Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 730 695
  • 3 722

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En kyllä usko että tuo tunnelma tai sen puuttuminenkaan mikään ihmeellinen syy on katsojien vähyyteen. Perustallaaja ei varmaankaan kauheasti piittaa onko koko ajan kauhea älämölö päällä. Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö sitä tunnelmaa kannattaisi yrittää luoda, kyllä siitä varmaan joukkueelle hyötyä on. Mielestäni tässä on vaan joku isompi asia kyseessä ettei porukkaa tuon enempää peleissä käy. Yksi varteenotettava syy on jonkun edelläkirjoittaneen toteamus että ehkä ollaan nyt ns. normaalitilanteessa ja meidän katsojakeskiarvo on siellä jossain 5000 - 6000 välissä. En ainakaan itse missään vaiheessa luullutkaan että ka. jäisi johonkin 7500 paikkeille kuten se Turkuhallin ensimmäisinä vuosina oli mutta pudotus on kyllä ollut aika jyrkkä.
 

hokihoki

Jäsen
Satavarma faktahan on se että HK-areenan on turha odottaa maksavia katsojia niin kauan kun joukke ei pysty tekemään maaleja. Tuota paskaa ei katsoisi vaikka siitä maksettaisiin.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tämän hetkinen vastaus otsikon kysymykseen.. Ei mitenkään!
 

silakkani

Jäsen
Sain TPS:ltä tänään kirjeen, jossa kiiteltiin pitkäaikaisesta TPS-kannattamisesta ja mukana tuli kaksi lippua 25.11. TPS-Blues ja 29.12. TPS-SaiPa -peleihin (yksi kumpaankin siis).

Ota ystäväsi mukaan nauttimaan vauhdikkaasta viihteestä HK Areenalle.

Jos oma kausikorttipaikkani on paikassa X ja vapaalippu paikassa Y, niin miksiköhän haluaisin kutsua ystäväni mukaan, jos emme pysty istumaan vierekkäin? No, turhaa ihmettelyä minun tapauksessani. Ystäväni ovat paikalla jo muutenkin, joten ajattelin antaa liput kaupungilla vastaantulevalle henkilölle, jolla näkyy TPS-tuotteita yllä. Pistetään hyvä kiertämään! Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka paljon samanlaisia kirjeitä on lähtenyt. Minulla on ollut kausikortti kolme kautta enkä koe olevani erityisen pitkäaikainen sen suhteen. Ikääni suhteutettuna kolme vuotta kausikorttilaisena on noin kuudesosa elämästäni.
 

Pezel

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Orleans Saints
Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka paljon samanlaisia kirjeitä on lähtenyt. Minulla on ollut kausikortti kolme kautta enkä koe olevani erityisen pitkäaikainen sen suhteen. Ikääni suhteutettuna kolme vuotta kausikorttilaisena on noin kuudesosa elämästäni.

Itsellä on nyt ensinmäistä kautta omalla nimellä kausikortit, yleensä kaveri on molempien kausarit hommannut ja silti sain kaksi noita kirjeitä joissa liput oli kyseisiin peleihin. Elikkäs eiköhän siellä oli jokaiselle kausarin ostaneelle tullut nämä liput?
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sain TPS:ltä tänään kirjeen, jossa kiiteltiin pitkäaikaisesta TPS-kannattamisesta ja mukana tuli kaksi lippua 25.11. TPS-Blues ja 29.12. TPS-SaiPa -peleihin (yksi kumpaankin siis).

...

Jos oma kausikorttipaikkani on paikassa X ja vapaalippu paikassa Y, niin miksiköhän haluaisin kutsua ystäväni mukaan, jos emme pysty istumaan vierekkäin?

Kannattaako joka asiasta kitistä? Saat kaksi ilmaislippua ja nekin on väärin annettu. Voihan siellä hallissa istua vierekkäin vaikka missä. Vapaita penkkejä riittää.
 

Lasipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Hifk ja Leijonat
Kyllähän se on ihan lipun hinnasta kiinni, ainakin meikäläisellä. Lama tulossa, töiden jatkuminen kokoajan epävarmaa. Turun kaapelitelevisio muuttui soneraksi josta saa urho totalin ja sitäkautta kaikki tepsin pelit samaan hintaan kuukaudeksi kun menisi katsomaan yhden pelin paikanpäälle.Ei tarvitse montaa kertaa miettiä.
Esim vkl peli HK areenalla.
2 lippua 17X2 = 34e
2-3 kaljaaX2= n.30e
bussimatkatX2 = 10e
Yhteensä 74e
Vkl peli kotona
Minä maksan kuukausi maksun about 17e
kaveri/t tuo kopan kaljaa 20e
Yhteensä 37e ei käytännössä sitäkään.

Urhon muuttuminen totaliksi vaikuttaa ja tulee vaikuttamaan vaikeina taloudellisina aikoina erittäin paljon katsojamääriin. Pelkään, että tästä syystä kauan ko. palvelua ei enää olekaan käytettävissä.

Jottei menisi ihan ohi aiheesta, niin sanotaan loppuun että opiskelija liput halvemmaksi. Tarjouksia ja parempaa markkinointia. Pelin taso nyt onneksi alkaa olemaan nousu suunnassa.Miksei muuten esim matsilipulla voisi päästä bussimatkat ilmaiseksi?
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Oli pakko tarttua Lasipolven viestiin. Kulisseissa vahva huhu kertoo, että seurat ja liitto ovat tehneet todella vahvaa työtä sen eteen, että kaikkia pelejä ei enään ensi kaudella näytettäisiin ja täten saataisiin ehkä enemmän porukkaa hallille.

En sitten tiedä olisiko esim fudismaailmasta tuttu systeemi kannattava, että joukkue kuvaisi itse kotipelit ja lähettäisivät maksullisena nettilähetyksenä. Itse olisin tästä ainakin valmis maksamaan sen noin 5e per peli, vaikka systeemi olisikin toteutettu vaikka vain kolmella kameralla ja erätauot soisivat vain musiikkia ja selostajana olisi jokin opiskelija. :) Tosin itse asun pk-seudulla, joten kotipelien katsominen paikan päällä on lähes mahdottomuus. Paljonhan tuo katsojia vaatisi, että olisi kannattavaa toimintaa... Tosin tuon voisi ehkä tuottaa myös halvalla kun jonkun paikallisen media alan amk:n kanssa tekisi hyvät sopimukset ;D
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Oli pakko tarttua Lasipolven viestiin. Kulisseissa vahva huhu kertoo, että seurat ja liitto ovat tehneet todella vahvaa työtä sen eteen, että kaikkia pelejä ei enään ensi kaudella näytettäisiin ja täten saataisiin ehkä enemmän porukkaa hallille.

En sitten tiedä olisiko esim fudismaailmasta tuttu systeemi kannattava, että joukkue kuvaisi itse kotipelit ja lähettäisivät maksullisena nettilähetyksenä. Itse olisin tästä ainakin valmis maksamaan sen noin 5e per peli, vaikka systeemi olisikin toteutettu vaikka vain kolmella kameralla ja erätauot soisivat vain musiikkia ja selostajana olisi jokin opiskelija. :) Tosin itse asun pk-seudulla, joten kotipelien katsominen paikan päällä on lähes mahdottomuus. Paljonhan tuo katsojia vaatisi, että olisi kannattavaa toimintaa... Tosin tuon voisi ehkä tuottaa myös halvalla kun jonkun paikallisen media alan amk:n kanssa tekisi hyvät sopimukset ;D

Jos tosiaan Totalin palvelu olisi poistumassa, olisi sillä myös paljon huonoja vaikutuksia. Itse en ole asunut päivääkään Turussa, vaikka TPS- fani olen ollut kehdosta saakka. Tuo Totalin palvelu on loistava juuri niille faneille, joilla ei ole mahdollisuutta mennä katsomaan suosikkiseuransa pelejä paikanpäälle. Tämä onkin mahdollistanut esimerkiksi minulle aivan uudenlaisen tavan seurata omaa rakasta seuraa, kun näkee oikeastaan jokaisen pelin, ellei ole muuta menoa.
Mutta tietysti toinen puoli on tuo hallien yleisökato. Kinkkinen kysymys kaikenkaikkiaan. Olisi hyvä saada tästä hallien yleisökadosta ihan jotain tutkimusta, ennen kuin mennään sorkkimaan nopeiden johtopäätösten perusteella Totalin toimintaa.

Voisiko toimiva ratkaisu tässä olla sellainen, että pystyy ostamaan oman suosikkijoukkueensa "vieraspelinpaketin"? Etäkannattajatkin pystyisivät käytännössä näkemään puolet kauden peleistä. Tyhmäähän tämäkin olisi. Onneksi minun ei tarvitse päättää mitään, saa ideoida ja kritisoida vapaasti :D
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Totalin syyttäminen alentuneista (?) katsojamääristä on kyllä jäätävän tason hassuttelua. Montako tuhatta katsojaa per peli noilla matseilla oikeasti on? Yksipuolinen sopimuksen muuttaminen tuskin sekään maistuu Urholle.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Toimistolle vinkiksi kilpailijalta! Näin yritetään saada väkeä katsomoon! Mä oon kateellinen siitä miksi meillä ei ole sellaista ihmistä joka tekee vastaavia juttuja!



TUTO STUDENT HOCKEY NIGHT, FREE ENTRANCE!

TuTo Hockeyn ja opiskelijaystävällisten yhteistyökumppanien suosiollisella avustuksella järjestämme opiskelijatapahtuman, joka huipentuu lätkämatsiin. Tapahtuman hinta kaikille opiskelijakortin haltijoille on 0€ (norm. alkaen 11€), ja perjantain kunniaksi Laitilan Wirvoitusjuomatehdas tarjoaa luonnollisesti Kukko-oluet asiaankuuluvaan opiskelijahintaan! Tule testaamaan pysytkö vielä luistimilla pystyssä, kuuntelemaan huippuluennoitsija Juhani Tammista ja katsomaan huippukiekkoa ILMAISEKSI!

2.12 OS/G Areena, Hippoksentie 2, Kupittaa

Tapahtuman aikataulu:

16:30 Ovet aukeavat opiskelijoille
16:31 Happy hour hallin anniskelualueilla, Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan olutmyyntiä opiskelijahinnoin
16:45 – 17:30 Luistelumahdollisuus OS/G Areenan pääkaukalossa
17:35 Juhani Tammisen värikäs Mental coaching –luento opiskelijoille
18:30 Mestis-ottelu: TuTo – Peliitat
20:45 Ottelu päättyy
22:00 Afterparty (paikka ilmoitetaan tapahtuman facebook-sivuilla)
 
Suosikkijoukkue
TPS
Toimistolle vinkiksi kilpailijalta! Näin yritetään saada väkeä katsomoon! Mä oon kateellinen siitä miksi meillä ei ole sellaista ihmistä joka tekee vastaavia juttuja!

TUTO STUDENT HOCKEY NIGHT, FREE ENTRANCE!

Tämäpä on TuTolta oikeasti tosi hyvä idea, joka toivottavasti - jollakin lailla - TPS:n toimistolla apinoidaan. Jääkiekko-ottelun ja sopivan hölmön hurvittelun yhdistäminen on hyvä tapa saada paikalle sellaistakin porukkaa, jota itse ottelu ei niin paljon kiinnosta.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
En kyllä usko että tuo tunnelma tai sen puuttuminenkaan mikään ihmeellinen syy on katsojien vähyyteen. Perustallaaja ei varmaankaan kauheasti piittaa onko koko ajan kauhea älämölö päällä.

Taatusti piittaa. Fiiliksen takia sinne hallille lähdetään, sekä katsomaan suuria staroja. Tepsillä ei staroja ole, joten fiilistä pitäisi olla. Nyt 13 eurollaan pääsee kylmään halliin katsomaan paskaa kiekkoa kirkkotunnelmassa. Ei kiitos.

Oli pakko tarttua Lasipolven viestiin. Kulisseissa vahva huhu kertoo, että seurat ja liitto ovat tehneet todella vahvaa työtä sen eteen, että kaikkia pelejä ei enään ensi kaudella näytettäisiin ja täten saataisiin ehkä enemmän porukkaa hallille.

Ja sarjatulella omaan jalkaan ampuminen sen kuin jatkuu.

"Porukkaa ei kiinnosta jääkiekko niin paljoa että tulisivat peliin. Tehdään jääkiekon katsomisesta vielä hankalampaa ja lasketaan lajin näkyvyyttä, sitten varmasti kiinnostaa enemmän!"

Ihan protip näin omasta kokemuksesta: itse en käy Tepsin peleissä tällä hetkellä puhtaasti sen takia, että kokemuksesta pyydetty hinta ja hinnalla saatava vastike eivät kohtaa niin hyvin, että lätkän katsominen jäähallissa ohittaisi lukemattomat muut vapaa-aikaani syövät harrasteet ja velvoitteet. Tilasin kuitenkin UrhoTV Totalin sen takia, että nyt pystyn katsomaan ne pelit, joita pystyn katsomaan. Jos tämä mahdollisuus poistuu niin paskaakos siinä sitten, ei seurata enää jääkiekkoa.
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy myöntää, että kyllä se Tami vielä jotain osaa. Siis Tamiahan ei saisi päästää edes pelaajahankinnoista vastaavan tahon oven taakse raapimaan ja tuolla pelaajien määrällä, mitä Tovereiden pyöröovista lappaa sisään, tulee joukkue mitä varmimmin olemaan konkassa parin vuoden sisällä, mutta myydä tuo mies osaa! Koko ajan jotain kampanjaa, jolla yleisöä koitetaan kaikin tavoin raapia hallille. Pätkääkään välittämättä siitä, että joukkue rämpii ennätyspitkässä tappioputkessa(ennen vapahtaja Santasen maalille tuloa), niin yleisötapahtumia toisensa perään, joissa ottelu on vain osa tapahtumaa. Näin saadaan hallille ihmisiä, joita välttämättä ei itse matsi niin paljoa kiinnostakkaan.

Kuinka paljon helpompaa perus Matti Meikäläisen on saada vaimo mukaan matsiin, kun siellä on järjestetty myös vaimolle jotain täysin muuta ohjelmaa kuin pelkkä jäkis.
Ja nyt se suurin huomio tässä. Käsi ylös kuinka moni on lukenut nimimerkki Jaakon kirjoittelevan täällä, miten olisi tärkeää saada ihmisiä hallille aikaisemmin kuin vartti ennen peliä ja jäämään sinne myös matsin jälkeen. Tässä TuTo:n meiningissä tehdään juuri tätä. Aplodit siihen suuntaan.
Mites TPS:n toimiston väki. Olisko härskin apinoimisen paikka? Näin sitä yleisöä meinaan hallille saadaan!
 

Sippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HCD, Trojans, Sissiryhmä
Totalin syyttäminen alentuneista (?) katsojamääristä on kyllä jäätävän tason hassuttelua. Montako tuhatta katsojaa per peli noilla matseilla oikeasti on? Yksipuolinen sopimuksen muuttaminen tuskin sekään maistuu Urholle.

Nyt oli pakko tarttua ja avata sanainen arkkuni. Jos verrataan jalkapallossa ja jääkiekossa Totaalia, niin eikö juuri Urho irtisanonut yksipuoleisesti sopimuksen näyttää jokainen peli? Korjatkaa jos olen väärässä.
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt oli pakko tarttua ja avata sanainen arkkuni. Jos verrataan jalkapallossa ja jääkiekossa Totaalia, niin eikö juuri Urho irtisanonut yksipuoleisesti sopimuksen näyttää jokainen peli? Korjatkaa jos olen väärässä.

Kyllä. Urho totesi kesken kauden, että tästä hommasta tulee persnettoa ja irtisanoi nimenomaan yksipuolisesti tv-sopparin. Jätti samalla maksamatta seuroille osan sopimuksen mukaisista tv-maksuista.

En yhtään ihmettele, että seurat haluavat tuosta Totaalista eroon, kun on itsekkin jäänyt tällä kaudella monesti kotiin katsomaan Totalia hallille menon sijaan. Jos tuosta kuitenkin luovutaan, niin mielestäni tilalle pitäisi järjestää joku muu vastaava seurojen toimesta. Varmaan ostajia riittäisi vaikka matsit kuvattaisiin yhdellä kameralla ilman selostusta. Mutta jos nyt kun vihdoinkin näkee vierasmatsitkin ilman bussireissua, niin hiukan kyrsisi palata takaisin radion varaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En yhtään ihmettele, että seurat haluavat tuosta Totaalista eroon, kun on itsekkin jäänyt tällä kaudella monesti kotiin katsomaan Totalia hallille menon sijaan. Jos tuosta kuitenkin luovutaan, niin mielestäni tilalle pitäisi järjestää joku muu vastaava seurojen toimesta. Varmaan ostajia riittäisi vaikka matsit kuvattaisiin yhdellä kameralla ilman selostusta. Mutta jos nyt kun vihdoinkin näkee vierasmatsitkin ilman bussireissua, niin hiukan kyrsisi palata takaisin radion varaan.

Tässä täytyy kompata. Tietenkin on seuroilta pois lipputuloista jos jokainen ottelu televisioidaan, mutta toisaalta palvelun tietoinen huonontaminen asiakkaan näkökulmasta näillä perusteilla olisi senverran typerä liike SM-liigalta, että toivottavasti päästäisiin tällaiseen ratkaisuun jossa seurat itse saavat hoitaa ottelujen televisiointia ja saisivat näinollen mahdolliset tulot omaan kirstuunsa.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Sellaisella pelilllä ja tunnelmalla kun tänään Blues-pelissä lisättynä ripauksella herkkyyttä maalintekoon.
 

motamoro

Jäsen
Paha sanoa mihin ketjuun tämä täällä kuuluisi, mutta heitetään tänne. Yleisömäärät kun liittyvät keskeisesti areenaan ja sen olosuhteisiin.

Ihmetyksen aiheisiini kuuluu, miksi Typhoon/Elysee/Turkuhalli/HK-Areenan yläkatsomot on rakennettu niin, että ainoastaan alimmalta riviltä näkee koko kaukalon ilman kuolleita kulmia, silloinkin vain jos nojaa otsa huurussa siihen välipleksiin? Muissa moderneissa halleissa joissa olen yläkatsomossa peliä katsonut ei ongelmaa tämän suhteen ole ollut (mm. Hartwall, Länsi-Auto Areena, Dinamo Riga Arena, MoDon Fjällraven Center).

Jotta tämä liittyisi ketjun aiheeseen niin kai joku sitten jättää lipun ostamatta, jos katsomon puoleisista kulmista jää 6 neliötä per kulma yläkatsomon alaosan peitoon...
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmetyksen aiheisiini kuuluu, miksi Typhoon/Elysee/Turkuhalli/HK-Areenan yläkatsomot on rakennettu niin, että ainoastaan alimmalta riviltä näkee koko kaukalon ilman kuolleita kulmia, silloinkin vain jos nojaa otsa huurussa siihen välipleksiin? Muissa moderneissa halleissa joissa olen yläkatsomossa peliä katsonut ei ongelmaa tämän suhteen ole ollut (mm. Hartwall, Länsi-Auto Areena, Dinamo Riga Arena, MoDon Fjällraven Center).

Tähän vahva sama. Itsekkin olen yläkatsomoiden aktiivinen käyttäjä ja pyrin aina varaamaan liput ensimmäisille riveille, koska vain niiltä näkee koko kentän. Alkaa nimittäin pidemmän päälle tympimään, kun kaikki kahinat siinä "etureunassa" jää näkemättä. Tähänhän voisi joku vitsiniekka keksiä, että koska Tepsin peli on ollut sellaista laidoissa pyörimistä, niin ylemmille riveille meno on kuin tyhjästä maksaisi ;). Eipä silti, on niitä hyviä kokemuksiakin. Ikimuistoisen mestaruuskevään neljäs (?) välierä JYP:piä vastaan. Muutama minuutti jäljellä, JYP johtaa 3-2 ja minä istun E5 yläriveillä. Voitolla JYP karkaa tavoittamattomaan 3-1 johtoon ottelusarjassa. No, rakas kultapoikamme Lee Sweatt ottaa hyökkäyssinisellä, vaihtoaitoiden puolella kiekon. Tämän jälkeen näkyvyys katoaa minulta täysin kunnes kuolleesta kulmasta lepattaa kiekko aivan JYP-maalin yläkulmaan. Peli tasoihin, Tepsi voittoon jatkoajalla ja koko ottelusarjassa ja sen jälkeen sitten marssien mestaruuteen. Neve forget.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Toimistolle vinkiksi kilpailijalta! Näin yritetään saada väkeä katsomoon! Mä oon kateellinen siitä miksi meillä ei ole sellaista ihmistä joka tekee vastaavia juttuja!

TUTO STUDENT HOCKEY NIGHT, FREE ENTRANCE!

Jotain tällaista on tulossa 26.1.2012 matsiin. Jonkinlaiset haalarietkot tiedossa, torstaihan on opiskelijoiden virallinen bilepäivä. Haalarijengille ilmainen sisäänpääsy ja halpoja drinkkejä.

Toivottavasti toimii ja opiskelijoita saadaan innostumaan hallilla käymisestä jatkossakin.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Joskus aikoinaan ehdottelin seuralle laivuritutkinnon tapaista matsia. Ovet aukeavat kahdelta jonka jälkeen on yhdeksään aikaa kiertää kaikki hallin ravintolat läpi ja kun sen suorittaa, niin saa haalarimerkin ja flaboja loppukauden otteluihin.

Kun hommassa mukana muutakin kuin pelkkää ilmaista sisäänpääsyä ja vähän normaalista halvelpaa kaljaa, sinne saa mukaan enemmän sellaisia, jotka sinne ei muuten tulisi.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Tällainen tapahtuma tiedossa parin viikon päästä (linkki tapahtumaa tukevan VMP:n sivulle): VMP - VMP Studentgame

Kuullostaa ihan hauskalta, bändi ja kaikkee...
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.10
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös