Pakiston heikkous ja maalinteon ontuminen eivät ole toisiaan poissulkevia asioita.
Eivät tietenkään, mutta lähinnä olen sitä mieltä, ettei pakiston ongelmat (jotka oikeasti ovat melko vähäisiä) ole lähelläkään maalinteon tuskaa. Niistä kuitenkin jauhetaan täällä selvästi enemmän ja yritetään tehdä sinne isoa ongelmaa. Ihan turhaa, pakisto on onnistunut OMASSA hommassaan selvästi hyökkäystä paremmin.
Siitä olen samaa mieltä, että Salmela-Lepistö parin täytyy olla erillään toisistansa, eikö Venäjä-ottelussa näin tehtykin.. Jos palaavat yhteen, voidaan todeta, että muutosvalmiutta ei ole tarpeeksi. Kukkonen-Jaakola parissa Kukkosella menee paremmin. Jopi tekee vaikeita tilanteita ihan itse.
Itse lähinnä meinasin, että Salmela - Lepistö parin ongelmia on tuotu ihan turhaan tapetille. Valmennusjohdon papereissa ja peluutuksessa he kantavat päävastuun ja ovat onnistuneet vähintään tyydyttävästi. En usko, että yksikään toinen pakkipari onnistuisi tuossa roolissa yhtään paremmin (pikemminkin päinvastoin), joten sillä spekulointi ja lähes olemattomien ongelmien korostaminen on melko typerää.
Summasummarum: puolustuspelaaminen on pääosin ihan riittävällä tasolla (yksilötason nukahduksista nuo maalit on lähinnä tulleet), samoin hyökkäyspelaaminen (maalipaikkoja on kuitenkin luotu ihan riittävästi) - maalien tekemisen tuskaa lukuun ottamatta.