Ei voi kun sanoa että hyi olkoon että voikin ällöttää nimimerkin The Original Jagsin Venäjän ylistys tällaisella hetkellä. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, kyseinen nimimerkki valitsi nyt omansa hieman väärin.
1.Ensinnäkin, Venäjä parempi joukkue? HAH! Siel on Kovy ja Radulov, joukkueesta sen sijaan ei ole ollut tietoakaan näissä MM-kisoissa. "Team effort", tuo termi jota Tamikin tykkää käyttää, oletko sinä nähnyt sitä? Minä olen nähnyt vain maagisen duon Kovy-Radulov. Nyt heitä on ylipeluutettu ainakin viime peleissä aivan käsittämättömällä tavalla ja tulos? Kaksi vuorokautta, kaksi tappiotta. Mahtaa Venäjän poikia nyt kyrpiä!
2.Värilasien takaa on kai helppo puhua. Fakta on kuitenkin että Pesonen ja Kovalchuk osallistuivat kumpikin hakkaamiseen aivan yhtä lailla. Kovalchuk kuitenkin löi Pesosta alueelle joka on jääkiekossa ns. "pyhä" eli se alue johon ei tule hakata; päähän ja tässä tapauksessa nimenomaan leukaan.
3.Mitä sää höpiset joistaki vanhoista maailmanmestaruuksista täällä. Haloo! Nyt eletään vuotta 2013 ja minun tietääkseni menneillä ei ole nykyhetken kanssa mitään tekemistä. Toki menneiden vuosien mestaruuksilla on helppo kerskua mutta siinäs kerskut.
4.Tuomarilinjako suosi Venäjää? Hauska vitsi. Jos vaikka ottasit ne värilasit vielä uudelleen pois päästä nimittäin Suomi sai ehkä muutaman helpon jäähyn Venäjää enemmän, tai itseasiassa Venäjällehän ei helppoja jäähyjä vihelletty lainkaan siinä missä JMA lähti istunnolle, syynä vastustajan hipaisu mailalla.
Nyt tulee sellaista faktatietoa joka saattaa sinut The Original Jags yllättää, ehkä jopa järkyttää: Suomi voitti 3-2, Suomi pelasi yhtenäisemmin kuin Venäjä, Suomella oli team effort huipputasoa siinä missä Venäjä joutui nojaamaan muutamaan yksilöönsä kun koko muu joukkue nukkui ruususen unta + Antti Raanta päihitti selvästi Semjon Varlamovin maalivahtien taistossa.
Mikäli jäi vielä jotain epäselväksi, niin sanotaan se nyt vielä kerran ja oikein isoin paksunnetuin kirjaimin: SUOMI OLI PAREMPI, PAREMMIN PELANNUT JOUKKUE VOITTI KUTEN YLEENSÄ! Piste ja ugh.