MM 2016 – case Puljujärvi

  • 43 654
  • 299
Tila
Viestiketju on suljettu.

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan kysyttykkin mutta kysytaan viela kerran, kenene tilalle Pulju kuuluis joukkueessa?

En tiedä kun en ole Puljua joukkueeseen tunkenutkaan eikä varmaan muutkaan tässä ketjussa. Olen korostanut tuota kovin monta kertaa, mutta ymmärrän ettei viestejä tule aina luettua läpi. Olen vain sanonut, että ero Laineen ja Puljun välillä on omasta mielestäni (kuten myös kevään tilastoissa) varsin mitätön. Tämä mielipide ärsyttää joitain, mutta puolustan tiukasti sitä, että valtamassasta poikkeaviakin kantoja pitää voida esittää.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No tästä asiastahan ollaan tismalleen samaa mieltä. On hän parempi varmasti parempi rakentamaan noihin mainitsemiisi pelaajiin verrattuna. Sama pätisi vaikkapa Ramstedtiin ja moneen muuhun. MM 2013 Puljun olis voinut hyvin ottaa, kun Joku Anttilakin siellä pelasti, mutta tähän joukkueeseen en usko, että oli edes ensimmäisillä varasijoilla. No tästähän voisi äärettömiin väitellä :)

Joo ei tässä mitään väittelyä haetakaan :) Mielellään näistä juttelee kun vastapuolen kaveri kirjoittaa fiksusti kuten sinä osaat tehdä. En usko itsekään, että Pulju oli edes noilla ensimmäisillä varasijoilla eikä tarvitsekaan olla. Silti pidän hyvin mahdollisena, ettei hän olisi läheskään joukkueen huonoin hyökkääjä. Ei kai tätä moni usko, mutta itseäni ei oikeasti haittaa millinkään vertaa jos ja kun Laine varataan ennen Puljua, siitä ei ole kyse. Vähän vaan toivoin arvostusta Puljullekin kun yhtäkkiä aika moni tuntuu pitävän totuutena sitä, että Laine on joukkueen tärkeimpiä hyökkäjiä, mutta Pulju ei mahtuisi mitenkään joukkueeseen.

Nyt hävettää jo tämä omien viestien määrä, joten toivottavasti kukaan ei pahastu jos yritän viimein jättää koko aiheen tähän. Tai eiköhän moni huokaise helpotuksesta :)
 

Ralph

Jäsen
Missä on ketjut Case Kristian Kuusela, Case Markus Granlund, Case Jere Sallinen ja Case Juhamatti Aaltonen? He, kuten muutamat muutkin, olisivat ansainneet ennemmin kisapaikan kuin Jesse Puljujärvi.

Onhan se harmillista, ettei oma suosikkipoika ja märkä päiväuni ei pääse kisoihin, mutta kun tapana on ottaa parhaat mahdolliset pelaajat, eikä yleisön suosikit.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ehkä tässäkin ketjussa kaikkien tulisi olla a) helvetin ylpeitä ja b) iloisia siitä, että Suomesta tulee Puljun ja Laineen kaltaisia aihioita, joista voi AIDOSTI kasvaa seuraava superstara maailman parhaaseen sarjaan. Vastakkainasettelu on jotenkin turhaa, kun kuitenkin ovat pelaajatyypiltään hieman erilaisia.

Silti itse aiheeseen, ymmärrän ettei Pulju tuohon tiimiin mahdu, koska hyökkäys on kivikova. Ymmärrän myös, että Laine mahtuu tuohon poikkeuksellisen laukauksensa ansiosta.

Jos jotain pitää ihmetellä, niin ihmettelen sitä, ettei Jesse ollut vissiin kaavailuissa edes mukana silloin, kun NHL-jackpot (Barkovit ja kumppanit) ei ollut vielä varmistunut. Mutta en yöuniani menetä. Jessen olisi pitänyt mahtua kahteen ensimmäiseen kenttään, niinkuin Laineenkin, koska fakta on, ettei hän esimerkiksi pelannut Kärpissä yhtään alivoimaa vaan oli puhtaasti hyökkäysorientoitunut pelaaja.
 

Snagari

Jäsen
Vähän vaan toivoin arvostusta Puljullekin kun yhtäkkiä aika moni tuntuu pitävän totuutena sitä, että Laine on joukkueen tärkeimpiä hyökkäjiä, mutta Pulju ei mahtuisi mitenkään joukkueeseen.
Kai sitä on vähän pakko pitää totuutena, koska se on totuus? Laine viilettää kärkiketjuissa ja ylivoimalla, eikä Pulju tuohon joukkueeseen olisi mahtunut mitenkään. Puljun edelle kun olisi kiilannut vielä Lehkoset ja Kuuselat ym. niin hyvin vaikeaa hänelle olisi mitään paikkaa ollut löytää. Sanoit itsekin ettet usko Puljun olleen edes ensimmäisillä varasijoilla, joten jos joku kisakoneeseen mukaan ottaminen on kerran arvostuksen mittari niin mitä se kertoo sinun arvostuksestasi.
 

Sir Smokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pulju ja Laine ovat aika lailla erityylisiä pelaajia. Vaikka kuinka katselen asiaa Kärppä-laseilla, niin minusta ne valinnat meni aivan oikein. Laineella on huippulaukaus, joka sattaa olla vaarallinen jopa kisajoukkueessa. Tuleepahan tuokin asia testattua aivan huipputasolla. Pulju on monipuolisempi ja ainakin toiveissani uskon Puljun olevan Lainetta lahjakkaampi pitkässä juoksussa. Puljulla kuitenkin on ollut pientä ongelmaa kiekkovarmuuden kanssa - monesti intoa on ollut yksinkertaisesti hieman liikaa. Sitä paisti kieli pitäisi opetella pitäämään suussa. Muuten se saattaa jäädä ikävästi hampaiden väliin. Kyllä Siperia tuonkin asian vielä opettaa. Sateentekijäksi mm-tasolla en oikein usko kummankaan yltävän - sori siitä. Liigan pakit olivat ehkä hieman liian hitaita Laineelle, mutta eiköhän kovemman tason miehet osaa puskea kunnolla Pyhän Patarikin iholle ja työntää miehen ensin kulmaan ja sitten irti kiekosta. Kumpainenkin tarvitsee sellaisen 20 kiloa lisää lihasta. Uudella Mantereella mantereella kyllä tiedetään, millä lääkkeillä pojista miehiä kasvatetaan.
 
Viimeksi muokattu:

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Kumpainenkin tarvitsee sellaisen 20 kiloa lisää lihasta. Uudella Mantereella mantereella kyllä tiedetään, millä lääkkeillä pojista miehiä kasvatetaan.
No ei tarvitse :D
Pulju: 91kg
Laine: 94kg

Voimaa pojat kyllä tarvii lisää.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Missä on ketjut Case Kristian Kuusela, Case Markus Granlund, Case Jere Sallinen ja Case Juhamatti Aaltonen? He, kuten muutamat muutkin, olisivat ansainneet ennemmin kisapaikan kuin Jesse Puljujärvi.

Onhan se harmillista, ettei oma suosikkipoika ja märkä päiväuni ei pääse kisoihin, mutta kun tapana on ottaa parhaat mahdolliset pelaajat, eikä yleisön suosikit.

Huomaa kyllä, että tänne tullaan kirjoittamaan ärsytys päällä lukematta ketjun viestejä lainkaan. Olen yrittänyt sanoa lähes jokaisessa viestissä etten ole missään vaiheessa vaatinut Puljujärveä kisoihin. Samalla olen korostanut sitä että ymmärrän ettei hän mahtunut joukkueeseen. Nyt saisi jo vähitellen hieman hävetä joko luetun ymmärtämistä tai laiskuutta lukea viestejä läpi. Ihan oikeasti peili on joskus hyvä kapistus.
 

Ralph

Jäsen
Olen yrittänyt sanoa lähes jokaisessa viestissä etten ole missään vaiheessa vaatinut Puljujärveä kisoihin.
Ja minä en tuossa viestissäni väittänyt, että juuri sinä vaatisit häntä kisoihin. Itse en ainakaan löydä sellaista kohtaa siitä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoit itsekin ettet usko Puljun olleen edes ensimmäisillä varasijoilla, joten jos joku kisakoneeseen mukaan ottaminen on kerran arvostuksen mittari niin mitä se kertoo sinun arvostuksestasi.

Vastasin aiempaan kirjoitukseen, jossa arveltiin ettei Pulju ollet ensimmäisillä varasijoilla. Tunnen KJ:n tyylin kohtalaisen hyvin ja hän on aika konservatiivinen valmentaja. En siksi usko, että KJ olisi ottanut ihan helpolla kolmea nuorta mukaan. Uskon myös, että jos Puljujärvi olisi ollut vakavasti ehdolla olisi häntä pyydetty viimeisiin maaotteluihin näyttöä antamaan. En siis sanonut, ettei Pulju olisi kelvannut mielestäni varasijoille, vaan että en usko Puljun olleen ensimmäisillä varasijoilla. Ymmärrät varmasti ison eron noiden välillä.

Kuvittelin naiivisti, että täällä pystyisi asialliseen keskusteluun ja että ihmiset uskoisivat jos suunnilleen joka viestissä yrittää korostaa, ettei kyse ole siitä että Puljun pitäisi olla mielestäni ehdottomasti kisoissa mukana. Nyt kun aattelee niin tietysti tänne tulee paljon porukkaa lukematta ketjua juuri lainkaan ja kuvittelee, että täällä vaan urputetaan siitä ettei Pulju ole mukana.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja minä en tuossa viestissäni väittänyt, että juuri sinä vaatisit häntä kisoihin. Itse en ainakaan löydä sellaista kohtaa siitä.

Okei, pahoittelut sitten tuosta! Tässä ketjussa vaan ei ole tainnut kirjoittaa kukaan muu koko kaverista, joten vaikea oli kuvitella että viestisi olisi kohdistettu jollekin muulle. Eikä tässä ketjussa mielestäni ole kukaan vaatinut kertaakaan (!!!) sitä, että Puljun pitäisi olla kisoissa mukana. Ymmärräthän siis, miksi tuppaa itseäkin ärsyttämään kun joutuu koko ajan selittelemään samaa.

Mitään case Puljujärveä ei edes pitäisi olla, koko ketju ja sen nimeäminen oli vaan Puljujärvi-keskustelun tänne siirtäneen hemmon ajatus. Ja olen samaa mieltä siitä, että turha MM-ketjua on myrkyttää enempää tällä aiheella.
 

Ralph

Jäsen
Okei, pahoittelut sitten tuosta! Tässä ketjussa vaan ei ole tainnut kirjoittaa kukaan muu koko kaverista, joten vaikea oli kuvitella että viestisi olisi kohdistettu jollekin muulle.
Itseasiassa viestini idea oli, että koko ketjun tekeminen oli hieman turha asia, koska mukaan tosiaan otetaan parhaat pelaajat, eikä kannattajien suosikit. Mutta se siitä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itseasiassa viestini idea oli, että koko ketjun tekeminen oli hieman turha asia, koska mukaan tosiaan otetaan parhaat pelaajat, eikä kannattajien suosikit. Mutta se siitä.

Niinhän se on, tosin mukaan valitaan valmennusjohdon ja kumppanien mielestä parhaat pelaajat. Automaattisestihan tuo ei tarkoita parhaita pelaajia, mutta kova yritys siellä on koota paras mahdollinen joukkue. Olen samaa mieltä siitä, että case Puljujärvi-nimi antaa väärän kuvan koko asiasta. Kuten sanoin ketjun nimi on kuitenkin sellaisen kirjoittajan luomus, joka ymmärtääkseni ei itsekään olisi kaivannut Puljua joukkueeseen. Ei se silti ihan perusteeton ajatus ole, että joidenkin mielestä Puljulla olisi saattanut olla annettavaakin kisoissa. Ei myöskään pitäisi olla häpeä rinnastaa Laine ja Pulju suunnilleen samantasoisiksi. Joukkuetta kootessa joudutaan kuitenkin miettimään monia eri asioita.

Mikään märkä päiväuni Pulju ei todellakaan ole ainakaan itselleni eikä sitä kyllä ole Laine tai yksikään muukaan pelaaja. Nyt jatkan itsekin töitä eli tämä tosiaan tästä.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä näyttää sellaiselta sopalta, johon ei todellakaan kannattaisi näppäjään työntää.

Koskapa tämä Erätauon ja muiden kumppanien toimesta on joku Laine vs. Pulju -ketju, niin otetaas muutama asia esiin.

On väitetty, että Laine on kisoissa ainoastaan Puljua paremman laukauksen takia. Tosiasiassa kuitenkin Laineen vahvuudet Puljuun verrattuna (tällä hetkellä!) ovat:

-Rannelaukaus
-Lyöntilaukaus
-Täydellinen silmä-käsi-koordinaatio
-Syöttöjen vastaanotto
-Syöttöjen laatu
-Pelisilmä
-Takakarvaus ja kiekonriistot
-Kiekon suojaus

Puljun vahvuudet Laineeseen verrattuna:

-Liike
-Fysiikka

Lukumäärän perusteella tuo olisi 8-2, mutta eihän se näin mene. Puljun aivan huikea liike ja fysiikka itsessään ovat niin suuri apu, että pystyy tällä hetkellä esim. Liigatasolla peittämään puutteellisen pelisilmän ongelmat aika lailla täysin. Ainoastaan silloin kun peli koveni riittävästi, (esim. välierät), Pulju pystyttiin vielä käytännössä täysin pimentämään 5-5 -pelissä ilman erityisvartiointia.

Puljun liike ja fysiikka yhdistettynä kovaan laukaukseen, joka hänellä on, on itsessään sellainen työkalupakki, että Puljusta saattaa tulla kaikkien aikojen paras suomalainen pelaaja.

Tällä hetkellä se on kuitenkin Laine, joka Puljuun verrattuna ylivertaisilla taidoillaan ja pelisilmällään pääsi mellastamaan mm. Liigan finaaleissa, vaikka tekikin "vain" tehot 2+3 kuudessa finaaliottelussa. Esim. viimeisen finaalin ensimmäisen erän kaikki Laineen vaihdot oli yhtä highlightia alusta loppuun.

Puljulla on eväät Laineen tasolle ja paljon ohikin, mutta tällä hetkellä kaveri ei siellä yksinkertaisesti ole, vaikka pääsikin pelaamaan Ahon kanssa runkosarjan loppupuolella.

Veikkaan kuitenkin, että nimenomaan Laineesta tulee tulevaisuudessa se kovempi pelaaja. Kaverilla on niin monta ominaisuutta jo nyt tapissa, että se luistelun ensimmäisten potkujen tehostaminen on melko varmasti helponpaa kuin se, että Pulju saisi pelikäsityksen, vedon ja silmä-käsi-koordinaation samalle tasolle. Molemmille voi kuitenkin ennustaa todella loistavaa tulevaisuutta, ja onneksi nämä molemmat tulevat jatkossakin pelaamaan useammin samassa joukkueessa kuin toisiaan vastaan.

Laineen hightlight-videoista voi tsekata myös muitakin kun niitä "kohumaaleja". Esim. kauniita Barkov-maisia kiekonriistoja, Jagr-tyylin kiekon suojausta ja rauhallista, sulavaa pelityyliä:

Patrik Laine: MVP [All 2016 Playoff Highlights from Liiga (Finnish Elite League)] [Tappara] - YouTube
Patrik Laine ja HIFK-sarjan parhaat palat (shift by shift from all 6 games) - YouTube
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koskapa tämä Erätauon ja muiden kumppanien toimesta on joku Laine vs. Pulju -ketju, niin otetaas muutama asia esiin.

Itse asiassa Laine vs. Pulju vertailua ovat harrastaneet lähinnä Lainetta ylistävät tahot ja tätä linjaa sinäkin jatkat. Kun tarpeeksi moni on käynyt ylistämässä kuinka paljon valmiimpi, parempi ja potentiaalisempi Laine on toin itse esiin, ettei ihan kaikki maailmallakaan näe asiaa noin. Siksi mainitsin artikkelista, jossa pelaajia pidettiin suunnilleen tasavahvoina. Koko kauden ajanhan Tapparan kannattajia onkin vähätellyt eri ketjuissa Puljua ja ylistänyt Lainetta Puljujärveen verrattuna eikä siinä mitään.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laineen hightlight-videoista voi tsekata myös muitakin kun niitä "kohumaaleja". Esim. kauniita Barkov-maisia kiekonriistoja, Jagr-tyylin kiekon suojausta ja rauhallista, sulavaa pelityyliä:

Patrik Laine: MVP [All 2016 Playoff Highlights from Liiga (Finnish Elite League)] [Tappara] - YouTube
Patrik Laine ja HIFK-sarjan parhaat palat (shift by shift from all 6 games) - YouTube

Voitko muuten kuvitella millainen kuramyrsky niskaan sataisi jos olisin tarjonnut täällä Puljujärven highlightseja ;)
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä näyttää sellaiselta sopalta, johon ei todellakaan kannattaisi näppäjään työntää.

Koskapa tämä Erätauon ja muiden kumppanien toimesta on joku Laine vs. Pulju -ketju, niin otetaas muutama asia esiin.

EI JUMALAUTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eikö täällä tosiaan osata lukea! Erätauko on jatkuvasti hokenut sitä, että ei halua mitään vertailua Puljun ja Laineen välillä. Oletko trolli vai mikä? Sun sokea tapparalaisuus vie uskottavuutta ja tulen jossain vaiheessa tänne laittamaan Puljun vahvuudet, kun niitä aika alakanttiin arvostat ja Laineen ylivertaiseksi. Sen verran sun ikioma vertailusi kolahti, että laitan faktoja vielä kehiin, kun kotio pääsen. Viikonloppu aikaa kirjoittaa tarpeen vaatiessa.

Nimimerkki Ralph on hyvä ja laittaa sitten ketjut niille pelaajille, joita pitää Puljua parempana, jos kerta vertailuketjuja pitää laittaa, tai jos laitatte vaikka ketjun, jonka nimi on jo Vertailuketju, niin ei tarvitse niin hemmetin montaa avausta tehdä.Mun mielestä alkaa mennä oikeesti lapselliseksi touhuksi.

Puljun edelle kun olisi kiilannut vielä Lehkoset ja Kuuselat ym. niin hyvin vaikeaa hänelle olisi mitään paikkaa ollut löytää. Sanoit itsekin ettet usko Puljun olleen edes ensimmäisillä varasijoilla, joten jos joku kisakoneeseen mukaan ottaminen on kerran arvostuksen mittari niin mitä se kertoo sinun arvostuksestasi.

Alan entistä enemmän kallistumaan sille kannalle, että olet trolli ja palstahan ei sellaisia kauaa katsele. Peräänkuulutat jälleen kerran, väärin tulkitsemalla Erätaukoa, hänen arvostustaan Puljun suhteen. Mitenhän ois, jos katsoisit peiliin ja otat ensin sen kuuluisan malkan omasta silmästäsi? Tarkoitan, että itse kirjoitat tuossa lainauksessani sulta, että Puljun edelle olisi kiilannut Lehkoset ja Kuuselat YM.(laitoin korostetun isolla), niin mitenköhän on oman arvostuksesi laita tuon YM.-kanssa? Sehän tarkoittaa, että ynnämuut, eli kaiken maailman pelaajat menisi Puljun ohitse! Kyllä on hirvittävä inho ja viha sulla päällä. Pitäsköhän sun ihan oikeesti mennä jo hakemaan apua ilmiselvään ongelmaasi, eihän tuota kukaan tervejärkinen voi ymmärtää. Arvostella saa ja pitääkin, mutta jotain rajaa nyt sentään. Ainakaan ei pidä pitää itseään minään kiekon asiantuntijana, jos rahkeet on noin minimaaliset jo arvostuksen suhteen ja tulla arvostelemaan muita kirjoittajia, kun he yrittävät tehdä parempia kirjoituksia.

Erätauon tapaan alkaa jo nyt tympimään tämä ketju. Tänne tukkii henkilöitä, joiden tarkoitusperä näyttää olevan pelkkä provoaminen. Asiallinen kirjoittelu olisi ollut mielenkiintoista ja kyllähän Pulju sellaisen olisi ansainnutkin, mutta tietyt tahot, kurkkikaapa keitä ovat, pilaavat kaiken.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tosiasiassa kuitenkin Laineen vahvuudet Puljuun verrattuna (tällä hetkellä!) ovat:

-Rannelaukaus
-Lyöntilaukaus
-Täydellinen silmä-käsi-koordinaatio
-Syöttöjen vastaanotto
-Syöttöjen laatu
-Pelisilmä
-Takakarvaus ja kiekonriistot
-Kiekon suojaus

Puljun vahvuudet Laineeseen verrattuna:

-Liike
-Fysiikka

Näistä "tosiasioista" voisi kyllä keskustella, mutta kuten olen hokenut itseäni ei todellakaan kiinnosta mikään pippelinmittaus eikä näiden nuorien poikien vertailu. Koko homma meni ihan väärille urille.
 
Viimeksi muokattu:

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
EI JUMALAUTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eikö täällä tosiaan osata lukea! Erätauko on jatkuvasti hokenut sitä, että ei halua mitään vertailua Puljun ja Laineen välillä.

Ymmärrän, että homma kyrsii kuten se kyrsii itseänikin, mutta jäitä hattuun vaan :) Ei tämä mitään sellaista ole, mikä ei olisi tullut tutuksi jo aiemmin. Itselleni tämä on ollut hyvä testi sen suhteen onnistuuko asiallinen keskustelu jos oma kanta poikkeaa vähän tällä hetkellä vallalla olevasta kannasta. En jaksa ottaa näitä niin vakavasti, mutta hieman olen silti kuittaillut kun välillä tuntuu kieltämättä pukkaavan aika aivoköyhähköjä tai vähintään huolimattomuuden piikkiin meneviä vastauksia. Jossain tapauksessa ehkä ottaisin vähän itseenikin kun ei oma viesti mene millään perille, mutta tällä kertaa olen ihan uhallakin hokenut pääpointtia kyllästymiseen asti. Jos ei se tällä hokemisella mene perille niin ei väkisin.
 

Matick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Kärpät
Kun tarpeeksi moni on käynyt ylistämässä kuinka paljon valmiimpi, parempi ja potentiaalisempi Laine on toin itse esiin, ettei ihan kaikki maailmallakaan näe asiaa noin. Siksi mainitsin artikkelista, jossa pelaajia pidettiin suunnilleen tasavahvoina. Koko kauden ajanhan Tapparan kannattajia onkin vähätellyt eri ketjuissa Puljua ja ylistänyt Lainetta Puljujärveen verrattuna eikä siinä mitään.
Aika naurettavaa syyttää tilanteessasi ketään muuta värilaseista kun kuulut itse siihen max 5%, jotka eivät ole vakuuttuneita Laineen paremmuudesta ja yllätys yllätys, olet itse Kärppäfani.

Laine vs Pulju

Laukaus (kokonaisuutena: ranne, lämäri, onetimer, release, kovuus, kyky vetää eri asennoista) - Laine
Luistelu - Pulju, Laineella hyvä maksiminopeus ja liuku, mutta lähtönopeudessa ei pärjää Puljulle
Fyysisyys - Laine
Kiekonkäsittely - Laine
Kiekon suojaaminen - Laine
Kahden suunnan pelaaminen - Laine (hyödyntää hyvin pitkää mailaa puolustuspelaamisessa)
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika naurettavaa syyttää tilanteessasi ketään muuta värilaseista kun kuulut itse siihen max 5%, jotka eivät ole vakuuttuneita Laineen paremmuudesta ja yllätys yllätys, olet itse Kärppäfani.

Laine vs Pulju

Laukaus (kokonaisuutena: ranne, lämäri, onetimer, release, kovuus, kyky vetää eri asennoista) - Laine
Luistelu - Pulju, Laineella hyvä maksiminopeus ja liuku, mutta lähtönopeudessa ei pärjää Puljulle
Fyysisyys - Laine
Kiekonkäsittely - Laine
Kiekon suojaaminen - Laine
Kahden suunnan pelaaminen - Laine (hyödyntää hyvin pitkää mailaa puolustuspelaamisessa)

Ensinnäkin, missä olen syyttänyt muita värilaseista? Ja kuten olen sanonut kerran toisensa jälkeen, miksi ihmeessä tästä piti tehdä Laine vs. Pulju ketju?
 

Snagari

Jäsen
Alan entistä enemmän kallistumaan sille kannalle, että olet trolli ja palstahan ei sellaisia kauaa katsele. Peräänkuulutat jälleen kerran, väärin tulkitsemalla Erätaukoa, hänen arvostustaan Puljun suhteen. Mitenhän ois, jos katsoisit peiliin ja otat ensin sen kuuluisan malkan omasta silmästäsi? Tarkoitan, että itse kirjoitat tuossa lainauksessani sulta, että Puljun edelle olisi kiilannut Lehkoset ja Kuuselat YM.(laitoin korostetun isolla), niin mitenköhän on oman arvostuksesi laita tuon YM.-kanssa? Sehän tarkoittaa, että ynnämuut, eli kaiken maailman pelaajat menisi Puljun ohitse! Kyllä on hirvittävä inho ja viha sulla päällä. Pitäsköhän sun ihan oikeesti mennä jo hakemaan apua ilmiselvään ongelmaasi, eihän tuota kukaan tervejärkinen voi ymmärtää. Arvostella saa ja pitääkin, mutta jotain rajaa nyt sentään.
Melkein 4500 viestiä sitä on tänne tullut kirjoitettua, mutta olet ensimmäinen joka on trolliksi väittänyt. Taitaa sinun oma agenda Puljun suojelijana sokeuttaa arvostelukykyäsi niin, ettet nää valideja pointteja teksteissäni vaan se energia menee sinulta tuohon kiroiluun ja huuteluun.

En nähnyt tarpeelliseksi alkaa listaamaan joka ikistä Puljua lähempänä kisapaikkaa ollutta pelaajaa. Niitä oli mielestäni enemmänkin kuin Lehkonen ja Kuusela, sitä varten laitoin ym. (ynnä muut tarkoittaen ensinnäkin edes leirillä olleita pelaajia). Jessen pudottaminen ei ollut siis mielestäni vääryys, koska vielä Jessen edelläkin oli useita pelaajia jotka olivat lähempänä kisapaikkaa.

Minulla ei ole minkäänlaista inhoa tai vihaa päällä ketään kohtaan, kaikista vähiten Jesse Puljujärveä, enkä koe tarvitsevani apua sen kanssa että pidän Lainetta yksinkertaisesti vain parempana jääkiekkoilijana kuin Puljua. Ilmeisen yleinen diagnoosi näyttää se muutenkin olevan, mutta sehän voi tarkoittaa vain joukkopsykoosia missä ainoastaan tervejärkiset näkevät Puljun paremmuuden.
 

Matick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Kärpät
Ensinnäkin, missä olen syyttänyt muita värilaseista? Ja kuten olen sanonut kerran toisensa jälkeen, miksi ihmeessä tästä piti tehdä Laine vs. Pulju ketju?
Sori feilasin lainauksen, mutta sanoit viestissäsi Tapparafanien syyllistyneen Puljun vähättelyyn pitkin kautta.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Huoh.. Että te jaksatte vääntää. Eikö tällaiset ketjut voisi lyödä vaikka jo heti alkuunsa lukkoon kisojen ajaksi :)
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sori feilasin lainauksen, mutta sanoit viestissäsi Tapparafanien syyllistyneen Puljun vähättelyyn pitkin kautta.

Sanoin että Tapparakannattajat ovat käyneet ylistämässä Lainetta Puljuun verrattuna pitkin kautta ja sanoin myös, ettei siinä mitään. En minä värilaseista sanonut mitään siinä enkä aiemmissakaan viesteissäni. Vilkaisin pikaisesti viestihistoriaasi (ei pahalla, mutta kirjoitit mulle sen verran kärkevästi jo aiemmin, että teki mieli hieman kurkata) ja aika monesti olet syyttänyt muita värilaseista. Ehkä kannattaa siis katsoa hieman peiliinkin. Ja mitään riitelyä tai muuta vääntöä en tahdo, vaikka sitä moni tuntuukin hakevan.

Itse arvostan sitä, että ihmisillä voi ja saa olla eri mielipiteitä. Tuntuu, että varovainenkin Puljun kehuminen käynnistää jonkun joukkoreaktion, jonka myötä syytetään vinkumisesta, hoetaan porukalla kuinka uskomattoman paljon parempi Laine on, kuinka kehittymätön Puljujärvi on ja niin pois päin. Joku sitten kääntää asian päinvastaiseksi ja syyttää minua Laine vs. Pulju-vertailusta.

Toivoisin, että ainakin muutama kirjoittaja kurkkaisi peiliin. Diablo on ihan oikeassa, nyt lupaan tsempata ja tehdä kaikkeni että malttaisin pysyä pois tästä ketjusta. Samaa suosittelen sullekin Noitarumpu. Ei tämä enää hauskaa ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös