Niin, tuolloin Rautakorven potkujen jälkimaningeissa Liiton edustajat ainakin sanoivat nenä pystyssä, että kyllä he on tulevaisuudessakin tarvittaessa valmiita antamaan monoa... ei näköjään ole... tai katotaan jos vaikka ens kisojen alkusarjan jälkeen toteavat, että peli ei ole kehittynyt tarpeeksi Marjamäen aikaana ja antavat Latelle kenkää.
Rautakorven potkuissa ei ollut mun mielestä mitään järkeä. Ei tuossa vaiheessa vaan voi potkia valmentajaa pihalle. Ja vielä kun kiukuttelevat teinipojat oli näitten potkujen takana, niin minkälaisen viestin ja opetuksen tämä heille antaa? Kyllä lähtökohdan täytyy olla, että lyhyessä turnauksessa valmentajaa uskotaan "sokeasti" ja mitään kapinoita ei rakennella.
Tätä tapausta ei ole taidettu ihan täysin avata julkisesti. Ei tietysti tarvikaan. Mutta paljon kertoi se, kun Karri Kivi totesi YLE:llä EHT:n yhteydessä helmikussa 2017, tähän tapaukseen liittyen, että U20-projekti haisi jo marraskuussa. Mitä tarkoittikaan, mutta ulospäin näköjään kuitenkin näytti sekavalta kiekkoihmisille. Itse potkuissa ei tietty ollutkaan järkeä. Lisäksi Kivi kritisoi, kun jotkut pelaajat antoivat julkisuuteen lausuntoja siitä, miten tulisi pelata. Kesken turnauksen. Kiven mielestä sisältä tiivis joukkue ja sen pelaajat eivät moiseen sorru, mutta niin vain esimerkiksi Juolevi silloin medialle mielipiteensä lausui.
Marjamäkeen palatakseni, kyllähän auktoriteetti rapisi jo sen World Cupin aikana. Tästä Marjamäki on vastuussa ihan itse, kun otti käyttöönsä noin ison johtoryhmän, jossa kaikille ei riittänyt edes järjellistä roolia. Pelaajien silmissä Suomessa on yhä vieläkin niin päävalmentajavetoinen kulttuuri, että sitä ei tällaisilla väkisin kyhätyillä legendojen johtoryhmällä muuteta.