Vaikka vaikeuttaisi ketjunsa peliä jokaisessa pelissä ennen ratkaisuotteluita vain ratkaistakseen lopulta ne tärkeät pelit, niin missä ongelma?
Enkä nyt väitä tai ennusta, että Anttila taas ratkaisi maailmanmestaruuden. Uskon itsekin, että nämä ovat Anttilan viimeiset kisat, sillä kieltämättä peruspelaaminen ei meinaa enää riittää toisin kuin aiemmin.
Mitä on peruspelaaminen?
Anttilan pelinopeus ei riitä enää tasakentällisin. Ei riitä latvioita tai norjia vastaan, eikä hän hirveän vahvoilla ollut edes Britanniaa vastaan. Mutta kun katsoo puhtaasti Anttilan nelosketjua, niin mun mielestä se on pelannut hyvin. Mitä nyt Mäenalanen on välillä perseillyt ja välillä Anttilan pelinopeus ei riitä. Onneksi Björninen on pelannut vielä paremmin kuin osasin odottaa. Loistava nelossentteri meillä. Oon pannut merkille, että kun muutaman kerran Suomi on menettänyt pelin hallinnan ja paine on tullut Suomen puolustuspäähän, niin sen minuutteja kestävän paineen on purkanut nelosketju. Se on saanut kiekon pois alueelta ja hyvällä vahvuudella painanut pelin vastustajan päähän. Siitä ei ole maalia tullut, ei rangaistusta eikä välttämättä edes hyvää maalipaikkaa, mutta se on sitten kivempi Mannisen ketjun tulla kentälle, kun ei tarvitse lähteä omista.
Suomen alivoima on ollut tähän mennessä täydellistä. Anttila on yhdessä Björnisen kanssa ollut Suomen tärkeimmät alivoimahyökkääjät. Jos mun olisi ottaa Innala nelosketjuun, ja pudottaa joko Anttila tai Mäenalanen, niin pudottaisin Mäenalasen. Ja tämä tuli Kärppä-fanilta. On siis Anttilalle ehdottomasti paikka vielä näissä kisoissa. Samaa mieltä siitäkin, että nämä lienevät Anttilan viimeiset kisat. Ensi vuonna nelosketjussa joku uusi nimi Björnisen ja Mäenalasen kanssa.
Saapa nähdä miten tuo Kanadan heikko pelaaminen vaikuttaa huomiseen Suomen otteluun. Käykö pian niin, että (jatkoaika)voitolla saadaan vastaan vaikeampi vastus puolivälierissä?