Mitenkäs Nielikäinen?

• 19 361
  • 149

axe

Jäsen
Re: Kolmas erä tänään...

Viestin lähetti Cairns
...jos peli on ratkennu kolmanteen erään mennessä ja paikka on, niin uhri on jo valittuna... :)

Eiköhän näiden sairaiden heppujen olisi syytä siirtyä johonkin muuhun hommaan pilaamasta jääkiekon mainetta.

Tappelut on ok. Peli on fyysinen, miehestä otetaan mittaa monella tasolla, myös henkisesti, tunteet kuumenee. Sitten tapellaan, lennetään pihalle ja kaikki on ok ja ohi. Mutta että jumalauta on jo etukäteen päätetty ketä vastaan ja missä vaiheessa ja oikein odotetaan että päästäisiin tappelemaan, niin sillä ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa, ei mitään tekemistä minkään urheilun kanssa. Ei yhtään mitään. Hävettävää ja kuvottavaa.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Eilisessä IFK-Pelicans matsissa tosiaan huudettiin ja ehkä yllytettiin Pasia "kovaan" peliin.
Minulle jäi epäselväksi (ja saa jäädäkin) huudettiinko tahallaan jotta nähtäis kuunteleeko Pasi katsomohuutoja vai halusivatko huutajat todella tappelua?

Kaksi x 2 min. tuli eilen ja kerran Pasi kaatoi maalinkin Rämön (Pelicansien mv) päälle.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Hehheh.........

Viestin lähetti Cougar
Sinä jaksat aina jauhaa kaikenlaista paskaa kaikesta, joten siksi tartuit tähänkin? Häpeäpilkkuja löytyy myös täältä. On tietenkin lukijasta kiinni, minkä katsoo häpeäksi. Mitäköhän mieltä olisit jätkästä, jos pelaisi Bluesin riveissä? Mikä onkaan mielipiteesi Nils Ekmanista, tuosta kruunaamattomasta sikailun kuninkaasta?

Monet narrifanitkin ovat kääntäneet takkinsa tappeluiden ym. suhteen, kun oma jengi alkoi pelaamaan W&S:n käskytyksessä. Onneksi muutamat ovat säilyttäneet kantansa riippumatta jengin pelityylistä. Mike ja ehkä myös Vakio tulevat ekana mieleeni näistä faneista, jotka eivät ole tuuliviirejä.

Kaikki pitävät näistä gooneista, mikäli se on oman jengin jätkä. Tietysti kun Nivalan Niedermeier pelaa IFK:ssa, niin sotakirves täytyy kaivaa esiin riippumatta siitä kuinka syvään se haudattiin edellisen sodan päätteksi.

Mutta nou väliiii. Mulla on nyt lomaa. Ja HPK - HIFK matsissa nähdään?

Tähän loppuun kaikki hymiöt, jos joku huumorintajuton tai kaiken tarkoituksella väärinymmärtävä lukee tämän viestin.

Hyvä.
Lähde vaan vertaamaan Nils Ekmania ja Pasi Nielikäistä.
Mikäköhän on em. pelaajien suurin ero?
Toinen osaa pelata ja toinen ei.
Ja tällä hetkellä SM-liigan kiekossa pärjää pelaamalla, ei tappelemalla, koska rangaistukset tappeluista ovat hiukan enemmän kuin se 5 min.

Ja tuosta alemmista viesteistä luin että jos ottelu (tämänpäivän) on ratkennut kolmanteen erään mennessä, niin uhri on valittu.
Just näin. Mitä se hölmö yrittää todistaa? Onko tää Nivalan Pelle sitäpaitsi tapellut koskaan liigassa? Vai onko kaikki vaan tyyliin: "No mut siis mä hain sitä ainaki neljä kertaa flaidaa, mut ei se lähteny. Vitun pelkuri"

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On pakko sanoa...

