Joku senttereistä on pakko heittää laitaan kun laitureista on pulaa ja senttereistä taas ylitarjontaa. Tähän yhtälöön ei ole muuta ratkaisua kuin laittaa senttereitä laitaan. Tällä hetkellä laitureina 3 sentteriä eli Lehteriä, Hahl ja Komarov.
On siihen yksi ratkaisu: Santala helvettiin kisoista ja pakeista vaikka Vatanen laituriksi. Kaveri oli väliin epävarma oman pään pelissä, mutta pääsi lähes heittämällä Tanskan hyökkäysalueelle. Ei tainnut samanlainen temppu onnistua moneltakaan laiturilta. Hahl ei ollut niin huono kuin annetaan olettaa. Täytti täysin paikkansa ja taisteli kiekoista loppuun asti. Itse asiassa Hytösen ketju tasakentällisin oli selvästi Suomen toiseksi paras.Hahl sentterinä joutuu laitaan, mutta ihan hyvää ja perusvarmaa peliä hän laidassakin esittää. Komarov nyt on ollut laiturina muutenkin enemmän kuin sentterinä, niin kuin useat heebot tälläkin palstalla ovat päivitelleet.
Santala on leijonapaidassa ollut mitään sanomaton paska kautta historian. Tämä totuus on minulle selvinnyt jo vuosia sitten, mutta Jaloselle ei vieläkään.Tanska-tappiokin oli mielestäni suurelta osin henkilökohtaisesti hänen "ansiotaan". Mitä se kertoo päävalmentajastamme? Joko sen, että hän on puhdas amatööri päättämään pelaajien valinnoista tai sen, että hän tietää mitä tekee ja Santala nousee suuriin parrasvaloihin ja ratkaisijaksi turnauksen edetessä, joka taas kertoisi Jalosen ainutlaatuisesta nerokkuudesta. Toivon jälkimmäistä, mutta epäilen ensin mainitsemaani. Minulla on nimittäin suuret antipatiat Santalaa kohtaan. Toivon sydämeni pohjasta, että olen väärässä.
PS. Lehterän ja Korpikosken vaihto oli mielestäni oikeansuuntainen ratkaisu.