Viestin lähetti masaman
Anteeksi vaan, mutta en voi olla sanomatta. Harvoinpa sitä viitsii ruveta kusipään kanssa tekemisiin. Täällä Suomessa on vähän semmoinen tapa, että jos joku on tuollainen itsekäs tyyppi, mikä ei välitä paskaakaan toisista, niin antaa sen olla omissa oloissaan. Miksi pitäisi lähteä juttelemaan sellaiselle ihmiselle joka on täysi mulkku? Sano se....
Kova poka juttelemaan!
Moni on tuominnut minun mielipiteitäni tässä ketjussa, mutta harva on pystynyt kohtaamaan ne asiallisella tavalla.
Olen saanut myös kysymyksiä, joihin olen vastannut. Miksi kysyä, jos ei halua vastauksia? Vai onko ongelma se, etteivät vastaukset vastaa omia mielipiteitä?
Olen mukana monessa keskustelufoorumissa. Suomessa vain yhdessä -jatkoajassa. Se tekeekin siitä todella mielenkiintoisen, sillä on kiva vertailla miten ja millä tasolla suomalaisen ja ruotsalaisen keskustelu sujuu. Minulla on ollut ennakkoluuloni, mutta olen ollut pahasti väärässä.
Muutaman kuukauden jatkoaikalaisuuden perusteella voin kuitenkin tehdä pienen yhteevedon:
- Jatkoajassa on keskimäärin enemmän älykkäämpää porukkaa kuin ruotsalaisissa keskustelupalstoissa.
- Jatkoajan terävin huippu on paljon korkeammalla kuin Ruotsin.
- Jatkoaajan ahkerimmat kirjoittajat kirjoittavat moninkerroin enemmän ja perusteellisemmin, kuin ruotsalaiset.
- Keskivertojatkoaikalainen on humoristisempi kuin ruotsalainen.
Mutta...
- Ruotsalainen analysoi asiaa useammalta kantilta kuin suomalainen.
- Ruotsalainen kunnioittaa keskustelun toista osapuolta enemmän kuin suomalainen.
- Kaikkein matalin pohjasakka on jatkoajassa paljon aktiivisempaa kuin Ruotsissa, huolimatta salasanasta.
Ja:
Ruotsalainen saattaa muuttaa mieltään keskustelun aikana, kun taas suomalainen tekee täyskäännöksen ja etenee jälleen.
Lopuksi:
Kielenkäyttö on jatkoajassa erittäin vapaata ja sitä käytetään.
Eriasia kuka sitä käyttää. Jos keräät yksin tästä ketjusta kaiken, niin tulet huomaamaan, että olen hyvässä seurassa...
Mutta nyt sinun murheisiisi masaman:
Tottakai vitutti se, että kamu kaatoi pyöräni.
- Meni oikea peili (muovia ja lasia, en osaa korjata)
- Katteen lasi (läpinäkyvää muovia, ei voi korjata)
- Yläkate halkesi (olisi voinut korjata, mutta kun kerran homma meni vakuutukseen...)
- Sivukate halkesi (paktin toiseksi halvin osa, ei kannattanut korjata)
- Oikea äänenvaimennin (Pahoja jälkiä, lähes mahdoton korjata)
- Oikea etuvilkku (peilissä kiinni, mahdoton korjata)
- Käsijarrun kahva (pallo murtui kahvan päästä, paketin halvin, ei kannata korjata)
Vakuutus on sitä varten, että se korvaa jos sattuu vahinko. Sillä ei ole mitään tekemistä minun rahojeni kanssa. Sitäpaitsi se on pakollinen (jos nyt et sattunut tietämään..).
Mikä rahoissani noin rassaa.. hehe.. En ole missään vaiheessa väittänyt että rahaa löytyy kyllä, tai että olisin perse auki.
Sinä tiedät etten välitä tosista...
- Yleensä yhtäpaljon kuin he minusta. Sinäkin näköjään rakastuit minuun välittömästi..
Pulisongi-persreikä-gigolo...
- Ei missään nimessä, vaan Steli, vanha kamu jo kymmenen vuoden takaa. Eniten hommassa suretti hänen pahoinvointinsa, kun hän meni nenälleen.
Muovista ja lasista kyllä selvitään, ei niiden takia tarvitse kenenkään tervejärkisen itkeä.
- Olen kotoisin Vaasasta. Pohjanmaa on tuttu paikka. Se etten saa sydänhalvausta omista muoveista, ei merkitse sitä etten kunnioittaisi toisen omaisuutta.
Minulla on ollut monta jenkkiä itselläkin. Chevrolet Chevell -67, Chevrolet Camaro -75 ja Chevrolet Malibu -76. Alan entisenä harrastajana tiedän kyllä erittäin hyvin, mitä ruuvimeisselikeikka merkitsisi.
Oolrait, olen vastannut. Tyydytkö vai meneekö kirjoitusoikeudet tahdittomuudesta:D