Valinnat on JJ tehnyt ja pulinat pois ;-)
Jalonen on katsonut, että valitsemallaan ryhmällä on tässä tilanteessa parhaat mahdollisuudet mahdollisimman pitkälle kotikisoissa. Kuten Johannes ansiokkaasti jo otti esille, mitalikin kotikisoista olisi ennen näkemätöntä.
Näin pitkälle olen JJalosen kanssa samoilla linjoilla. Ymmärrän myös mitkä ovat joukkueen vahvuudet, mutten sitä ettei heikkouksia yritetä enempää kompensoida. Suomen tulee pelata kisoissa pitkälle samalla tyylillä kuin nyt Tsekin turnauksessa ja se tulee olemaan boring. Homma perustuu puolustukseen, siihen että KLehtonen liimaa kaikki, puolustus ylittää omassa päässä itsensä eikä ota jäähyjä(!) ja tykittää yv:llä viivalta, hyökkäys tekee yv:llä sekä satunnaisilla torpedoilla maaleja, ja tod.näk. 5-5 -tehdyt maalit ovat vähissä muita kuin kärkikuusikkoa vastaan.
Pronssipelin paikka, veikkaan ma.
Valintoihin sen verran, että Villen olisi pitänyt uskoa Jereä. Turha sinne on lähteä reuhaamaan, kun todellista paikkaa ei ole ollutkaan olemassa. Oli sekä Jerelle, Sami K:lle ja Villelle ns. lehdistöpaikka, jonka tylysti Jere ja Sami K. väistivät. Ville vaan on niin aito ja reilu, ettei vieläkään uskonut minkälainen kusipää JJ on. Ja Jalosen kanssa on aika paha edes yrittää puhua. Veikkaan, että joskus siitä tulee kummolaII tai poliitikko. Ai niin ...
Maalivahtivalinnat ok, ja jos-kun JJ on kertonut marssijärjestyksen etukäteen, ei ongelmia tule.
Pakistossa hiukan ihmettelen Joonas Järvisen hakua, ehkä tässä on jotain elämää suurempaa takana. Samanlainen hasardi on Kousakin, mutta raitti. Söden ulosjäänti oli selvää jo ennen Tsekin turnausta, mutta lojaalina kaverina Söde kävi pelaamassa pelit ja kuittaamassa päivärahat.
Hyökkääjistössä, Alamummon sanoin Kiiskinen on ok mutta Tuppurainen ihmetys. Toki Tuppurainen oli pleijareissa hyvä ratkaisija ja taisi olla mukana EHT:lläkin, mutta silti. Vanha hiirulainen.
Petrellin putoaminen ei ollut yllätys, kuviot oli niin erilaiset ettei päässyt sisään. Joensuu oli ilmeisesti parempi, vaikka minun silmissäni en tuosta kaverista mitään erikoista löydä. Samaten Pyörälä tuntuu olevan JJalosen saunakaveri, ei tuota muuten voi tajuta pitemmän päälle.
Minun papereissani siis Järvinen, Pyörälä ja Tuppurainen olisivat jääneet rannalle, tilalle Kousa, Nokelainen ja Peltonen.
Tod.näk. JJ on nyt funtsannut, että Mikko Koivu on liideri ja kopissa ei toiselle ole tilaa. Mielestäni Ville olisi vanhempana osannut antaa Mikon hoitaa kapun hommat ja muut. Ville olisi ollut hiukan sellaisena takapiruna kuin Jukka Tammi aikoinaan.
Aika näyttää ja minä ainakin seuraan mielenkiinnolla kolmikon Järvinen-Pyörälä-Tuppurainen edesottamuksia. Jos toimii, hyvä. Jos ei, JJalosen tavallaan kunnianhimoinen yritys ottaa SM-liigasta ja Elitserienistä "helmiä" menee persiilleen. Tähän vielä, että Kiiskisellä on nyt kovimmat paikat näyttää että valinta oli JJ:n luottamuksen arvoinen.