Miten tästä suosta päästään ylös?

  • 76 601
  • 536

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Jermu kirjoitti:
Ja mieluummin otetaan kädetön koheltaja omista junnuista joka osaa taklata kuin kädetön koheltaja II-divarista joka ei osaa mitään (Mikko Laine).

Muutit puheenaihetta. Oli puhe Sahlstedt/ Laine, jääkiekkoa ymmärtämättömät ottavat Laineen. Laine/ M.Laine vertailu on minulle samantekevää, toinen ajaa muutaman taklauksen vuodessa ja toinen tekee muutaman maalin, aika samantekevää. Jos joukkueessa olisi 12 H.Lainetta, niin katselijoitakin olisi kohta aika vähän ja tämämkin kunnioituksella kyseistä herraa kohtaan, tekee parhaansa rajoitetuilla ominaisuuksillaan. Ei pitäisi olla IFK:n liigajoukkueessa, mutta hyvä jos edes joku on tyytyväinen.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
lintu kirjoitti:
Ketä olisi pitänyt hankkia?

HIFK ei mokannut siirtomarkkinoilla. Jos joku kertoo minulle ne nimet jotka menivät sivu suun jotka tulivat suomeen tai siirtyivät suomen sisällä jotka olisi pitäneet sainata niin ymmärrän tästä valittamisen, kun niitä nimiä ei kuitenkaan näy niin lopettakaa se saatanan itkeminen.

Ei nyt ihan vinkumiseksi mene, mutta lähellä on. Pientä kutittelua olisi pitänyt harrastaa ajoissa. Voutilainen, Laakkonen, Louhi, Torkki ja jo aikaisemmin mainittu Kohn olisivat olleet todella kovia pelimiehiä IFK:ssa. Näillä oli sopimukset katkolla ja osa meni Ruotsiin ja osa jatkoi sopimuksiaan. Tämän tason pelaajia pitäisi lähestyä ajoissa kunnon setelinipulla. Ei tule hutikuteja. Miten se voi olla noin vaikeaa hankkia kunnon pelaajia?
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tikapuita suosta nousuun

1. Shedden ulos, Ara sisään. Vanha tuttu hoitaa hommat huonollakin rosterilla
2. Tusinatappelupukarit pihalle ja säästetään rahat oikeisiin vahvistukseen. Beny ja Sabeli pihalle.
3. Aloitetaan oikeiden vahvistusten hankkiminen Banhamista

Siinä olisi teitillä jo Aran ykkösen pari palasta, jolla tuli Pronssia

Salmelainen-?-Banham
?-Karalahti

Lisäksi teillä on jo maalivahti.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Jermu kirjoitti:
En pitäisi Heikki Lainetta minään "hankintana" tai että olisi pitänyt "scoutata". En nyt ole pitänytkään sinua minään IFK:n asiantuntijana, kunhan keskityt mussuttamiseen, mutta kyseessä kuitenkin oma junnu joka tosin oli vuoden välissä Mestiksessä. Ja Laineen rooli ei ole todellakaan tehdä pisteitä, vaan ärsyttää ja rikkoa ja samalla pelata 0-0 vastustajan kentää vastaan. Ja +/- sarake on nyt 0, joten enpä (taaskaan) ymmärrä kritiikkisi pointtia.

En ole mixu, mutta otanpa silti kantaa.
Otsikon nimi on "miten tästä suosta päästään ylös?". Onko sinun lääkkeesi todellakin 0-0 kaveri, jonka tehtävä on vain ärsyttää ja rikkoa? Mielenkiintoista sanoisin.
 

Conda

Jäsen
Kuka nyt haluis vaikka paria tsägämaalia joltain kukkahattuneidillä, jos on kaveri joka kykenee ottamaan nöyryytystä lähes keneltä tahansa. Jääkiekko on kuitenkin maalintekolaji eikä turpaanottamislaji. Parilla neitimaalilla vois olla vaikka 4 pinnaa enemmän ja paniikki joukkueessa hieman pienempi.
Niin kauan kuin nämä "kovat" jätkät juoksee kenttää ympäri tai "auttaa joukkuetta" ilman ymmärrystä, niin kauan tämä suosta nouseminen kestää.
Oikeassa HIFK:ssa on ylpeyttä, taitoa ja sitten vasta nyrkkejä. Joskin välillä on hyvä aloittaa nyrkeillä ja jatkaa taidolla tms. (häviäminen ei ole vaihtoehto).
Lintukin sortui tämän kesän pelaajahankintojen puolustelemiseen hyvin suppealla katseella (ei linnulle tod. tyypillistä). Toki viime kesä oli vaikein, mutta siitäkin olisi selvitty, jos HIFK:n toiminta olisi ollut viimeisten vuosien ajan toimivaa. Muutama kova hyökkääjä yhdessä jengissä ja kaikkien lyhyet ja pidemmät sopparit loppuu ns. välivuotena (hallittu worst case kävi ylläristi toteen).

