Haidekkeri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
En itse pysty ymmärtämään joidenkin harmitusta siitä, että MM-kisojen voitosta iloitaan ja nautitaan laajasti Suomessa. Se, että ihmiset ovat iloisia, on keskimäärin aina hyvä asia. Minä ainakin olen mieluummin iloinen ja onnellinen kuin taivastelemassa muiden onnea väsyneeksi.
Sama homma itsellä. En ymmärrä miksi ei saisi iloita nyt kun on ollut mahdollisuus. Suomella kuitenkin on ollut aika pitkiä kuivia kausia kun noista voitoista ei tarvinnut edes haaveilla ja sellainen väistämättä on edessä sitten kun Jalonen väistyy. Saadaan sitten "iloita" taas vähintään sen vuosikymmenen ajan Kanadan ja Ruotsin maailmanmestaruuksista. Ja ne 2026 olympialaiset. Se on yksi turnaus ja jos maailman huiput pelaa siinä, Suomella on mahikset voittaa jotain suurta. Jos se menee perseeksi, ikkuna on senkin suhteen kiinni varmastikin aika pitkään.
Mutta joo ihmiset on erilaisia ja kaikilla on oikeus repiä ja olla repimättä riemua mistä ikinä tykkääkin. Voi myös paheksua hieman ylimielisesti niitä "karjalalippiksiä" ja "tuulipukukansaa" mutta se on hivenen väsynyttä kyllä. On niitä parempiakin ärsytyksen aiheita kun muiden ilo.