Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 731 102
  • 3 722

-TMA-

Jäsen
Muistelen nähneeni lapun hallilla että remppa (tai joku sen osa, Colosseum?) olisi valmis vasta Lukko-peliin la 1.10.
Pitää tarkistaa huomenna mitä siinä luki.

Kyllä, eli Hall of Fame Cafe & Bar (ent. Hall of Fame + Gladiators' Coliseum) sekä uusi kulkuaukko suoraan B-päädystä ravintolaan avataan TPS:n Hall of Fame -ottelussa 1. lokakuuta. Muut ravintolauudistukset ja uusi lastenmaailma ovat käytettävissä jo perjantaina 16. syyskuuta. Näistä tulee varmaan vielä lisätietoa kokonaisuudessaan lähiaikoina.

Halliyhtiön molempien areenoiden osalta on parhaillaan menossa mittava kotisivu-uudistus, joka valmistunee juuri liigakauden kynnyksellä.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kurviravintolan istumapaikkalippu 36e. Kuuluukohan siihen kaljatkin? Jäi tolla hinnalla ostamatta. Aiemmin taisi saada normi yläkatsomon paikan hinnalla?

No, tyydytään sitten istumaan yläkatsomossa, kun sieltä näkee ihan kivasti. Säästyypähän kaljarahat ja on aamulla mukavampi herätä.
 

-TMA-

Jäsen
Aiemmin taisi saada normi yläkatsomon paikan hinnalla?

Lippujen hinnoittelu ei kuulu halliyhtiölle, mutta ulkomuistista heittäisin, että hinta oli sama kuin B2-katsomossa eli yläkatsomon ja D-päädyn lippua kalliimpi, mutta pitkän sivun hintaa hieman halvempi. Itse usein myös viihdyin tuolla hyvät paikat todellakin!

Mutta pienenä lisäpohdintana, koska Vladimirin ja Irish Pubin klubituolipaikat ovat enää muisto, niin ehkä sitä kautta myös Gigantti Klubin istumapaikkojen arvo on entistä korkeampi...?
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen varmaan sitten ymmärtänyt tämän uudistuksen ihan väärin, kun luulin että ravintolapaikat joilta näkee jäälle lisääntyvät.

Nyt hinta A-katsomoa vastaava, joten tuntuvat olevan arvossaan ainakin seuran mielestä.

Mutta onneksi hallissa on valinnan varaa. Kurvissa en enää noilla hinnoilla raaski istua. Edelleenkin kaipaan sellaista järkihintaista kaljakatsomoa meille perusjunteille. Onko nämä muut uudistuneet ravintolapaikat sitten katkarapuosastoa vai mitä kohdeyleisöä niillä haetaan?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Ei tämä Liigakiima nyt kovin kummoiselta ainakaan vielä näytä. E-katsomoon myyty nyt n. 70 lippua. Uusi markkinointijohtajahan tuossa lauantain Extrassa kertoi, että Kärpät-pelin katsojamäärä on viisinumeroinen. Tuskin on.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieman olin tosiaan odotellut jotain markkinointipläjäystä jo eilen kun lipunmyynti alkoi tänään. Eipä tuolla kotisivuillakaan kovin suurta kiimaa tuosta saada irti. Kuvittelin että jotain supermaanantain kaltaista tykitystä olisi heti alkuun, vaikka onkin torstai.

Mut eiköhän sieltä jotain vielä tule. Parempi myöhään jne. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään alekampanjaa, koska itse ostin jo liput.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Olen ymmärtänyt ja muistelisin, että tuo uusi iso katsomoravintola (mediatilojen tilalla) olisi enemmän sitä katkarapuosastoa eli yrityksille sun muille suunnattu. Tämä tosin aika epävarmaa "tietoa" kun kuulin vain. suunnitelmista joskus keväällä enkä tiedä kuinka lopullisia olivat.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sama on askarruttanut kuin edellisiä. Tuntuu hieman muutenkin, että tuota ns. "katkisosastoa" yritetään palvella ja lisätä palvelua, mutta samalla unohdetaan se suuri perusyleisö. Pidetään yläkatsomot kiinni rahan puutteessa, mutta remontoidaan ties minkälaista ravintolaa ja led-nauhaa tappiosta välittämättä. Toivottavasti saataisiin yleisömäärät sellaisiksi, että arkipeleissäkin olisi yläkatsomot enemmän kuin kerran pari kaudessa auki. Aika toivotaan toivotaan -osastoa taitaa kyllä valitettavasti olla.

Innolla kuitenkin ensimmäiseen peliin. Yleisömääräksi veikkaan lähempää 7000 kuin 10 000. Veikkailisin jotain noin 8 000.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En vieläkään ymmärrä miksi odotetaan jotain viisinumeroisia yleisömääriä jos ei markkinoida tai myydä halpoja kausareita tonne yläkatsomoihin. Oishan se nyt aika vittumainen kattila pelata joka ilta vierasjoukkueelle kun yläkatsomoista olisi edes 70% täytetty. Alakertahan usein on aika täynnä sanoisin n. 85%?Tällöin yleisömäärä olisi illasta toiseen jotain 9000 pintaan? Korjatkaa joku heitin päästä.
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko nämä muut uudistuneet ravintolapaikat sitten katkarapuosastoa vai mitä kohdeyleisöä niillä haetaan?
Olen ymmärtänyt ja muistelisin, että tuo uusi iso katsomoravintola (mediatilojen tilalla) olisi enemmän sitä katkarapuosastoa eli yrityksille sun muille suunnattu. Tämä tosin aika epävarmaa "tietoa" kun kuulin vain. suunnitelmista joskus keväällä enkä tiedä kuinka lopullisia olivat.

Muistelisin TPS:n twitter/facebook tms. tilin vastanneen jollekin tähän, että näitä pöytiä myy tällä hetkellä yritysmyyjät, eli kravatti lienee pääsyvaatimus ainakin tällä hetkellä.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Sama on askarruttanut kuin edellisiä. Tuntuu hieman muutenkin, että tuota ns. "katkisosastoa" yritetään palvella ja lisätä palvelua, mutta samalla unohdetaan se suuri perusyleisö. .

Kaiketi johto on määritellyt ottelutuotot erilaisilla katsojavaihtoehdoilla ja palvelupaketeilla. Esim. tuoko 5000 katkarapukatsojaa enemmän rahaa sisään, kuin 7000 peruskatsojaa? Katkaravut ostavat ruokaa ja juomaa, peruskatsoja kahvia ja/tai virvokkeita. Katkikset myös ovat valmiita maksamaan lipusta enemmän. Ja toisaalta, tuottoja odotetaan eniten sieltä mihin myös eniten on investoitu (vrt. kohderyhmät). Siten lienee aika luonnollista, että myös markkinointi suunnataan katkiksille eli on synkronissa pääasiakasryhmien kanssa. Karrikoiden voisi myös kysyä, että miksi peruskatsojiin pitäisi panostaa enemmän, jos he kuitenkin käyvät matseissa säännöllisesti ja heidän otteluaikainen ostokäyttäytyminen on stabiili? Monenlaista on pohdittavana.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Tällainen paremman väen ruokala/sivukatsomo/verkostoitumistila on täysin tervetullut ja loistava uudistus. Silti toivoisin ettei tavallisia katsojia unohdettaisi. Tosiaan sellainen rahvaan katsomojuottola olisi varmasti tuottoisa ratkaisu, sillä kyllä vkl peliin lähtenyt kaveriporukka ilman mitään kravaattejakin laittaa rahaa palamaan pelkkään keppanaan aikalailla hyvin. Tuo sporttibaariin jonottaminen ja sieltä taas peliin suunnistaminen on hidasta hallin ollessa vähän täydempi.
 

-TMA-

Jäsen
Tällainen paremman väen ruokala/sivukatsomo/verkostoitumistila on täysin tervetullut ja loistava uudistus. Silti toivoisin ettei tavallisia katsojia unohdettaisi. Tosiaan sellainen rahvaan katsomojuottola olisi varmasti tuottoisa ratkaisu, sillä kyllä vkl peliin lähtenyt kaveriporukka ilman mitään kravaattejakin laittaa rahaa palamaan pelkkään keppanaan aikalailla hyvin. Tuo sporttibaariin jonottaminen ja sieltä taas peliin suunnistaminen on hidasta hallin ollessa vähän täydempi.

Ei ketään ole todellakaan unohdettu, vaan lähtökohtana on palvella useita käyttäjäryhmiä entistä paremmin valikoiman ja nopeuden puolesta. Tuo uusi katsomoravintola lienee Tepsin peleissä konseptiltaan "kolmen ruokalajin illallinen" ja myydään pöydittäin - koko kaudeksi tai ottelukohtaisesti. Myynti on ilmeisesti mennyt hyvin eli kysyntää on ollut.

Sport Café uusittiin jo viime kaudella ja läpimenoaikaa saatiin huomattavasti nopeammaksi sekä sitä kautta lisämyyntiä. Nyt 1. lokakuuta avataan uusi Hall of Fame Cafe & Bar eli entiset Gladiators' Coliseum ja Hall of Fame -tilat. Tänne on kulku sekä Kivikylän ja TPS Shopin puolelta että myös suoraan B-katsomon käytävältä.

Viime kaudella TPS:n yritysklubina pääosin toiminut Metropol palvelee jatkossa enemmän Irish Pub -tyyppisenä ratkaisuna eli tarjolla hienoissa puitteissa kilpailukykyiseen hintaan herkullinen buffet ennen matsia ja ilmeisesti Irkusta tutut palvelualttiit sekä iloiset myyjät. Tämän lisäksi entinen Kivikylä uusitaan täysin eli lapsiparkki ja vanhat massiiviset kalusteet poistuvat. Näin saadaan lisää asiakaspaikkoja, linjastoja tehostetaan ja tuotteita uusitaan.

Lastenmaailma avataan entiseen Joulupajaan ja Stairiin eli luvassa on todella iso touhu- ja liikuntatila perheen pienimmille otteluiden ja ehkä muiden tapahtumien aikana. Viime kauden Rock Food Corner muuttuu myös hieman konseptiltaan ja toiminee deli-tyyppisenä ratkaisuna eli karkit, popparit, limut, olut jne. nopeasti asiakkaan kouraan ja nauttimaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo sporttibaariin jonottaminen ja sieltä taas peliin suunnistaminen on hidasta hallin ollessa vähän täydempi.

Itseäni vitutti muutama vuosi sitten, kun jotkut varamiespalvelun tytöt eivät hallinneet siellä hommiaan ollenkaan, vaan biniä myytiin jokaiselle, joka vain tohti röyhkeästi huudella jonon ohi. Viime vuosinä viettänyt erätauot irkkupubissa ja suunnannut sinne n. 1 min ennen erän loppua.
 
Ei näytä tulevan näistä uudistuksista iloa meikäläiselle. Ottaisin ilomielin pelissä bissen tai kaksi, mutta erätauon viettäminen jonossa ja sitten juoman kiskaisu yhdellä sisään, että ehtii takaisin paikalleen, ei ole minun juttu. Siis otan ne vasta kotona tai muualla pelin jälkeen. Mulle sopisi hyvin juomakatsomo rahvaalle, johon pääsisi lipulla kun lipulla. Olkoon vaikka hallin vintillä, jos siellä olisi paikka ottaa kuppia ja katsoa peliä. Ihan seisomapaikatkin kelpaisivat. Silti ostaisin kausarini alakatsomosta ja palaisin kiltisti paikalleni mamman viereen kun janoni olisi sammutettu. Mutta haaveissa vaanko on mun....
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En vieläkään ymmärrä miksi odotetaan jotain viisinumeroisia yleisömääriä jos ei markkinoida tai myydä halpoja kausareita tonne yläkatsomoihin.

Tämä. Tätä mm. Herra Kettu on useampaan otteeseen ihmetellyt. Itse ostaisin heti E/G-katsomoon kausikortin jos sellaisen sopuhinnalla (~200e) saisi. Ja tiedän, että fanikatsomoihin saisi halvempia kausareita, mutta ei oo vaan mun juttu se. Mutta kaippa se on vaan helpompi pitää yläkerta kiinni ja voivotella, kun ei väki löydä hallille.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä. Tätä mm. Herra Kettu on useampaan otteeseen ihmetellyt. Itse ostaisin heti E/G-katsomoon kausikortin jos sellaisen sopuhinnalla (~200e) saisi. Ja tiedän, että fanikatsomoihin saisi halvempia kausareita, mutta ei oo vaan mun juttu se. Mutta kaippa se on vaan helpompi pitää yläkerta kiinni ja voivotella, kun ei väki löydä hallille.
Niin. Kausikortteja saa eri katsomoihin hintaluokkaan 300-400 euroa jota pidän oikeenkin kohtuullisena. Puhutaan siis hintaluokasta 10-15 euroa per peli. Eiköhän syyt olla käymättä peleissä johdu ihan jostain muusta kuin rahasta. Tai sit on kyllä rahat pirun vähissä.
Tapahtumaa pitäisi kehittää, palvelua tulisi parantaa ym. muuten vie kotisohva ja tv voiton.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mulle sopisi hyvin juomakatsomo rahvaalle, johon pääsisi lipulla kun lipulla. Olkoon vaikka hallin vintillä, jos siellä olisi paikka ottaa kuppia ja katsoa peliä. Ihan seisomapaikatkin kelpaisivat. Silti ostaisin kausarini alakatsomosta ja palaisin kiltisti paikalleni mamman viereen kun janoni olisi sammutettu. Mutta haaveissa vaanko on mun....
Kyllä kurvissa voi katsoa millä tahansa lipulla ottelua ja siemailla virvokkeita.
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin. Kausikortteja saa eri katsomoihin hintaluokkaan 300-400 euroa jota pidän oikeenkin kohtuullisena. Puhutaan siis hintaluokasta 10-15 euroa per peli. Eiköhän syyt olla käymättä peleissä johdu ihan jostain muusta kuin rahasta. Tai sit on kyllä rahat pirun vähissä.
Tapahtumaa pitäisi kehittää, palvelua tulisi parantaa ym. muuten vie kotisohva ja tv voiton.

300-400 eurolla saa kausareita fanikatsomoihin, päätyihin ja sivukatsomoiden alariveille, joista yhteenkään en edes irtolipun ostamista harkitsisi. Sivukatsomoiden alariveiltä ei näe pleksien läpi tarpeeksi hyvin ja päädyssä katselukulma on väärä (omaan makuun). Myöskään hintaa en pidä kohtuullisena, kun varteenotettavana vaihtoehtona on ruutu.fi/nelonen pro ~30e/kk, eli n. 180e/kausi, jolla näkee myös vieraspelit. Vieraspelien takia töllökanavat tulee joka tapauksessa hankittua, mikä ennestään vähentää kiinnostusta ylihintaisiin kausareihin.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ässäthän piti jonkun kampanjan, jossa kausareita sai 99 euron hintaan? Ei tainnut olla lopulta taloudellisesti kannattava siellä, mutta kyllä mä nään, että noi yläkatsomot voisi täyttää samantyylisellä hintaluokalla Turussa. Syynä tähän paljon isompi areenan kapasiteetti.

Mikäli jotkut on sitä mieltä, että tyhjät penkit on paremmat kuin täydet niin ok. Tää nyt olisi ainakin hyvä alku lähteä markkinoimaan halpoja kausareita ja nostattaa buumia. Twitterissä näemmä läskit jaagerit tietää paremmin vai pitäisköhän ne penkit vaan repiä pois? :D
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ässäthän piti jonkun kampanjan, jossa kausareita sai 99 euron hintaan? Ei tainnut olla lopulta taloudellisesti kannattava siellä, mutta kyllä mä nään, että noi yläkatsomot voisi täyttää samantyylisellä hintaluokalla Turussa. Syynä tähän paljon isompi areenan kapasiteetti.

Mikäli jotkut on sitä mieltä, että tyhjät penkit on paremmat kuin täydet niin ok. Tää nyt olisi ainakin hyvä alku lähteä markkinoimaan halpoja kausareita ja nostattaa buumia. Twitterissä näemmä läskit jaagerit tietää paremmin vai pitäisköhän ne penkit vaan repiä pois? :D

Olen miettinyt tätä täyttöastetta paljon ja luulen että toimistolla sitä vasta onkin mietitty. Laskematta tuon 99 euron kausarin järkevyyttä, väitän että silläkään ei menisi katsomot täyteen. Tepsi taitaa myydä kausareita jotain 3000? Mikäli odotettaisiin että yläkatsomot myytäisiin täyteen, täytyisi tuo kausarimyynti siis melkeimpä kaksinkertaistaa, koska tällä hetkellä yläkatsomossa ei moni kausarilla taida istua. Väittäisin siis että 6000 kausaria on temppu tekemätön, vaikka hinta olisi kuinka edukas. Luultavasti 99e kausarin vuoksi osa alhaaltakin siirtyisi ylös. Onko siis realistista että 12t hallista saadaan kausareilla täyteen 6t? Jotain kamppista toki voisi kehitellä millä tuonne ylös saisi porukkaa. Tottakai halpa kausarikin sinne on ajatuksena hyvä jota itsekin kannatan, mutta olen vähitellen luopunut siitä ajatuksesta että silläkään saataisiin välttämättä kovinkaan radikaaleja muutoksia.
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
koska tällä hetkellä yläkatsomossa ei moni kausarilla taida istua.

Yläkatsomoon ei myydä laisinkaan kausikortteja, joten sellaisen omistavia on 0. Yläkatsomo kun on automaattisesti arkipeleissä kiinni, päädyn itse viimekauden tapaan katsomaan muutamaa pe/la matsia lukuunottamatta pelit töllöstä. Se kun on nykyään sen verran helppoa ja halpaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sama juttu täällä, arkipelejä tuli aika paljon vähemmän tultua katsomassa, vaikka pelissä oli tolkkua ensimmäistä kertaa vuosikausiin. Sama juttu oikeastaan jokaisella tuttavapiirissäni. Oletus, kun on, että hallissa on vähän porukkaa yläkatsomon ollessa kiinni ja joutuu vielä huonolle tai vaihtoehtoisesti hyvin kalliille paikalle, niin ei se houkuta sitä peruskannattajaa lähtemään.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Kyllä nyt ennakkomyynnin perusteella sellainen tutina on, että avauspelin yleisömäärä on TPS:lle raju pettymys, jos oletetaan paikalle saapuvan enemmän jengiä kuin kevään viimeiseen puolivälierämatsiin Kärppiä vastaan. Tietenkin aikaa on melkein kaksi viikkoa, muttei tähänastinen lipunmyynti ei lupaa liikoja. Hyvä jos 6000 menee rikki tälläisella tahdilla.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä nyt ennakkomyynnin perusteella sellainen tutina on, että avauspelin yleisömäärä on TPS:lle raju pettymys, jos oletetaan paikalle saapuvan enemmän jengiä kuin kevään viimeiseen puolivälierämatsiin Kärppiä vastaan. Tietenkin aikaa on melkein kaksi viikkoa, muttei tähänastinen lipunmyynti ei lupaa liikoja. Hyvä jos 6000 menee rikki tälläisella tahdilla.

Suurin osa tuulipukunsasta ei edes tiedä vielä koska liiga alkaa. Itse tosin tiedän ja aion olla paikallakin, mutta ei minulle tule vielä mieleenikään, että mitään lippua olisin vielä hommaamassa. Saan täältä luettua jos myynti alkaisi jostain syystä vetämään enemmän, mutta muuten ostan tuon lipun joko edeltävänä torstaina tai sitten pelipäivänä. Miksi tuota edes pitäisi aiemmin ostaa? Hallilla ja yläkatsomoissa johon menen on varasti tilaa ja turhaan lippua on haalia etukäteen ja sitten pelipäivänä huomata, että olikin muuta menoa ja alkaa kavereille soittelemaan jos saisi lippua myytyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös