Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 741 332
  • 3 722

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
25.10 HPK-peli. Löytyy Facebookista Tapahtumana Student Night with TPS.
En ainakaan itse löytänyt, en Tepsin sivuilta enkä haulla, joten haluatko heittää suoraa linkkiä? :)
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Liekköhän kellään kokemusta, että käypikö hallilla paperinen opiskelijatodistus todisteena opiskelijuudesta? Opiskelijakorttiin en ole työharjoittelukiireiden vuoksi ehtinyt hakea uutta tarraa tähän hätään ja mielelläni kävisin tuon tämän iltaisen pelin katsomassa opiskelijahintaisella lipulla kun sellainen kuitenkin olen..

Ps. Seisomalipun normaalihinta 16,50e? Mitä ihmettä? Ihanko oikeasti? Siis lähemmäs parikymppiä saa pulittaa siitä, että pääsee seisomaan Tepsin peliin?
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olikos tuosta muuten jossain jotain mainintaa, että yläkatsomo aukaistiin peliin? Olis todennäköisesti tullut myös lähdettyä hallille. Parempaan suuntaan joka tapauksessa ja tärkeät pisteet myös yleisömäärän kannalta. Toiveena SaiPa pelistä vielä pisteet 6000 katsojan edessä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olikos tuosta muuten jossain jotain mainintaa, että yläkatsomo aukaistiin peliin? Olis todennäköisesti tullut myös lähdettyä hallille. Parempaan suuntaan joka tapauksessa ja tärkeät pisteet myös yleisömäärän kannalta. Toiveena SaiPa pelistä vielä pisteet 6000 katsojan edessä.

Jossain somessa tämän olin huomaavinani. Huomasin myös hallilla, että tämä palsta ei valehtele. Täällä kun moni perustelee, miksi yläkatsomossa mielellään istuisi, näkyi se tänään. Hyvin oli vallattu ne parhaat paikat. Toki opiskelijat olivat paljon myös painottuneet yläkatsomoon.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Lokakuun jälkeen nähdään miten homma on onnistunut, mutta itse en lähtisi vain erilaisen toteutustavan vuoksi samantien tyrmäämään "juosten kustuna".
Oletetaan, että on kaksi vaihtoehtoista lippukampanjaa. Kampanjassa A voit ostaa lipun kolmeen peliin hintaan 30€, kampanjassa B voit ostaa kolme lippua mihin tahansa peliin hintaan 30€. Mikä vaikutus kampanjoilla on yleisömääriin?
- - -
Vaihtoehto B on kuitenkin minusta seuran kannalta huomattavasti parempi, ja uskon että tuo näkyy myös pelien jälkeisissä analyyseissä, mikäli joku jaksaa muiden muuttujien vaikutuksista putsattuja yleisökeskiarvoja yrittää laskea (TPS:n toimistolla joku toivottavasti laskee).
Lokakuu on mennyt - tänään TPS:n toimistolla "joku toivottavasti laskee" rillit huurussa yleisökeskiarvoja, kampanjan sekä muiden muuttujien vaikutuksia sekä tulokset esitellään ja analysoidaan maanantaipalaverissa!

Niin tai näin - Kettuherran oma FoxStats teki jo pieniä alustavia laskutoimituksia sekä havaintoja:

La 01.10.2016 TPS - LUK 2- 0 (1-0,0-0,1-0) 6264 - Hall of Fame -ravintolan avajaiset
To 13.10.2016 TPS - KAL 2- 3 (0-0,0-3,2-0) 4004
La 15.10.2016 TPS - IFK 1- 2 (0-1,1-1,0-0) 7624
- Fightback Game!
La 22.10.2016 TPS - ÄSS 4- 1 (1-1,0-0,3-0) 6530 - Perhepeli!
Ti 25.10.2016 TPS - HPK 4- 1 (1-0,0-0,3-1) 5423 - Roosa Nauha -peli, Student Game!
La 29.10.2016 TPS - SAI 2- 3 (0-1,1-0,1-1,0-0,0-1) 4511 - Halloween Game! (jalkapallon karsintaottelu verotti yleisömäärää?)

Ti 04.10.2016 - TPS - IFK 1- 1 (0-1,1-0,0-0) 1658 - CHL

Lokakuu 2016 - kotiottelut TPS:
Yleisöä yhteensä (kuusi SML): 34.356 - 5.726 sierainparia per ottelu
Yleisöä yhteensä (kuusi SML + yksi CHL): 36.014 - 5.145 sierainparia per ottelu

Vastaavasti kaudella 2015-16 samainen ajankohta:

To 01.10.2015 TPS - SAI 0- 5 (0-1,0-3,0-1) 3894
Pe 09.10.2015 TPS - JYP 1- 4 (0-1,0-1,1-2) 5011
Ti 13.10.2015 TPS - SPO 4- 0 (1-0,1-0,2-0) 3860
Pe 16.10.2015 TPS - IFK 3- 2 (1-0,1-2,0-0,1-0) 7291
- Student Night with TPS
Ti 20.10.2015 TPS - ILV 4- 2 (0-0,2-1,2-1) 4229
La 24.10.2015 TPS - TAP 2- 7 (0-5,0-1,2-1) 6583
- Hall of Fame -avajaiset
La 31.10.2015 TPS - BLU 1- 2 (0-0,0-0,1-1,0-1) 4640 - Roosa Nauha -peli, (oliko samalla Halloween -ottelu?)

Ti 06.10.2015 TPS - JYP 4- 1 (0-1,2-0,2-0) 3392 - CHL

Lokakuu 2015 - kotiottelut TPS:
Yleisöä yhteensä (seitsemän SML): 35.508 - 5.073 sierainparia per ottelu
Yleisöä yhteensä (seitsemän SML + yksi CHL): 38.900 - 4.863 sierainparia per ottelu

Nopeasti katsottuna ja analysoituna voitaisiin päätellä TPS:n markkinoinnin onnistuneen tehtävässään erinomaisesti. Katsojakeskiarvohan on noussut (SM-liigan osalta) peräti 650 katsojan verran per ottelu. Tämä olisikin ihan hatunnoston arvoinen suoritus, mutta valitettavasti totuus ei koskaan ole näin yksinkertainen.

Puran hieman ajatuksiani ihan ranskalaisilla viivoilla:
- kaudella 2016-17 lokakuussa oli neljä lauantaimatsia: yleisöä yhteensä 24.929 - 6.233 per ottelu
- kaudella 2015-16 lokakuussa oli kaksi pe- ja kaksi la-matsia: yleisöä yhteensä 23.525 - 5.882 per ottelu

- kaudella 2016-17 lokakuussa oli yksi ti- ja yksi to-matsi: yleisöä yhteensä 9.427 - 4.714 per ottelu
- kaudella 2015-16 lokakuussa oli kaksi ti- ja yksi to-matsi: yleisöä yhteensä 11.983 - 3.995 per ottelu

- kaudella 2016-17 lokakuussa pe- ja la-matsien yleisökeskiarvo on noussut 351 henkeä per ottelu (yhteensä neljä ottelua)
- kaudella 2016-17 lokakuussa ti- ja to-matsien yleisökeskiarvo on noussut 719 henkeä per ottelu (yhteensä kaksi-kolme ottelua)

Viikonloppuvieraat verrattuina:
2016 TPS-LUK (la) 6.264 - 2015 TPS-JYP (pe) 5.011
2016 TPS-IFK (la) 7.624 - 2015 TPS-IFK (pe) 7.291
2016 TPS-ÄSS (la) 6.530 - 2015 TPS-TAP (la) 6.583
2016 TPS-SAI (la) 4.511 - 2015 TPS-BLU (la) 4.640


Voin sanoa lähes varmaksi, että suurin yksittäinen selittäjä viikonloppumatsien yleisömäärän kasvuun on ensimmäinen vastustaja. JYP ei ole koskaan vetänyt Turussa porukkaa hallille - vastaavasti LUK on aina! Mahdollisesti pieni vaikutus on myös sillä, että kaudella 2015-16 IFK vieraili Turussa perjantaina - kaudella 2016-17 lauantaina. Tämä ei kuitenkaan liene merkittävä ero?

Arkivieraat verrattuina:
2016 TPS-KAL (to) 4.004 - 2015 TPS-SAI (to) 3.894
2016 TPS-HPK (ti) 5.423 - 2015 TPS-SPO (ti) 3.860 tai 2015 TPS-ILV (ti) 4.229


400+ kilometrin takaa tulevat vierasjoukkueet (esim. KAL, SAI, SPO jne.) harvemmin vetävät mökkiä edes puolilleen, kuten vertailusta selvästi nähdään. Itse jaottelisin vierasjoukkueet kolmeen kategoriaan puhtaasti kiinnostavuuden kannalta: yleisömagneetit Turussa ovat IFK, LUK, ÄSS, mahdollisesti myös KÄR ja TAP. Selkeästi huonoiten porukkaa vetävät JYP, KAL, PEL, SAI, SPO, mahdollisesti/todennäköisesti uusina tulokkaina myös JUK ja KOK. Sellaisia "puolikiinnostavia" joukkueita ovat mielestäni HPK ja ILV. Hyvin todennäköisesti nämä kaupungit ovat vielä sellaisella etäisyydellä Turusta, että paikalle saapuu myös jonkin verran vieraskannattajia.

Tiputtaisin kylmästi arkivertailusta kauden 2015-16 toisen tiistaiottelun pois ja vertailisin ainoastaan HPK:n ja ILV:n vetoa keskenään. Lokakuun 2016 tiistaisessa HPK-kamppailussa oli noin 1.200 katsojaa enemmän kuin lokakuun 2015 tiistaisessa ILV-matsissa. Voitaisiinko tätä eroa selittää sillä, että HPK-kamppailu markkinoitiin opiskelijaotteluna - Student Game? Kaudella 2015-16 vastaavanlainen opiskelijatapahtuma järjestettiin perjantai-iltana IFK-matsin yhteydessä. JOS kaudella 2015-16 opiskelijatapahtuma olisi järjestetty keskellä viikkoa, niin olisiko tiistaisen ILV-matsin yleisömäärä voinut huidella siellä viidentonnin paremmalla puolen? Nopeasti laskettuna sellaiset tuhat opiskelijaa olisi pitänyt saada tiistai-iltana liikkeelle. Mahdotonta? Joku voisi väittää, että ne samat opiskelijat olisivat sitten olleet poissa perjantain IFK-matsista. E-hei, tähän en usko! Opiskelijathan ovat viikkoeläimiä. Arkisin juhlitaan (ja ehkä vähän opiskellaan) ja viikonloppuisin käydään kotipaikkakunnalla. Uskon täysin siihen, että kauden 2015-16 lokakuisen perjantain IFK-kamppailu olisi vetänyt 7.000+ henkeä lehtereille - oli kyseessä sitten "Student Night with TPS" tai ei! Suurempi kysymys mielestäni on se, että olisiko jollain vastaavalla järjestelyllä saatu tiistaiseen ILV-matsiin 5.000+ henkeä hallille.

Yhteenveto: yleisömäärät ovat kasvussa!
Suurimpana yksittäisenä selittäjänä pidän tälle kuitenkin vastustajia. Markkinoinnille annan kuitenkin yhden ison sulan hattuun. Opiskelijaottelun siirtäminen arkipäivälle selkeästi piristi yhden tiistaiottelun yleisömäärää. Samaten vaikutusta voi olla myös sillä, että kyseinen kamppailu oli myös Roosa Nauha -peli. Sen enempää asiasta tietämättä olettaisin, että kyseinen tapahtuma/kampanja saa liikkeelle jonkin verran yrityksiä sekä järjestöjä. Mielestäni yrityksille ja järjestöille tällainen tapahtuma/kampanja sopii erinomaisesti keskelle viikkoa - ainakin huomattavasti paremmin kuin viikonloppuun. Oliko vielä niin, että lokakuussa 2015 Roosa Nauha -peli oli samalla teemaltaan Halloween? Jos näin oli, niin mielestäni nämä kaksi teemaa eivät sovi lainkaan yhteen. Siitä markkinoinnille miinusta!
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Sadannentuhannen kerran: yleisömäärä Turussa nousee, jos joukkue pelaa hyvin. Hallilta saa kaljaa ja naposteltavaa ja sinne pääsee ja sieltä pois. Joka helvetin ikinen em ei toimi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Joo, kaiketi taas yksi johtopäätös lokakuun kampanjan jälkeen on, että "turkulaiset" eivät ole kovin hintaherkkää porukkaa edelleenkään. Tuotteen muut osatekijät ratkaisevat enemmän. IFK-peliin (yleisöä 7624) kampanja toi jonkunverran nostetta, mutta ei merkittävästi jos vertaa esim. Kärpät (7251) ja Lukko-peliin (6264), joissa ei tätä lippukampanjaa ollut käytössä. Toteutunut lipun keskihinta (+oheismyynti) noissa peleissä ratkaisee oliko kampanja hyvä vai ei. HPK-pelin yleisömäärä oli hyvä arkipeliksi, mutta siinä oli muitakin sisäänheittovetoja (Roosa ja Opiskelijat). Lauantain SaiPa-peli sen sijaan kärsi ulkopuolisista tekjiöistä.

Palloseura on näemmä nyt ottanut tiistaipeleille kampanjan (30€/2 lippua). Mikään vallaton alennus tuo ei kyllä ole.
 

-TMA-

Jäsen
Ihan hyvä idea Tepsiltä eli kannattaa käydä testaamassa arkilounas Aura Premium Loungessa. Kun lounastat Gatorade Centerissä marraskuussa, saat haluamaasi marraskuun kotipeliin matsilipun kaupan päälle! Lyhyesti eli 11,50 € sisältää arkilounaan sekä matsilipun. Lisätiedot Tepsin sivuilta.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Mitenkähän pitkä voittoputki vaaditaan että porukat lähtee paikan päälle Tepsiä kannustamaan ?
Tsekkailin nimittäin huomisen Pelicans ottelun paikkoja lippupalvelun sivuilta ja aika heikolta tuo lipunmyynti näytti puhumattakaan Tappara pelistä, toki uskon että 6000 menee rikki lauantaina. Vituttaa joukkueen puolesta kun hyvin pelaavat ja paikalla on hävyttömän vähän katsojia.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Kyllä aikalailla tekemättömän paikan edessä alkaa Eskola olla. Kaikenlaisia kampanjoita on eikä liput niiden kautta ole kalliita. Tuote on kunnossa ja jopa hallia uudistettu. Ilmeisesti vasta poffeihin herää porukka taas.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minua taas hämmästyttää, kuinka monta vuotta ihmisillä kestää hyväksyä se tosiasia, ettei TPS tule luultavasti koskaan saamaan mitään 8000 katsojakeskiarvoa. Koko Liigan yleisökeskiarvo on 4246 katsojaa ja TPS:lla on 5388. Liigan TOP-3. EIkö se ole ihan hyvä lukema? Sadat kerrat todettu, että pelejä on paljon, kilpailevia tapahtumia on paljon ja televisiokin on asia. Ihmiset siis valitsee rusinoita pullista ja tavanomaisiin arkimatseihin jää hc-fanit ja kumppanit.

Lippujen hintoja on kyllä kohtuullistettu ja ottelutapahtuma on varsin toimiva, mutta on muitakin vaikuttavia tekijöitä kuin TPS itse. Jos jotain pitäisi lähteä nykyresursseilla haalimaan lisää, niin yrittäisin nostaa näitä ns. isoja pelejä vielä isommalle tasolle. Se perus 6500 -> 7500 esimerkiksi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tässä lienee vastaus heille neljäsosan tämän ketjun viesteistä vastaaville, jotka väittävät kiven kovaan suurin piirtein, että riittää, kun tuote on kunnossa ja kaikenlainen yleisönhoukuttelu lippujenhinnoista ja bussiaikatauluista lähtien on potaskaa.

Jossain NHL:ssä voisi riittääkin se, että joukkue porskuttaa voittoputkessa pirteällä pelillä => tuvat täyttyvät, vaan ei Suomessa.

Tässähän se nähdään. Palloseura laittanut vastustajaa banjoon marraskuussa yksi toisensa jälkeen ja voittoputki on ihan viime kausiin nähden ennenkuulumaton siinä missä peli on rakenteeltaankin hänmästyttävän ehjää vuoden aikaan nähden ja yleisöä hallilla.......jotain 4000.

Okei, voittoputki tulee markkinoinnin kannalta vittumaiseen ja pimeään aikaan. Sateinen tiistai marraskuussa ja Pelicans ei herätä arkipäivänä peruskatsojasss intohimoja, mutta nyt pitäisi takoa, kun rauta on vielä kuumaa. Ei voida vain olettaa nykyään, että kun joukkue voittaa koko ajan, niin ihmiset saapuvat halliin. Ei vain enää toimi. Tuo joukkue ansaitsee tällä hetkellä aivan jotain muuta taakseen kuin kumisevan ja kaikuvan Typhoonin. Ehdotuksia kansan saamiseksi hallille riittää noin 60 sivun verran tässäkin osiossa.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Ja yllättävän paljon on porukkaa, jotka eivät edes tiedä viiden ottelun voittoputkesta tai sijoituksesta sarjataulukossa. Jos et seuraa Tepsiä somessa tai lue Turun Sanomia, on TPS monille edelleen se joukkue, joka taistelee jumbosijoista. En sitten tiedä, olenko minä vain onnistunut keräämään tuollaista porukkaa ympärilleni, vai onko tuo ihan todellinen "ongelma".

Ollaan tässä sentään 200 katsojaa edellä viime kauden keskiarvoon verrattuna.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Suurelle osalle ihmisistä ainoa media nykyisin on tuuba-Iltalehti. Siellähän ei tunnetusti ole Tepsin mainoksia. En tiedä ketään nuorta, ketä lukisi esim. TS:n nettisivuja. Vähän vanhempia tunnenkin. Sen sijaan tiedän lukemattomia ihmisiä, ketkä lukee Iltalehden, Iltasanomien tai Hesarin nettiuutisia. Siihen on koko maa mennyt, että täällä on vain yksi "metropolis" ja muut ei ole mitään. Paskamainen kehitys, mikä on mua vituttanut jo 90-luvulta lähtien. Sitä ei Eskolakaan voi muuttaa.
Sivusta seuranneena vielä voi todeta, ettei kiekko ihan ole nuoremman polven suosiossa. Sen sijaan vähän vanhemman polven muistissa on menestyksen vuodet, mutta monella perheen tuominen otteluun on liian kallista. Siksi annankin isoa kättä tuolle lasten leikkipaikkasysteemille. Lisäksi tämä lippukampanja tässä meneillään, on ollut kiva juttu. Tänäänkin ollaan tulossa katsomaan, kun saatiin lippu sopivasti. Mulle päivälle ei ole väliä, mutta vkl on yleensä liikaa ohjelmaa.
Mainostamiseen pienemmissä aluemedioissa laajemmalla alueella olisi hyvä vaikutus. En muista nähneeni Tepsin mainostusta viime aikoina Salkkarissa tai jossain Uudenkaupungin sanomissa, Vakka-suomen sanomissa? Missä ne viipyy?? Pelkkä Turkkari edustaa edelleenkin vain Turun seudun ajattelua, ei kiinnosta muualla maakunnassa.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kaksi kautta sitten ilmoille heitetty lausahdus "Kyllä ne kausikortinheittelijätkin palaavat, kunhan TPS alkaa voittaa" oli melko rohkea ja vääristynyt näkemys. Ei välttämättä palaa. Yksi mukiinmennyt kausi ei vielä anna anteeksi vuosikausia kestänyttä täystuhoa. Prosessi on uskottavuusrintamallakin hidas. TPS kaipaisi energistä markkinointijohtajaa. Viimeisin ammattilainen kun ei ehinyt kuin käydä kääntymässä. Sidosryhmiä pitäisi saada aktivoitua. Pukuosasto ja lapsijaostot on tätä nykyään suhteellisen hyvin huomioitu, mutta entäs ne kaikki muut siitä välistä - se suurin ja sitoutunein massa?

Ottelutapahtumassa ja seurajohdossa NHL:ää pidetään esikuvana. Siellä on varmasti kiekkotapahtumalle paljon annettavaa, mutta ei se sovi sitten millään 1:1 suomalaiseen kulttuuriin ja resursseihin. Yrittäisin enemmän hakea vaikutteita ihan vaikka Ruotsista.
 

Gemondo

Jäsen
Suurelle osalle ihmisistä ainoa media nykyisin on tuuba-Iltalehti. Siellähän ei tunnetusti ole Tepsin mainoksia. En tiedä ketään nuorta, ketä lukisi esim. TS:n nettisivuja. Vähän vanhempia tunnenkin. Sen sijaan tiedän lukemattomia ihmisiä, ketkä lukee Iltalehden, Iltasanomien tai Hesarin nettiuutisia. Siihen on koko maa mennyt, että täällä on vain yksi "metropolis" ja muut ei ole mitään. Paskamainen kehitys, mikä on mua vituttanut jo 90-luvulta lähtien. Sitä ei Eskolakaan voi muuttaa.

Mainostamiseen pienemmissä aluemedioissa laajemmalla alueella olisi hyvä vaikutus. En muista nähneeni Tepsin mainostusta viime aikoina Salkkarissa tai jossain Uudenkaupungin sanomissa, Vakka-suomen sanomissa? Missä ne viipyy?? Pelkkä Turkkari edustaa edelleenkin vain Turun seudun ajattelua, ei kiinnosta muualla maakunnassa.

Boldaukset minun tekosiani.

Jos kerran jengi ei enää lue muuta kuin iltalehtiä (ja niitäkin netistä) niin mihin perustat väitteesi että mainos Vakka-suomen tai Uudenkaupungin sanomissa olisi hyvä sijoitus Tepsille?
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotenkin itselläkin on tullut sellainen olo, ettei arkimatseihin ole mitään asiaa. Tietää, että hallilla on tyhjää ja telkkarista näkee pelit itselle mieluisammasta kuvakulmasta. Harmihan se on, sillä mielummin peliä hallilta katsoisi. Uskon monen muunkin ajattelevan samoin ja näin negatiivinen kierre on valmis. Parasta markkinointia on hyvä joukkue ja suuri yleisömäärä , siitä syntyvä positiivinen kierre ikään kuin ruokkii itseään. Nyt sitä kierrettä ei pääse lukuisista luetelluista syistä syntymään. Itselle edelleen tuo rajoitettu vapaus valita kohtuuhintainen paikka on suurin syy jäädä arkena tv:n ääreen, varsinkin kun alakatsomokin tuntuu olevan puolillaan. Tuo marraskuun kampanja on mielestäni täysi susi, sillä S-Etukortilla liput ovat halvempia kuin tuon kampanjan ja saa ostaa vaikka vaan sen yhden lipun. Paljon on virheitä tehty, mutta nyt pitäisi yksi asia kerrallaan saada toimimaan yleisön houkuttelemiseksi. Se perusmassaan panostaminen pitäisi nyt olla prioriteetti nro1.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Tuo ajattelutapa, että "jäänpä kotiin kun muutkin tekevät niin" on vähän samanlainen kuin jollain työnhakijoilla oleva "haetaan työntekijää +30 vuoden kokemuksella, mutta minimipalkalla" - Hieman ristiriitaista etten sanoisi..

Se, että yksi kirjoittaja, joka kertoo katsovansa mielummin tietokoneen ruudulta matsin (mitä en itse kyllä lähtökohtaisesti ymmärrä jos vaihtoehtona on ollut lähteä hallille), lähtee hallille ei vielä poista ongelmaa, mutta kun tälläisen saisi tartutettua muihinkin kirjoittajiin ja samanaikaisesti nämä napsisivat niitä ruudunääreellä olevia kavereitansakin messiin niin johan alkaisi hallikin täyttyä eikä täytyisi jäädä pois sillä verukkeella, että "kun on tyhjää".

Ja tuo yläkatsomo se jaksaa vieläkin puhututtaa.. Get over it jo, ihan oikeasti :D
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Sellainen persetuntuma on itsellä että kausarit on ne jotka sitouttaa katsojan parhaiten, ei niinkään edukkaat lippujen hinnat. Suomalainen kun on sellaista "otetaan nyt kun on maksettu" kansaa. Booliakin juodaan ja ruokaa syödään juhlissa kun se on ilmaista vaikkei edes nälkä olisi. Ei sillä että minulla mitään ratkaisua olisi mutta takavuosien huomio tuli mieleen. Tepsin yleisökeksiarvo oli 5469 kaudella 2010-2011 jolloin voitettiin vain 12 ottelua, en tiedä montako kotona. Kaudella 2011-2012 yleisökeskiarvo oli 5533 vaikka voitettiin 21 ottelua, en tiedä tästäkään vuodesta miten jakautui. Nuo ei siis juuri poikkea toisistaan nui luvut. Näkisin siis että kauden 2009-2010 menestys nosti keskiarvoa seuraavalle kaudelle. Kausikorttilaiset ajattelevat että mennään nyt kun on kerran maksettu vaikka paskaa onkin. Kauden 2010-2011 menestyksellä sen sijaan ei saatu myytyä juurikaan täyttettä seuraavalle kaudelle vaikka pelit sujuivatkin paremmin ja jopa sääleihin päästiin. Päättelen siis että kausikorttimyynti luo sen pohjan hyvin pitkälti, mikäli tässä ei onnistuta on irtolipuilla vaikea tehdä ihmeitä marraskuussa. Poffeissa toki taas menee kaupaksi kaikki se on nähty. Joten mikäli tämä kausi hyvin menee on ensi kaudelle taas mahdollista saada nousua. Muutos tapahtuu siis pienin askelin eikä se salli yhtään notkahdusta. Kotiotteluiden ka on tosiaan nyt noin 5400 joka on noin 200 enemmän kuin viime kaudella. Kai tämä tästä pienin askelin.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Patrik Laineen Montreal
Porukalla tuntuu myös unohtuvan se, että tätä laivaa ei todellakaan hetkessä käännetä. Suunta on varmasti oikea, mutta kaikilla on liian hyvin muistissa vuosikausien taaperrus ja taistelu Liiga-paikan pitämisestä, että jollain muutaman ottelun voittoputkilla ei käytännössä ole juuri mitään vaikutusta. Turha siis tehdä tässä kohtaa mitään päätelmiä, että ei sinne ketään tule paikalle, vaikka joukkue voittaakin. Kyllä se vaatii vähintään jotain 2-3 kautta taistelua mitaleista, jotta voidaan puhua jonkinlaisesta menestyksestä perus-turkulaisen lätkäfanin näkökulmasta.
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja tuo yläkatsomo se jaksaa vieläkin puhututtaa.. Get over it jo, ihan oikeasti :D

Täällä ainakin on sen yli päästy jo. Arkipeleihin en enää edes harkitse tulevani, Ruudusta ihan mukava katsella. Harvemmin hallille tulee enää eksyttyä, ennen tuli enimmäkseen juuri arkipeleissä käytyä, vkloppuisin kun tosiaan on usein muutakin tekemistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös