Tuossa Mertaranta on ihan eliittiä, siis tuossa tunnistamisessa. Joku mainitsi siitä, että hän olisi hyvä selostaja, kun Suomi ei pelaa. Olen eri mieltä. Ymmärrys jääkiekosta on edelleen yhtä rajallinen kuin Suomenkin peleissä. Muuten kuuntelukokemus on tosin kyllä miellyttävämpi, kun se meuhkaaminen loistaa poissaolollaan. Kunhan Kanada ei pelaa. Rikollisiahan nuo ovat Anteron mielestä.Oikeastaan jos tunnelmanluonti jätetään sivuun, niin mitään muuta en selostajilta kaipaa kuin pelaajien tunnistamisen taidon, koska en osaa yleensä tutkailla kuka milloinkin on kentällä ellei tätä tunnista sitten jonkin persoonallisen tyylin takia.
Toinen puhuu Mertarannan selostusurasta ja sen kohokohdista, toinen urheilu-urasta. Arvon Kirjoittelijakin tämän varmasti tajusi, mutta pääsipähän näpäyttämään palstaveljeä jälleen.
Tuossa Mertaranta on ihan eliittiä, siis tuossa tunnistamisessa. Joku mainitsi siitä, että hän olisi hyvä selostaja, kun Suomi ei pelaa. Olen eri mieltä. Ymmärrys jääkiekosta on edelleen yhtä rajallinen kuin Suomenkin peleissä. Muuten kuuntelukokemus on tosin kyllä miellyttävämpi, kun se meuhkaaminen loistaa poissaolollaan. Kunhan Kanada ei pelaa. Rikollisiahan nuo ovat Anteron mielestä.
Tein sen periaatepäätöksen, että näissä kisoissa telkkarista on ääni pois Suomen pelien aikana. En ole vielä katunut.
Tämä lienee käyty moneen kertaan läpi jo ainakin tuolla Nettilähetykset osiossa, mutta sanotaan nyt vielä. Lataa Freedome -ohjelman kokeiluversio netistä ja asennat tuon. Sitten kun se avautuu ensimmäistä kertaa pistät maaksi vaikka Belgia ja menet youtubeen IIHF:n sivuille, siellä on noita NHL-selostajia IIHF:n lähetyksessä.2014 tuli katsottua hyvälaatuiselta TSN:n striimiltä nuorten kisoja. Taisi selostajakaksikko olla NHL-tasoa, tai vaikka ei ollut, niin parasta selostusta ja tilanteiden läpikäyntiä mitä olen kuullut ja nähnyt. Onko joku tietoinen pääsisikö vastaaviin striimeihin jotenkin käsiksi näissä kisoissa?
Selostamalla ei valitettavasti opi peliä ymmärtämään. On Mertsi jääkiekkoakin selostanut vaikka huru mykke muttei hän pelistä silti hirveästi tajua.
Niin vetää. Sen verran itsekin olen maksulähetyksiä nähnyt.Maikkari ei kyllä tarjoa rahoille vastinetta pätkääkään. Tässä on vuosia makseltu tästä muka "totaali" paketista ja ei ole kyllä käteen jäänyt mitään mainittavaa, jos ei sellaiseksi laske ettei Saukkosta tarvitse kuunnella. Yle vetää 100-0 dunkkuun maikkaria näissä urheilulähetyksissä!
Nämä ottelut näytetään muuten Subilla. Hyvä, että vapaan television puolella nähdään muitakin kuin Suomen otteluita. Ennakkotiedoista poiketen eilinen Ruotsi–Kazakstan näytettiin suorana ilmeisesti vain Katsomon puolella.Näyttäisi siltä, että 14.-15.5. pari ottelua tulee vain Katsomon puolella (14.5. klo 12.15 Norja-Ruotsi ja 15.5. klo 16.15 Tanska-Tshekki), koska televisiossa on paljon urheilua samana viikonloppuna (F1 ja Valioliiga).
Kanadan ja Saksan välisessä kamppailussa Mertaranta vetää kyllä turnauksen puolueellisinta selostustaan. Ei siinä mitään kyllähän sitä itsekin Saksaa tässä sympatisoi.
Arvostuksesta en tiedä, mutta kyllä Antsa melekosen messun ainakin pisti pystyyn kun Venakot voitti 2008.Minun mielestä se on ihan ok, että on suuren altavastaajan puolella. Niinhän iso osa katsojistakin varmaan on. Antsa kyllä ei koskaan ole Kanadaa tai Venäjää hirveästi arvostanut.
-94 Italian kisoissa tuli paljonkin kuunneltua pelejä radiosta, kun ei näkynyt PTV. Se on myös niitä aikoja kun MM-kisat vielä oikeasti sytyttivät meikäläistä.