No joo, mä taidan syödä tosi epäterveellisesti. Ne jotka yrittävät laihduttaa, älkää lukeko tätä viestiä pitemmälle.
No mutta joo. Mulla tulee melkein joka ilta mässäiltyä jollain. Joko jättipussillinen sipsiä, suklaalevy, litra jätskiä, tai sitten 1.5l limuu tai muuta sellaista. Lähes joka päivä mä olen syönyt toisen aterian ulkona, yleensä hampurilaisaterian tai muuta vastaavaa "pika/roskaruokaa", ja toisen aterian sitten taas kotona, monesti esimerkiksi pastaa jonkun kanssa. Mä oon yrittänyt pitää noin kerran kuukaudessa salaattipäivän, jona päivänä syön siis salaattia ja hedelmiä yms, mutta nyt tänä syksynä/jouluna ne kerrat on jäänyt vähiin. Kaiken lisäksi mun syöminen on todella epäsäännöllistä, ja urheileminen lähes nollassa.
Monet varmaankin lihoisi tuolla ruokavaliolla, mutta mä en. Itseasiassa mä oon varmaankin niin hoikka, ettei ne huolis mua edes mäkihyppääjäksi. Tai no joo, eihän tietenkään laihduttaminen/laihana pysyminen ole ainoa tai mikään suurinkaan syy syödä terveellisesti.
Mä syön siis lähes joka päivä pastaa/riisiä/perunaa + lihaa jossakin muodossa (tai joskus kalaa). Näiden lisäksi mä oon "mielessäni" jakanut tärkeät matskut neljään osaan, joita mä koitan syödä. Viljatuotteet, joita mä saan riittävästi kun syön lähes joka aamu puuroa. Maitotuotteet, joita mä saan piimästä. Hedelmät, marjat yms, joita mä kylläkin syön todella vähän, mutta esimerkiksi tuoremehuja tulee juotua paljon. Ja neljäntenä asiana salaattia yms, joita on tullut syötyä kanssa todella vähän, mutta kyllähän niitä rehuja on hampurilaisten välissä yms.
Kyllähän varmaan "ammattilaiset" nauraa tälle mun tarinalle nyt. Mut mehuista tuli vielä mieleen. Viime aikoina mä olen juonut aika paljon esimerkiksi sitä Marlin Vital (10 vitamiinia) mehua. Muistaakseni siitä sai muun muassa a, b, c ja e -vitamiineja. Ja piimästä mä taas saan d-vitamiineja. Kaiken lisäksi saahan niitä vitamiineja ihan tavallisestakin ruuasta paljon. Noiden mehu+piimä lisäksi mä juon paljon vihreetä teetä, sekä usein myös rooibos ja yrttiteetäkin. Mut mä en oo mikään homo.
Kyllähän tässäkin ketjussa on tullut hyviä vinkkejä miten syödä terveellisesti, ja kyllähän kaikki muutenkin sen tajuaa, siis sen verran mitä tavallisten ihmisten tarvitsee tietää.
On se vaan niin epistä, kun kaikki hyvä on epäterveellistä, rasva, suola ja sokeri. Liikaa nautittuna siis.