Mä luulen että täällä tulee vielä monelle ikävä ylen lähetyksiä ensi vuoden kotikisoissa. Ylen lähetykset on kuitenkin mun mielestä ihan suhteellisen laadukkaita niin tekniseltä kuin toteutuksenkin kannalta katsottuna. Vähän pelkään että maikkarin aikakaudella varsinkin ilmaislähetyksien katsojat saa tottua siihen, että ääni tulee pari sekuntia ennen kuvaa ynnä muuta vastaavaa sekoilua. Ylellä on kuitenkin niin paljon kokemusta niin mm-kisoista kuin muistakin urheilutapahtumista, että harvemmin siellä moisia lapsuksia tapahtuu. Kun taas maikkarin kokemus rajoittuu (vähän kärjistetysti) puhelimen kautta selostettuihin formulakisoihin.
Toteutuspuolikin on ylellä mun mielestä ihan hyvin hanskassa. Erataukohaastattelut nyt on sitä samaa kiekkojargonia aina vaikka niitä olisi tekemässä kuka (no kieltämättä sen Heneliuksen voisi siirtää johonkin muihin hommiin) ja selostus on aikalailla makuasia. Tosin jos maikkarilla selostaa Saukkonen niin saa ylen selostaja olla aikamoinen surkimus, että kuuntelee Saukkosta mieluummin. Mutta studio ylellä on kyllä ihan hyvässä kuosissa varsinkin nyt kun Nieminen on siirretty(?) vilttiketjuun. Tapsan ammattitaito on jo aiemmista kisoista rautaiseksi havaittu ja Juuselakin on mielestäni nykyään ihan hyvä tuossa studioisännän roolissa. Ja varsinkin Suikkanen on ollut yleltä kyllä loistava haku studiokommentaattoriksi, eikä södessäkään mitään vikaa ole. Mielenkiintoista nähdä minkälaista porukkaa maikkari saa studioonsa rekryttyä. En väitä, että yle vetäisi mitenkään täydellisesti tota hommaa, mutta kyllä sieltä tietynlainen ammattitaito paistaa läpi ja kyllä ylen lähetyksiä mm-kisoista ihan mielellään katselee.
Maikkarin suurimmaksi ongelmaksi pelkään muodostuvan helvetillisen kaupallisuuden tuputtamisen ainakin ilmaispuolella. Tästä hyvä esimerkki tämän vuoden harjakaissekoilut. Yle kun ei ole mainosrahoitteinen lafka niin siellä ei ole tarvetta puffata muuta kanavalta tulevaa ohjelmistoa. No annetaan maikkarille kuitenkin rehellinen mahdollisuus, mutta ainakaan itselläni ei ole hirveän suurta luottoa ko. lafkan suuntaan.