Tämä lippuhommahan menee täysin pelleilyksi!
Kävin hetki sitten hakemassa matsilipun Tampereentien Prismasta. Heti ensimmäisenä silmiini otti pari erittäin positiivista asiaa. Ensinnäkin infotiskin/Lippupalvelun vieressä oli seisomassa parimetrinen Petteri Nummelinin pahvikuva. Toisekseen parilla tiskin takana olleella typyllä oli päällään TPS:n fanipaidat. Jotenkin pari näinkin pientä asiaa toi heti todella positiivisen säväyksen - tuli heti sellainen yhteisöllisempi olo, että TPS on todellakin koko kaupungin juttu. Ehkä tämä on kuitenkin vain omassa päässäni, mutta joka tapauksessa noinkin pienillä muutoksilla luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että "
Hei, just täältä voi ostaa matsilippuja!". Näitä (pahvikuvaa tai fanipaitoja) en muista nähneeni, kun edellisen kerran kävin samaisessa paikassa hakemassa ennakkolipun kauden 2015-16 avausmatsiin.
Muuten kokemus oli kyllä erikoinen - kävin seuraavan keskustelun tiskillä:
Minä: "
Terve! Illalle matsilippua!"
Tytsy: "
Joo, siis tän päivän Tepsin peliin. Katsotaas... onko väliä mistä päin?"
M: "
E5:sta!"
T: "
Voi kuule, kun ne ei ole ollenkaan auki."
- - - jaa... kyyy-yllä ne ainakin hetki sitten oli, kun niitä katselin."
Ei kyllä pitäis... odotas mä katson."
*NÄPY* *NÄPY* *NÄPY* *CLICK* *CLICK* *CLICK*
No niin näyttääkin olevan auki. Meille kyllä ilmoitettiin, että ne ei aukea missään tilanteessa."
Ne tais aueta tossa muutama tunti sitten - ehkä yhden aikaan iltapäivällä."
Meillä tosiaan on sellainen tieto, että ne ei aukea ollenkaan."
Niinpä niin! Hankalaahan sitä on tosiaan myydä yhtään mitään, jos edes myyjä ei tiedä, mitä on myymässä ja mitä on myynnissä. Se tytsy oli kyllä todella mukava ja asiallinen - eli kyllä nyt on sieltä toimistolta jäänyt jotain kertomatta vähittäismyyjille. Mulle tuli sellainenkin mieleen, että onkohan siinä ennen mua käynyt joku kysymässä yläkerran (tai siis E-katsomon) lippuja, mutta saanut vastaukseksi "
ei-oo:ta". Ainakin mulle jäi sellainen mielikuva, että jos mä en olisi ollut tietoinen yläkerran aukiolosta, niin meikäläisenkin lippu olisi jäänyt saamatta. Tuskin tämä tytsy olisi asiaa alkanut sen enempää tarkastella, jos/kun hänellä kerran oli se virallinen tieto, että "
E-katsomot eivät aukea missään tilanteessa".
Eilisissä ilmaisjakeluissa ja tämän päivän Turkkarissa on myös mainittu, että yläkatsomot (E) on auki.
Tämän kommentin jälkeen tuo edellinen episodi tuntuu vieläkin kummallisemmalta! Eilisissä ilmaisjakeluissa (ke 30.09.2015) sekä tämän päivän (01.10.2015) Turun Sanomissa on ollut maininta, että E-katsomot ovat auki. Silti kun mä menen ostamaan ennakkolippua reilut pari tuntia ennen matsin alkua (lippu tulostettu 2015-10-01 - 16:10:01), mulle ilmoitetaan, että heidän tietojensa mukaan yläkatsomot eivät aukea missään tilanteessa.