Miten tästä suosta päästään ylös?

  • 76 579
  • 536

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
RoopeS kirjoitti:
Vaikeinta on ollut elokuussa pelastaa kautta. Kun NHL alkaa tapahtunee jotain, se on seuraava sauma.

On tässä NHL:n alkamisessakin pienet rajoitteet....SM-liigan ulkomaalaiskiintiö. Kesällä olisi pitänyt varmistaa 1-2 hyvää SM-liigatason kotimaisen pelaajan soppari. Nyt ollaan kusessa, koska joukkue huutaa 4-5 vahvistusta ja tilaa ei ole. Mistä kotimaisia??? Voiko niitä ostaa AHL:stä? SM-liigasta? Mistä?

Edit: Isaksson aloitti jo. Schnabel -> Helenius. Myisköhän Pelicans? Jos me maksetaan esim. Heleniuksen palkka ja lähetetään paluupostissa Hirso ja Holma? Schnabel katsomoon täydellä palkalla of course. Perinteitä noudattaen. Tässäkö ensimmäinen siirto?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
RoopeS kirjoitti:
Raskasta tässä on se, että osa kirjoittajista ovat niin lapsellisia, että heti kun asiat menevät vähänkin pieleen niin vaaditaan johdon päitä vadille. Viime kaudella, suurin osa tämän hetkisistä Penan kriitikoista näillä sivuilla, kehuivat Penaa maasta taivaaseen, kun joukkueessa porskutteli, OJ, Marek, Jakke, Lyde jne. Kilvan huudettiin "Penaan on kova luotto. Pena on äijä"
.

Vähän pieleen? Ja mitä väliä sillä on jos "suurin osa" hehkutti Penaa. Minä en hehkuttanut. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että Pena ei ole saanut pelaajapuolella mitään aikaan 5 vuoden aikana. Talous on toinen asia ja sillä puolella luottoa viellä löytyy (eli UTJ olisi varmasti ratkaisu joka tyydyttäisi melkein kaikkia).

Minä en valittanut kun Lydeä,Jokista,Ruutua jne. tänne tuotiin. Kuten jostain aikaisemmasta ketjusta voi lukea, en hyväksy uhkapeliä IFK:n tulevaisuudella. Sitä edellinen kausi oli.Siksi en nyt jälkikäteen voi hyväksyä temppua.(kun pelaajat tulivat en tiennyt,että taloudellinen riski on tätä luokkaa) En tietenkään avautuisi, jos mestaruus olisi tullut ja tulos olisi ollut "normaali". Se on kuitenkin ihan inhimillistä. Kuten jo aikaisemmin sanoin uhkapeliä IFK:n tulevaisuudella en hyväksy. En vaikka tulee mestaruus.


IFK on suurseura, sen tulisi olla sijoilla 1-4 vuodesta toiseen. Miksi tämän "haluaminen" on niin väärin? Matikaisen sijoitukset 10,7,3 ja 6. Nyt tulee sijoitus 6-12. Ei tuo kelpaa.

Minusta on lapsellista uskoa,uskoa ja uskoa.

Vaikka viime vuonna seurassa oli useita NHL-pelaajia, ei peli ollut missään vaiheessa kovinkaan ihmeellistä. Tämähän oli tietenkin Aran vika. Kuka palkkasi Aravirran? Kuka palkkasi kaikki pelaajat? Matikainen. Miksi aina haetaan syyllinen "alempaa"? Niin, kuka palkkasi Matikaisen?

Olisi myös tärkeä muistaa seuraava seikka. Minä en varmasti osaa rakentaa tai valmentaa sm-liiga joukkuetta. Minulla ei ole ratkaisuja siihen kenet Penan tulisi hankkia. En minä tiedä mitään esim. Rochester Americansista, enkä edes halua. Ikävä kyllä, en usko että Penakaan tietää...

Osaan kuitenkin arvioida työn tuloksia. Matikaisen tulokset ovat huonoja. Hänellä on ollut epäonnea, mutta kun sitä on jatkuvasti. Onko se epäonnea, vai ammattitaidon puutetta?

Olen pahoillani, en vaan enää jaksa uskoa Matikaiseen.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
Eli sun mielestä ainoat henkilöt, jotka saavat kommentoida IFK:n nykyistä tilaa, ovat joko pelaajat tai valmentajat?

Ei, kaikki saavat kommentoida, minulla oli mielipide kommenttien tasosta.


Stigu kirjoitti:
Mistä voi mielestäsi johtua se, että Penalla on joka vuosi sama ongelma: On hilloa marraskuussa, on hilloa helmikuussa, mutta ei löydy pelaajia? Pitäisiköhän toi joukkueen runko koota hieman aikaisemmin ja hieman eri tavalla?

Väitätkö, että viime vuoden rosterissa ei ollut pelaajia ? Kävitkö kertaakan hallilla, sanooko nimet:Zidlizky, Jokinen, Vokoun, Lydman jotain...? Tyhmä kommentti sulta. Mieti ensin kirjoita sitten.

Stigu kirjoitti:
Ja tämäkin vielä: eli johtoa saa väittää epäpäteväksi ainoastaan lähellä ydintä olevat henkilöt? Tässä tapauksessa siis Pena on ainoa jolla on äänioikeus?

Käsittämätön vääntö sinulta. Hallituksella on äänioikeus TJ.n luottamuksen suhteen. Lue vaikkapa osakeyhtiölakia. Huoh! Penaa ei potki pois joku lapsellinen sotamiesneuvosto. Hallituksella on se tehtävä. Hallitus on ainoa todellinen foorumi joka on kyllin lähellä arvioidakseen Penan asemaa.

Stigu kirjoitti:
Roope, tää ei ole pelkästään sulle, vaan niille kaikille luupäille, jotka edelleen uskovat, että tämänkin vuoden ongelmat ovat korjattavissa pelkästään pelaajahankinnoilla, tai antamalla aikaa joukkueen "hitsautumiselle". Sanokaa mulle, milloin IFK:n kohdalla tämä viimeksi tuotti tulosta? Tai uskotteko oikeasti, että nykyisellä organsiaatiolla meillä on mahdollisuus taistella mestaruudesta?

Stigu tää ei ole pelkästään sulle, vaan kaikille niille luupäille, jotka uskovat, että he kotisohvaltaan käsin käsit näppärillä korjaa HIFK.n nykyiset ongelmat, viisastelemalla. Sanokaa minulle milloin sellainen toiminta on viimeksi tuottanut tulosta ? Tai uskotteko oikeasti, että teidän osaaminen on sillä tasolla, että teillä olisi minkäänlaista kykyä ratkaista tämän hetkiset ongelmat, tai että teidän ideat olisi ollut mitenkään toteutettavissa, ja tuottanut meille mestaruuden ?

4 peliä pelattu, ja 8 päivää kauden avauksesta. Huoh!
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tiki10 kirjoitti:
On tässä NHL:n alkamisessakin pienet rajoitteet....SM-liigan ulkomaalaiskiintiö. Kesällä olisi pitänyt varmistaa 1-2 hyvää SM-liigatason kotimaisen pelaajan soppari. Nyt ollaan kusessa, koska joukkue huutaa 4-5 vahvistusta ja tilaa ei ole. Mistä kotimaisia??? Voiko niitä ostaa AHL:stä? SM-liigasta? Mistä?

Edit: Isaksson aloitti jo. Schnabel -> Helenius. Myisköhän Pelicans? Jos me maksetaan esim. Heleniuksen palkka ja lähetetään paluupostissa Hirso ja Holma? Schnabel katsomoon täydellä palkalla of course. Perinteitä noudattaen. Tässäkö ensimmäinen siirto?

Sorry vaan Isaksson vaikka olemme muuten monessa yhtä mieltä, mutta Sami Helenius ei ole minulle mikään helpotus Schnabelpulmaan. Kun Sami pelasi narreissa nauroimme katkeaksemme hänelle, ja JA:ssa kirjoitimme miten käsittämätön kanki hän on. En voi millään itsekunnoituksella toivoa hänet tervetulleeksi. Pasin ottaisin, hullu ja mukava jätkä kaikin tavoin.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
RoopeS kirjoitti:
Väitätkö, että viime vuoden rosterissa ei ollut pelaajia ? Kävitkö kertaakan hallilla, sanooko nimet:Zidlizky, Jokinen, Vokoun, Lydman jotain...? Tyhmä kommentti sulta. Mieti ensin kirjoita sitten.

Nimiä oli, mutta loput olivatkin sitten vain ja ainoastaan vastuutonta tykinruokaa.

Sir Penan ongelma joukkueen kasaamisessa on nimenomaan siinä, että miehen ego ei kestä ns. keskinkertaisten miesten palkkaamista, vaan koko ajan pitää olla suurempaa ja suurempaa kalaa verkoissa.

Nyt kun teillä on jäljellä enää se tykinruoka, ei siinä auta hätäily tai mikään muukaan.

Penasta kaiken kertoo se, että Centomo sai yhden näytön paikan. Sen jälkeen olikin taas jo uutta matoa koukussa. Ei mitään pitkäjänteisyyttä, ei mitään muutakaan mikä tekisi joukkueesta joukkueen. Tämän vuoksi kautenne on alkanut niinkuin se on, eikä sitä kurssia muuta pari vonkaletta.
 

Stigu

Jäsen
Tämä menee nyt dialogiksi, mutta vastaan silti..

RoopeS kirjoitti:
Väitätkö, että viime vuoden rosterissa ei ollut pelaajia ? Kävitkö kertaakan hallilla, sanooko nimet:Zidlizky, Jokinen, Vokoun, Lydman jotain...? Tyhmä kommentti sulta. Mieti ensin kirjoita sitten.
Jostain syystä teillä nykylinjan puolustajilla on aina sama argumentti: viime vuonna oli tosi hyvä jengi ja sitä edellisenä oltiin niin lähellä lopuottelupaikkaa. ja jos silloin vuonna 1 ja 2 Penan aikaa se yks Scissonsin veto olisi kimmonnut 37 asteen kulmassa laidasta Harkinsin kypärään, jne... Okei,viime vuonna oli hyvä jengi, enkä arvostele esim. Penaa pelaajahankinnoista- pelaajat oli OK, valmennus vaan ei natsannut.Pena+hallitus pelasi riskiä, joka ei kannattanut. Ja me kärsitään siitä nyt, kun viime vuoden runko on poistunut- tääkin oli varmasti tiedossa. Eikö mielestäsi tällä pelaajabudjetilla IFK:n tulisi taistella joka vuosi sijoista 1-4?

RoopeS kirjoitti:
Käsittämätön vääntö sinulta. Hallituksella on äänioikeus TJ.n luottamuksen suhteen. Lue vaikkapa osakeyhtiölakia. Huoh! Penaa ei potki pois joku lapsellinen sotamiesneuvosto. Hallituksella on se tehtävä. Hallitus on ainoa todellinen foorumi joka on kyllin lähellä arvioidakseen Penan asemaa..
Ai näinkö se menee? Eli siis näillä viesteillä ei ole mitään vaikutusta siihen , kuka esim. IFK:ta valmentaa. Mua on kusetettu pahemman kerran- pyydän anteeksi.



RoopeS kirjoitti:
Stigu tää ei ole pelkästään sulle, vaan kaikille niille luupäille, jotka uskovat, että he kotisohvaltaan käsin käsit näppärillä korjaa HIFK.n nykyiset ongelmat, viisastelemalla. Sanokaa minulle milloin sellainen toiminta on viimeksi tuottanut tulosta ? Tai uskotteko oikeasti, että teidän osaaminen on sillä tasolla, että teillä olisi minkäänlaista kykyä ratkaista tämän hetkiset ongelmat, tai että teidän ideat olisi ollut mitenkään toteutettavissa, ja tuottanut meille mestaruuden ?

4 peliä pelattu, ja 8 päivää kauden avauksesta. Huoh!
![/QUOTE]

Roope, on hyvä , että meitä on moneen junaan, jatka valitsemallasi linjalla, mä jatkan omallani.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Groove Armada kirjoitti:
Penasta kaiken kertoo se, että Centomo sai yhden näytön paikan. Sen jälkeen olikin taas jo uutta matoa koukussa. Ei mitään pitkäjänteisyyttä, ei mitään muutakaan mikä tekisi joukkueesta joukkueen. Tämän vuoksi kautenne on alkanut niinkuin se on, eikä sitä kurssia muuta pari vonkaletta.

Hehehee, Luuletko todella, että Bassea ei ole ollenkaan kartoitettu Sheddenin ja Saken toimesta harjoituksissa. Maailmankuvasi on todella ihmeellinen jos luulet, että Pena päättää Bassen peluuttamisesta.

Apua! Löytyykö täältä yhtään selväjärkistä tyyppiä jolla on jotain käsitystä siitä miten jääkiekkoseuraa ja osakeyhtiötä pyöritetään.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
RoopeS kirjoitti:
Hehehee, Luuletko todella, että Bassea ei ole ollenkaan kartoitettu Sheddenin ja Saken toimesta harjoituksissa. Maailmankuvasi on todella ihmeellinen jos luulet, että Pena päättää Bassen peluuttamisesta.

Apua! Löytyykö täältä yhtään selväjärkistä tyyppiä jolla on jotain käsitystä siitä miten jääkiekkoseuraa ja osakeyhtiötä pyöritetään.

Tarkoitat, että Pena on Sheddenin talutusnuorassa? Ja mies osaa yhden ottelun perusteella päättää että onko uudesta tyypistä pelimieheksi vai ei?
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
Tämä menee nyt dialogiksi, mutta vastaan silti..
Jostain syystä teillä nykylinjan puolustajilla on aina sama argumentti:

Stigu kirjoitti:
Roope, on hyvä , että meitä on moneen junaan, jatka valitsemallasi linjalla, mä jatkan omallani.

En tiedä oletko ymmärtänyt väärin, vai haluatko tahallaan vääntää asioita.
"Minä en ole mikään nykylinjan puolustaja" vaan puutun tähän naurettavaan lynkkausmielialaan joita jotkut kirjoittajat viljelevät. Voi olla, että on syytä vaihtaa johtoa, se voi monta kertaa auttaa. Mutta sen aika ei ole nyt, ja sellaisella ei saavuteta tämän kauden kannalta mitään muuta kun täydellistä kaaosta. Se on siis tyhmä ehdotus ihmisiltä jotka eivät ymmärrä mitään yritystoiminnasta. Tai sitten pitää olla hallituksen tarkoin suunniteltu prosessi joka on todella valmiiksifuntisittu paketti joka sisältää erittäin voimakkaan sitoutumisen Frankiltä, Kimmolta ja Harrilta.

Tottakai jatkan valitsemallani linjalla, kuten sinä omallasi. Minulla on jonkulainen käsitys siitä miten vittumainen tehtävä Penalla on juuri nyt, ja voin vakuuttaa, että on harva kaveri joka ottamalla sen pestin vastaan nyt pystyisi tekemään jotain järisyttävää, tai olisi pystynyt kesän aikana.

Mitä tulee viimevuoden riskiin. Niin nykylinjan kritisoijat viisastelevat nyt kuinka tyhmä se riskinotto oli, mutta pitivät turpansa kiinni viime kauden aikana. Ja jos se olisi onnistunut, niin kukaan ei olisi nyt täällä sanomassa, että se oli tyhmä riskinotto. Mikäli mestaruus olisi tullut, olisit tietysti ensimmäisenä ollut huutamssa: "Väärin voitettu, kun tuli tyhmällä riskillä. Nakkikattila pitää palauttaa Ouluun"...:o)
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Groove Armada kirjoitti:
Tarkoitat, että Pena on Sheddenin talutusnuorassa? Ja mies osaa yhden ottelun perusteella päättää että onko uudesta tyypistä pelimieheksi vai ei?

Ja mikä vääntö tämä taas oli. Pena ja Shedden tekevät varmasti yhteistyötä. He keskustelevat varmasti myös Saken ja Samun kanssa = tiimityötä, ja Pena tekee juridiset päätökset TJ.n ominaisuudessa, kun taas Shedden pohtii valmennukselliset ja peluuttamisasiat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä joukkueen perus-runko on pysynyt suunnilleen samana viimeisten parin vuoden aikana, siis jos viime kauden NHL-työsulun takia tulleita pelaajia ei lasketa mukaan. Esim. jo toissakaudellahan oli tän nykyisen rosterin lisäksi vain noin ketjullinen muita pelaajia, se silloinen ykkösketju siis, eli aika vähäinen on ollut muutos. Viime kauden 6-7 työsulkupelaajaa tietenkin tiputti monta "liigatason"-pelaajaa sen kauden pelaavasta kokoonpanosta pois, ja työsulkupelaajien takia pelaavassa kokoonpanossa on ollut muutosta. Koska hifk otti viime kaudella monta staraa, niin oli tietenkin tiedossa että he lähtevät kauden jälkeen pois, eikä noille pelaajille ollut tarpeen hankkia korvaajia. Sen "ei työsulku" ykkösketjun tilalle on tullut Salmelainen ja Schnabel, eli siis on noin kolmen huippupelaajan vaje verrattuna pariin viime kauteen "ilman työsulkupelaajia".

Tänä keväänä ja kesänä on ollut tarjolla aika vähän vapaita hyviä kotimaisia pelaajia, sekä myöskin aika vähän hyviä Pohjois-Amerikkalaisiakin pelaajia. Voihan se olla mahdollista että Pentti ja muutkin ovat tehneet kevään ja kesän aikana kovasti töitä saadakseen pelaajia hifkiin, ja luultavasti Pena onkin. Suurin osa hyvistä kotimaisista pelaajista on mennyt ulkomaille mm. rahan perässä, ja käsittääkseni moni pelaaja oli "ylihinnoitellut" itsensä, tosin en ole tästä varma. Lisäksi montaakaan hyvää Pohjois-Amerikkalaista pelaajia (siis joilla on mahdollisuus NHL-sopimukseen) ei ole keväällä/kesällä saanut pelaamaan Eurooppaan tai siis Suomeen, osaksi tämän erikoisen NHL-tilanteen takia. Nyt syksyllä moni NHL/AHL-pelaaja tekee sopimuksia (NHL.lään ja muihinkin liigoihin), ja tähän on käsittääkseni viime aikoina hifkissä laskettu. Lisäksi on taloudellisesti hyvä asia tehdä nyt syksyllä sopimus ulkomaalaisen pelaajan kanssa, tämän puolen vuoden säännön takia.

Onko tähän mennessä jotain joka ei ole totta?

Mun mielestä kokoajan on tehty niin miten sillä hetkellä on näyttänyt parhaalta. Ainakin mä käsitän asian niin. Jälkiviisas on kylläkin helppo olla, ja nyt voi näyttää jokin asia että olisi pitänyt tehdä toisin. Tilanne on kuitenkin elänyt kokoajan. Mä en ole tyytyväinen siihen että nykyinen rosteri ei ole tarpeeksi kilpailukykyinen liigaan, ja siis varsinkin siihen että kyseisellä rosterilla ei taistella kärkisijoista. Tietenkin mäkin toivon että vahvistuksia tulee pian ja että he ovat hyviä. Mutta en mä kuitenkaan haukkuisi nykyistäkään rosteria, paitsi siis että siitä puuttuu muutama huippupelaaja. Nykyinen pelaajamateriaali on hyvä 2-4 ketjuihin, ja siis liiga-tasoa. Mun mielestä hifk on pelannut viime ottelut alle kykyjen, ja tämän syihin mä en nyt jaksa ottaa kantaa, tai siis en varmasti kaikkia syitä tiedäkkään. Tämä on siis minun mielipiteeni, ja varmasti moni on tästä eri mieltä. Ei se mitään.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Mutta kyllä minä uskon kiekkoasioissa moniin luotettaviin henkilöihin jotka alan ammattilaisia, entisiä pelaajia,valmentajia tai johdossa toimineita.
On hyvä kun ei siteitä mihinkään eikä oma leipä ojassa niin ei tarvitse niin paljon nuoleskella mihinkään suuntaan.

Se on hyvä, että kunnioitat "siteettömyyttä", mutta miksi ihmeessä uskot sokeasti "alan ammattilaisiin". Kaikki nuo entiset pelaajat, valmentajat, johdossa toimineet ovat sellaisia, joiden motiiveja voisi ainakin jossain välissä katsella hieman tarkemmin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
RoopeS kirjoitti:
Sorry vaan Isaksson vaikka olemme muuten monessa yhtä mieltä, mutta Sami Helenius ei ole minulle mikään helpotus Schnabelpulmaan. Kun Sami pelasi narreissa nauroimme katkeaksemme hänelle, ja JA:ssa kirjoitimme miten käsittämätön kanki hän on.

Tässä asiassa en ole muutanut mieltäni. Helenius ei tuo mitään lisää pelilliseen puoleen. Päinvastoin taisin mainitakin, että pelillisellä puolella hävitään, jos verrataan Schnabel / Helenius. Mutta katu-uskottavuutta Sheddenin pelityylille saataisiin rajusti ja samalla ulkomaispaikan avauduttua kädellinen pakki, joka taas korvaisi Schnabelin pelilliset ansiot heittämällä. Helenius olisi sikälikin oiva mies toteuttamaan Sheddenin tappelupolitiikkaa ja sikälikin siihen tehtävään sopiva, että pari pelikieltoa silloin tällöin ei haittaisi pelillisellä puolella yhtään mitään.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Groove Armada kirjoitti:
Tarkoitat, että Pena on Sheddenin talutusnuorassa? Ja mies osaa yhden ottelun perusteella päättää että onko uudesta tyypistä pelimieheksi vai ei?

Ihan uteliasuudesta vaan kysyn, että pelasiko Centomo IFK:ssa sinusta vain yhden ottelun ?
 

JanJ

Jäsen
Ihan näin eri joukkueen kannattajana ihmettelen ongelmanratkaisun ja Heleniuksen vilahtamista samassa lauseessa. Tässä liigassa ei fyysisellä pelillä voiteta mitään, eikä Sami edes ole erityisen fyysinen kun liigan tyylistä puhutaan. Hän ei ehdi taklaamaan kuin väärin, eikä osu avojäällä koskaan. Lukuisat kiekonmenetykset ja täydellinen avausten puute tuo harmia omalle joukkueelle. Ja HIFK huutaa peliä rakentavia ja ylivoimaa pyörittäviä pakkeja.

Pasi NIelikäistä joku haikaili, että senkun vaan ostetaan pois. MAhtaisi Pasista tulla kallis pelaaja. Ostaa soppari pois Ässiltä, ja maksaa liksa. Samalla pitäisi varmaan ostaa vaimo Jennin palvelukset pois Ässiltä. Mahtaisikohan vaimo jäädä Ässiin töihin kun mies muuttaisi Stadiin. Entäs talo? Henk koht sponsorit? Halpa-Halli? Pelissä alkaa olemaan jo asioita mitä ei raha tai B2 pysty sivuuttamaan. Pasilla on pitkäaikainen ja hyvä rooli Porissa. Uskokaa tai älkää mutta pelaajat aikuisina ihmisinä ajattelevat asioita laajemminkin kuin että mitä siellä askissa tapahtuu.

Näissä fantasiakentällisissä kannattaisi keskittyä Salmelaisen ympärille rakennettavaan tehonyrkkiin ja hyviin pakkeihin. Niin ja ehkä jo ensi kauteen niiden osalta. Nyt on aika arpapeliä millaisia miehiä saa kesken kauden.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bismarck kirjoitti:
Ei tunnu muu auttavan. Kanukkivalmentaja? Kuusi erää punapaitoja nähneenä olen huolissani enemmän kuin koskaan ennen. HIFK oli kanadalaisempi Mällin, Alpon ja ennen kaikkea Aran aikana. Voi vittu sitä alistumista kentällä ja aitiossa. Isoin luvuin voidaan hävitä, mutta peliesitykset voivat rumissa tappioissakin vaihdella. Huipputason kanukkivalmentajalta ei eilisen kaltaista esitystä voi suvaita. Fucking pussy! Ja turha tulla selittää käsien puutteesta yksittäisestä ottelussa. Kanukin pitää tuoda joukkueeseen erityisesti sydäntä ja eilinen IFK oli joukkueen irvikuva. Vittu mikä brändi. Mua hävettää. Mä olin niin väärässä tän äijän suhteen. Luultavasti voi saada toisessa ympäristössä eri motivaatiolla jotain aikaan, mutta nyt on kaverin sydän jossain hevon vitussa.

Ok, nyt on muutama vuorokausi rauhoituttu. Tosiasia on se, että peli pistesaldosta huolimatta on näyttänyt ajoittain katastrofaaliselta ja pitkässä juoksussa pisteitä ei tule irtoamaan. Ei ole kyse pelkästään normaalista kauden alun pelin hakemisesta vaan jo tekemisen perusasiat ovat pahasti kadoksissa. Riski pelaajien itseluottamustason romahdukselle ja tekemisen halukkuuden tippumiselle nollaan on hyvin suuri ja tämä tietäisi vaan koko kauden kestävää lamaa muutamasta vahvistuksesta huolimatta - pidän edelleenkin menestymistä mahdollisena mikäli joukkueeseen hankitaan nelisen kappaletta onnistuneita hankintoja. Ja kaikki informaatio mitä minulla on Sheddenistä kertoo miehen olevan nousujohteisessa urassa hyvinkin mahdollinen NHL-pesti edessään. Siis uskoa ja toivoa löytyy.

Ties kuinka monennen kerran vuosien varrella hermoni keränneenä astun optimismin jalolle polulle ja uskon Sheddenin saavan palikat kohdalleen. Ei meidän pelaajamateriaali niin huono ole kuin ottelusta Tapparaa vastaan saattoi kuvitella. Pelityyli oli vain pahemmin kadoksissa kuin G-junnu tasolla kauden ekassa matsissa. Säälittävintä oli katsoa toimintaa omassa päässä, jossa Tappara teki helvetin monta maalia maalin edestä ja ukkoja oli maalin edessä toista kymmentä kertaa tekemässä samaa ilman tulosta. Perkeleen HIFK, kun saa pienen ihmisen elämän sekaisin pienistä.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Väitteet siitä, että maailmalta ei löydy laadukkaita pelaajia palkattavaksi, on paskapuhetta, joka johtuu pelaajahankinnoista vastaavien ammattitaidottomuudesta. Mistä ihmeestä Ilves sitten kaivoi tämän amerikanihmeen, joka takoi suoraan lentokoneesta tultuaan kahdessa ottelussa tehot 1+5?

Ifk:n kriisi johtuu luokattomista pelaajista ja surkeasta skouttauksesta. En usko että vika on valmennuksessa. Penan olisi syytä katsoa peiliin, sillä meneillään on suuren luokan kusetus, jossa uhreina ovat Ifk-fanit.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
RoopeS kirjoitti:
Apua! Löytyykö täältä yhtään selväjärkistä tyyppiä jolla on jotain käsitystä siitä miten jääkiekkoseuraa ja osakeyhtiötä pyöritetään.

Sinulla ei ole luetun ymmärtäminen vahvimpia puoliasi. Nimeä yksi, joka on moittinut viime vuoden joukkuetta (ainoa kerta Penan historiassa), taloudellisen riskin suuruudesta kenelläkään ei ollut varmaa tietoa meistä kirjoittajista, epäilen niin.

Edelleen olen monen muun kanssa sitä mieltä myös, että jos Pena jatkaa kauden loppuun, niin samalla on ryssitty jo seuraavakin kausi. Miksi hän jatkossakaan pystyisi kasaamaan menestyvän joukkueen? Kerro yksi perusteltu syy.

Huvittavaa on myös meidän aliarvioiminen yleensäkin. Uskon, että meistä monilla on talouselämästä Penaa kovemmat näytöt, Penalla niitä ei vielä ole ja joukkueen rakentaja miehen näytöt ovat viime kauden paperilla erinomaista joukkuetta lukuunottamatta lähinnä surkeat ottaen huomioon resurssit. Varmasti Penalla on kusiset oltavat, mutta pitkälti itse aikaansaanut sen. Oikeassa yritysmaailmassa Pena olisi saanut monoa jo vuosia sitten.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JanJ kirjoitti:
Ihan näin eri joukkueen kannattajana ihmettelen ongelmanratkaisun ja Heleniuksen vilahtamista samassa lauseessa. Tässä liigassa ei fyysisellä pelillä voiteta mitään, eikä Sami edes ole erityisen fyysinen kun liigan tyylistä puhutaan. Hän ei ehdi taklaamaan kuin väärin, eikä osu avojäällä koskaan. Lukuisat kiekonmenetykset ja täydellinen avausten puute tuo harmia omalle joukkueelle. Ja HIFK huutaa peliä rakentavia ja ylivoimaa pyörittäviä pakkeja.


Tällaista tekstiä tulee, kun ei viitsitä lukea tai ainakaan sisäistää, mitä on ehdotettu. Heleniusta ei kai kukaan ole tavoitellut ylivoimaa pyörittäväksi pakiksi. Sen sijaan ehdotettu vaihto toisi mukanaan sekä Sheddenin pelityyliin sopivan uskottavuutta tuovan pelaajan että sen ylivoimaa pyörittävän pakin.


Pasi NIelikäistä joku haikaili, että senkun vaan ostetaan pois. MAhtaisi Pasista tulla kallis pelaaja. Ostaa soppari pois Ässiltä, ja maksaa liksa. Samalla pitäisi varmaan ostaa vaimo Jennin palvelukset pois Ässiltä. Mahtaisikohan vaimo jäädä Ässiin töihin kun mies muuttaisi Stadiin. Entäs talo? Henk koht sponsorit? Halpa-Halli? Pelissä alkaa olemaan jo asioita mitä ei raha tai B2 pysty sivuuttamaan. Pasilla on pitkäaikainen ja hyvä rooli Porissa. Uskokaa tai älkää mutta pelaajat aikuisina ihmisinä ajattelevat asioita laajemminkin kuin että mitä siellä askissa tapahtuu.

Ilmeisesti et aivan tarkkaan ole perillä Nielikäisen haluista, joten siitä ei sen enempää.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Isaksson kirjoitti:
Ihan uteliasuudesta vaan kysyn, että pelasiko Centomo IFK:ssa sinusta vain yhden ottelun ?

Ööö.. pelasi?

16. Centomo Sebastien, HIFK 1 65.00 5 37 0 0 1 0 4,62 88,1
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Groove Armada kirjoitti:
Ööö.. pelasi?

16. Centomo Sebastien, HIFK 1 65.00 5 37 0 0 1 0 4,62 88,1
Isaksson viittaa nyt ilmeisesti myös harjoitusotteluihin, joten pelimäärä HIFK:ssa on suurempi kuin tuo yksi.
 

diego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruotsi
JanJ kirjoitti:
Ihan näin eri joukkueen kannattajana ihmettelen ongelmanratkaisun ja Heleniuksen vilahtamista samassa lauseessa. Tässä liigassa ei fyysisellä pelillä voiteta mitään, eikä Sami edes ole erityisen fyysinen kun liigan tyylistä puhutaan. Hän ei ehdi taklaamaan kuin väärin, eikä osu avojäällä koskaan. Lukuisat kiekonmenetykset ja täydellinen avausten puute tuo harmia omalle joukkueelle.

Yleensä olen JanJ kanssasi samaa mieltä, mutta tässä on mielestäni pieni optinen harha tai vahvasti iskostunut asenne. Heleniuksen viime kausi oli Ipassa peruspeliä, ja onnistuneesti.Ainoastaan Elorannan meno Tampereelle esti siellä jatkon. Olivat olleet erittäin tyytyväisiä.

Pelaa Pelicansin tehoketjun takana, sattumaa? Tällä kaudella tilasto näyttää kahta pinnaa plussalla, ja liike sekä avaukset ovat olleet aidosti kohdallaan. Joukkue on todella tyytyväinen Heleniukseen. Vahvuuksillaan ja toimivalla peruspelillä olisi HIFK:ssakin selkeä vahvistus, painottaen sanaa vahvuuksillaan, eikä pelkkä tappelu siihen kuulu.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Groove Armada kirjoitti:
Ööö.. pelasi?

16. Centomo Sebastien, HIFK 1 65.00 5 37 0 0 1 0 4,62 88,1

Niin liigassa, ehkä valmentajien silmien alla sentään hieman useamman. Vai eikö valmentajat saa tehdä mitään huomioita mistään muista peleistä kuin liigapeleistä ?
 

trigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC member #24
Itseäni häiritsee joukkueen syvä apatia ja pelisysteemin,ainakin näennäinen,puuttuminen.
Se ei mielestäni selvity yksin pelaaja rungon kapeudella,sillä tuolla liigassa on monta huono-rosterista joukkuetta,jotka osaavat pelata tai ainakin osaavat yrittää,jonkun pelisysteemin toteutusta.Herran jestas,näitä asioita ruvetään opettaamaan jo pikku-taaperoille jossain aakkosten loppupään-junnuissa.
Onko syy siis valmennuksen kun homma ei potki?
Valitettavasti en näe sitäkään yksin syynä tähän lamaan.
Kaveri on teroittanut yksinkertaisen ja peräänantamattoman taistelun perään,jossa kukaan ei jää kylmäksi.Varsinkaan kotihallissa. (lämmittikö ketään ässä- tai tappara-pelit? Siis pelillisesti.. ei minuakaan)
Eli mitä siis ratkaisuksi?
Kaikille kenkää ja "mailajengit",vai koitetaan tilkkiä purtta sieltä mistä se pahiten vuotaa.Parit hankinnat ulkomailta..valmennus skarppaa roolitukseen ja hieman monimuotoistaa hyökkäyspään toimintaa.Ja aktivoittaa meidän "huippupuolustuksen".Aloitetaan samalla ensi kauden valmentajan kartoitus (J.J. kiitos käy)ja sen mukaisen pelaaja rungon sisäänajo (tällä tarkoitan soppareiden uusimisia tai uusimatta jättämisiä).

Jos ei homma toimi,hallitus katsoo tjn luottamuksen ja mahdollisesti oman hajauttamisensa. (koska jos hallituksella on ollut koko ajan luotto tjn toimintaan ja nyt se toteaa sen puutteelliseksi,antamatta suurempia resursseja,tulisi sen myös hajauttaa itsensä)
*tämä siis vain jos paska osuu tuulettimeen..

Helvetin helppoa huudella kankkuspäissään näppiksensä takaa,mutta monivuotisena seuran kannattajana ja aktiivisesti joukkueen taloutta tukeneena (tosin pienimuotoisesti,mutta kuitenkin)katson minulla siihen olevan oikeuden.
Toivottavasti johdolla on joku visio,sillä en haluaisi nähdä broileri-savottaa uudelleen,mutta jos tilanne sen vaatii,olen ensimmäisenä Stockan Herkussa siipikarja-osastolla.
Iso laiva kääntyy hitaasti,mutta se ei käänny itsestään,jonkun on ruvettava hommiin.
Nähdään hallilla.
 

JanJ

Jäsen
Isaksson kirjoitti:
Tällaista tekstiä tulee, kun ei viitsitä lukea tai ainakaan sisäistää, mitä on ehdotettu. Heleniusta ei kai kukaan ole tavoitellut ylivoimaa pyörittäväksi pakiksi. Sen sijaan ehdotettu vaihto toisi mukanaan sekä Sheddenin pelityyliin sopivan uskottavuutta tuovan pelaajan että sen ylivoimaa pyörittävän pakin.
En tainnut kritisoida ehdotustasi Scnabelin ja Heleniuksen vaihtokaupasta.
Mutta ongelmat HIFKin pelissä eivät ole sellaisia mihin Helenius toisi mitään ratkaisua.

Isaksson kirjoitti:
Ilmeisesti et aivan tarkkaan ole perillä Nielikäisen haluista, joten siitä ei sen enempää.
Niin no, yksi letkautus fanien kyselyyn että olisi kiva joskus pelata vielä HIFKissä sotii vahvasti sitä vastaan että perhettä ja pesää ja tulevaisuutta rakennetaan Poriin eikä vapaana markkinoilla ollessaan neuvotellut HIFKin kanssa vaan teki jatkon Ässiin.

Höyryä pienemmälle vaan, Isaksson.
Eipä silti, uskon että HIFKin otteet v*tuttaa. Tai ainakin tulokset.

Diegolle sen verran, että Sami on omassa roolissaan varmaan hyvä. Kunhan se rooli löydetään... Toivolakin oli kiinnostunut saamaan Samin Poriin joten ei se ihan onneton voi olla, heh. Mutta se että pelaa SM-liigassa ykköskentässä on enemmänkin sen joukkueen tason mittari kuin Samin tason mittari. Pelin rakentaminen ja pyörittäminen ei kuulu Samin repertuaariin. Ei edes varmat purut. Olisi se silti ollut hauska nähdä patapaidassa mutta ehkäpä sittenkään ei ollut käyttöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös