Voivoi. Ei löytynyt rohkeutta Jalosella rikkoa omaa kultaketjuaan. Huomenna on ykkösketjun oltava aivan saatanan hyvä mikäli halutaan jatkoon mennä.
Mikä Suomen pelissä parantuisi, jos ketjut laitettaisiin palstaveljien mielien mukaisesti? Tätä minä ihmettelen aivan suunnattomasti.
Ykkösen peli loksahti kohdilleen ja Jokinen on alkanut osua puiden väliin. Minä olisin laittanut Jokisen poppareita syömään jo viimeistään tokan matsin jälkeen. Tosin Kiiskinen näytti heti taitojaan, kun vaihto oli kesken ja antoi namupassin Filppulalle. Minä olisin istuttanut Kiiskisen tuolle paikalle jo ekaan matsiin. Jalonen piti päänsä ja hyvä niin.
Kakkosen peli on ollut keskimäärin hyvää, vaikka MG onkin ollut hiukan vaisumpi pohjois-amerikkalaisia vastaan. Sitä ennen 0+4 neljässä pelissä ja Immonen teki pari tärkeää maalia. Pesonenkin on ollut ihan eri pelaaja kuin liigassa. Mitä tuolle ketjulle olisi muka pitänyt tehdä ja miksi? MG:lle huiliaikaa? MG kolmoseen tai neloseen? Mitä järkeä? Viedään loputkin itseluottamuksesta? Suomi tarvitsee MG:tä ja hänen onnistumisiaan. Panokset nousevat nyt ja veikkaan, että MG:n pelitaso tekee saman.
Alemmissa ketjuissa on tapahtunut syystä tai toisesta pientä liikehdintää, mutta tehot ovat olleet alkua lukuunottamatta ykkösen varassa. Millä taikasauvan heilautuksella ykkösen tehot olisivat säilyneet ja 3-4 olisivat alkaneet sylkeä maaleja? Komarov ykköseen? Kenen tilalle? Jokisen? Jokinen-Kapanen voisikin toimia. Mutta eipä tuossa nytkään ole moittimista.
Oikeastaan ainoa asia, mitä en allekirjoita, on pakkiparit Hietanen-Mäenpää ja Jaakola-Kukkonen. Ja kaksi ainoata fyysistä pakkia samassa parissa? Enhän minä oikeasti mistään mitään ymmärrä, mutta eikös nuo olisi voinut laittaa melkein miten tahansa muuten, paitsi noin?
Molareiden peluutus sentään ratkesi melkein itsestään. Ihan sama, kehenkään noista kolmesta homma ei kaadu, jos terveenä pelaisivat.