Heitin sen siksi sinulle, että sinä pyydät minua selittämään paria poikkeusta, mutta säännöllisesti nuo joukkueet ovat tasoa C ja siitä alaspäin eikä A tai B -tason joukkueita, niin minkä takia minun pitäisi alkaa joihinkin poikkeuksiin miettimään minkä vuoksi silloin on nähty vähemmän kieltäytymisiä? Jos mm-kisat ihan aidon oikeasti herättäisivät kiinnostusta ja arvostusta Pohjois-Amerikassa (ja muuallakin), niin ei nähtäisi näitä C-tason nippuja. Hyvin yksinkertaista. Ei jalkapallossakaan em-kisat ja mm-kisat kerää mitään C-tason joukkueita vaan kaikki haluavat osallistua noihin, vaikka olisi pientä vaivaakin. Sen sijaan olympialaisten kohdalla tilanne on jalkapallon puolella täysin toinen.Esität minulle todistustaakan. En pidä sellaisesta argumentoinnista.
Mutta selitän sinulle muut vuodet:
2022: Rankka (korona) NHL-kausi takana.
2021: Vielä rankempi (korona) NHL-takana.
2014: Olympialaiset takana.
2013: Kanadalla hyvä joukkue, USA:lla ei niinkään.
2012: Molemmilla ihan hyvä joukkue.
2011: Molemmilla ihan hyvä joukkue.
2010: Olympialaiset takana
Eli kyllä USA ja Kanada ovat saaneet ihan hyvät joukkueet silloin kun ei ole ollut NHL-olympialaisia. Ei siis mitään E-luokan joukkueita kuten nyt.
Kieltäytyjien määrä on tasan tarkkaan paras mittari kertomaan arvostuksesta näitä kisoja kohtaan.