Tiesitkö FutureHockey itse pari viikkoa sitten Perrinin pelaavan juuri huomenna ja TPS:n taistelevan aivan tosissaan siitä kuudennesta sijasta?
En toki varmaksi tiennyt, mutta onhan tuon pystynyt ennakoimaan aika hyvin:
Viesti loukkaantumisketjusta 26.1.
Kuumeessa, kuten Keskitalo.
Perrin kuulemma kaksi viikkoa.
Tukosen kanssa mennään viikko kerrallaan, mutta paluuaikaa ei osata sanoa.
Virta ja Nieminen neljä viikkoa.
Näin Atu äsken pressissä. Unohtuikohan joku? :)
Lähimmäksi tuota päivämäärää osuu nimenomaan tuo huominen ottelu ja huomenna tuosta viestistä tulee kuluneeksi kaksi viikkoa. Ottelukalenteriakin katsomalla pystyi jopa hieman arvioimaan, että tuossa ottelussa Perrin nimenomaan todennäköisimmin tulee takaisin. Varsinkin kun Tepsillä on tuossa alla viiden päivän tauko peleistä.
Pe 5.2. Tappara - TPS
Ke 10.2. TPS - Lukko
Ja ihan yleisesti (myös nimimerkille
@Black Star ): En hyökkää ketään kohtaan, mutta jotenkin vain tuntuu, että porukat valittaa ihan vain valittamisen ilosta, koska tosiaan tuosta menestymisestäkään ei kehtaa tällä hetkellä kokoaikaa valittaa kun pitkästä aikaa ollaan kuudennella sijalla. Ymmärrän kyllä, että perheellisen elämä tuo omat esteensä menemisille, se on täysin ymmärrettävää ja joskus ne vapaat raot tulevatkin kalenteriin vasta viime hetkillä, mutta jotenkin tuntuu vain niin uskomattomalta, että about kaikki kauden pelit pitää skipata, koska ei pystytä ennakoimaan sitä viikkoa - paria, että ostettaisiin ennakkoon halvemmat liput ja istutettaisiin sinne kalenteriin se paikka sille matsille. Ihan kuten nimimerkki Itäinen Pitkä totesi niin myös tuollainen näyttäisi olevan mahdollista perheellisillekkin.
Sen verran voin sanoa, että tällä kaudella on tullut nähtyä paikan päällä arviolta viitisen kotiottelua, kiitos vähäisten Turku-käyntien. Joka kerta kun olen kuitenkin entiseen kotikaupunkiini saapunut, olen myös matsin käynyt katsomassa ja taitaa olla tällä hetkellä niin, että noista otteluista TPS on voittanut ainoastaan yhden ja noissa neljässä muussa pelissä TPS on esittänyt paikoin sellaista kuraripulia, että ei paremmasta väliä (mukaanlukien KooKoo 0-1 tappio sekä 1-6 turpasauna HIFKiltä), mutta ei ole silti käynyt mielessäkään ettenkö kävisi katsomassa viikon kummatkin pelit kun taas kahden viikon päästä pääsee Turkuun piipahtamaan.
Minulle se on iskostunut tapa käydä katsomassa ne pelit kun on mahdollisuus. Ja jopa niitä Turku-käyntejä yritän yleensä muodostaa sen mukaan miten TPS pelaa eli niin, että pääsisin hallille katsomaan peliä. Vaikka hallissa ei meininki olisikaan aivan tapissa tai yleisöryntäystä ei nähtäisi, on se silti minulle ainakin henkilökohtaisesti mieluisampi vaihtoehto kuin kotisohvalla pelin tiiraaminen. En tiedä miksi, mutta hallilla virittäytyy tunnelmaan ihan toisella tavalla kuin kotona tai kuppilassa.
Osasiko parin viikkoa sitten ennustaa, että TPS kisaisi vieläkin ihan tosissaan kuudennesta sijasta? Noin kaksi viikkoa sitten TPS kaatoi Ässät kotijäällä, kairasi pisteen väkisin (vaikkakin nähtiin se pieni sulaminen lopussa) Porista ja vielä paria päivää myöhemmin kaatoi Lukon loistavan esityksen päätteeksi. En tiedä muista, mutta kyllä tuollaiset antaa uskoa siihen, että kuuden joukkoon pääsystä taistellaan tosissaan. Siihen olen itse koittanut välillä tyhmänkin sokeasti uskoa ja luottaa ja ihan hyvältä se näyttää.
Ti 26.1. TPS - Ässät 4-3
Ke 27.1. Ässät - TPS 3-2 (JA)
La 30.1. Lukko - TPS 2-5
Mielestäni TPS:n sijoitus, varsinkaan viime aikoina, ei ole sarjataulukossa heitellyt niin paljoa etteikö paikkaan kuuden joukossa voisi uskoa. Tottakai loukkaantumiset heikentävät rosteria ja varmasti tuottavat epäluottamusta tullessaan, mutta toisaalta päälle kaksi viikkoa sitten julkistettiin Parén saapuminen sekä tiedotettiin myös (lehdistötilaisuudessa), että Pérrin on sen kaksi viikkoa vielä sivussa. Spinan loukkaantuminen taisi tulla vähän myöhemmin (oliko tuolloin day-to-day statuksella?) ja harmittava tietysti sekin, mutta kyllä se ainakin meikäläistä helpottaa jo, että Paré on saatu takaisin Turkuun ja Eki saadaan takaisin askiin. Ja tämän pystyi siis kyllä näkemään jo sen kaksi viikkoa takaperin.