Kiitos kuitenkin viime kevään joukkueesta, vaikka se ei tällä kaudella paljoa enää auta.

edit. Svante veit sanat suustani, joskin 0-0 on ehkä jo hieman mairitteleva - ainakin linnun casessa Laine Vs. Sahlstedt.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
En ole mixu, mutta otanpa silti kantaa.
Otsikon nimi on "miten tästä suosta päästään ylös?". Onko sinun lääkkeesi todellakin 0-0 kaveri, jonka tehtävä on vain ärsyttää ja rikkoa? Mielenkiintoista sanoisin.

Onneksi täällä on yksi palstapoliisi joka pitää huolta, että keskustelu pysyy otsikon rajoissa. Puoltaa hyvin tätä nykyistä linjaa. Tosin sinun kannattaisi panostaa myös luetun ymmärtämiseen. Osoitatko missä väitin lääkkeen olevan 0-0 kaveri. Mutta kieltämättä teidän pessimistiklubinne yhteenkuuluvuus on tietyllä tavalla koskettavaa.

Todettakoon jo nyt, että vastaus ketjun kysymykseen on varsin selvä: jengistä puuttuu 2-3 kädellistä hyökkääjää. Ja allekirjoittaneelle on aivan sama paljonko tuleva pelaaja nostaa penkistä tai voittaako tappelussa Laura Malmivaaran, kunhan niitä käsiä löytyy.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Jermu kirjoitti:
En pitäisi Heikki Lainetta minään "hankintana" tai että olisi pitänyt "scoutata". En nyt ole pitänytkään sinua minään IFK:n asiantuntijana, kunhan keskityt mussuttamiseen, mutta kyseessä kuitenkin oma junnu joka tosin oli vuoden välissä Mestiksessä. Ja Laineen rooli ei ole todellakaan tehdä pisteitä, vaan ärsyttää ja rikkoa ja samalla pelata 0-0 vastustajan kentää vastaan. Ja +/- sarake on nyt 0, joten enpä (taaskaan) ymmärrä kritiikkisi pointtia.
Tässä sinä väität, että Heikki Laine on ratkaisu.
Ja muistathan mistä tämä lähti liikkeelle? Sahlstedt vastaan H.Laine ("lintu" ja "mixu") kun kyseessä oli kumpaan kannattaisi panostaa.

En tiedä mistä sinä saat päähäsi, että olisin H.Laineen suhteen pessimisti. Kun kaivelet muutaman vuoden (ehkä 2?) taakseppäin löydät yhden kirjoituksen jossa kommentoin H. Laineen suoritusta A-junnuissa. IFK-näköinen pelaaja, joka ajeli vastustajia. Minulle kelpaa H. Laine, muttei hän ole ratkaisu nousuun.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
Tässä sinä väität, että Heikki Laine on ratkaisu.
Ja muistathan mistä tämä lähti liikkeelle? Sahlstedt vastaan H.Laine ("lintu" ja "mixu") kun kyseessä oli kumpaan kannattaisi panostaa.

En tiedä mistä sinä saat päähäsi, että olisin H.Laineen suhteen pessimisti. Kun kaivelet muutaman vuoden (ehkä 2?) taakseppäin löydät yhden kirjoituksen jossa kommentoin H. Laineen suoritusta A-junnuissa. IFK-näköinen pelaaja, joka ajeli vastustajia. Minulle kelpaa H. Laine, muttei hän ole ratkaisu nousuun.

Ai väitin, kiitos kun kerroit. Väännetään kuitenkin rautalangasta: Lue vielä mixun viesti jota kommentoin. Tuttuun analyyttiseen ja kieliopillisesti oikeaan tyyliinsä hän toteaa, että H. Laine oli paska hankinta, kun otti Malmivaaraltakin turpaan. Vastasin sitten mitä mieltä olin Laineen "hankinnasta". En ymmärrä missä vaiheessa siinä esitin jotakin ratkaisua nousuun (vaikka onkin ketjun aihe, pahoitteluni että kirjoitin otsikon vierestä kommentoiden vain yhtä viestiä).

Ja olen samaa mieltä H. Laineesta: kelpaa, mutta ei ole mikään ratkaisu nousuun (ja käsittääkseni on jo jengissä, joten koko kysymyksen asettelu on aika absurdi). Odottelen nyt kuitenkin P. Matikaisen ratkaisua nousuun: olen erittäin pettynyt, jos torstain kotipelissä ei kuuluteta uutta pelaajaa jäälle (joka muistuttaa mieluummin ominaisuuksiltaan enemmän Sahlstedtia kuin Lainetta).
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Muuten mistä tietää että Hifk on pelannut huonosti ja sen asiat ovat täysin sekaisin?
No siitä että tietyt nimimerkit ovat poistuneet jatkoajasta.

Jäin arvuuttelemaan heittoasi, ennenkuin vastaan omasta puolestani. Eli keitä tarkoitat? Ei muuten tarvitsisi tehdä turhia kyselyjä, joista et pitäne, jos veisit kysymyksesi rehdisti loppuun pelkkien onttojen vihjailujen sijaan.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uncle Becker kirjoitti:
Justiinsa näin. Eihän omien junnujen liigaan nostaminen tarkoita sitä, että koko jengi pitää kerralla rakentaa valmiiksi. Sitä yritettiin jo, eikä toiminut. Ensin ostojäbiä ykköseen ja kakkoseen niin, että jengi pärjää. Sitä kautta tulee myös imua joukkueeseen. Junnuja voi ihan hyvin kehittää vaikka nelosessa kierrättäen välillä A:ssa ja välillä edustuksessa. Kun niitä sitten nostaa liigaan yhden tai kaksi kerraallaan, mielellään vaikka Mestiksen kautta, joukkueen runko rakentuu pikku hiljaa.

Ihan yes. Näin on tosin jo toimittu viimeiset vuodet, esim. Petrell, Laakso, Fagerstedt jne. Pari vuotta ovat kaverit jo A:sta käynyt tutustumassa liigapeleihin 3-4 ketjuissa.

Uncle Becker kirjoitti:
Kaiken takana on kuitekin tuo Sihvosen peräänkuuluttama pelisysteemi. Jos A, B ja C toteuttavat systemaattisesti samaa systeemiä kuin edustus (Nuorista Suomista ja menestyksestä piittaamatta), sieltä valmistuu väistämättä hifkin näköisiä pelureita. Tähän on varmaankin pyritty, mutta kuten on nähty, mitään pelisysteemiä ei ole olemassa. Tai nyt on tälle kaudelle tämä paluu juurille -tyyli, jolla ei nykykiekossa menestytä. Miksi me emme voi tuoda suomalaiseen jääkiekkoiluun jotain uutta! Miksi pitää katsoa peruutuspeiliin? Ei kai taklauspeli voi olla ainoa punainen lanka, jota tarjota? Niin joo, tiedän että alpoilu ja mikkihiireily eivät ole tähän vaihtoehtoja...

Tämä on tosi vaikeaa ratkaista, silloin HIFK:lla pitäisi olla taattu liigakoutsi joka on vuositolkulla valmennuksesta vastaava. Nykyisin kun koutusit vaihtaa jengiä 2-3 vuoden välein niin on vaikeaa rakentaa jatkuvuutta. Ja toisaalta
pitää muistaa, että hyvä kaveri pystyy pelaamaan erilaisessa valmennuksessa.

Herää myös kysymys siitä mitä tämä HIFK.n pelityyli oikein on. Tyhmät tappelut ei ole se mitä minä ensi kädessä haen. Toki joskus pitää hanskata, mutta se ei voi olla pelin peruselementti, vaan sen lisämauste.

Kyllä HIFK:laisuus on kombinaatio taitoa, vauhtia ja puhdasta fyysistä taklauspeliä, sekä peräänantamatonta taistelua. Ylpeä (muuta nöyrö) työasenne ja hyvä itsetunto on myös asioita joita minä haluaisin, että löytyy jokaisen kaverin rinnasta joka pelipaidan vetää päälle.

Suurin ongelma nyt on itsetunnon puutue. Kuulu ottelussa liian helposti "naks" kun vastoinkäymiset alkaa. Heikko itsetuonto aikaansaa myös henkilökohtaisia erehdyksiä. Ainoa tapa nousta tästä suosta on rakentaa joukkueelle itsetuontoa onnistumisten kautta. Tässä Sheddenin päätehtävä.

Onnistumiset tulevat nyt vaihto vaihdolta. Jokaisen jätkän pitää laittaa tavoitteekseen onnistua "seuraavassa vaihdossa". Pikkuhiljaa noustaan tavoitetasolle joka on erä tasolla, sitten kun se on saavutettu, voidaan mennä ottelutasolle ja sen jälkeen sijoutustasolle.

Onnistumiset tulevat yksinkertaisista asioista:

Joukkueellle:
* ei henkilökohtaisia mokia vaihdon aikana
* ei tyhmiä jäähyjä, etenkin erien lopussa
* syöttöjen tarkkuus kaverin lapaan
* aito iloitseminen pienistäkin onnistumisista koko joukkueen eteen
* edes joku uusi kasvo joka sytyttää pienen valopilkun ja saa yhdenkin
ketjun toimimaan.
* sovittujen pelisysteemien säntillinen noudattaminen

Sheddenille:
* yksinkertaisempaa varmempaa peliä puolustuksen kautta
* viisikko pysyy kasassa
* tosiseikkoihin perustuva hengenluonti
* luottamusta, uhkauksien tilalle

Mikäli laiva ei käänny 10 ottelun sisällä, on varmasti syytä miettiä pelisysteemi uusiksi uusilla voimilla. Valitettavasti on muuten Shedden menettänyt asemansa uskottavana kovana koutsina joka panee huononkin joukkueen pelaamaan taitojensa yläpuolelle. Nyt pelaavat pojat taitojensa alle. Paska juttu! Saataisiin ensin tämä rosteri edes pelaamaan parhaalla mahdollisella tavalla, niin katsotaan sitten minne päästään vahvistuksilla.
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
RoopeS kirjoitti:
Paska juttu! Saataisiin ensin tämä rosteri edes pelaamaan parhaalla mahdollisella tavalla, niin katsotaan sitten minne päästään vahvistuksilla.
Aivan näin, sillä eihän mikään ole sanottua että 1-2 vahvistuksen saaminen helpota asiaa millään lailla, jos koko loppujoukkue vaeltaa hämärän rajamailla.

Sitäpaitsi, nyt luodaan muutenkin liikaa toivoa mahdollisiin tulijoihin. Toivo on nykyjengissä, se ei tule liiaksi muuttumaaan kahden uuden tyypin myötä. Ykköskenttä menee toki uusiksi, mutta sitten kaikki loppu on sitä samaa mitä tähänkin mennessä. Tietenkin muutamalla tiukalla voitolla voidaan kääntää koko jengin kurssia, ja rakentaa edes hitusen verran itseluottamusta, ja tähän varmaan pyritäänkin. Mikään Eldorado meitä ei kuitenkaan odota kahden Kanukin sisääntulon myötä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Hyvä kirjoitus, Herra PunaHundi!
Olen aivan samaa mieltä, että meitä ei 'pelasta' nyt mitkään vahvistukset, jotka eivät ole sitoutuneita IFKhon millään lailla. Jengin pitää vain pelata paremmin. Paljon paremmin. Minä olen sitä mieltä, että Frank Banham ei ole ratkaisu meidän ongelmiimme, vaikka olisi Lappeenrannassa tehnyt 250 maalia ja syönyt torilla 85 atomipiirakkaa putkeen.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Brewer kirjoitti:
Hyvä kirjoitus, Herra PunaHundi!
Olen aivan samaa mieltä, että meitä ei 'pelasta' nyt mitkään vahvistukset, jotka eivät ole sitoutuneita IFKhon millään lailla. Jengin pitää vain pelata paremmin. Paljon paremmin.

Näin on näppylät. Tartun tähän sanaan "sitoutunut" ja muistelen pikkaisen taaksepäin: Tommi Santala, Tommi Santala, Mad-Dog, Dave Kuningas, Ari Ahonen.. ja sitä ennen ei jaksa muistella. Nykyään sitoutumisesta ei näy juuri missään kunhan palkka juoksee.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Senior kirjoitti:
Jäin arvuuttelemaan heittoasi, ennenkuin vastaan omasta puolestani. Eli keitä tarkoitat? Ei muuten tarvitsisi tehdä turhia kyselyjä, joista et pitäne, jos veisit kysymyksesi rehdisti loppuun pelkkien onttojen vihjailujen sijaan.

Pitääkö kaikki aina rautalankasta vääntää?
No ketä täällä on viimeiset puolivuotta ilkkunut esimerkiksi minulle kuinka naurettava olen kun olen arvostellut joukkueen kokoamista ja koko Hifkin toimintatapoja.
Muutama iso herra ja pikku-narrit perässä kertoi kuinka loistavasti kaikki asiat on.
Nyt voisi paljonkin antaa takaisin mutta en ole niin lapsellinen.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Muutama iso herra ja pikku-narrit perässä kertoi kuinka loistavasti kaikki asiat on.
Nyt voisi paljonkin antaa takaisin mutta en ole niin lapsellinen.

En tiedä kuka on iso ja kuka pieni. Mutta sen tiedän, että kukaan ei ole väittänyt, että kaikki on loistavasti. Täällä on vain arvosteltu sinun jatkuvaa kitinää. Ja edelleen täysin aiheesta.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Pitääkö kaikki aina rautalankasta vääntää?
No ketä täällä on viimeiset puolivuotta ilkkunut esimerkiksi minulle kuinka naurettava olen kun olen arvostellut joukkueen kokoamista ja koko Hifkin toimintatapoja.
Muutama iso herra ja pikku-narrit perässä kertoi kuinka loistavasti kaikki asiat on.
Nyt voisi paljonkin antaa takaisin mutta en ole niin lapsellinen.

Noh. Noh. Nyt voisit vähän aikuistua kommunikoinnissasi. On eri asiaa mitä sanoo ja miten sanoo. Suurin osa täällä kirjoittajista ovat lähinnä väsyneitä sinuun tapaasi esittää asioita, joka on välillä hiukan repivää ja yleistävää..:o)

Rakentavassa hengessä esilletuodut ongelmat synnyttää parempaa keskustelua. Välillä tuntuu siltä, että melkein uskot, että HIFK.n johto voi toimia täysin ulkomaailmasta riippumatta, ja että ympäristön aiheuttamat vaikutukset on täysin ohitettavissa. Ei sen puolen onhan sinulla joskus ihan asiallisiakin kommentteja, kun vaan jaksaa poistaa nuo mustat pilvet ja synkät lausahdukset jotka rakennat asioiden ympäri.

Ja tuo viimeinen lause on klassinen tapa esittää juuri sen mitä väität, jättäväsi väliin...:o)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Päivän Veikkaaja (en siis minä):
"Hifk on tällä hetkellä kiekollisesti ylivoimaisesti liigan huonoin joukkue". Ja Jatkuu "jos Hifk:lla ei olisi valmentajaa lainkaan, se pelaisi varmasti paremmin".

Seuraavalla sivulla on juttua Viitaluomasta ja Malmivaarasta.

Viitaluoma:"Olen harpannut Saipassa eteenpäin, mitä en tehnyt Hifk:ssa missään vaiheessa" ei kovin hääviä kuvaa anna Hifkin valmennuksesta viime vuosina ja tämän todistaa hyvin esimerkiksi Hirso ja Vihko jotka taantuvat vuosi vuodelta.

Ja nämä lausunnot tulee medialta.

Ps.Kannattaa myös lukea Vesa Rantasen kommentit sivulta 42.Asiallista tekstiä.
 
Viimeksi muokattu:

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Eli Heikki Mälkiä onkin helvetinmoinen valmentajavelho, Go Mälli ja Selin!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Time is on our side

Ei täällä jaksaisi käydä hokemassa sitä 6 kk:n verorajaa, joka odottaa muutaman viikon päästä, mutta pakko kai se on. Sen jälkeen NHL:n leirit ovat päättyneet ja pelaajia on tarjolla, halvemmalla kuin nyt. Kerrataan tämä nyt vielä kerran tähän ketjuun. Vielä on lisäksi 51/56 peliä aikaa kääntää suunta.

Älkää pessimistit vielä paskoko housuunne, aikaa on. Jos kaikki on viturallaan vielä marraskuun puolivälissä, niin sitten on broilereiden aika, ei vielä.

Onpas tämä optimistina olo rankkaa. Menee kausi niin tai näin, niin miettikää vähän mikä on meitä yhdistävä tekijä, HIFK:n kannatus, paino sanalla kannatus.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Nyt voisi paljonkin antaa takaisin mutta en ole niin lapsellinen.

Et vai?
Rautalanka olisi ehkä ollut sittenkin hyväksi.

Itse en tunne pistoa sydämmessäni, että olisin kirjoituksillani puusilmäisesti ja umpisokeasti puolustellut nykymenoa. Asian voi tarkastaa vaikka siitä kaudenaluskirjoituksesta, jota muistaakseni Sinäkin kommentoit. Kommenttini kauden alettua ovat tainneet olla myös melko kriittisiä/huolestuneita. Ei hyvältä näytä.

Jokainen meistä kirjoittakoon asioista, jotka tuntuvat itselleen oikeilta. Minä vain joskus ihmettelen joitain (mm Sinä, Carlos ja Svante), joiden hokema totaalimantra on varmasti tullut kanssalukijoille selväksi niiden useidenkymmenten viestien myötä, joiden sisältö on yksisilmäinen: ihankaikkionainaperseestä. Mielestäni tiki10 on piristävä poikkeus sikäli, että hän näkee tilanteen lohduttomana, muttei myöskään ole "sokea" perustellen monasti kantojansa hyvinkin keskustelua herättävästi. Minusta pohjat tähän asti on kaapaissut nimimerkki Carlos, joka totesi, ettei toivo tälle jengille mitään hyvää (tjsp).

Tottahan se on, että pohjamudissa ollaan, mutta eikö mitään positiivisuutta enää ole missään, eikö edes näköpiirissä? Olen hiivatin pitkään seurannut kiekkoa, ja siinä, kuten yritysmaailmassa ylipäätään, on selitettävissä olevia ja selittämättömiä umpisolmuja ja käsittämättömyyksiä. Yksi asia johtaa toiseen ja kolmas johtuu neljännestä. Tänä päivänä IFK rämpii pahemmassa suossa kuin miesmuistiin. Silti uskon, että tästä taas noustaan entistä ehompana. Jos ei näillä työntekijöillä, niin sitten joillain muilla. IFK on tuote ja työntekijät sen välineitä. Jos välineet eivät toimi, vaihdetaan ne. Ja ei, Penan tekeminen tällä hetkellä ei todella vakuuta minuakaan. Mikäli näillä mennään tällä tuloksella tarpeeksi pitkään, ei minulle tuota tuskaa toivoa uutta voimaa johtoon.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Viitaluoma:"Olen harpannut Saipassa eteenpäin, mitä en tehnyt Hifk:ssa missään vaiheessa" ei kovin hääviä kuvaa anna Hifkin valmennuksesta viime vuosina ja tämän todistaa hyvin esimerkiksi Hirso ja Vihko jotka taantuvat vuosi vuodelta.

Ja nämä lausunnot tulee medialta.

Tämä lausunto tulee Vililtä, jota Mälkiä on muistaakseni valmentanut meilläkin. Ymmärrän toki Vilin 'happamia'-kommentin, mutta muistetaan nyt sekin että Vili sai lähteä, kun pitkäkään pinna ei enää venynyt odottamaan tuloksia täällä. Joskus nämä siirrot ovatkin sekä pelaajan itsensä että seurojen kannalta erinomaisia, ja lukkojen avaaminen vaatii uutta ympäristöä.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
mixu kirjoitti:
Seuraavalla sivulla on juttua Viitaluomasta ja Malmivaarasta.

Viitaluoma:"Olen harpannut Saipassa eteenpäin, mitä en tehnyt Hifk:ssa missään vaiheessa" ei kovin hääviä kuvaa anna Hifkin valmennuksesta viime vuosina ja tämän todistaa hyvin esimerkiksi Hirso ja Vihko jotka taantuvat vuosi vuodelta.
Vaikka olenkin ollut viime päivinä mixun kanssa samoilla linjoilla tietyissä IFK:n organisaatiota koskevissa asioissa, niin tähän väitteeseen en yhdy. Ensinnäkin, Hirschovitsin pistemäärä on noussut joka kausi. Miten voit puhua taantumisesta? Vihkolla meni viime kausi reisille, se on totta, mutta olisiko ollut syynä esim. vähäisempi peliaika (=väärä rooli joukkueessa). Kuitenkin nämä molemmat herrat, Vihko ja Hirschovits, pelasivat todella hyvät pudotuspelit -04, ja me kaikki olimme hyvin mielissämme heidän jatkostaan IFK:ssa.

Viitaluoman viime kausi oli fiasko, joten silloin et varmaankaan huutanut Villen perään? Nyt on näköjään kesäharjoittelu mennyt putkeen, ja kausi on alkanut hyvin. Katsotaan, miten pitkään sitä jatkuu SaiPalla ja Viitaluomalla. Toivottavasti pitkään.

Aina ei voi nähdä tulevaisuuteen, ja ennustaa, kuka tai ketkä pelaajat breikkaavat. Ulostettiinhan Niklas Hagmankin aikoinaan Bluesiin IFK:sta, vaikka UTJ:nä toimi meidän kaikkien kunnioittama Jarmo Kekäläinen. Ja miten Niklaksen ura siitä jatkui?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
mixu kirjoitti:
Ps.Kannattaa myös lukea Vesa Rantasen kommentit sivulta 42.Asiallista tekstiä.

Eli tässä:

"IFK? Mieleen ei tule yhtään joukkuetta, joka olisi ollut yhtä huono kuin
IFK on ollut. Doug Sheddenin kyvyistä valmentajana ei osaa kukaan sanoa
mitään, mutta kyllä tämä soppa on rakennettu jossain IHAN MUUALLA.

Kukaan ei ymmärrä miten Pentti Matikainen saa jatkaa tehtävässään. Ainut syy
on se, että hänen leveän selkänsä takana saavat Frank Moberg ja Kimmo Heino
jatkaa muina miehinä karseita virheitään.

HIFK:n herättämiseen ja 2000-luvulle hinaaminen vaati rajut toimet. Tuhotaan
heiltä se ainoa jäljellä oleva hyvä asia: kannatuspohja.

Herätkää, HIFK uskolliset kannattajat. Lakatkaa rakastamasta seuraa, joka
kusee teitä silmään vuodesta toiseen. Ostakaa kausikortti vasta, kun
seurassa tehdään joku asia urheilunkin puolesta. Pelastatte rakkaan seuranne
vain ryhtymällä avoimeen kapinaan nykyjohtoa vastaan."

On niitä pessimistejä muuallakin kuin täällä, vai ovatko ne sittenkin realisteja.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
Menee kausi niin tai näin, niin miettikää vähän mikä on meitä yhdistävä tekijä, HIFK:n kannatus, paino sanalla kannatus.

Samaa mieltä. Vaikka "aktiivikannattajat" edelleen saavatkin ansaittuja kiitoksia useammalta taholta, haluaisin muistuttaa meitä loppuja (itse jatkan hymistelyä C-katsomossa) kannattamisen tärkeydestä - nythän sitä juuri tarvitaan. Kun Jukka Jalonen keväällä 2007 johdattaa meidät mestaruuteen näytöstyylillä, olut maistuu paljon paremmalta kun voidaan baarissa vertailla syksyn 2005 taisteluarpia. Pysykää kyydissä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Senior kirjoitti:
Tottahan se on, että pohjamudissa ollaan, mutta eikö mitään positiivisuutta enää ole missään, eikö edes näköpiirissä?

Ainut hyvä asia tällä hetkellä on vankka kannatuspohja jonka nojaan avuttomat johtohenkilöt ovat voineet vuosia nojata.
Puusilmäisyydestä voidaan faneja moittia että he antavat jatkuvasti tukensa näille johtajille jotka eivät kuitenkaan anna mitään arvoa faneilleen.

Kuten tuossa Rantasen tekstissäkin tulee ilmi niin vain kaikkein sokeimmat ifk-fanit uskoo Matikaiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös