Vatasta kehutaan kovasti, osittain syystäkin. Minulle jäi kyllä päällimmäisenä mieleen näistä kisoista muutama kardinaalimunaus. Olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että Vatasen valinta oli hyvä juttu. Mutta turha tulla minulle väittämään, että Vatanen pelasi hyvät kisat. Nuo ison luokan virheet muutamassa ottelussa vain painavat aika paljon. Ainekset seuraavaan Ruotaseen olemassa, jos ei osaa ottaa opikseen.
Korpikoskea mollasin hiukan ennen vikaa matsia. Tsekkiä vastaan oli kuitenkin todella hyvä. Hienoa, että joku sentään paransikin loppua kohti.
Vatasen suurin ongelma näissä kisoissa taisi olla se ,että joutui olemaan melkeimpä se enemmän varmistavampi osapuoli kun pakkiparina oli Niskala. Joku enemmän puolustavamman parin kanssa Vatanen olisi ekkäpä pystynyt pelaamaan hieman enemmän vahvuuksilla ja ei olisi tarvinnut välttämättä niin paljon vääntää yksinään siellä maalin edustalla.
Jokatapauksessa Vatanen ainakin omassa mielestäni ajoi itsensä sisään kansainvälisiin peleihin ja viellä kun saa vähän ruisti lisää rantaisiin niin hyvää tulee. Ei ollut edes nyt joukkueen heikoimpia puolustajia ja ikää on vasta se 18 vuotta. Puolustus peli ei ehkä ole viellä edes se suurin puute sillä mielestä Vatanen pystyi suhteelisen hyvin muiden mukana ja sai paria mokaa lukuunottamatta pidettyä miehet kurissa( ja kenelläpä Suomen pakilla ei jotain mokia puolustuspäässä olisi tullut) suurin puute tällähetkellä on ehkä laukauksien taso jotka ei edes SM-liigan tasolla viellä suoraan maaliin mene( tosin laukaus lähtee nopeasti ja suurin osa syöttöpisteissä tulee siitä kun hyökkääjät pistivät ripareita sisään)