Kenelle on yllätys, että SM-liigassa pelaava kiekkoilija on ominaisuuksiensa summalta heikompi kuin NHL:ssä pelaava?
Ehkäpä juttu oli suunnattu niille Karjala-lippiksille, etteivät luule liikoja :)
Kenelle on yllätys, että SM-liigassa pelaava kiekkoilija on ominaisuuksiensa summalta heikompi kuin NHL:ssä pelaava?
Tshekki on minusta aika paskamainen vastustaja. Sieltä löytyy melkoisesti menestyskulttuuria ja ovat sen näyttäneet arvokisojen pudotuspeleissä useita kertoja. Alkusarjassa tshekeillä ei mennyt kovin ruusuisesti, mutta jatkossa ovat kuten aina ennenkin. Vaikuttavat ailahtelevaiselta ryhmältä, mutta ovat kovassa paikassa vaarallisia.Ettei jää Kanada-pelin varjoon, niin toistan vielä kerran että katsetta eteenpäin, kaavio tuo vastaan Tshekin...
Minusta Pärnänen puhuu asiaa: Silmät auki – Suomi oli huonompi kuin Kanada - jääkiekon MM-kisat 2014 - Ilta-Sanomat
Täytyy sanoa, että Pärnänen on heikoin kiekkotoimittaja, jonka juttuja olen lukenut. Tämä viimeinen on epätoivoinen yritys paikata edellisiä juttuja, joissa Pärnänen on yrittänyt olla sihvoslainen pelin ymmärtäjä...
Mun mielestä harvinaisen typerä kirjoitus Pärnäsellä. Aika vähissä oli Canadan huippupaikat.
Pärnänen on tyhmä ja toimittajana paska. Eihän tuossa ole yhtään mitään pointtia. Idiootti.
Täytyy sanoa, että Pärnänen on heikoin kiekkotoimittaja, jonka juttuja olen lukenut.
Tiivistäen, älä arvostele Leijonien pelitapaa.Aika ihmeellistä sooperrusta tosiaan Pärnäseltä. Mielestäni tuo puolivälieräottelu oli pelillisesti tasaisempi kuin olisin etukäteen olettanut alkusarjan perusteella.
Tiivistäen, älä arvostele Leijonien pelitapaa.
Tietysti sitä saa arvostella, minäkin arvostelen. Olen tämänkin turnauksen aikana arvostellut Westerlundin pelitapaa, että se ei toimi optimaalisesti kun mukana ei ole riittävästi johtavia pelaajia. Westerlund delegoi paljon vastuuta pelaajille ja silloin, jos joukkueessa on mukana Koivujen, Selänteen ja Timosen kaltaisia johtajatyyppejä, niin peli toimii paremmin. Nyt kun mukana on paljon ensikertalaisia, niin homma on ollut paljon vaikeampaa.Tiivistäen, älä arvostele Leijonien pelitapaa.
Tsekki kohdattiin finaaleissa 1999 ja 2001. Olen samaa mieltä, että Suomi-Ruotsi -finaalit alkavat jo tympimään. Olin tätä mieltä jo vuonna 2011. Ja unohtamatta sitä, että tammikuussa nuorten MM-kisoissakin finaaleissa pelasivat Suomi ja Ruotsi. Ja eiköhän Venäjä ole Ruotsia vastaan huomenna ennakkosuosikki, tosin se statushan ei vielä finaalipaikkaan riitä.Minä muuten toivon mahdolliseen finaaliin vastaan Venäjää. Alkaa Ruotsi- finaalit jo tympiä. Onko ollut 3 kertaa joku muu maa vastassa arvokisojen finaalissa, eli Kanada WC:ssä 2004 ja MM- kisoissa 1994 ja Tsekki MM- kisoissa oliko se nyt 1998 vai 1999? Ruotsi kohdattu jo 4 vai 5 kertaa MM- finaalissa ja kerran olympiafinaalissa. Mites muut?
No nyt on ainakin roolitukset tasapainossa sekä ketjujen sisällä että välillä - siis paperilla:). Pakkipareista kolmonen aiheuttaa kauhunväreitä ja kakkonenkin osin - Karalahdella vauhdin ja Ohtamaalla pelinluvun + kiekollisten taitojen osalta - mutta helvetinkö teet; näillä mennään.
Ääriyksinkertaistettuna saumat löytyvät altavastaajan asemasta, sitkeästä koko kentän puolustamisesta, vastustajan pitämisestä irti kiekosta mahdollisuuksien mukaan, siitä että nuori kanukkilauma sössii itse hommat ja Pekka Rinteestä.
Tietysti sitä saa arvostella, minäkin arvostelen. Olen tämänkin turnauksen aikana arvostellut Westerlundin pelitapaa, että se ei toimi optimaalisesti kun mukana ei ole riittävästi johtavia pelaajia. Westerlund delegoi paljon vastuuta pelaajille ja silloin, jos joukkueessa on mukana Koivujen, Selänteen ja Timosen kaltaisia johtajatyyppejä, niin peli toimii paremmin. Nyt kun mukana on paljon ensikertalaisia, niin homma on ollut paljon vaikeampaa.
Suomi on pelannut koko turnauksen melko kehnosti. Ainoastaan Saksaa ja Sveitsiä vastaan Suomi on ollut pelillisesti vastustajaa edellä. Latviaa, Valko-Venäjää ja Kazakstania vastaan peli oli kutakuinkin 50-50, kun kuitenkin yleensä Suomi on näitä maita vienyt aika selkeästi vaikka lopputulos olisi ollut tiukka. Venäjällä oli tietysti huikea materiaalietu, joten tulos oli odotettu. Jenkkejä vastaan olisi pitänyt pystyä parempaan, mutta ei pystytty. Noiden lähtökohtien jälkeen Leijonien olisi pitänyt hävitä usealla maalilla Kanadalle. Suomi pelasi kuitenkin turnauksen parhaan pelinsä ja oli tuloksellisesti Kanadaa parempi.
En tiennyt, että jääkiekossa jaetaan tyylipisteitä. Kiitos vinkistä.
Pitäisiköhän herran opetella lukemaan? Tyylipisteistä mitään puhunut, peli nyt vaan ei ollut mitenkään kovin hyvin hallussa, pienellä tuurilla ja Pekka Rinteellä näköjään voi tosin onnistua.
Itselleni taas tulee näitä vanhoja kisakoosteita katselleena mieleen 22 vuoden takaa sama pari Suomi-Kanada '92 kisoista, puolivälierä sekin, Timo Saarikoski roiskaisee kiekon maalille ja lopulta kiekko liukuu Ron Hextallin kautta sisään ja lukemat muuttuvat 4-2:een.Juuso Hietasen maalista tuli kyllä paljon mieleen Vladimir Kopatin legendaarinen voittomaali Ruotsin verkkoon Salt Lake Cityssa 2002.