MM-kisat 2022 – liveseuranta

  • 585 322
  • 18 217

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Ronaldo siis meni haastatteluun kun etsii asuntoa tulevaa seuraa varten. En minä tiedä mitä te kuvittelitte. Täytyyhän miehen jossain asuakki ja asuntonäyttöjä on joskus vaikea saada.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Sitäkin, siis monella tavalla kusipää, mutta mahtava pelaajana. Mutta se kaikki huono tiimipelaaja ei näkynyt näin räikeästi kun se oma peli toimi. Mulla itsellä keitti kuitenkin yli siinä kohtaa kun sä kuset kokonaan sun joukkueen ja tiimikaverit, vaikka en edes kannata Manua.
Vaikka olisit kuinka taitava jalkapalloilija ja varsinkaan kun olet yksi parhaista koskaan, niin ei ole mahdollista että kovin mulkku olet. Muuten jää kaikki saavutukset kyllä tulematta. On tämä joukkueurheilu sillä tavalla yksinkertaista.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Vaikka olisit kuinka taitava jalkapalloilija ja varsinkaan kun olet yksi parhaista koskaan, niin ei ole mahdollista että kovin mulkku olet. Muuten jää kaikki saavutukset kyllä tulematta. On tämä joukkueurheilu sillä tavalla yksinkertaista.
Olen kyllä tästä täysin eri mieltä. Väitätkö, että joukkueurheilu maailma ei tunne mulkkuja- tai tosimulkkuja ihmisiä? Että ne tosimulkut on kaikki väistelleet joukkueurheilun vaikka kaikilla muilla yhteiskunnan tasoilla löytyy menestyneitä, ihan läpi kotaisin mulkkuja ihmisiä.

Ronaldossa vielä vanhemmiten se mulkkuus on alkanut olemaan täysin läpinäkyvää, josta syystä istui penkillä myös tämän ottelun avauksesta.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Olen kyllä tästä täysin eri mieltä. Väitätkö, että joukkueurheilu maailma ei tunne mulkkuja- tai tosimulkkuja ihmisiä? Että ne tosimulkut on kaikki väistelleet joukkueurheilun vaikka kaikilla muilla yhteiskunnan tasoilla löytyy menestyneitä, ihan läpi kotaisin mulkkuja ihmisiä.

Ronaldossa vielä vanhemmiten se mulkkuus on alkanut olemaan täysin läpinäkyvää, josta syystä istui penkillä myös tämän ottelun avauksesta.
Jos olet kopissa mulkku, harvemmin se joukkue menestyy usein tai sinä siinä. Jos et nauti kopissa minkäänsorttista kunnioitusta ja ole yhtä muiden kanssa, niin ei tuollaisia urapolkuja tule. Meillä on kovin vähän Ronaldon mulkkuudesta tietoa, kun lehdistö uutisoi jokaisen äänettömän pierunkin. Kaveri lienee rahoillaan tehnyt paljon hyvääkin.

Minulla ei ole minkäänlaista tietoa, miksi Ronaldo ei ollut tänään avauksessa, mutta väitän ettei syy ollut mulkkuudessa. Minua ei häiritse kaverissa yhtään mikään, en muutenkaan kovinkaan paljoa muodosta niin syviä käsityksiä nyky urheilijoista, ihmisistä jotka ovat minulle aika etäisiä. Lehtien ja television välityksellä tutuksi tulleita. Varsinkaan jalkapalloilijoista.

Minä en usko, että pystyt missään lajissa saavuttamaan noin paljon, ilman että olet muiden arvostama. Mulla on kokemusta joukkueurheilusta vain pääsarjatasolle saakka, enkä silläkään tasolla oikein näe kovin paljoa kyseisellä ominaisuudella menestymisen menekkiä. Saati sitten, että joku olisi planeetan parhaimpia.

Mutta ei tästä sen enempää, täysin väärä ikkuna.
 
Viimeksi muokattu:

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Kun noita Espanjan pilkkuja katsoi niin tuli vain mieleen: että jos noi herrat oli joukkueen 3parasta vetäjää niin mä en voi edes kuvitella kuinka huonoja ne loput on
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Minä en usko, että pystyt missään lajissa saavuttamaan noin paljon, ilman että olet muiden arvostama. Mulla on kokemusta joukkueurheilusta vain pääsarjatasolle saakka, enkä silläkään tasolla oikein näe kovin paljoa kyseisellä ominaisuudella menestymisen menekkiä. Saati sitten, että joku olisi planeetan parhaimpia.
Toki Ronaldon kohdalla on hyvä muistaa, että niitä erivapauksia ja tietynlaista käytöstä on helppo katsoa läpi sormien, kun mies painoi maali per peli tahtia ja joukkueet missä pelasi voittivat jatkuvasti.

Nykytilanne on aivan eri kun ei ole tällä kaudella kertaakaan kyennyt "voittamaan ottelua" joukkueelleen , mikä oli esim. Realin vuosina ihan jatkuvaa. Viime keväänä Unitedissa vielä tätä loppukaudesta kykeni tekemään.

"Mulkkuudella" haetaan nyt taas takaa sitä, että esim. eilen voiton jälkeen Ronaldo kävelee yksin pois, kun muu joukkue juhlii yhdessä. Hankala tuota on nähdä mitenkään hyvänä joukkueen kemian kannalta.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Ronaldohan kävi lyhyesti kiittämässä faneja ja taisi sen jälkeen marssia haastatteluun. Vituttiko Rollea, ettei saanut nimeään tulostaululle? Ihan varmasti. Vituttiko, ettei päässyt avaukseen? Varmasti. Onko mies pukukoppisyöpä joukkueessa? Mikään ei tällä hetkellä viittaa siihen. Voiko hän olla vielä kisoissa Portugalille hyödyksi? Kyllä. Tuolla Sofascoren arvosanallahan on irvailtu, mutta nimenomaan Etelä-Korea ottelu tuota kokonaisarvosanaa laski roimasti, ja siinä pelissä Ronaldo oli huono vaikka maalipaikoille pääsikin. Kahdessa ensimmäisessä ihan kelvollista tekemistä.

Jos puhtaasti pelillisesti miettii, niin eniten hyötyä Portugalille Ronaldosta olisi jos hän lopettaisi ylimääräisen seilaamisen hyökkäyskolmanneksella, ja keskittyisi operoimaan keskellä ja boksissa, jossa hän on edelleen osoittanut olevansa vaarallinen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jokuhan tuossa "ns. mättää". Ei sinne haastatteluun niin kiire ole, etteikö se olisi sen aikaa voinut odottaa,että kierrät kenttää ja kiität faneja.

Odotan innolla seuraavan pelin avauskokoonpanoa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Jos puhtaasti pelillisesti miettii, niin eniten hyötyä Portugalille Ronaldosta olisi jos hän lopettaisi ylimääräisen seilaamisen hyökkäyskolmanneksella, ja keskittyisi operoimaan keskellä ja boksissa, jossa hän on edelleen osoittanut olevansa vaarallinen.
Jos puhtaasti pelillisesti miettii, niin isoin hyöty olisi jos tekisi pallottomana töitä samalla tavalla kuin muutkin, eikä säästelisi voimia niihin muutamaan maalipaikkaan jotka tulee saamaan. Tämän osalta itse olen viimeisen vuoden paukuttanut päätä seinään ja niin on myös jokainen häntä valmentanut valmentaja sinä aikana.

Portugalilainen valmentaja Fonseca nosti esiin Skyn analyysissa Ramosin osalta vielä enemmän Ramosin merkitystä pallottomassa pelissä (vaikka sen hatun paukuttikin).

Sveitsihän ei saanut käytännössä minkäänlaista hyökkäyspeliä käyntiin, eli ei pidä Ronaldon osalta katsoa vaan sitä hyökkäyssuuntaa, vaan joukkueen pallotonta peliä. Tässä ne isot ongelmat nimenomaan viime vuonna Unitedissa oli vaikka maaleja tuolloin vielä syntyi.

"Without the ball, in the first moments of the game, we did not have so many chances. But his influence in terms of not allowing Switzerland to establish their attacking organisation was huge. That had a big impact on the team and on the game.

"The pressing triggers that he gives to the rest of the team are incredible. It is the intensity of that pressing when Portugal do not have the ball, that is what allows the other lines of the team to be together. That is why the team was so compact."
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Jos puhtaasti pelillisesti miettii, niin isoin hyöty olisi jos tekisi pallottomana töitä samalla tavalla kuin muutkin, eikä säästelisi voimia niihin muutamaan maalipaikkaan jotka tulee saamaan. Tämän osalta itse olen viimeisen vuoden paukuttanut päätä seinään ja niin on myös jokainen häntä valmentanut valmentaja sinä aikana.
En ole eri mieltä tästä. Mietin lähinnä siitä näkökulmasta, mikä olisi realistinen vaihtoehto. Ikänsä samalla puolustusmentaliteetilla pelannutta CR:ää tuskin kukaan enää saa paiskimaan puolustussuuntaan töitä samalla tavalla kuin vaikkapa mainitsemasi Ramos, mutta muuntautuminen Zlatan-tyyppiseksi puhtaaksi targetiksi voisi luonnistuakin.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
No nyt on hurja väite, että mulkut ei menesty joukkuelajeissa. Varsinkin kun puhutaan maalintekijästä.
On, se on helvetin hurja. Ja pysyn kyllä iloisesti väitteeni takana. Varsinkin kun puhutaan lajin kaikkien aikojen parhaista. Ei siellä kopissa ainakaan voi sitä olla ja joukkuekavereille, silloin ainakaan ei tuollaisia uria luoda.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
On, se on helvetin hurja. Ja pysyn kyllä iloisesti väitteeni takana. Varsinkin kun puhutaan lajin kaikkien aikojen parhaista. Ei siellä kopissa ainakaan voi sitä olla ja joukkuekavereille, silloin ainakaan ei tuollaisia uria luoda.
Todennäköisesti määrittelemme mulkun eri kriteereillä tai sitten höpötät huvikseen päivän selvästä asiasta. Olen kuitenkin aika varma ensimmäisestä vaihtoehdosta.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Olen elämäni miettinyt tätä mulkku-muna-kana-dilemmaa.

Jos on hyvä pelaaja, tuleeko hänestä ajan mittaa mulkku kun tajuaa kuinka kaikki tanssii hänen tahtonsa mukaan?

Ollakseen hyvä, kai pitäisi olla vähän mulkku eli itsekäs ja täten ottaa eikä nöyränä imee kengännauhaa?

Tätä samaa näkee ihan baarifutiksessakin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tänään Eminem voisi johdattaa Brasilian välieriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös