Joku voisi sanoa, että Suomella on aivan täydellinen tilanne, kun todennäköisesti saadaan kaikki mahdolliset avut NHL;n puolelta. Itse olen jopa sitä mieltä, että siitä on vielä haittaa kun lopullisia kisavalintoja ruvetaan tekemään. Varmaa on jo nyt, että joukkueesta tulee jäämään monia hyviä pelaajia pois.
Varmat pelaajat kisoihin mikäli halua on vain tulla ja kunto antaa periksi ovat todennäköisesti; M.Koivu, T.Ruutu, Granlund, Selänne, Korpikoski, Immonen, Lydman, Pitkänen, Komarov, Väänen, Vatanen ja Niskala.
Sitten on liuta pelaajia, joiden valinta tulee olemaan vaikeaa ja joku täytyy karsia pois; JMA, J.Jokinen, Leino, Pulkkinen, Hagman, Kapanen, S.Koivu, Pihlström, Nummelin, Karalahti, Salmela ja Mäenpää.
Siihen kun lisätään vielä pelaajia kuten; Pesonen, Peltonen, Osala, Kontiola, Joensuu, J.Lajunen, Jaakola, Pyörälä, Söderholm yms.
Eipä käy kateeksi Jalosen Jukkaa tänä keväänä.
Itse en olisi uskonut, että ikinä tulen tämän sanomaan, mutta S.Koivu ei pelillisesti todennäköisesti tämän kauden joukkueeseen tule mahtumaan. Henkisesti Saku olisi iso pala, mutta täytyykö Saku ottaa mukaan vain, koska hän on Leijonien entinen kapteeni ja entinen luottohyökkääjä? Myös sekin mikäli Saku kisoihin valitaan, mikä hänen roolinsa tulee olemaan. Lyödäänkö tuttu ja turvallinen Selänne toiseen laitaan ja vierelle "uusi koivu" Granlund? Vai pistetäänkö Saku kolmoseen hieman rikkovampaan rooliin esim. Korpikosken ja Komarovin kanssa?
Sitten on kaksikko J.Jokinen ja Leino. Selvää on, että joukkueessa on vain rajallisesti paikkoja kärkiketjuissa, mihin nämä herrat itseoikeutetusti kuuluvat taidoiltaan enemmin kuin rikkoviin kenttiin. Molempia ei joukkueeseen voi valita, joten siinäkin tulee olemaan Jalosella iso päätös. J.Jokinen olisi siinä mielessä turvallinen valinta, että on kuitenkin Ruudun ketjukaveri ja sopisi tohon kenttään hyvin, kun taas Leino kiehtoisi taitotasolla allekirjoittanutta. Myöskin Leinon vahvuudet kevään tosipeleissä on suurta plussaa.
Kauden huipennukseen on nyt n. 2 kuukautta aikaa ja kirjoittelen seuraavan kerran hieman lähempänä kisoja ajatuksiani, mutta kisajoukkue 25.2.2012 näyttää Nimettömän mukaan tältä;
T.Ruutu-M.Koivu-J.Jokinen
Lydman-Pitkänen
Selänne-Immonen-Granlund
Niskala-Karalahti
Korpikoski-S.Koivu-Komarov
Väänänen-Vatanen
Hagman-Kapanen-J.M.Aaltonen
7.P Nummelin-13. H Pulkkinen
NHL-Vahti
Vehanen
Hovinen