MM-kisat 2022 – liveseuranta

  • 586 329
  • 18 217

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Todellakin. Ja ennen 2000-lukua sisäisesti melkoinen härövaltio. Vieläköhän siellä piileskelee jotain yli 100-vuotiaita SS-miehiä?
Vaikka nämä "argentine grandpa"-jutut lähinnä meemiosastoa onkin, pakeni maahan sodan loppuvaihessa natseja ihan oikeasti. Lisäksi Argentiinan diktaattori Juan Peron otti "peronismiinsa" vaikutteita natsien ideologiasta. Peronismillahan on edelleen laaja kannatus Argentiinassa.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Meinaatko joka peliin tulla voivottelemaan toisten kannattamista? Minä ja muut kannatetaan mitä halutaan, eikä voisi vähempää kiinnostaa onko meillä sinun hyväksyntäsi.
Minä puolestaan voivottelen sinun elämääsi, jossa urheilukannatus perustuu maantieteeseen ja poliittisiinliittoihin eikä urheilusuorituksiin. Ei tuolla tavalla ole kunnon tunteita mukana eikä tule ikinä kokemaan niin maagisia iltoja kuin esim. itse koin Hollantia vastaan.

Kannatuksesi taitaa liittyä siihen, että kannatetaa sitä seuraa joka menestyy.
 

Kyle

Jäsen
En vain jaksa ymmärtää Argentiinan kannattamista Suomesta käsin. Argentiina ollut iät ja ajat likipitäen ns. "rogue-valtio" ja etenkin kun vastassa ovat EU-veljemme, luulisi suosikkijoukkueen illan matsissa olevan selvä.

Joo Argentiinassa riittää varmasti hienoa kulttuuria, ruokaa ja juomaa, mutta poliittisesti todella ikävä maa.

Itse olen monesti miettinyt, että onko muissa maissa samanlailla muiden maiden kannattajia kuin Suomessa. Toki Suomessa on paljon Argentiina-, Saksa-, Englanti-, Italia- jne.. faneja kun ollaan totuttu siihen, ettei koskaan olla itse kisoissa. Mutta onko esim. muissa pohjoismaissa samalla tavalla muiden maiden fanittamista, kun kuitenkin muut pohjoismaat ovat varmaan keskimäärin kerran vuosikymmenessä kuitenkin kisoissa?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tuollainen Alvarez olisi pitänyt olla jo 2014, niin ei tarttis enää jännittää Messin mahdollista ensimmäistä...
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
En ole edelleenkään toipunut 2014-finaalista, jolloin vaikutti että joka toinen suomalainen futisfani kannatti Argentiinaa, vaikka vastassa oli likipitäen veljeskansamme, hyvin läheinen EU-liittolaismaamme ja lukemattomien kulttuurillisten samankaltaisuuksien Saksa, ihan jo kielestä lähtien.

Kun sanot Saksassa "moi", saksalainen moikkaa takaisin. Argentiinassa joku ranskankielentaitoinen vastanneet jotain ranskaksi.
Jaa, no minulle Saksan voitto riitti kyllä oikein mainiosti tyydyttämään omat fiilikset siitä finaalista. Sehän tuntui vain paremmalle kun monet Argentiinan kelkassa olleet hiljenivät täysin. Ja Saksaa kannatan ihan vain siksi, koska sydän on Die Mannschaftille sykkinyt, en siksi koska maa on EU:ssa tai sijaitsee Euroopassa. Minulle on henk.koht aivan se ja sama vaikka symppaamani joukkue sijaitsisi vinku-Intiassa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös tuo Ronaldinho taiteilijanimi tarkoittanut pikku-Ronaldoa tms?
Tarkoitti toki, mutta se kolmiotukka-Ronaldo, joka tuli joukkueeseen alkuperäisen Ronaldon jälkeen, oli Ronaldinho, ja se alkuperäinen Ronaldo muuttui Ronaldaoksi, eli iso-Ronaldoksi. Sitten kun se hymyilevä Ronaldo tuli, joukkueessa oli jo iso- ja pikku-Ronaldo, joten kolmas oli sitten Ronaldo Gaucho. Ja sitten jostain syystä eurooppalaiset Messi-lakanat kuitenkin sanoivat Ronaldo Gauchoa Ronaldinhoksi, ja Ronaldinhoa Ronaldoksi, ja Ronaldaota ei edes mainittu ikinä missään. Ronald MacDonald on se punatukkainen pelle, Ronald Reagan oli Donald Trumpin esi-isä, Donald Ronaldia ei oo ikinä ollu olemassakaan, Cristiano Ronaldo, en tiiä kuka se on.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Olen Ann Arborin kanssa pitkälti samaa mieltä. Ei mitään paskamaiden joukkueita voisi "fanittaa". Kait täältä varmaan jotain Qatar ja Saudi-Arabia fanejakin löytyy. "Jotain orjuuden tynkää siellä on ollut"
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomea toki etupäässä, mutta mikäli Suomi ei ole kisoissa, niin mieluiten loppuun asti EU-maiden kelkassa.

En siis tarkoita juuri sinua, mutta kaiken logiikan mukaan Euroopan soisi tänään toivovan Kroatian voittoa, vähän samaan tapaan kuin huomenna likipitäen koko Afrikka ja Lähi-itä kannattaa Marokkoa.
No en ole EU-maiden kelkassa näissä välierissä (kummassakaan, Ranska on voittanut jo tarpeeksi tällä vuosisadalla). Suosikkijoukkueet saa valita fiiliksen mukaan irraationaalisesti, vähän hassuja juttuja että jos oma maa ei ole kisoissa niin pitäisi valita seuraavaksi lähimmät. Nehän on paikalliskilpailijoita.

Pidetään politiikka ja urheilu erillään (pl. Venäjä ja muut sertifioidut paskavaltiot).
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mä voisin kannattaa arggeja kun olen opettanut yhdelle Argentiinalaiselle tytölle suomen kieltä kuka sitä opiskeli suomen yliopistossa. Taas osoitus, että olen AITO kosmopoliitti!!
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mä voisin kannattaa arggeja kun olen opettanut yhdelle Argentiinalaiselle tytölle suomen kieltä kuka sitä opiskeli suomen yliopistossa. Taas osoitus, että olen AITO kosmopoliitti!!
Keep rocking my friend!!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Itse olen monesti miettinyt, että onko muissa maissa samanlailla muiden maiden kannattajia kuin Suomessa. Toki Suomessa on paljon Argentiina-, Saksa-, Englanti-, Italia- jne.. faneja kun ollaan totuttu siihen, ettei koskaan olla itse kisoissa. Mutta onko esim. muissa pohjoismaissa samalla tavalla muiden maiden fanittamista, kun kuitenkin muut pohjoismaat ovat varmaan keskimäärin kerran vuosikymmenessä kuitenkin kisoissa?
Tästähän tämä varmaan johtuu, kun Suomi ei ole kisoissa ollut. Mutta en voisi esimerkiksi kuvitellakaan kannustavani muita Pohjoismaita arvokisoissa, päinvastoin. Islannin tippuminen 2018 ja Tanskan tippuminen näissä kisoissa aiheutti lähinnä vahingoniloa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös