MM-kisat 2012: Suomi

  • 1 236 403
  • 3 739
Tila
Viestiketju on suljettu.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko väärin jos sanon että en jaksaisi näitä (omasta mielestäni turhia, koska joka vuotisia) turnauksia katsoa jollei siellä olisi minulle jotain mielenkiintoista pelaajaa jota seurata? Onko pakko olla koko tiim-Suomen puolella että saa täällä ottaa osaa keskusteluun? Ja nyt niitä vitun esimerkkejä jossa minä olen antanut aihetta kritisoida Vehasta omilla viesteilläni.
Tarkoitan sitä, että esimerkiksi Kari Lehtosta koskevat kommenttisi (olivat ne sitten "vitsejä" tai vitsejä) aiheuttavat sen, että Vehasta kritisoidaan ylihypetyksesi vuoksi ikään kuin vastareaktiona.

Ja ei se väärin ole, mutta jos olet kiinnostunut vain yhdestä pelaajasta niin miksi seuraat maajoukkue-osiota? Uno Louner taisikin jo kertoa hyvän threadin, jos haluaa puhua pelkästä Vehasesta.

Kehutaan muuten tähän väliin vielä kapteeniamme Mikko Koivua. Jälleen kerran tärkeä maali tärkeään paikkaan ja haastattelujaankin on ilo seurata. Rauhallinen, esimerkillinen, johtaja. Ehkä paras johtaja maajoukkueessa koskaan.

e. Ja Tifosi, minkähän takia ne "vaativat" Rämöä maaliin sen Ranskan maalin jälkeen?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ja tämä on näitä nimimerkkejä jotka vaati Rämöä maaliin kun Ranska teki mitättömän maalinsa pelin loppuun. Hyvin säkin vedät mun ohessa.
Minulla on sinulle kolme kysymystä, ja sen jälkeen ei enää mitään asiaa.

1. Käytkö ihan kaikilla pytyillä?
2. Otatko tuollaiset viestit tosissasi?
3. Milloin olen kirjoittanut tuollaisen viestin? En koskaan

Ei tarvitse vastata.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ja nyt niitä vitun esimerkkejä jossa minä olen antanut aihetta kritisoida Vehasta omilla viesteilläni.

No onhan noi sun kommentit, koskien Vehasta, aivan puusilmäisyyden huipentumia. Ymmärrän, että "oman" joukkueen pelaajia nostetaan jalustalle, mutta rajansa kaikella.

Voisi kuvitella, että Vehanen on isäsi, sillä niin sokeaa tuo fanituksesi on. En tiedä oletko tosissasi, mutta jos olet, niin ei hyvää päivää. Siellä pelaa Suomi ei Lukko.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ja tämä on näitä nimimerkkejä jotka vaati Rämöä maaliin kun Ranska teki mitättömän maalinsa pelin loppuun. Hyvin säkin vedät mun ohessa.

Kannattaa ehkä korjata sitä sarkasmitutkaa, jos ottaa ne kaikki "IMURI, NUPE MAALIIN!" huudot tosissaan. Kaikkihan tosiaan lähti Sveitsi pelistä, jossa osa raumalaisista rupesi vaatimaan Vehasta maaliin, koska Lehtonen oli paska. Minun osaltani tämä loppuu tähän.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Minulla on ollut vähän tällainen Jalos-tyyppinen "ei änärimiehet mitään ihmemiehiä ole" katsontakanta, mutta tänään näki miksi joku pelaa siellä ja miksi joku ei. Immonen, täysin pihalla. Meidän ykkösketju, etunenässä Koivu, jumalauta mitä peliä. Koivu on uskomaton mies, näin jotain uutta tänään hänestä. Mielestäni myöskään Filppula ei ollut missään nimessä huono vaan suojaa hemmetin hyvin kiekkoa. Muista ukoista Kiiskinen hyvä, samoin Vehanen.
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseäni ihmetyttää kyllä se, että jotkut puhuvat Granlundin heräämisestä yhden hyvän syötön jälkeen. Joku nobody-Kiiskinen laittoi pari vastaavaa syöttöä tässä pelissä ja kyllähän Granlundin pitäisi olla aivan eri tasolla kuin jonkun Kiiskisen.

Kiiskinen vetää helvetin hyvin, ei siinä mitään. Mutta olihan toi Granlund jo ihan erilailla mukana pelissä kuin edellisissä koitoksissa. Ei vaan yksinään oikein pysty ratkomaan. Ja siis edelleen on matkaa siihen vuoden takaiseen "kulta-Mikkeen", mutta siis osoitti heräämisen merkkejä. Nyt vaan sille oikeat kaverit vierelle.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Win the right games.

En olisi ikinä uskonut että USA päästää meidät jatkamaan pelejä. Sen verran hataria Leijonien otteet alkusarjassa olivat. Mutta sitten tuli Joensuu ja löi maalin (x2), kerrankin oikeaan paikkaan.

No, mitäs sitä valittamaan, pelit jatkuvat. Ei kai nyt mestaruutta sentäs...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minulla on sinulle kolme kysymystä, ja sen jälkeen ei enää mitään asiaa.

1. Käytkö ihan kaikilla pytyillä?
2. Otatko tuollaiset viestit tosissasi?
3. Milloin olen kirjoittanut tuollaisen viestin? En koskaan

Ei tarvitse vastata.

1......
2. Itse olet ilmeisesti ottanut meikäläisen samanlaisiksi vitseiksi tarkoitetut tosissasi
3. Ja ennen kuin alan etsimään todisteita niin vaadin sinua näyttämään ne viestit jossa olen omilla viesteilläni antanut aihetta dissata Vehasta.

No onhan noi sun kommentit, koskien Vehasta, aivan puusilmäisyyden huipentumia. Ymmärrän, että "oman" joukkueen pelaajia nostetaan jalustalle, mutta rajansa kaikella.

Voisi kuvitella, että Vehanen on isäsi, sillä niin sokeaa tuo fanituksesi on. En tiedä oletko tosissasi, mutta jos olet, niin ei hyvää päivää. Siellä pelaa Suomi ei Lukko.

Tämä olikin rakentavaa palautetta. Mikäs nyt oli niin puusilmäistä? Ja vastaa vaan että "kaikki" niin hyvä tästä vielä tulee.


Kannattaa ehkä korjata sitä sarkasmitutkaa, jos ottaa ne kaikki "IMURI, NUPE MAALIIN!" huudot tosissaan. Kaikkihan tosiaan lähti Sveitsi pelistä, jossa osa raumalaisista rupesi vaatimaan Vehasta maaliin, koska Lehtonen oli paska. Minun osaltani tämä loppuu tähän.

Sinä käsket meikäläistä pistämään sarkasmitutkan kuntoon? Siellähän se Sveitsi-pelin otteluketju on edelleen tallella. Mene tarkistamaan kenen sarkasmitutka petti.

Ja vielä RTK:lle: eiköhän näistä vastauksista osa ollut sinullekin.

Pahoittelut vielä kaikille jotka lukevat tätä ketjua Suomi-aiheen toivossa. Nyt meni kilometrillä ohi mutta yritin vain epätoivoisesti itseäni puolustaa kun alkaa tulla nurkkaan ajettu olo näiden päättömien syytösten kanssa.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
E: Huomiotavaa muuten että Immonen on Suomen +/- tilaston pohjanimi -3:lla, Joensuun ollessa kärki +3:lla.

Mielenkiintoista olisi tietää miten tuo maalinedus- kuvio on sovittu Immosen ketjun kesken. Siellä on ihan oikeasti pelottavan usein jätkä maalin edessä ihan vapaana. Onko se Immosen ruutu ja puolustajat saa seurata laitureita tappiin asti?

Nyt ei missään nimessä aleta tekemään mitään ketjurulettia.

Eikä Jalonen tule tekemäänkään. Tämmöinen määrä kritiikkiä ja oma näkemys toi voiton. Se kasvattaa ainoastaan meitin valmentajan itseluottamusta entisestään.
 

Schadowan

Jäsen
Aika epäsuomalaisia hetkiä/pelaajia oli tässä pelissä:
- M. Koivu ja Johtajuus. Ei mitään lisättävää, veljensä veroinen. Huikea maali ja näittekö mitä kaveri teki sen jälkeen. Luisteli koko vaihtopenkin ohi ja kannusti omiaan.
- Mikko Mäenpää ja maltti. Koivun maalia edeltävässä tilanteessa 99,9% suomalaispakeista olisi heittänyt kiekon päätyyn. Mäenpää piti, piti ja piti kiekkoa, syötti Filppulalle, siitä Jokiselle ja siitä Koivulle. Maali. Tuo on malliesimerkki pelirohkeudesta.
- Valtteri Filppula ja kiekollinen pelaaminen. Huikeaa kiekkokontrollia koko pelin ajan. Vielä kun saataisiin lisää agressiivisuutta Filppulan peliin niin meillä olisi maailmanluokan laituri joukkueessamme. Toki Valle on sitä jo nyt, ainakin melkein.
- Jesse Joensuu. Power Forward. Huikea rannelaukaus. Vieläkin huikeampi voittomaali: Jenkkejä vastaan, MAALIN EDESTÄ, 8 sekuntia ennen loppua. Ei tuollaista vain tapahdu. NHL kutsuu Joensuuta.

Kyllähän tämä peli osoitti, mitä viime vuoden mestaruus on tehnyt suomalaisten pelaajien/valmentajien itseluottamukselle. Usko omaan tekemiseen on kivenkova ja tulosta syntyy.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Nyt meni kilometrillä ohi mutta yritin vain epätoivoisesti itseäni puolustaa kun alkaa tulla nurkkaan ajettu olo näiden päättömien syytösten kanssa.

Niin, voisiko kyseessä oikeasti olla se, että kirjoituksesi ovat päättömiä. Luulisi hiljalleen myös siellä päässä jotain tapahtuvan, jos jokaisesta suunnasta tulee kommenttia?? Vai onko kyseessä psychodad -ilmiö, muut ovat väärässä minä en?

Voisiko olla millään mahdollista, että olet oikeasti kirjoittanut ihan päin helvettiä, vai onko kaikki muut ihan pihalla. Tulee mieleen se Hesarin juttu, missä todettiin, että tyhmät ihmiset ovat niin tyhmiä, että eivät tajua olevansa tyhmiä...
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Onko Jalosella kuitenkaan munaa penkittää tätä kokokansansuosikkia, epäilen. 1.ketju on varmasti koskematon.

Yksikään ihminen, joka on katsonut Suomen pelejä tänä vuonna ja on tajunnut näkemästään jotain, ei kritisoisi jos Granlund olisi penkin päädyssä. Mutta sitten on näitä pikkupilluja ja jonneja jotka ei tajua hölkäsen pöläystä hölkäsen pöläyksestä "Vittu MG ei pääse pelaan mun faija vetää Kari Jalost turpaa vittu ES vittu. Ja vittu Juhani Tammist ES ES vittuneekeri"
 

Gainer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun palloseura ja suomen maajoukkue
Immonen saattaa parantaa jo seuraavassa pelissä, jos pelin tempo vähän laskee. Immosella on erittäin hyvä pelinluku taito ja osaa tehdä kiekon kanssa oikeita ratkaisuja. Ainoa ongelma immosella on se että ehtiikö se sillä pelinluvullaan oikeisiin paikkoihin. Luistelijanahan hän ei ole kovin kummonen ja tänään oli erittäin nopean temmon peli. Toivotaan että venäjää vastaan pelin tempo pysyy immoselle sopivampana.
Venäjä monesti on pelannu hitaampi temposta peliä kuin usa. Huom en tässä tarkoita että venäjä olisi hidas joukkue vaan peli temmoltaan hitaampi. En näissä kisoissa ole katsonut venäjän otteluita, joten voinette helposti tyrmätä tämän idean.

MG oli pirteämpi tänään muutenkin kuin se yks syöttö.

Samalla idealla on hyvä lähteä venäjä peliinkin kaikki pelaa ekassa erässä ja sitten aletaan kuormittaa niitä ketjuja joilla peli kulkee.

Vehanen on tosi hyvä maalivahti, mutta helvetti mä pelkään jos tulee rankkarikisoja. Se on niissä vaan uskomattoman huono. Suomella sinänsä on hyviä laukojia mukana.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Yksikään ihminen, joka on katsonut Suomen pelejä tänä vuonna ja on tajunnut näkemästään jotain, ei kritisoisi jos Granlund olisi penkin päädyssä.
Ei tämänpäiväisen esityksen perusteella missään nimessä Mikkeä penkille, etenkin kun katsoo mahdollisia korvaajia. Selänteen tilalta voisi siirtää sivuun.

Mikke on isoissa peleissä impact player, tänäänkin tarjosi syötöllä kaverin nokikkain maalivahdin kanssa ja veti hyvin kilpipuolelle itse aiemmin. Jalkakin liikkui, eikä vastustajaa väistelty enää kiekontavoittelutilanteissa. M. Koivun ohella pelaaja, joka pelaa parhaat pelinsä kovimmissa paikoissa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Niin, voisiko kyseessä oikeasti olla se, että kirjoituksesi ovat päättömiä. Luulisi hiljalleen myös siellä päässä jotain tapahtuvan, jos jokaisesta suunnasta tulee kommenttia?? Vai onko kyseessä psychodad -ilmiö, muut ovat väärässä minä en?

Voisiko olla millään mahdollista, että olet oikeasti kirjoittanut ihan päin helvettiä, vai onko kaikki muut ihan pihalla. Tulee mieleen se Hesarin juttu, missä todettiin, että tyhmät ihmiset ovat niin tyhmiä, että eivät tajua olevansa tyhmiä...

Tässä hyökätään nyt minun kimppuuni. En ole arvostellut ketään kirjoittajana(ainakaan muistaakseni) vaan maalivahteja koskeviin epäkohtiin olen puuttunut. Nyt niitä väitetään roskaksi ja kun vaadin näyttöjä niin mitään ei näy. Laita edes yksi esimerkki minulta joka on täyttä paskaa niin vaikenen iäksi.

edit. Tuoltahan pystyy omasta profiilista käydä tsekkaamassa kaikki lähettämänsä viestit. Oli pakko käydä tarkistamassa että olenko oikeasti joko haukkunut Lehtosta tai nostanut Peteä jotenkin yliluonnollisesti jalustalle ja oma mielipide on että en ole. Sieltä voi muutkin käydä tsekkaamassa ja nostaa tänne tai pistää mulle yv:nä että mikä jyvänen nyt on synnytyskanaviin jäänyt.
 
Viimeksi muokattu:

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Ei nelosta tarvi silti rikkoa, vaan antaa kunnolla peliaikaa kuten Jalonen tänään antoi. Kontiola on ollut ehdottamasti Suomen toiseksi paras sentteri näissä kisoissa, eli ansaitsee Koivun jälkeen myös toiseksi eniten peliaikaa. Immosen tämän kevään panokseen olen äärimmäisen pettynyt. Vaikea uskoa samaksi kaveriksi joka viime keväänä johdatti Suomen MM kultaan. Eipä tarvitse kenenkään enää ihmetellä miksei Immonen ja Pesonen pelaa änärissä..
Juuri näin! Lisäksi Immosen ketju on ollut suurimmissa vaikeuksissa - ei yhtään yllättäin - Pohjois-Amerikan joukkueita vastaan, joita ei enää näissä kisoissa nähdä. Voisin hyvin kuvitella, ettei esim. Immosen peli ainakaan huonone tästä eteenpäin.

En kyllä yhtään ole tällaisen monien kaipaaman ketjuloton kannalla. Mielestäni tuo on konsolipeleistä opittua ja niissä ei ketjujen kemiat ja muut henkimaailman asiat näyttele mitään roolia. Onneksi Jalosen toimintatapa ei ole tietokonepeleistä opittua. Minkälaisen paniikin se loisi joukkueeseen, jos alkusarjan jälkeen tärkeimpiin peleihin oltaisiin todettu, että näihin kisoihin joukkue rakennettiin ihan väärin ja nyt yritetään korjailla, mitä näillä pelinappuloilla saadaan kasaan?

Kun joukkue on rakennettu ja roolitettu ennen kisoja, on turha joka pelin jälkeen laittaa palettia kokonaan uusiksi. Peruspilarit pysyy, seurataan tilannetta pelin sisällä ja tehdään ratkaisut pelin aikana kuten tänään. 2-kentän ei tarvitse tulla toisena kentälle ja saada toiseksi eniten jääaikaa, vaan sitä voi pelin aikana alkaa peluuttaa 4-kenttänä kuten tänään tehtiin. Seuraavassa pelissä Immosilla voi olla taas lentokeli, tai jos ei ole, on tähän pystyttävä reagoimaan pelin aikana, kuten Jalonen tänään menestyksekkäästi teki.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin! Lisäksi Immosen ketju on ollut suurimmissa vaikeuksissa - ei yhtään yllättäin - Pohjois-Amerikan joukkueita vastaan, joita ei enää näissä kisoissa nähdä. Voisin hyvin kuvitella, ettei esim. Immosen peli ainakaan huonone tästä eteenpäin.

Näin. Kaikki vastustajat ovat tästä lähtien eurooppalaisia.

Jaloselle iso kiitos tässä turnauksessa pelin sisällä reagoimisesta, joka on ollut minusta hänen heikkoutensa.
 

Dängleri

Jäsen
Ei tämänpäiväisen esityksen perusteella missään nimessä Mikkeä penkille, etenkin kun katsoo mahdollisia korvaajia.

Korvaajia ja korvaajia. Se että tuo PIG ketju pistettäisiin "jäähylle", tarkoittaisi samalla sitä, että nykyiset 3. ja 4.ketjut nousisivat ketjuhierarkiassa ylöspäin, ja näin ollen mm. kaksikko Kapanen & Kiiskinen saisivat suuremman roolin, etenkin 2.YV:n myötä. Roolin jonka omasta mielestäni omilla näytöillään ansaitsisivat.

Jalonen on tunnettu joukkueensa vahvasta roolittamisesta, joten luonnollisesti tänä iltana sivussa olleet Pyörälä & Tuppurainen pelaisivat vaihtojen myötä sitä roolia, johon heidät on kaavailtu, eli lähtökohtaisesti 3. ja 4.ketjussa, eikä suinkaan 2.ketjussa tai 2.YV:ssä.
 
Hyvin rupesi luistamaan kun nopeutettiin peliä sieltä omista eteenpäin.
Hienoa nähdä, että Suomen pakit saivat mustan liikkeelle omasta lavastaan ripeämmin. Sama juttu myös hyökkääjillä.

Vanha totuus pitää edelleen paikkansa: Kiekko liikkuu nopeammin kun äijät luistelee.

Uskomattoman hienoa että noinkin pienellä muutoksella (viivelähdöt minimiin, suoraviivaista nopeaa avauspeliä sen sijaan) oli valtava vaikutus Suomen peliin.

Hienoa leijonat!
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aivan loistavaa, että meillä on aivan huikea kaksikko tässä joukkueessa, Filppula ja Koivu. Molemmat ovat kentän molemmissa päädyissä maailmanluokkaa ja ovat sopivalla tavalla hiukan erilaisia.

Välierissä ollaan, mutta Immonen pitäisi saada pois kokoonpanosta. Kaveri syväjäässä ja Venäjää vastaan ei ole Jakella mitään käyttöä.

No jos Immonen on kokoonpanossa, niin en heitä volttia ja toivon että kaveri onnistuisi tai vaikka ratkaisisi, mutta etanakin liikkuu nopeammin kuin Immonen.

EDIT: Ja niin, naureskelin mielessäni, että odotan innolla jos Immonen on kokoonpanossa Venäjää vastaa ja vaikkapa tekee yhden maalin, niin otteluseurantaketjuun taitaa tulla yksi sivu tämän tyylisiä viestejä: "ON SE IMMONEN PASKA, KATSOMOON!"
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Aivan ansaittu voitto ja vielä aika kokonaisvaltaisella peliesityksellä. Täytyy sanoa, että nimenomaan tuo jälkimmäinen seikka yllätti.

+ Tuo ykkösketju on vaan niin hyvä. Koivu on aivan uskomaton pelimies, paljon muutakin kuin tehopisteet.
+ Mikke paransi selvästi. Harmitti, että joutui pienille peliminuuteilla muiden ketjulaisten koomailun vuoksi. Sitä maagista syöttöä edelsi muutenkin ihan maailmanluokan pelailua...
+ Jesse Joensuu rymisteli ja näytti tällä kertaa maalintekovaistojaankin. Kova pelimies, todella hyvä kuva jäänyt tästä turnauksesta kokonaisuudessaankin.
+ Jalonen kyykytti tänään, todella hienoa peluutusta!

- Pesonen ja varsinkin Immonen ovat varjoja viimekautisesta. Olen sitä mieltä, että tuon ketjun ongelmista Mikke ei ole missään vaiheessa ollut suurin, vaikka on itsekin pelannut huonoja pelejä.
- Tuomarit. Ruotsinkin peliä seuratessa tuli kyllä ihmefiilis. Tarkoituksella ohjeistettu, että jäähyjä annetaan vain katkaistuista kaulavaltimoista?

Venäjä on paha.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kirjoitetaan varmaan vähän eri asiasta. Minä tarkoitin tilannetta, jossa vain Granlund siirretään sivuun paikastaan ja siihen, kakkosen laitaan, nostetaan kaveri paikkaamaan. Sinä taas tarkoitit viestissäsi ilmeisesti sitä, että koko PIG tiputettaisiin neloskentäksi ja lisäksi Mikke voitaisiin vaihtaa Pyörälään tai Tuppuraiseen?

En oikein ymmärrä, miten kentän pelityyliin tai siihen mukaan hyppäämiseen vaikuttaa, että se onkin yhtäkkiä nelonen, jos 2/3 pelaajista ovat kuitenkin samoja kiekosta eläjiä.

Pelaakohan Immonen loukkaantuneena?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Uskomattoman hienoa että noinkin pienellä muutoksella (viivelähdöt minimiin, suoraviivaista nopeaa avauspeliä sen sijaan) oli valtava vaikutus Suomen peliin.

Hienoa leijonat!

Samaa mieltä. Toivotaan että myös Jalonen-Johtava tajuaa tämän, että ei aina kannata nysvätä viivelähtöjä vaan pelata rohkeasti ylöspäin ja pyrkiä maalille. Nyt unohdettiin absoluuttinen meidänpeli ja sillä haettiin todella niukka voitto, juuri ja juuri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös