Ei millään? Se voi kuitenkin vaikuttaa joidenkin pelaajien todennäköisyyksiin päästä kisoihin. Kyllä minä ainakin pitäisin tuon Lukko-pakkiparin todennäköisyyttä päästä kisoihin huomattavasti suurempana, jos Suomi pelaisi neljällä pakkiparilla kuin Suomen pelatessa seitsemällä puolustajalla. Ahonen-Virtanen tuskin nyt on Suomen pakistossa, jos Suomi pelaa vain kolmella pakkiparilla, enkä usko että heistä ainakaan molemmat tulevat kisoihin pääsemään, jos he eivät kerta pelaa pakkiparina.Millähän tavalla tuo estää sen 8. puolustajan mukaanoton?
Laineella on kuitenkin yksi poikkeuksellinen ominaisuus, jolla hän toisi paljon lisäarvoa joukkueeseen, etenkin ylivoimalle. Ramstedtia parempia ylivoimanpyörittäjiä Suomelta löytyy jo valmiiksi joukkueesta.Ja ymmärrän kyllä sun perustelut, itse en vain oo yhtä vaikuttunut noista näytöistä kuin sinä. Ramstedtilla taitaa olla aika paljon paremmat näytöt pleijareista, jos niitä katsotaan näyttöinä (en kuitenkaan oo Teemua ehdottamassa joukkueeseen)..
Nykynunnossa? Ihan ok fyysisessä kunnossa on ainakin. NHL:ssäkin ei vain saanut kunnon näytönpaikkaa enää loukkaantumisen jälkeen. Itse näkisin molemmat mielelläni joukkueessa. Ei maalintekijä tyyppejä ole koskaan liikaa.
Nurmisesta en tiedä, mutta massiivisia maalinteko-ongelmia on ollut ainakin aikavälillä 2000-2015.Kuka muistaa minä vuonna Nurminen jätettiin kylmästi ulos ja kisoissa oli massiivinen maalinteko-ongelma?
Mulle NHL:ssä pisteiden tekeminen on kyllä riittävä näyttö siihen että saa niitä myös mm-kisoissa. Jos ei normi a-maaottelussa pisteitä saa, jossa ei yleensäkään ole montaa pelaajaa jotka mm-kisoihin mahtuvat vastustajienkaan joukkueissa, niin ei vakuuta minua. Miksi sitten tiputtaa joukosta niitä tuloskenttien ehdokkaita jotka saavat pisteitä aikaan. Ymmärrän kyllä mikä on potentiaalin merkitys, mutta a-maajoukuueen harjoitusottelut ovat hyvä näytönpaikka siihen että nyt ollaan sillä tasolla että saadaan sielläkin tulosta aikaan. Jos mm-kisoihin otetaan joku kokeeksi niin herää kysymys mennäänkö sinne kokeilemaan josko mitalia saisi vai oikeasti kultamitalia hakemaan.
Ja jos nuo junnut sinne valitaan, niin Jalonen on sitten nähnyt mielestään että riittää taso. Ja entäs sitten, tason kuitenkin näkee vasta kisoissa jos ei sitä ennen oo mitään näyttöjä tai on näytöt tasolla että pysyy pystyssä noissa peleissä. Ei tää nyt kuitenkaan elämän ja kuoleman kysymys oo, Ja ymmärrän kyllä sun perustelut, itse en vain oo yhtä vaikuttunut noista näytöistä kuin sinä. Ramstedtilla taitaa olla aika paljon paremmat näytöt pleijareista, jos niitä katsotaan näyttöinä (en kuitenkaan oo Teemua ehdottamassa joukkueeseen). Pleijareiden pisteet per peli suhteessa taitaa junnujen järjestys olla Aho, Pulju, Laine, joten ei nuo tilastot Lainetta kovinkaan ylivertaiseksi kun ei edes junnukolmikossa oo kärjessä. Noista junnuista siis itse ottaisin varmimman suorittajan eli Ahon, jolla siis pisteidentekonäyttöjä on myös a-maaotteluista.
Ja ymmärrän kyllä sun perustelut, itse en vain oo yhtä vaikuttunut noista näytöistä kuin sinä. Ramstedtilla taitaa olla aika paljon paremmat näytöt pleijareista, jos niitä katsotaan näyttöinä (en kuitenkaan oo Teemua ehdottamassa joukkueeseen). Pleijareiden pisteet per peli suhteessa taitaa junnujen järjestys olla Aho, Pulju, Laine, joten ei nuo tilastot Lainetta kovinkaan ylivertaiseksi kun ei edes junnukolmikossa oo kärjessä. Noista junnuista siis itse ottaisin varmimman suorittajan eli Ahon, jolla siis pisteidentekonäyttöjä on myös a-maaotteluista.
Laine - Barkov - Lehkonen
Jokinen - MiGranlund - Pulkkinen
Komarov - MaGranlund - Aho
Hartikainen - Koskiranta - Rantanen
Tässähän olisi jo potentiaalinen hyökkäyskoostumus.
Tuossa olisi kyllä aikalailla semmoiset ketjut mitkä itsekkin nuista rakentaisin:Hankala spekuloida mahdollisella kisajoukkueella, kun perinteiseen tapaan saadaan taas NHL-miehien päätöksiä odotella viimeiseen saakka. Hienoa, jos Jokinen, Barkov ja Granlund ovat mukaan tulossa. Patrik Laineen valitsisin myös itse tämän hetkisten otteiden perusteella. Alkukaudestahan Laine ei ollut edes Liigassa mitenkään kärkipelaajia, mutta kehityskäyrä on ollut huikea. Lisäksi pelituntuma on kohdallaan ja kehityskäyrän jatkuminenkin vielä lyhyen maajoukkueturnauksen ajan täysin mahdollista. Tuskinpa myöskään jalka painaa samalla tavalla, kuin NHL:n pudotuspeleissä urakoineilla, vaikka pelejä kauden aikana on Patrikillekin kertynyt jo ihan mukava määrä. Barkovin ympärille olisi toki helppoa rakentaa toimivaa ykköskentällistä ja todennäköisesti Jokinen siihen toiseen laitaan istutettaisiin. Toiseen olisikin sitten tarjolla maalintekijöitä jumalan armosta eli Lainetta tai Pulkkista. Olen myös ehdottomasti sillä kannalla, että Artturi Lehkonen valittaisiin joukkueeseen. Lyhyessä turnauksessa ei kannata aliarvioida hetken kunnon merkitystä. Tästä syystä ehkä hieman vierastan Pulkkisen valintaa, vaikkakin Pulun laukaus onkin todella houkutteleva täsmäase mm. ylivoimalle. Sallisten esitykset ovat myös miellyttäneet silmää, joten eikun kisoihin vaan. Loppuun vielä fantasiahassuttelu tämän hetken tietojen ja huhujen perusteella:
Jussi Jokinen - Alexander Barkov - Teemu Pulkkinen
Patrik Laine - Mikael Granlund - Leo Komarov
Mikko Rantanen - Markus Granlund - Artturi Lehkonen
Jere Sallinen - Tomi Sallinen - Teemu Hartikainen
Sebastian Aho
Tämä EHT-HytösImmosPillu -touhu näytönpaikkoineen jossain Karjala-puulaakeissa on kyllä juurtunut turhan syvälle joihinkin jääkiekon ystäviin.
Laine ja Aho kisoihin. Puljujärvi ilmeisesti sen verran hajalla että ei kiitos. Aho saanut huilata rankan playoff peluutuksen jälkeen ja Laineella tuntuu kulkevan ihan hyvin. Luulisin/toivon että ainakin nämä hyökkääjät löytyvät lopullisesta joukkueesta:
Barkov
Mi.Granlun
Ma.Granlund
Koskiranta
Komarov
Jokinen (C)
Pulkkinen
Rantanen
Laine
Aho
Lehkonen
Sitten loput paikat Hartikainen, Salliset, Joensuu, Pihlström..
Kuusela taitaa olla sen verran vaivanen että jää kotiin. Ei ole mielestäni ihan parhaimmillaan ollut Kärpät/HIFK sarjoissa.
Puolustus onkin sitten vähän heikompi. Mielestäni Kukkosen aika on jo ohi. Toivotaan Lepistöä ja Pokkaa (onko edes mahdollista?)
Lepistö
Pokka
Salmela
Jaakola
Virtanen
Hietanen
Kivistö
Bäckström
Koskinen
Metsola
Vähän epäilyttää Pulkkisen jalkanopeus noissa bileissä...
Pulkkisen jalat riittää mutta pää jää jälkeen. Tämä ongelma on yksi hänen isoista ongelmista NHL:ssä.
Pelas osan peleistä Kärpissä sentterinä, kuten myös Rantanen on pelannu täl kaudella sentterinä osan peleistä, mut en kyl heitä ekana ois sentterin paikalle istuttamassa, paitsi jos ois pahanlaatunen sentteripula.Pulju-Aho-Laine fantasioinneista tuli mieleen, että onko Aho pelannu koskaan sentterinä miesten peleissä?