Seuraava menee vähän off topicin puolelle, mutta tuli vaan mieleen kun ylempänä asiaa käsiteltiin...
Ok, itse muistin vain Kipperin. Kieltämättä aika paljon vaikka S.Kapanen ja T.Ruutu ainakin ovat liki kroonisesti rikki, ainakin änärissä.
En muista ihan tarkkaan tuosta Kapasesta, mutta Tuomo Ruutu oli ainakin ihan säpäleinä. Ei pelannut kaudella 2004-05 missään (osittain toki työsulun vuoksi), ja seuraavallakin kaudella 05-06 pelejä tuli NHL:ssä kasaan vain 15 kappaletta. Kuntoutui kuitenkin jokseenkin kevään MM-kisoihin, mutta Tuomohan puheli ihan vakavissaan niiden jälkeen että harkitsee jopa koko uransa lopettamista. Oli aikalailla finaalissa erilaisten vammojen kanssa, joten ei sinänsä ihme että tuolloin oli vähän synkemmät ajatukset ilmassa.
Se Tuomosta. Kohtahan ne kisat tosiaan alkavat, ja itse odotan ainakin erittäin suurella mielenkiinnolla näitä pelejä. Maajoukkuekiekko kyllä sytyttää aina, vaikka kyse onkin "vain" joka keväisestä Skoda Cupista ja ties mistä MM-höntsästä, mutta kyllä näistä vaan nauttii.
Joukkue on mielenkiintoinen ja sanoisinko että tuore. Onhan tuossa tietynlaista puukätisyyttä havaittavissa, mutta niin se vaan aika usein tahtoo Suomen maajoukkueen kohdalla olla. Toivottavasti näemme jäällä fyysistä, liikkuvaa ja taistelevaa Leijonalaumaa, joka jättää jäälle kaikkensa. Sitten sen näkee mihin tämä oikein riittää. Realismia on toki sen verran, että välieräpaikkaan vaaditaan aika helvetinmoinen onnistuminen ja aimo annos onneakin.
Toisaalta Suomi pelaa kyllä aavistuksen verran helpommassa lohkossa. Venäjä on selkeä ennakkosuosikki, mutta tämän jälkeen nähdään kyllä tiukka taistelu lohkon kakkospaikasta. Oletusarvo on se, että Venäjä hoitaa tämän lohkon, mutta uskon kyllä että Suomi ottaa lohkossa joko sijan kaksi tai kolme. Tämä olisi erittäin arvokas asia, sillä näin vältettäisiin Venäjän kohtaaminen puolivälierissä. Vaikka vanha sanonta "kaikki pitää voittaa" onkin totta, niin kyllä minä silti ihan helvetin paljon mieluummin otan siihen puolivälierään vastaan USA:n tai Slovakian kuin Venäjän.
Pian rillataan.