Päivitetään tilannetta mm-joukkueen suhteen:
Case Jokiseen sanoisin että muutama kirjoittaja voisi laittaa nyt jäitä hattuun ja ajatella nyt hieman pidemmällä perspektiivillä tätä hommaa, eikä yhden ottelun perusteella vedellä mutkia suoriksi, mikä tosin tuntuu olevan tapana täällä netin jääkiekkomaailmassa. Totuushan on kuitenkin se, että ykkösketjusta puuttui eilen 2/3 pelaajista ja eiköhän turnaus ainakin tulla aloittamaan muodostelmassa Filppula-Koivu-Jokinen. Bergenheim toisi tullessaan siihen yhden vaihtoehdon lisää, mutta luulen että tuolla koostumuksella mennään itse kisoissakin.
Kakkosketju toimii tutusti, eiköhän ne soraäänet Pesosen paikastakin hiljentyneet jo. Mielenkiintoisin taistelu käydään kolmosen ja nelosen laitahyökkääjien paikoista, tarjontaa riittää Jalosella aika hyvin. Komarov on varma nimi ja väittäisin että Pyörälä samoin, koska pystyy pelaamaan tarvittaessa niin monenlaista roolia ja on ilmeisesti valmentajan kannalta ihanteellinen pelaaja myös luonteeltaan. Sitten mennäänkin jo enemmän makuasioihin ja siihen mitä ominaisuuksia Jalonen joukkueeseen haluaa. Johtajuutta (Peltonen), liikettä (Pihlström), taklauksia (Joensuu) jne. Jos Bergenheim tulee niin yksi laituri joutuu vielä luovuttamaan paikkansa.
Puolustuksessa on samoin hyvin tiukka kilpailu viimeisistä paikoista. Joku mainitsi että ei pitänyt Hietasen otteista Venäjä-pelissä ja olen samaa mieltä että Hietasen kohtalona saattaa taas olla putoaminen joukkueesta viime metreillä, mutta aika vaikeaa ennustaa tällä hetkellä. Varmoja ovat mielestäni Niskala, Salmela, Väänänen-Puistola ja Kukkonen-Jaakola. Eli kaksi paikkaa jaossa.