MM 2018: Suomi

  • 785 856
  • 3 763
Tila
Viestiketju on suljettu.

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Erityisesti varakapteenivalinnat nyt ovat melko yhdentekeviä, mutta ehkä silti hieman ihmettelen, että ketään europelaajaa ei valittu toiseksi varakapteeniksi. Nyt on selvästi haluttu antaa vastuu joukkueesta kaikin tavoin nuorten änärimiesten harteille. Itse kuitenkin olisin halunnut korostaa enemmän koko joukkueen merkitystä valitsemalla vaikka Ahon sijasta yhden europelaajan (esim. Savinainen, Pesonen) toiseksi varakapteeniksi.

Tuskin tällä asialla juuri käytännön merkitystä on, mutta helposti tällaisilla valinnoilla antaa signaalin joukkueelle, että nämä änärijätkät joko hoitavat homman tai eivät, te muut olette vain täytemiehiä. Vaikka tämä olisi totuuskin, ollaan siinä hieman vaarallisilla vesillä. Joukkueen yhtenäisyys on kuitenkin se ykkösjuttu ja kyllä änärimiehet hoitaisivat pistetehtailun ilman kapteenistatustakin.

Sinänsä valinnat olivat oikein osuvia ja Miken kapteenius on hieno asia.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Kapteenisto meni kyllä oikein. Ainoa mikä tuossa on niin ehkä Rantanen olisi viellä enemmän kapteeni tyyppi kuin Granlund, mutta kokemus puoltaa kyllä Granlundia. Teräväinen on liian kriittinen itseään kohtaan ja käsitykseni mukaan ottaa omat huonot esityksensä aika raskaasti, ja tuommoinen ei ole kyllä ideaali luonne kapteenille.
Ihan mielenkiinnosta kysyn millä tavalla Rantanen on enemmän kapteeni tyyppi?
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Kapteenien valinnat ei todellakaan ole yhdentekeviä. Suomella on nyt parhaat ja täysin odotetut valinnat. Paras pelaaja johtaa yhdessä kahden kypsän ja loistavan nuoren pelaajan kanssa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ihan mielenkiinnosta kysyn millä tavalla Rantanen on enemmän kapteeni tyyppi?

Olen saanut kuvan, että ottaa roolia joukkueessa aika paljon myös sanallisesti. Tälläisen kuvan minä olen Rantasesta saanut pelaajana, että täyttää kaikki klassisen kapteenin tunnusmerkit.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Olen saanut kuvan, että ottaa roolia joukkueessa aika paljon myös sanallisesti. Tälläisen kuvan minä olen Rantasesta saanut pelaajana, että täyttää kaikki klassisen kapteenin tunnusmerkit.
Sama homma ja arvelinkin vastauksen olevan tämä. Tähän kai ei ole yhtä oikeaa vastausta. Änärissä usein on perinteisesti ollut C parhaan pelaajan rinnassa. Monet kuuluttaa myös esimerkillä johtamista. Itse kallistun enemmän myös noihin kuin sanalliseen antiin.
 

666555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Tässähän ei ole mistään tälläisestä kyse, että kuka onkaan se parempi pelaaja, ei kenttiä kasata täysin pelaajien paremmuus järjestykseen ikinä.

Minä kun nyt suhtaudun tähän Mäenalainen asiaan todella suurella mielenkiinnolla. Tuli luettua Marjamäen haastatteluja tältä päivältä, ja siellä kuitenkin Mäenalanen mainittu sellaisessa kontekstissa, että antaisi hieman merkkiä siihen suuntaan et on ihan kokoonpanossa.

"– Tämä ei ole mikään kauhean roolitettu joukkue. Ryhmästä paistaa luisteluvoima. Kun olympiasentterit ovat puukon alla, Aho ja Granlund vetävät senttereinä. Saku Mäenalanen pystyy pelaamaan sekä keskellä että laidalla, Marjamäki määritteli."

Se että Marjamäki nostaa Mäenalasen nimen esiin noin ennen montaa muuta pelaajaa, niin veikkaanpa varovasti kuitenkin että kookoonpanosta paikkaa on tulossa. Tuossa hän kuitenkin ohittaa jopa Pesosen sylkiessään Mäenalasen nimen ulos.

No kohtahan tuo nähdään. Minun näkemykseni mukaan Mäenalasen passia ei leimata. Mikäli hän osoittaa pärjäävänsä tällä tasolla niin olen mielelläni väärässä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ei kyllä mene jakeluun, että jos Jormakan passi leimataan ja Mäenalasen ei. Toivon toki menestystä kaikille pelaajille, mutta ehdottomasti Sakun nappaisin mukaan ennen Pekkaa.
 

Goxim Marky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hiroshiman karpit
Olen kyllä ilahtunut viimeisimpien NHL-herrojen tulosta leijoniin, mutta on tuo jengi silti sentterien osalta melko heikko ja harmi ettei Captain Koivu päässyt edes messiin. Mutta ehkä parempi nyt mennä näillä, kuin harmitella ainakaan väsyneiden konnakontiolan, kainuunkemppaisten saati puukäsikoskirannan perään. Parempi jopa Mäenalasen kaltaiset tuoreet kasvot, kuin rybyliigan täyteukot
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Parempi jopa Mäenalasen kaltaiset tuoreet kasvot, kuin rybyliigan täyteukot

Mielestäni sentteriosasto on varsin mallikas. Kärkipelaajista sentterinä voivat tarvittaessa pelata Granlund, Teräväinen ja Aho. Heistä sentterien paikkoja miehittänevät Granny ja Aho. Suomela on varmaan ihan kelpo kolmosen sentteri ja Niemi on pelannut hemmetin hyvin rybyliigassa.

Mainitsemasi Mäenalanen taitaa myös olla rybyliigan täyteukko ensi kaudella.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Mäealanen haastattelussa totesi, että haluaa antaa näyttöjä NHL:llään. Pidän itse tuota suuntaa aika todennäköisenä, kun tuolla ei ole mielestäni heikkouksia siihen peliin. Vaikka Suomelasta pidän myös, niin todennäköisempänä näen Mäenalaisen murtautumisen tuonne NHL:llän puolelle.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Mäealanen haastattelussa totesi, että haluaa antaa näyttöjä NHL:llään. Pidän itse tuota suuntaa aika todennäköisenä, kun tuolla ei ole mielestäni heikkouksia siihen peliin. Vaikka Suomelasta pidän myös, niin todennäköisempänä näen Mäenalaisen murtautumisen tuonne NHL:llän puolelle.

Saahan sitä haastatteluissa todeta mitä haluaa. Se että pääseekö sinne on hiukan eri asia. Hyvät raamit Mäenalaisella on toki NHL-pelaajaksi mutta silti jotenkin jäänyt jumimaan. Hieno kausi Liigassa ei siinä. Kyllä Marjamäellä varmaan joku suunnitelma Sakulle kisoihin on.
 

666555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Suomen ensimmäiset ottelut ovat Etelä-koreaa ja Latviaa vastaan. Heikko vastus tuskin antaa kuvaa pelaajien kapasiteetistä. Tämäkin kertoo että Mäenaluksen tuskin leimataan. Myös Jormakka ja Mikkola joutuvat odottamaan.
 

Mathieu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Saahan sitä haastatteluissa todeta mitä haluaa. Se että pääseekö sinne on hiukan eri asia. Hyvät raamit Mäenalaisella on toki NHL-pelaajaksi mutta silti jotenkin jäänyt jumimaan. Hieno kausi Liigassa ei siinä. Kyllä Marjamäellä varmaan joku suunnitelma Sakulle kisoihin on.

Tämä "jotenkin jumimaan jääminen" on pitkälti johtunut loukkaantumisista ja muusta huonosta tuurista. Ensin paha jalkavamma sitten mm. aivotärähdys, jotka aiheuttivat sen 40 missattua runkosarjamatsia parin kauden aikana. Juuri kun odotettiin sitä isointa nousua tähtiin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tämä "jotenkin jumimaan jääminen" on pitkälti johtunut loukkaantumisista ja muusta huonosta tuurista. Ensin paha jalkavamma sitten mm. aivotärähdys, jotka aiheuttivat sen 40 missattua runkosarjamatsia parin kauden aikana. Juuri kun odotettiin sitä isointa nousua tähtiin.

Kiitos lisäyksestä. Mäenalasella tosiaan näitä loukkeja ollut. Kyllähän Sakussa potentiaalia on paljon ja pelasi hienon kauden. Saas nähdä mihin nuori mies leijonissa yltää. Mielenkiintoinen kiinnitys kaikinpuolin.
 

snaphappy

Jäsen
Mäealanen haastattelussa totesi, että haluaa antaa näyttöjä NHL:llään. Pidän itse tuota suuntaa aika todennäköisenä, kun tuolla ei ole mielestäni heikkouksia siihen peliin. Vaikka Suomelasta pidän myös, niin todennäköisempänä näen Mäenalaisen murtautumisen tuonne NHL:llän puolelle.

Myös Manner on todennut, että Mäenalaisen tasoisen pelaajan tavoitteena täytyy olla NHL.
 

Tarasov

Jäsen
Nyt on paras kapteeni koko 2000-luvulla. Granlundilla on sielu ja sydän pelissä joka hetki sekä on synnynnäinen johtaja myös pelitapahtumien ulkopuolella.
Kapteenina hän ei korosta omaa osaamistaan ja rooliaan, kuten mm. Koivut tekivät, vaan tekee kaiken yhteiseksi hyväksi joukkueelleen.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Nyt on paras kapteeni koko 2000-luvulla. Granlundilla on sielu ja sydän pelissä joka hetki sekä on synnynnäinen johtaja myös pelitapahtumien ulkopuolella.
Kapteenina hän ei korosta omaa osaamistaan ja rooliaan, kuten mm. Koivut tekivät, vaan tekee kaiken yhteiseksi hyväksi joukkueelleen.

Meninkö miinaan vai tarkoitatko että Mikko Koivu on korostanut omaa asemaansa leijonissa ja ei ole tehnyt kaikkeansa maajoukkueessa?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meninkö miinaan vai tarkoitatko että Mikko Koivu on korostanut omaa asemaansa leijonissa ja ei ole tehnyt kaikkeansa maajoukkueessa?
Minäkin vähän ihmettelin tuota lausuntoa. Granlund on varmasti hyvä kapteeni, mutta en minä kyllä lähtisi paljon Mikkoa Koivua dissaamaan, Sakusta nyt puhumattakaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Nyt on paras kapteeni koko 2000-luvulla. Granlundilla on sielu ja sydän pelissä joka hetki sekä on synnynnäinen johtaja myös pelitapahtumien ulkopuolella.
Kapteenina hän ei korosta omaa osaamistaan ja rooliaan, kuten mm. Koivut tekivät, vaan tekee kaiken yhteiseksi hyväksi joukkueelleen.

Varmasti on loistava valinta kapteeniksi nyt ja tulevaisuudessa, mutta voisi vaikka pelata kisat ensin ennen kuin kukaan asettaa hänet 2000-luvun parhaaksi kapuksi.
Kisoista voi tulla vaikka todellinen pannukakku...
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Pelottavan hyvin täällä tartuttiin rapalaan. Turha antaa trollille lisää ilmaa hengittää, varsinkin kun tässä alkaa kisakuume itsellä jos toisella nousta. Suomella mielenkiintoinen joukkue kasassa, jännä nähdä miten kisat alkavat Suomen osalta.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Kahden kärkiketjun laidoilla harjoituksissa kiertäneet Kapanen, Savinainen & Palola. Eli Mäenalanen ei ole sinne tunkeutumassa.

Ylivoimaa treenattu kaikki munat samaan koriin -periaatteella:
Granlund - Aho - Teräväinen - Rantanen - Pokka
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ylivoimaa treenattu kaikki munat samaan koriin -periaatteella:
Granlund - Aho - Teräväinen - Rantanen - Pokka

Lyhyessä turnauksessa on mitään muuta turhaa viritelläkään, etenkin kun kerran saadaan aikaan noin murhaava ylivoimakoostumus.. erikoistilanteissa pelit kuitenkin hyvin pitkälle voitetaan/hävitään
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Pelottavan hyvin täällä tartuttiin rapalaan. Turha antaa trollille lisää ilmaa hengittää, varsinkin kun tässä alkaa kisakuume itsellä jos toisella nousta. Suomella mielenkiintoinen joukkue kasassa, jännä nähdä miten kisat alkavat Suomen osalta.

Meni kyllä minnow spoon koukkuineen, lipentereineen ja siimoineen poskesta läpi. Mutta se siitä. Nuo yyvee koostumukset millä treeneissä on menty on kyllä komeaa katseltavaa. Varmasti vihulainen myös miettii pariin otteeseen kannattaako alkaa koukkimaan ihan joka paikassa meitä vastaan. Jälki voi olla kyllä parhaimmillaan hurjaa. Suomella on heittää semmosta kaveria tuohon yyveelle että alta pois.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taivaalliset pyssyt mikä yv-kenttä tiedossa. Ainoastaan Pokan mukanaolo kysymysmerkki, mutta noiden neljän mukana liikennetötsänkin pitäisi saada tulosta aikaan. Roolitukset kiinnostavat, luonnollista olisi laittaa 150kg Rantanen maalin eteen rouhimaan, mutta olikohan niin että Granlund on myös sitä paikkaa pelannut? Laidoilla kiekko liikkuu varmasti riippumatta siitä, miten pelaajia asetellaan.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Jos tuollainen ylivoima kasataan niin luulisin noiden pelaavan ilman varsinaista maskimiestä. Joku alemmista miehistä käy välillä tekemässä liikkuvan aktiivisen maskin, eikä jää varsinaisesti sinne hillumaan. Jos joku noista on oikeasti passiivinen maskimies, niin kyllä se pelaaja hukkaan menee hieman. Pokka on kyllä huono valinta ylivoimaan. Itse olisin kyllä kasanunut kaksi tasaisaista koostumusta näistä, kun nyt toisesta ylivoimasta tulee aivan tuhnu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös