja vielä kun selostaa jääkiekkoa muutaman kauden lisää, niin kokonaisuus on erinomainen. Mies on kuitenkin tehnyt oikeastaan koko uransa pelkästään jalkapallon selostuspuolella ja kiekosta ei ole hirväesti kokemusta.
Onhan tämä valovuoden mittainen oikea askel MTV3:lta heivata teppolaaksoset helvettiin ja siirtää Anu kakkosselostajan tontille. Vielä kun Saukkonen saadaa sirrettyä lopullisesti pois selostushommista (on laji sitten yleisurheilu tai jääkiekko), niin hyvä tulee.
Aravirta oli selkeä yllättäjä. Olen pitänyt häntä vuosien saatossa hieman itsestäänselvyyksiä turisevana kommentaattorina, mutta läpi EHT-turnauksen hyvää analysointia.
Pelaajakommentaattoreihin en ole koskaan lämmennyt, eikä Wallinheimo edusta mitään poikkeusta tällä saralla. Kölli menee rimaa hipoen, ei aiheuta minulle ylimääräistä verenpaineen kohoamista.
Markkaspanun ja kumppaneiden tekemät erätaukohaastattelut ovat minulle sivuseikka jääkiekkolähetyksissä. Lähtökohtaisesti ne eivät tuo mitään lisäarvoa katsojalle. Ainoiksi mielenkiintoisiksi kommenteiksi voidaan laskea valmentajien antamat lausunnot.