Nämä kisat olisi sopiva hetki vaihtaa maalilaulua. VilleGallen Vain elämää-versio Peto on irti -kappaleesta otettiin käyttöön jo vuoden 2016 nuorten MM-kisoihin. Kappale toimi pari vuotta, mutta se ei ole koskaan ollut niin hyvä, että soisi seitsemän vuotta putkeen kaikissa ikäluokissa harjoituspeleineen. Muutama poikkeus on, kuten yhdet nuorten kisat Dirlandalla.
Peto on irti on nähnyt jo kaksi maailmanmestaruutta, kaksi nuorten maailmanmestaruutta ja yhden poikien maailmanmestaruuden. Sen aikana on pelattu sekä miesten, naisten että nuorten kotikisat.
Viime vuoden MM-kisat olivat monessa mielessä ympyränsulkeutuminen. Leijonat sai uudella areenalla juhlia mestaruutta, kokeneemmat pelaajat kruunun uralleen (Hietanen, Filppula) ja olympiakulta sai jatkoa. Vaikka Anttilalla ja kumppaneilla riittää nälkää vielä, niin uusien kotikisojen ei tarvitsisi yrittää kopioida liikaa edellisiä.
Maalilaulun vaihtaminen olisi yllättävän freesi uudistus Jääkiekkoliitolta. Sen ei tarvitse olla pysyvä muutos, kunhan vanha vaihtuu. Esimerkiksi Käärijän Cha cha chan "Nyt lähden tanssimaan..."-kohdasta sopisi ajankohtaan hyvin. Makuasioita jos joku rokimpikin olisi heittää.
Jos joku tietää mihin tästä voi laittaa virallisesti palautetta niin teen sen tänään. Olen kiekkoliiton sivuja selaillut etsinyt tahoa jonne kirjoittaa tai soittaa mutta en ole keksinyt oikein kuin infon ja sinne olen kerran palautetta laittanut mutta sieltä ei tullut lukukuittaustakaan.
Kirjoitin tuonne johonkin harjoituspelin ketjuun että ei paljon hampaita naurata kun pitäisi juhlia maalia niin enemmän vituttaa se että maalin takia alkaa "aina ku mä lämmäään rallattaa"
Jos Cha Cha Chaata pitäisi saada niin suomalaisille kiekkofaneille sopisi paremmin se kohta "pidän kaksin käsin kiinni juomistani"
Viimeksi muokattu: