Illan pelin onnistujat ja kokonaiskuva onkin yllä ihan pätevästi summattu. Mutta nyt nähdyn perusteella valmennuksella on minusta jonkun verran mietittävää, vaikka kysymyksessä ovatkin osaksi positiiviset ongelmat:
1. Maalivahdit, pitäisikö Sarokselle antaa paikka näyttää kykynsä kovia maita (eli Kanadaa) vastaan? Mielestäni Saros olisi tämän ansainnut, mutta nykypeluutuksella olen lähes varma että Koskinen on maalissa seuraavassa pelissä.
2. Hyökkäysketjujen roolitus etenkin 3-4 kentän osalta. Tähän mennessä Pulkkinen on ollut nelosessa selvästi väärässä paikassa, Rantanen oli tänään hyvä, Lajunen oli pelaamassaan ottelussa mielestäni ok, Philström on ollut yllättävänkin hyvä. Pari Rantasen tämän kauden NHL-peliä nähneenä olen kuitenkin sitä mieltä, että myös Rantanen on väärä kaveri neloskentän rooliin. Huippumaita ja kärkijätkiä vastaan Rantasen puolustuspelivalmiudet eivät yksinkertaisesti ole huippuluokkaa, yritystä on mutta reagoi tilanteisiin välillä yksinkertaisesti vain väärin. Jos halutaan nelosesta huippumaita vastaan yksinkertaisesti hyökkäävä ja tiiviisti puolustussuuntaan pelaava työjuhtaketju, niin Rantanen on tähän rooliin väärä valinta (kiekolliset avut menevät osin hukkaan ja puolustuspelirutiini ei ole riittävä). Kokoaisin tuon kentän joukosta Sallinen, Philström, Pyörälä, Lajunen ja varauksella Komarov. Komarov tietenkin sopii tähän rooliin kuin nyrkki silmään, mutta hän ei nykymateriaalilla välttämättä ole käytettävissä tähän rooliin.
Olisi ollut kiva nähdä kolmoskenttänä joku muodostelma joukosta Aho, Koskiranta, Rantanen ja Pulkkinen koottuna. Aika hyökkäysorientoitunut ja puolustussuuntaan riskipitoinen kenttähän tuosta saataisiin aikaan, mutta oikein käytettynä voisi toimia (eli peluutus ei tavallista neljällä kentällä rullaamista). Mutta tämä taisi nyt jäädä kokeilematta, mitään välipelejä kun ei ole enää luvassa.
No, mun ehdotus on että Pyörälä seuraavaan peliin Philströmin kanssa nelosen laitaan ja Rantanen kolmoseen. Sitäkin vielä harkitsisin, onko neloskentän keskellä Sallinen vai Lajunen.