Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 738 418
  • 3 722

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onkohan huominen peli myynyt hyvin? Tuskin tulee areena täyteen, mutta joku päälle 7000 olisi ainakin saatava. Olis mittarille käyttöä @Jessi ?
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Onkohan huominen peli myynyt hyvin? Tuskin tulee areena täyteen, mutta joku päälle 7000 olisi ainakin saatava. Olis mittarille käyttöä @Jessi ?
Jep! Sitä etua ei IFK:lle pidä antaa, että saavat sen Törmäsen mainostaman "kirkkotunnelman" hallille... Tosin nyt näyttää Ticketmasterin kartta vielä aika surkealta eli sille mittarille olisi todellakin nyt tarve!!!
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Eiköhän kaikki istumapaikat mene ainakin loppuun taas. Lippukauppa taas kiihtyy kun jengi vitutukselta tokenee hankkimaan liput. Silti kaipailisin enemmän paukkuja hypetykseen seuralta. Sopuli-ilmiön luominen on erittäin tärkeässä osassa markkinointia.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No ei voi jokamatsiin käyttää mittaria kun se menettää hehkunsa, nyt on tärkeempää pitää mittari hienona kuin luoda asiakkaille elämyksiä ihan keskellä viikkoa.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
No ei voi jokamatsiin käyttää mittaria kun se menettää hehkunsa, nyt on tärkeempää pitää mittari hienona kuin luoda asiakkaille elämyksiä ihan keskellä viikkoa.
Niinpä... mut jos nyt kuitenkin ottaisivat sen lusikan kauniiseen käteen ja laittaisivat sen mittarin tulille! Ticketmasterin kartta ei vielä oikein vakuuta...
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Minusta TPS saa olla tyytyväinen, jos 8000 menee huomenna rikki. Arkipelit eivät vedä. Ihmiset tulevat arkena sitten välieriin ja finaaleihin. Ja kyllä tällaisia mulkkuja löytyy, jotka näin ajattelevat. Huomenna voi olla kauden viimeinen kotipeli.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse ottaisin käyttöön "kilpailumentaliteetin". Tässähän ollaan oltu head-to-head IFK:ta vastaan melkeinpä joka saralla: kentällä mittarina tulos, kentällä työvälineinä nyrkit/mailat ja miksei nyt katsomossakin -- joten voitaisi vetää kortti "kyllä kai Turkuhalliin enemmän yleisöä eksyy kuin Nordenskiöldinkadulle?" esille. Helsingissä oli eilen, maanantaina, yli 8000. Hieno suoritus, ei siinä mitään, joten toivon Turun huomenna pystyvän samaan. Mielestäni olisi aavistuksen noloa, jos Turussa on huomenna yli tuhat vähemmän väkeä. Tämän voi esittää ihan haluamallaan tavalla, luvut vaikka Exceliin ja pylväskaaviot tulille perkele!
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kieltämättä sais Palloseura vähän markkinoida aktiivisemmin. Luoda uskoa faneihin. Yleisö voisi hyvin olla se tarvittava kuudes kenttäpelaaja. Nyt pitäis jälleen saada mahdollisimman paljon porukkaa houkuteltua hallille. Kai tässäkin sitten säästetään?

Peruslippu yläkatsomoon jo 24€. Alkaa olla aika kipurajoilla. Noussut lauantaista 2,5€. Oikea taktiikka?
 
Viimeksi muokattu:

Nauha

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kieltämättä sais Palloseura vähän markkinoida aktiivisemmin. Luoda uskoa faneihin. Yleisö voisi hyvin olla se tarvittava kuudes kenttäpelaaja. Nyt pitäis jälleen saada mahdollisimman paljon porukkaa houkuteltua hallille. Kai tässäkin sitten säästetään?

Olisi kyllä hyvin tepsimäistä säästää markkinointikuluissa aikakautena, jolloin somen ansiosta markkinointi on puoli-ilmaista. Ei vaan.... jos sitten ihan asiaa, näinpä tuossa Facebookissa yhden suht ison Tepsin yhteistyökumppanin (yrityksenä aika iso, ei välttämättä yhteistyökumppanina tärkein) päivityksen huomisesta pelistä. Muita en ole nähnyt, mutta toivottavasti Tepsin myyntitiimissä ollaan kontaktoitu yhteistyökumppanit ja muistutettu, että nyt olisi hyvä sauma vastavuoroisuudelle markkinoinnissa.

Kävin itse hakemassa juuri 6 lippua, kaikesta pessimismistä huolimatta. KCM Länsikeskuksessa oli infotiskille jonoa, mutta taisivat kaikki muut laittaa Viking Lottoa. Onneksi on vielä huominen aikaa.
 
Itsekin jatkan kritiikkiäni jota esitin jo ennen sarjan avauspeliä. Ihan sama vaikka IFK veisi sarjan 4-2, suurin floppi olisi mielestäni markkinointimme, varsinkin juuri tässä ilmaisessa somessa. Ei ole osattu mitään hypeä luoda vaan odotettu että kaikki rullaa omalla painollaan.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä käytän vääriä medioita, mutta pelit eivät edelleenkään näy tai kuulu missään. Pentti Perusjamppa ei todennäköisesti tiedä että tänään olisi matsi tarjolla.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä käytän vääriä medioita, mutta pelit eivät edelleenkään näy tai kuulu missään. Pentti Perusjamppa ei todennäköisesti tiedä että tänään olisi matsi tarjolla.
Aamen. Ajan melkein joka päivä Suikkilantietä (kuten aika moni muukin) eikä hallin ohi ajavalle infota millään tavalla koska mahtaa seuraava peli olla. Jopa Raumalla on tällainen päivitettävä kyltti Nortamonkadulla hallin lähellä.

Tosiaan tämän päivän pelistä en ole kuullut/nähnyt mitään mainosta missään.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Olen nähnyt naamakirjassa mainoksen tämän päivän ottelusta. Kaipailisin edelleen samaa kuin 2000-luvun taitteessa; useita TV-mainoksia viikossa. Lisäksi alueen muihinkin lehtiin mainoksia, Turkkari ei todellakaan riitä.

Seinään liimattavat ottelumainoksetkaan eivät välttämättä kauheasti maksa, varsinkin kun niitä voi nykyään liimata 9e/päivässä-huijauksella.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Naamakirjakaan ei ole ainoa some, jossa kannattaa huudattaa. Edelleen mietin, tavoittaako esim. nuoret paremmin muita reittejä. Heillä huutaa Instagramit sun muut, joissa riittää että näkee kuvan ja saa tägättyä kaverit mukaan. Näin arkena, kun ollaan töissä ja kouluissa, ei monimutkaisia nettisurffailuja kaikki jaksa ja ehdi tehdä, joten nopeat mobiiliväylät korostuu.

Tämä taas oma näkemykseni, koska juuri reissussa olleena suoritin lähinnä mobiilireittejä pitkin kaikki tiedonhakuni.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Viimeksi muokattu:

Nauha

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Naamakirjakaan ei ole ainoa some, jossa kannattaa huudattaa. Edelleen mietin, tavoittaako esim. nuoret paremmin muita reittejä. Heillä huutaa Instagramit sun muut, joissa riittää että näkee kuvan ja saa tägättyä kaverit mukaan. Näin arkena, kun ollaan töissä ja kouluissa, ei monimutkaisia nettisurffailuja kaikki jaksa ja ehdi tehdä, joten nopeat mobiiliväylät korostuu.

Tämä taas oma näkemykseni, koska juuri reissussa olleena suoritin lähinnä mobiilireittejä pitkin kaikki tiedonhakuni.

No näinpä juuri. Montaa muutakin kanavaa kannattaa hyödyntää kuin vain Facebookia tai Twitteriä. Toki nuorten suosimissa Instagramissa ja Snapchatissa on se ongelma, että ihmisillä on niin paljoa muitakin seurattavia, että näitä kanavia hyödyntävän markkinoinnin tulisi olla jotain kekseliästä ja erottuvaa. Itse käytän molempia, ja pakko myöntää, että Tepsin innovatiivisuus ei ole ihan parasta luokkaa tässä, vaan ne päivitykset katoavat helposti virtaan.

Entä oletteko kuulleet sovelluksesta nimeltä Jodel? Nuorempi sisarukseni esitteli tämän minulle, ja se on anonyymi tajunnanvirta-chat-sovellus, johon nuoriso ja yliopisto-opiskelijat kirjoittelevat. Mainostaminen on siellä kiellettyä, mutta mistäpä sen tietää, onko kirjoittaja tavallinen tallustaja vai jääkiekkoseuran markkinoija, jos viestin osaa oikein naamioida. Tämä ei siis tarkoita sitä, että ko. sovelluksesta tulisi olla läsnä, vaan siinä, että some-markkinoinnissa on oltava hereillä. Nuoret ovat todennäköisesti jo siirtymässä seuraaviin sovelluksiin. Esim. Facebook on aivan out kaksikymppisten maailmassa, kuulemma.

Meni jo varmaan aiheen (yleisömäärät) ohi, mutta oli päästävä sanomaan. Somessa on potentiaalia, mutta siellä on oltava hereillä ja nähtävä vaivaa päivityksiin.
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toki nuorten suosimissa Instagramissa ja Snapchatissa on se ongelma, että ihmisillä on niin paljoa muitakin seurattavia, että näitä kanavia hyödyntävän markkinoinnin tulisi olla jotain kekseliästä ja erottuvaa.

Tuntuu ainakin Tepsin Snapchat olevan 99% videoista sitä samaa kaukaa yleisöstä kuvattua peliä. Toivoisi enemmän materiaalia mitä ei televisiokuvasta/hallilla näe eli jotain pitäisi tuottaa jotain lisäarvoa kannattajalle, että jaksaisi kiinnostaa. Tällaista voisi olla esimerkiksi lyhyet pelaajapätkät pukukoppikäytävältä tai muuta "takahuone"-materiaalia.
 
Sinne snapchattiin voisi laittaa ammattimaisempaa matskua. Itsekään en usein jaksa edes kaikkia TPS:n päivityksiä katsoa, sillä niitä on niin pirusti. Tai ehkä sitä snapchattia sitten kuuluu käyttää juuri noin, emmä tiä. Mutta pelaajien kommenteista plussaa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Meni jo varmaan aiheen (yleisömäärät) ohi, mutta oli päästävä sanomaan. Somessa on potentiaalia, mutta siellä on oltava hereillä ja nähtävä vaivaa päivityksiin.

Ja hyvä olisi käydä vaikka joitain koulutuksia näihin. Ymmärtäähän sen, että toimistojen vanhemman osaston on vaikea näihin tutustua. Tiedän omissa toimissani, ettei konkariosasto osaa tuosta vain päivittää esim. Instagramia, kun joutuvat pelkkiä tägejä miettimään ja suunnittelemaan kauan. Tästä kävin juuri eilen pitkät keskustelut erään tahon kanssa.

Ja joo, pahoittelut pikku harhailusta myös. Kuuluisi ehkä media-ketjuun.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
TPS twiittasi klo 17, että yli 8000 lippua myyty. Lopullinen lukema kuitenkin 8145. Ovelta ei sitten myyty 1,5 tuntiin yhtään vai?
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS twiittasi klo 17, että yli 8000 lippua myyty. Lopullinen lukema kuitenkin 8145. Ovelta ei sitten myyty 1,5 tuntiin yhtään vai?
Nyt negapetteri kylmän suihkun kautta nukkumaan! Itselle tuli heti sama mieleen, kun yleisömäärä kuulutettiin. Aika härskiä toimintaa seuralta, jos tietoisesti ilmoitetaan vääriä lukuja.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Olen aivan varma, että ilmoitettiin yläkanttiin. Katselin juuri tuolloin katsomokarttaa ja mietin, onko aitioita ja seisomapaikkoja myyty sitten pari tuhatta siinä vaiheessa. Eihän tällä mitään merkitystä ole. Jos seura luuli, että jengiä tulee enemmän niin ettei twiitin määrä herätä epäluuloja.
 

Nauha

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutama viesti sitten on kirjoiteltu somesta ja sen hyödyntämisestä... se nyt sitten on lopulta aivan sama, mitä ensi syksynä someen täräytetään, tämäniltainen esitys vaikuttaa vielä syksyllä, kun kausi jälleen pyörähtää käyntiin. Tämä kevät on muistoissa pelkkä pannukakku, ja pahimmassa tapauksessa Kallio ja Tallinder ovat sanoneet tack och adjö. Siinä on kelle tahansa somegurulle jo aika tekemätön paikka.
 

Aleshki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, England.
Yleisömäärän saa nousuun, jättämällä ratkaisun Game Seveniin lauantai-illalle. Suunniteltu juttu. T. Yövuorolainen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös