Re: Huoh...
Tätä tuskin kannattaisi jatkaakaan, mutta menköön vielä tämän kerran...
Sinä haluat, että jääkiekkokaukalossa äijät vetävät toisiaan turpiin silloin tällöin, mutta myönnät, että moinen touhu on sääntöjen vastaista, yhtä kuin kiellettyä ja luvatonta, ja siitä kuuluu tulla tappelupukareille rangaistus, esimerkiksi viisiminuuttinen. Kukas nyt on kaksinaismoralisti?
"Itse pidän kaltaisiasi tiukkapipoja täysin turhina (...) jätä tollanen holhoova asenne mirja-suvi linden-pyykkö yleisöpalsta kommandoille samantien."
Jos viestistäni paistoi läpi tiukkapipoisuus, holhoavuus tai mirjapyykkö-suvilindenmäisyys, pyydän varmuuden vuoksi anteeksi ja mutisen perään puoliääneen suosituksia luetunymmärtämisen parantamiseksi.
"Kysyinpä vaan että millä auktoriteetillä te tulette tänne selittämään että tappelut eivät ole osa lätkää."
No ei sitten niin yhtään millään auktoriteetilla, kun ei kerran moista selitetä. Tappelut ovat osa lätkää, näkeehän sen jokainen lajia satunnaista useammin seuraava. "Me" (minä ja kyyberi, kenties?) tulemme tänne vain selittämään, että meistä, meidän vähäisestä mielestämme, niiden ei kenties tarvitsisi olla. Siihen ei tarvittane sen kummempaa auktoriteettia?
Auktoriteettia ei tarvittane myöskään sen mielipiteen esittämiseen, että sälli, joka tulee kaukalon laidalle vain tappeluiden toivossa ja pelaajia niihin (tai muuhun yltiöväkivaltaiseen käyttäytymiseen) yllyttämään, on päästään vialla ja ainakin väärässä paikassa. Korostetusti olen yrittänyt tehdä selväksi, että en ole tarkoittanut enkä tarkoita vieläkään sinua, Daespoo, enkä ketään muutakaan tällä palstalla. Kaaliini mahtuu mainiosti, että joku voi pitää tappeluista osana jääkiekkoa ja arvostaa myös pelin muita osa-alueita. En tosin välttämättä laskisi tuota piirrettä kenellekään plussaksi, mutta siihenkin minulla lienee oikeus?
Minä en ymmärrä, mitä tappelut jääkiekossa tekevät, enkä varmaan ihan helpolla opi ymmärtämäänkään. Mutta jotta tämä jankutus ei venyisi maailmanloppuun, yritän tehdä kantani lopultakin kerralla selväksi:
Aloitanpa toistamalla edellisen viestini otsikon: Ei moraalikysymys vaan makuasia. Minä en leiki täällä mitään suvilindeniä, enkä vastusta lätkätappeluita mistään moraalisista syistä. Vastustan niitä, koska ne eivät mielestäni, jumankekka minun mielestäni, kuulu jääkiekkoon, sellaiseen jääkiekkoon, jota minä haluan Hakametsässä istua katsomassa. En pidä niistä. En ole kiinnostunut niistä. En halua nähdä niitä. Tapelkoot jos huvittaa, aikuiset miehet, mutta minua ei huvita maksaa sen katselusta.
Minä jätän tämän ketjun tähän.