Täällä puolustetaan gooneja eli joukkueen poliiseja. NHL:stä tuttu järjestelmä tarkoittaa sitä että joukkueen "poliisi" pitää huolen ettei tähtiä vahingoiteta ja jos tälläinen järjestelmä halutaan niin ok, mutta "poliisin" pitää olla vain tätä varten, ei riehuakseen kentällä sekopäisenä. Ne mitä ole tästä Nivalan ihmeestä kuulut ei kerro hänen olevan gooni vaan kaveri jolla ei ole mitään muuta kiekkoiluun annettavaa kuin väkivaltaisuus ja vielä raukkamaisuus.
Ja ne fanit jotka kannattavat tätä jälkimmäistä ovat myös raukkamaisia. Jääkiekko on kova peli jossa on taklauksia ja tappeluita ( tappeluissa tulee olla kaksi HALUKASTA osapuolta, muuten se on raiskaus ), mutta ei raukkamaisuutta.

Sen verran tulevan kurikomissaarin ( jos saa pitää paikkansa ) ajatuksista että hän kannataa kovaa peliä ja vitosen painit kuuluvat asiaan jos tanssiin on kaksi halukasta. Tällä perusteella Nielikäinen tuskin pelaa montaa ottelua..

Cairns: " ...jos peli on ratkennu kolmanteen erään mennessä ja paikka on, niin uhri on jo valittuna... "

Miksi käyt jääkiekko otteluissa ?? Mene seuraamaan Ultimatea tai vastaavia.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tosi Fani miksi sinä et ajattele omilla aivoillasi, miksi et kyseenalaista kaikkea mitä Pasista kirjoitetaan.

arvio tapahtuma ketjusta

keskusteku rinkelinmäen parkkiksella eilen.

crains: pasi jee jee ajotsämyllätä jonkun kaa, mä diggaan myllyjä

pasi: joo

crains. ui vitsi kenen kaa kerro kerro

Pasi kertoo hauskoja tarinoita ja crainsillä on erektio.

MIKSI MIKSI MIKSI TE USKOTTE KAIKKEA ROSKAA MITÄ KIRJOITETAAN. ONHAN SE SAATANA SELVÄÄ ETTÄ 25 VUOTIAAN NUOREN MIEHEN PUHEET INOKKAALLE TAPPELU FANILLE OVAT MITÄ OVAT:

Hauskinta tässä tulee olemaan että nyt Pasilla on uusi synti:
PASI ON UHANNUT PAHOINPIDELLÄ JONKUN HPKSTA, HULLU MIES.

Nivala on paska paikka!

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
LOISTAVAA!

Ylläoleva oli parasta tekstiä pitkään aikaan, itsetuntoani pönkitetään jatkuvalla syötöllä. :P

TosiFani + muut,
miksi jaksatte valittaa?

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuorempi Nelson, kysymyksiä:

Onko tämä tapahtumaketju todellisuutta vai sinun tulkintasi tilanteesta ??

Miten niin en ajattele omilla aivoillani ?? Jos Cairns haluaa esittää mitä esittää niin miksi en saisi kommentoida sitä ??

Cairns:

Miten niin valittaa ?? En valita mistään, jokaisella on oikeus nauttia siitä mistä haluaa ja ennen kaikkea oikeus omiin mielipiteisiinsä, niin sinulla kuin minulla. Sinä ilmeisesti haet jääkiekosta tappeluja, minä jääkiekkoa.

Nivala ei minusta ole mitenkään paska paikka. Itselläni on kaveri joka on Nivalasta ja joka on pelannut Nielikäisen kanssa. Pasi on kuulemma asiallinen kaveri kaukalon ulkopuolella, mutta kaukalossa... no sen näkee.

Keskusteluiden tarkoituksena on esittää omia mielipiteitään ei haukkua toisia.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
TosiFanille

Oikeassa olet, ja minä käyn peleissä ja välillä toivon että näkisin "tiettyjen pelaajien" ottavan erää, jos tarve vaatii. Se että nyt on ns."uhri" valittuna, juontaa juurensa menneistä tapahtumista.

Itse ilmaisin tuon asian huonosti, joten anteeksi pyyntö siitä, minun "näkemyksessäni" jääkiekossa voi ja välillä ns.kuuluu tapella, joskaan ei tuokaan ole välttämättä se oikea sanavalinta.

On vain turhauttavaa aina sahata uudelleen ja uudelleen tätä jääkiekkoa/jääkiekkoa tappeluilla juttua...

But who gives a flying f*ck? :rolleyes:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tappelut kuuluvat jääkiekkoon ja niitä tulee aina olemaan, mutta täytyy muistaa että tangoon tarvitaan aina kaksi.

Viime kaudella oli valitettavia esimerkkejä siitä kun vastustajan parhaisiin pelaajiin pyrittiin vaikuttamaan raukkamaisill tavoilla vrt. Nielikäisen huutaminen alkuverryttelyissä ja Isosalon hyökkäys Lieversin kimppuun. Näin ei toimita NHL:ssä, jossa joka joukkueessa tappelijat ovat erikseen eli peli siistiytyy. Suomessa on eri tilanne, koska täällä todellisia "poliiseja" ei ole, Valtonen ja Nielikäinen yrittävät, ja tällöin vastustajan tärkeimpiä pelaajia voidaan pelata pois pelistä tälläisellä raukkamaisuudella.

Eli en ole missään sanonut että en pitäisi Nielikäisestä tappelemisen takia, vaan syy on raukkamainen pelityyli.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alkulämmittely episodi...

...oli sellainen että Toporowski läppäsi Hyvöstä ja Kortelaista mailalla vähän ja Nivalan mies sai tästä signaalin mennä "selvittämään" tilannetta. Mm. Hockey Night lähetyksessä saatiin se kuva että Pasi itse aloitti koko jutun "huvikseen", mutta ei. Sama oli Jokeri-pelissä joka televisioitiin, mies pääsi jäähyltä ja Sorochan löi mailalla Pasia loppusummerin jälkeen ja siitä sitten Pasi innostui...

starshaped

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos olisin herra Nielikäinen, nauraisin tämän pitkän viestiketjun luettuani makeasti.
Nauraisin, koska ihmiset jotka inhoavat minua, nipistävät kiireisistä aikatauluistaan aikaa haukkuakseen minua.

Hyvä Pasi, onnistut ärsyttämään ihmisiä tekemättä sen kummempia.. ja maineesi vaan kasvaa kasvamistaan.

-starshaped-

ps. kuulin serkun vävyn kaiman kummilta, että Pasi sanoi antavansa selkäsaunan koko Pallokerholle toisen erän 12. minuutilla..

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Re: Re: Hehheh.........

Viestin lähetti Tommy
Hyvä.
Lähde vaan vertaamaan Nils Ekmania ja Pasi Nielikäistä. Mikäköhän on em. pelaajien suurin ero? Toinen osaa pelata ja toinen ei. Ja tällä hetkellä SM-liigan kiekossa pärjää pelaamalla, ei tappelemalla, koska rangaistukset tappeluista ovat hiukan enemmän kuin se 5 min.
Näinhän asia on, valitettavasti. Tappelut kun ovat niin näkyviä tapahtumia, niin siitä lentää suihkuun, kun dumari selvästi näkee mitä tapahtuu. Ekman kun sikailee mm. huitomalla ja piilossa dumarin katseilta, niin eihän siitä mitään tule. Ihaile sinä rauhassa tätä sankariasi. Muistat varmaan sen, että Nielikäinen oli todella pitkään sivussa, ennenkuin vihdoin viime kaudella pääsi "tositoimiin". Ei siis ole mikään ihme, että pelituntuma oli hieman hakusessa.

Ja tuosta alemmista viesteistä luin että jos ottelu (tämänpäivän) on ratkennut kolmanteen erään mennessä, niin uhri on valittu. Just näin. Mitä se hölmö yrittää todistaa? Onko tää Nivalan Pelle sitäpaitsi tapellut koskaan liigassa? Vai onko kaikki vaan tyyliin: "No mut siis mä hain sitä ainaki neljä kertaa flaidaa, mut ei se lähteny. Vitun pelkuri" [/B]
Tämähän kuuluu Nielikäisen rooliin. Hauskaa, että Nielikäistä nimitellään "vitun pelkuriksi" vaikkei hän ole luistellut ketään karkuun. Joskus on vain tyhmää aloittaa tappelu, koska siitähän joutuu suihkuun ja näissä tilanteissa jäähyjä täytyy välttää kuin ruttoa.. Jos toinen aloittaa, niin tuskin Nielikäinen lähtee karkuun. Jos näin tulee käymään, niin syön hattuni :D

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Hehheh.........

Viestin lähetti Cougar
Tämähän kuuluu Nielikäisen rooliin. Hauskaa, että Nielikäistä nimitellään "vitun pelkuriksi" vaikkei hän ole luistellut ketään karkuun. Joskus on vain tyhmää aloittaa tappelu, koska siitähän joutuu suihkuun ja näissä tilanteissa jäähyjä täytyy välttää kuin ruttoa.. Jos toinen aloittaa, niin tuskin Nielikäinen lähtee karkuun. Jos näin tulee käymään, niin syön hattuni :D

En Nielikäistä sanonut "vitun pelkuriksi".
Katsos kun lainausmerkit loppuu siihen pelkuriksi-sanan jälkeen.

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Re: Re: Re: Re: Hehheh.........

Viestin lähetti Tommy

En Nielikäistä sanonut "vitun pelkuriksi".
Katsos kun lainausmerkit loppuu siihen pelkuriksi-sanan jälkeen.
Pitänee käydä peruskoulun ekat luokat uudestaan, jotta oppisin mm. lukemaan :D

Taitaa olla aika keskittyä toisiin aiheisiin ainakin omalla kohdallani.

------------------------------------------------------------------------------------

Jos on kerran maistanut japanilaista sakea, et enää ihmettele, miksi he istuvat lattialla.

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappelut ja Nielikäisen tyyliset pelaajat eivät kuulu jääkiekkoon

On aivan selvää, että tappelut eivät kuulu jääkiekkoon. Ne jotka haluavat tapella menkööt vaikka nyrkkeilemään tai painimaan, jääkiekko on jääkiekkoa eikä nyrkkeilyä tai painia. Esim. Nielikäinen on Mestis tason pelaaja joka pelaa Hifkissä joskus nelosessa joskus vilttiketjussa, kun eivät pelilliset taidot riitä niin pitää ruveta tappelemaan.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tappelut...

...ovat osa lätkää siinä missä kaikki muukin jäähyn arvoinen toiminta.

Silloin kun kaksi miestä päättää yhdissä tuumin ottaa toisesta mittaa ilman hanskoja ei kenenkään pitäisi rueta täällä urputtamaan tappeluiden oikeutuksesta.

Jos kyseessä on ns. päällekarkaus niin asiahan on tietysti aivan toisin, muutamia poikkeustapauksia lukuunottamatta.

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappelut eivät kuulu jääkiekkoon

Niin, jos hakkaat mailalla tai tappelet joudut jäähylle, sehän on selvä. Mutta kysymys onkin kuuluvatko kaikenmaailman halonhakkuut ja tappelut jääkiekkoon. Eivät kuulu. Siksi niistä jäähyjä juuri annetaankin, koska ne eivät jääkiekkoon kuulu.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Tappeluista..

Kyllä ovat tappelut tulleet jäädäkseen myös kotimaiseen kiekkoliigaan. Kausi toisensa jälkeen näitä hommia pidetään entistä selvempinä.

Sen mikä erottaa sm-liigan taalaliigasta on tappeluiden synty sekä syyt. NHL:ssä on asiaan omat erikoistuneet pelaajansa, jotka ottavat mittaa toisistaan kolmesta eri syystä:
1)Sikailuista kostetaan poliisien taistelulla
2)NHL:ssä myllyillä haetaan lisää tsemppiä omaan joukkueeseen, usein näin tapahtuu tappiolla olevan joukkueen taholta
3)Toisin kuin Suomessa P-Amerikassa tappelut ovat pelin ylimääräinen mauste, joka kruunaa hyvän matsin!

Suomessa on vielä pitkä matka tällaiseen, vai mitä? Minua ei haittaa hetkeäkään, että jotkut Nielikäiset ja Valtoset jystävät toisiaan, sillä heidän pelillinen roolinsa on aika pieni. Mutta tähtipelaajien pelottelua ja hakkaamista en ymmärrä hetkeäkään!

Jokaisessa liigajoukkueessa(Pelicansia lukuunottamatta) on omat pelaajansa, jotka tarvittaessa antavat palaa. Joissakin joukkueissa näitä on enemmänkin, jolloin seurat saavat hiukan kiusallista kunniaa, sillä heidät erotetaan sikailijajoukkueiksi. Omassa suosikkijoukkueessa riittää yksi luunkova pakki, jonka ei tarvitse kovinkaan usein hanskoja tiputtaa. Kristian Taubert on kuitenkin Kärpistä numero yksi, joka antaa takaisin oman joukkueen kohdalle osuneesta sikailusta! Muuten hänen pelinsä eivät eroa paljoakaan keskiverto liigapakista.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hoh hoijaa. Kannattaisikohan teidän kaikista herkimpien itkupillien siirtyä seuraamaan jotain hieman vähemmän väkivaltaista lajia, vaikka esimerkiksi curlingia? Siinä ei varmaan usein lyödä, vaikka tunteet olisivatkin joskus vähän pinnassa.

Nils Ekman on kyllä yksi niistä kusipäisimmistä pelaajista, joita olen SM-Liigassa nähnyt pelaavan. Juuri sellaiselle nilkille toivon joka ilta jäällä kunnon selkäsaunaa palkkioksi kolttosistaan.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Jotta asia ei jäisi epäselväksi kenellekään:

Tappelut eivät kuulu jääkiekkoon mutta ovat osa jääkiekkoa!!!

Aivan samaaa voi sanoa kun kiekkoa ammutaan katsomoon. Ei sekää kuulu jääkiekkoon, mutta se on osa jääkiekkoa.
Ymmärtäkää nyt tämä ero ja lopettakaa itkeminen.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Määritelmiä...

Niin miksiköhän tappelut eivät kuulu lätkään? Sen takia koska ne ovat rangaistavia tekoja samalla tavalla kuin esim. koukkaaminen vai jonkin muun syyn takia?

Lätkän syntysijoilla Kanadassa tappelut ovat olleet osa lätkää alusta lähtien eikä tappelut siellä aiheuita kaiken maailman mirja pyykköjen julkista päivittelyä mielipide palstoilla toisin kuin täällä kaksinaismoralistisessa holhousvaltiossa. On se kumma kun tappelut lätkässä on niiiiiiiiiiiiiiiiiin paha asia kun taas 100x väkivaltaisemmat lajit kuten paini ja nyrkkeily itsepuolustuslajeista puhumattakaan selviävät ilman mitään huomiota. Näissä lajeissa (jopa painissa) on tarkoitus satuttaa vastustajaa, varsinkin nyrkkeilyssä jonka ainoa tarkoitus on niitata vastustaja kanveesiin.

Voi tätä hurskastelua...

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Ettei nyt mene ihan metsään...

Vähän huono vertauskuva rinnastaa kamppailulajien ja jääkiekon väkivalta toisiinsa. Kamppailulajeissa tarkoitus on ottaa miehestä mittaa SÄÄNTÖJEN PUITTEISSA, mutta käsittääkseni jääkiekon säännöissä toisen paukuttaminen nyrkeillä on rangaistavaa. Voi korjata jos olen väärässä.

Lätkäpelissä on väkivaltaa, ja jostain kumman syystä mailalla hakkaaminen on epäeettistä, mutta nyrkillä hakkaaminen ihailtavaa. Molemmat säännöissä kiellettyjä asioita, joilla yritetään vahingoittaa vastustajaa. Kommentti "jos kaksi miestä haluaa molemmat ottaa mittaa toisistaan, niin mikäs siinä" voisi kuulostaa erilaiselta, jos kaksi höyrypäätä innostuisi hutkimaan mailoilla toisiaan oikein olan takaa. Miksi sitten nyrkeillä hutkiminen on "osa lätkää"?
Itse näkisin pelin huomattavasti parempana, jos nyrkkitappelut jäisivät kokonaan pois. Sitä varten on jo omia urheilulajejaan. Mutta toisaalta, piilosikaa pelaavat pelaajat eivät usko kuin omaa lääkettään. NHL-tyyppiset "poliisit" ovat eri asia kuin tämä suomen "tappelukulttuuri".

Tällä hetkellä, jos minulla olisi nuori lapsi miettisin kahdesti ennenkuin veisin sen katsomaan matsia, jos oletettavissa olisi nyrkkinujakka (tosin tämä tappelu per peli ei ole vielä "sääntönä" sm-liigassa, onneksi). Katsokaapa ensi kerralla tappelun tullessa miten yleisö käyttäytyy ja reagoi siihen, etenekin ne muutaman tuopin ottaneet miehet. Loistavaa esimerkkiä lapsille...

apo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Wild
kuuluu, ei kuulu, kuuntelen

Vai että kaksinaismoralistinen holhousvaltio, hohhoijaa... Sopii vähän tutkiskella Ameriikan kulttuuria laajemminkin ja miettiä, missä se tekopyhyyden ja kaksinaismoraalin kotikontu tällä pallolla onkaan.

Mutta jääkiekkoon.

Daespoo: Kuten itsekin sanoit, kamppailulajeissa tarkoitus on enemmän tai vähemmän satuttaa vastustajaa. Niinpä yllättäen siellä turpiinveto on ookoo ja kuuluu lajiin. Mutta jääkiekossa, viimeksi kun minä tarkistin, on tarkoitus toimittaa kumilaatta maaliin ja estää vastustajaa tekemästä samaa. Palveleeko turpiinvetäminen tätä tarkoitusta?

Turha tässä on muihin lajeihin vedota, vai olisiko sinusta pieni nujakka silloin tällöin paikallaan myös vaikkapa golfissa, pituushypyssä ja telinevoimistelussa, tai jos edes vähän läheisempää lajia haetaan, koripallossa tai lentopallossa?

En minä sano, ettäkö jääkiekosta pitäisi tyystin kitkeä kovuus, rajuus ja tietynlainen väkivaltakin. Kyllä minä hurraan, kun mies lentää seinälle tai kerää kamojaan jäältä kunnon taklauksen jälkeen. Mutta kun hanskat putoavat, minun mielenkiintoni tyssää siihen. Jos haluan nähdä tappelua, katson niitä kamppailulajeja (tai todennäköisemmin hakkaan Pelikaanissa Virtua Fighteria, itse asiassa...)
Jos minä saisin päättää, kiekkokaukalossa ei tapeltaisi. Mutta enpähän saa, joten se siitä. Nauttikaa te minun puolestani Nielikäisistänne, tulkaa sitten Alapesään kertomaan, kun peli jatkuu.

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Cairns

Voisitko kertoa kenet Nielikäinen aikoi haastaa ja miksi ?
Mua oikeesti vähän pelotti aina kun Pasi oli jäällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy