No sitten ei varmaan pysty auttamaan. Mulle tuosta on maajoukkueessa jäänyt mieleen lähinnä tehoton turhake, josta ei ole joukkueelle mitään hyötyä ollut. Varmaan löydät nopeastikin Suomen maajoukkueesta jonkun toisenkin hyökkääjän, joka on vedellyt about kiikareilla kolmet MM-kisat (yhdethän Tommi istui ihan ansiosta katsomossa lähes kokonaan)? En kyllä ymmärrä miksi vitussa joku haluaisi vielä viidennekin kerran kokeilla, että "ei, ei ollut Tommista pelaajaksi tälle tasolle vieläkään".
En tiedä miksi minun pitäisi etsiä kiikareilla pyörineitä hyökkääjiä tai mitä arvoa se toisi tähän keskusteluun. Tilastoja osaat varmaan itsekin kaivaa halutessasi.
Joka tapauksessa, minulla on ihan eri muistikuvat Santalan arvokisapeleistä kuin sinulla. Muistan esimerkiksi kevään 2002 kisoissa Santalan olleen nelossentterinä Suomen paras aloittaja ja ainoa hyökkääjä, joka ei ottanut takaiskumaaleja. Kevään 2009 kisoissa Santala ei ollut paras, mutta toiseksi paras aloittaja ja yksi koko kisojen parhaista. Samaten silloinkaan ei tullut takaiskuja omiin. En tiedä mitä muuta nelossentteriltä voi edes vaatia saadakseen puhtaat paperit. Noissa kisoissa voi muuten helposti nimetä useammankin ihan kirjaimellisesti turhakkeen, mutta Santalaa en siihen porukkaan laske. Kalle Kerman ja Ville Vahalahti esimerkiksi, soittaako kelloja?
En minä Santalaa varsinaisesti kisoihin haluaisi, mutta minun papereissani menisi kaiken maailman sallisten edelle, kuten tuolla ylempänä kirjoitinkin. Kyllä minä voisin hyväksyä sen, että "kyllä, Tommista oli taas kerran tälle tasolle".