Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 733 814
  • 3 722

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sjöroosin Ranelle voisi heittää pienen kyssärin: Mitä erityistä TPS-markkinoinnissa tehtiin esimerkiksi sen suhteen, ettei tämän iltaisessa Kalpa-pelissä olisi yläkertaa tarvinnut sulkea?

Vastaus lienee tyyliä "ei mitään".

En nyt jaksa toistaa sivukaupalla asioita taas vain sinua varten, joten miten jos ottaisit vaikka ja lukisit nimimerkin @khufu viestit vastauksena @Mr.Fox ille, ja sen jälkeen kirjoittelisit tänne omia vastauksia. Lienevät yhtä paljonpuhuvia kuin mitä Sjöroos osaisi mielestäsi todeta.

Tämä siis mitenkään Tepsin markkinoinnin kultalusikka-karpaaseja puolustelematta.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ti 29.09.2015 TPS-KAL
Yleisöä 4.025

Toivottavasti siellä alakatsomoissa oli sitten hemmetin hyvä ja tiivis tunnelma - radion kautta se ei ainakaan välittynyt.
Käytännössä säästin siis tänään nelisenkymppiä, kun jäin kotiin. Vai säästinkö?

Mulla ainakin oli hauskaa. Muutamaan otteeseen koko halli lähti mukaan taputuksiin. Pohdittiin vain kaverin kanssa, kuinka hassua olisikaan ollut pitää yläkatsomoa auki tänään. Kaikki mahtui alas ja tilaakin oli.

En henkilökohtaisesti anna paljoa painoarvoa tunnelman radioanalyyseille. Urheilu on parasta paikan päällä.
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
gknightilta erittäin hyvä idea. Aihepiiri on opinnäytetyöhön sopiva, asiasta innostunut tekijä löytyy Turusta varmasti ja seura saa tuotettua hyödyllistä tietoa edullisesti. Ja ulkopuolelta tulevat, tuoreet ja kunnon analyysiin perustuvat ideat tekisivät seuralle varmasti hyvää.

Täältä puskista on tietysti helppo huudella, että jotain täytyisi tehdä. Kilpailu ihmisten vapaa-ajasta on kovaa ja aika moni muukin yritys ja yhteisö miettii miten saisi lisää maksavia asiakkaita paikalle. Mitään yksittäistä poppakonstia, joka tämän ongelman ratkaisisi ja täyttäisi hallin on aika vaikea keksiä. Jos olisin asiasta päättämässä, niin kiinnittäisin entistä enemmän huomiota seuran brändiin ja siihen yhteisöön, jonka tuo hallille tuleva porukka muodostaa. Ottelutapahtuman sujuvuudesta ja miellyttävyydestähän tässä maassa on ainakin puheiden perusteella kiinnostunut joka seura. Mun mielestä tässä ajattelun evoluutiossa pitäisi mennä vielä askel eteenpäin ja miettiä, mikä tekee siitä kivasta kokemuksesta oikeasti sykähdyttävän ja merkityksellisen, ja saa palaamaan hallille entistä useammin. Kaipaisin tuotteen markkinointiin hieman kokonaisvaltaisempaa otetta, tuntuu että koko käsite ymmärretään vielä nykyäänkin (myös tässä ketjussa) lähinnä jonain yksittäisinä huomiota herättävinä markkinointitempauksina ja alekampanjoina.

Mulle TPS on tänä vuonna merkityksellisempi kuin aikoihin, koska voin oikeasti samaistua seuraan ja sen kasvoina toimiviin kärkipelaajiin. Siellä on lahjakkaita ja sitoutuneita pelaajia, jotka välittävät seurasta ja kannattajista, ovat ylpeitä tepsiläisyydestä ja haluavat onnistua. Mun mielestä tuossa on se kova ydin, jonka varaan markkinointia tulisi rakentaa, ja on aina hetkittäin rakennettukin.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ti 29.09.2015 TPS-KAL
Yleisöä 4.025

Toivottavasti siellä alakatsomoissa oli sitten hemmetin hyvä ja tiivis tunnelma - radion kautta se ei ainakaan välittynyt.

Oli, helvetisti parempi tunnelma kuin viime kauden 4000 katsojan matseissa. Ja jos ihan oikeasti kuvittelet, että halvat yläkerran liput olisikin vetänyt tupla, tai edes puoltoistakertaisen määrän ihmisiä hallille, niin olet pahemmin kujalla kuin kuvittelinkaan.

Käy siellä hallissa kokemassa se tunnelma, niin ei tartte radion perusteella heittää nasevia marttyyrikommentteja.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Tepsillä ei nyt heti ole tulossa mitään yleisömagneetteja. Ensimmäinen ison yleisömäärän peli voisi olla pe 16.10. TPS-HIFK. Syysloma täällä ja Hesan seudulla. Jos vielä ollaan kärjessä, luulisi, että jengi lisääntyisi hallilla, jos tämän päivän tapaan pelataan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mulla ainakin oli hauskaa.
Oli, helvetisti parempi tunnelma kuin viime kauden 4000 katsojan matseissa.
Hyvä meininki tosiaankin hallilla oli tänään, yllätti ainakin minut positiivisesti.
Nämä ovat helvetin hienoja kommentteja kuulla!

Ihan avoin kysymys: kannattaako TPS:n siis tavoitellakaan suurempia katsojalukuja kuin 4.000? Näistä kommenteistahan saa sen mielikuvan, että jo 35% täyttöasteen mukaan hallissa on "hyvä meininki" tai "helvetisti parempi tunnelma kuin viime kauden 4000 katsojan matseissa" tai "mulla ainakin oli hauskaa". Onhan se näinkin, että parinkymmenen hengen porukalla voi olla hauskaa missä vain - jopa 12.000 hengen hallissakin, jossa on paikalla 4.000 henkeä. Mä olen mm. katsonut lätkämatsin 17.000 katsojakapasiteetin (17.131 ollakseni tarkka) hallissa, jossa oli paikalla reilu 1.000 katsojaa (1.137 ollakseni tarkka) - ja ainakin mulla oli "helvetin hauskaa". Perjantai-illan (24.08.2012) kunniaksi sielläkin oli parinkymmenen hengen porukoita, joilla oli varmasti "helvetin hauskaa" tai vähintään "hauskaa". Onko se kuitenkaan mitään siihen verrattuna, kun samassa paikassa on se 16.000+ katsojaa pitämässä ihan oikeasti hauskaa?

Muutamaan otteeseen koko halli lähti mukaan taputuksiin.
Voisin veikata vähintään neljä kertaa koko ottelun aikana? Pelikellon näyttäessä 06:27, 35:32, 36:33 ja 46:58?

Pohdittiin vain kaverin kanssa, kuinka hassua olisikaan ollut pitää yläkatsomoa auki tänään. Kaikki mahtui alas ja tilaakin oli.
Kysymys ei olekaan siitä, että kuinka ne 4.000 katsojaa järjestetään paikan päällä, vaan kuinka siihen hauskanpitoon ylipäänsä saadaan ENEMMÄN kuin 4.000 katsojaa! Siihenhän ketjun otsikkokin viittaa: "Miten saadaan yleisömäärät nousuun?". Ketju on perustettu tammikuussa 2007 (kausi 2006-07). Tuolloin oltiin huolissaan siitä, että kauden yleisöTAVOITETTA - 7.500 - ei saada kasaan. Kauden 2015-16 yleisöTAVOITE on 5.700 - ja nyt täällä ollaan tyytyväisiä jo johonkin 4.000 katsojan matseihin?

En henkilökohtaisesti anna paljoa painoarvoa tunnelman radioanalyyseille. Urheilu on parasta paikan päällä.
Käy siellä hallissa kokemassa se tunnelma, niin ei tartte radion perusteella heittää nasevia marttyyrikommentteja.
Ihan oikeasti... mä epäilen, että mä olen nähnyt Turkuhallissa paikan päällä enemmän "11.820"-otteluita kuin sinä hyvä @Värilasiton sekä sinä hyvä @Daenboudian yhteensä! Mä tiedän tasan tarkkaan mikä se tunnelma siellä hallilla VOI OLLA ja mikä se tänä päivänä ihan OIKEASTI ON. Se oli helvetin hieno fiilis, kun Aulis Virtanen kuulutti samettiäänellään jo viiden minuutin pelin jälkeen: "Hyvä yleisö! Jo tässä vaiheessa voimme kertoa, että teitä on täällä paikalla tänään täysi tupa!". Turkuhallin tunnelmasta - tai paremminkin siitä, että mä en tietäisi mitä se on/voi olla - on aivan turha jauhaa mulle yhtään sen enempää!

Ja jos ihan oikeasti kuvittelet, että halvat yläkerran liput olisikin vetänyt tupla, tai edes puoltoistakertaisen määrän ihmisiä hallille, niin olet pahemmin kujalla kuin kuvittelinkaan.
Kuten sanoin pari riviä ylempänä: jos HC TPS Turku Oy on tyytyväinen hallilla käyviin 4.000 katsojaan (sis. 2.100 kausikorttilaista), niin tämäkin ketju ja keskustelu lienevät täysin turhia!

"On vasta syyskuu, vietetään viimeisiä lämpimiä kesäiltoja, purjehdus-/golfilmat ovat parhaimmillaan, sukkalaatikkokin kaipaa järjestelyä ja hallilla on kuitenkin 4K+ katsojaa - WOO-HOO!!!" - siellä varmasti toimistolla kaikenmaailman sjöroosinranet ja rosvoroopet ja mikaeskolat heittelevät yläfemmoja helvetinmoisen succéen johdosta?

Onko oikeasti "kujalla olemista", jos kuvittelee, että 180.000 asukkaan Turusta (+ympäristökunnat) ei löytyisi vaikkapa 6.000+ tai jopa 8.000+ katsojaa syyskuun tiistai-iltaiseen KalPa-matsiin? Ehkä mä sitten olen niin helvetin kujalla kaikista asioista, kun olen nähnyt, kuinka asiat toimivat muualla - jopa asukasluvultaan pienemmillä paikkakunnilla...

Ti 16.09.2014 SCB - FRI - katsojia 15.549 - myytyjä kausikortteja 13.000

Ai niin, mutta kun Bern (129.000) on asukasluvultaan niin helvetisti isompi paikka kuin Turku (183.000)... ei kun... vittu, televisiot ei toimi siellä... tai siis... liput on liian kalliita (seisoma 20CHF)... ei kun... lapsiperheet ei voi... (ottelu alkaa Bern 19:45CET - tai Turku 18:30EET), sosiaalinen media ei toimi kuin Suomessa... ei kun... mutku, mutku, mutku, niinku, niinku, niinku, sitku, sitku, sitku...
 
Viimeksi muokattu:

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ootko sä @Mr.Fox ihan tosissas vieläkin? Itse vertasin nimenomaan tämän kauden 4000 yleisömäärän tunnelmaa viime kauden vastaaviin, niinkuin tuosta tekstistä yllättävänkin selkeästi ilmenee. Onneksi olkoon näkemistäsi 11820 yleisömäärän matseista, hyvä Fox!

Totta munassa sinne pitäs tavoitella isompia yleisömääriä, mutta kun se nyt on maanantaina taas ollut tiedossa, ettei häkki täyteen tai edes puolilleen tule, niin kannattaahan tuosta tehdä mahdollisimman mieluisa kokemus niille, jotka paikalle viitsivät tulla, jotta tulisivat toistekkin, eikö?

Vertaamasi sveitsiläisihme on varmasti myös vetänyt alta kaikkien odotusten viimeiset viisi kautta putkeen tuloksellisesti, tehnyt ennätystappiot viime kaudella, vaihtanut viime kaudella valmentajaa kahdesti, ollut mediassa valmentajan tapeltua baareissa ja tullut tunnetuksi lähinnä siitä, että myy joulukuussa arvokkaimmat pelaajansa venäjälle? Mutta nyt korjannut tilanteen tiistain KalPa-matsiin halvoilla yläkerran lipuilla, no perskeles..

Sinne ei tosiaan olisi eilen tullut 11820 ihmistä, vaikka hinta olisi ollut euron per lippu ja sun ja muiden todellisten hokitietäjien lempikatsomo olis ollut auki. Väittäisin, että isompi osa ihmisistä haluaisi paikan jokatapauksessa mahdollisimman läheltä kenttää, itse peliä ja tunnelmaa. Ehkä kourallinen jotain hifistelijöitä jätti nyt tulematta, kun ei päässyt ylhäältä katselemaan millaisilla viivelähdöillä peliä oikein lähettiinkään rakentamaan.

Edelleen, tunnelma oli tuohon yleisömäärään nähden hemmetin hyvä. Hyvä tuote luo paremmin kysyntää, kuin halvat hinnat, toivottavasti TPS:n meno pysyy nykyisellä tasolla, jotta halli täyttyisi ja yläkatsomot olisi pakko pitää auki.
 

-TMA-

Jäsen
Edelleen, tunnelma oli tuohon yleisömäärään nähden hemmetin hyvä. Hyvä tuote luo paremmin kysyntää, kuin halvat hinnat, toivottavasti TPS:n meno pysyy nykyisellä tasolla, jotta halli täyttyisi ja yläkatsomot olisi pakko pitää auki.

Tähän täytyy heittää sama eli todellakin tuolla yleisömäärällä tunnelma oli todella hyvä myös aitiosta seurattuna. Sama ilmiö on mielestäni ollut myös muissa tämän kauden otteluissa - yleisö ylipäätään on lähtenyt aikaisempiin kausiin verrattuna paremmin kannustukseen mukaan.

Ja kyllä, tavoite on varmaan jokaisella saada lisää porukkaa areenalle. Hyvä tunnelma lienee yksi niistä monista keinoista joilla tähän tavoitteeseen pyritään pääsemään.

edit: sanajärjestys
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Totta munassa sinne pitäs tavoitella isompia yleisömääriä, mutta kun se nyt on maanantaina taas ollut tiedossa, ettei häkki täyteen tai edes puolilleen tule, niin kannattaahan tuosta tehdä mahdollisimman mieluisa kokemus niille, jotka paikalle viitsivät tulla, jotta tulisivat toistekkin, eikö?

Itseäni kiinnostaisikin tietää, millä aikataululla ja varoajalla TPS on valmis yläkatsomot avaamaan? Itse olen päättänyt arkipelien suhteen odotella, josko yläkatsomo aukeaisi ja sitten harkitsen paikalle menemistä. Monikohan muu mahtaa toimia samalla tavalla, että odotellaan vain josko alakerta täyttyisi tarpeeksi ja yläkerta avataan? Ylipäänsä tämä tyyli, että "avataan jos täyttyy tarpeeksi" on markkinoinnin kannalta todella huonosti toteutettu. Jos kyseistä ehdollisuutta ei olisi tai olisi edes ilmoitettuna takaraja jonka jälkeen yläkatsomoa ei missään tapauksessa enää avata (esim 24h ennen peliä), saattaisivat jotkut yläkatsomon aukeamista odottelevat päätyä ostamaan liput alakatsomoon.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Olin kuitenkin paikalla, kun vaihtoehtoinen tekeminen peruuntui, mutta en oikein allekirjoita tunnelmaa. D-päätyyn joutui, jos opiskelijalipulla mieli sisään. Ei siellä ainakaan lähtenyt jengi kovin herkästi taputtamaan. Mutkakin oli aika hiljaa. Missä on se tyyppi, joka huudatti katsomoa A-junnujen ratkaisevassa finaalissa oikein megafonilla? Istuin silloin mutkan lähellä ja silloin siellä oli oikein loistava meno. Anyway, välillä siellä oli ihan hyvin melua ja varsinkin Tukosen "maalivahdin häirinnän" jälkeen tulleet vislaukset ja buuaukset Kilpeläiselle toivat hyvin tunnelmaa. Oikein ison maailman menoa. Eipä mun yksinäisiin buuauksiin D-päädyssä lähtenyt kukaan mukaan.

Mutta joo, varmaan sanotaan "mene ite sinne huutamaan jos ei kelpaa"...

No huomenna nähdään SaiPan kaadossa.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin kuitenkin paikalla, kun vaihtoehtoinen tekeminen peruuntui, mutta en oikein allekirjoita tunnelmaa. D-päätyyn joutui, jos opiskelijalipulla mieli sisään. Ei siellä ainakaan lähtenyt jengi kovin herkästi taputtamaan. Mutkakin oli aika hiljaa. Missä on se tyyppi, joka huudatti katsomoa A-junnujen ratkaisevassa finaalissa oikein megafonilla? Istuin silloin mutkan lähellä ja silloin siellä oli oikein loistava meno. Anyway, välillä siellä oli ihan hyvin melua ja varsinkin Tukosen "maalivahdin häirinnän" jälkeen tulleet vislaukset ja buuaukset Kilpeläiselle toivat hyvin tunnelmaa. Oikein ison maailman menoa. Eipä mun yksinäisiin buuauksiin D-päädyssä lähtenyt kukaan mukaan.

Mutta joo, varmaan sanotaan "mene ite sinne huutamaan jos ei kelpaa"...

No huomenna nähdään SaiPan kaadossa.

Tunnelma olisi todennäköisesti parempi tuplasti suuremmalla yleisömäärällä, mielestäni 1. ja 3. erässä tunnelma oli parhaimmillaan, tuppaa moni toisen erän katselemaan jostain muualta (lähempäätä vieraiden puolustuspäätä), kuin kannattajakatsomopäädystä, jolloin mutkakin usein hiljenee hiukan.

En tiedä olisiko siinä megafonia kaivattu, mielestäni siellä yksi äijä huudatti mutkaa ihan tyylikkäästi, kaverini jonka toin ensi kertaa matsiin tällä kaudella ihmetteli tekeekö se sitä ihan ilmaiseksi.. Hyvä Hyvä, shalalalat kuului hyvin ja TPS:n pyörittäessä lähti kyllä kovempikin taputus koko yleisöstä mielestäni.

Etkö siis allekirjoita tunnelman hyvyyttä ollenkaan, edes verrattuna aiempiin 4k yleisömäärän matseihin?
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Tunnelma olisi todennäköisesti parempi tuplasti suuremmalla yleisömäärällä

Sehän on selvää.

En tiedä olisiko siinä megafonia kaivattu, mielestäni siellä yksi äijä huudatti mutkaa ihan tyylikkäästi, kaverini jonka toin ensi kertaa matsiin tällä kaudella ihmetteli tekeekö se sitä ihan ilmaiseksi.. Hyvä Hyvä, shalalalat kuului hyvin ja TPS:n pyörittäessä lähti kyllä kovempikin taputus koko yleisöstä mielestäni.

Joo en nyt tarkoita, että joka pelissä pitäisi olla megafoni, ei välttämättä ikinä. Lähinnä vaan mietin, tietääkö joku, kuka tämä tyyppi on? Selvästi oli fanaattinen kaveri ja huolehti siitä, että mutkassa oli melua koko ajan. Oletin hänen olevan joku aktiivimutkailija. Ehkä onkin. Oli eilenkin ihan hyvin porukkaa ja melua, mutta oli niitä täysin kuolleitakin hetkiä. Ehkä mä salaa toivon vähän erilaista katsomokulttuuria, kun DEG-pelissä lähti vastustajan pienestä fanijoukosta KOKO pelin ajan enemmän melua kuin eilen mutkasta missään vaiheessa.

Etkö siis allekirjoita tunnelman hyvyyttä ollenkaan, edes verrattuna aiempiin 4k yleisömäärän matseihin?

Siis toki tuohon yleisömäärään nähden olin tyytyväinen tunnelmaan, mutta oli niitäkin hetkiä, kun tuli ihmeteltyä, miksei jengi lähde mukaan taputuksiin. Ja ihan varmasti vaikuttaa sekin, missä istuu. Jos olisin ollut B-päädyssä, niin ei sitä välttämättä edes huomaisi muun yleisön hiljaisuutta. D-pääty lähti taputuksiin mukaan vasta kun B oli jo taputellut jo jonkin aikaa, jos silloinkaan. D:ssä istui paljon vanhuksia ja Mikaelin seurakunnan paikalle tuomia maahanmuuttajia, joille jääkiekko-ottelu saattoi olla ensimmäinen. Ihan ymmärrettävää siis, ettei D-pääty ollut se riehakkain.

Mutta joo. En tarkoittanut dissata mutkaa tai vastaavaa. :) Pääseekö muuten sinne seisomokatsomoon, vaikka olisi istumapaikka D-päätyyn? Voisin kyllä tulla sinne seuraavan kerran, kun olen yksin pelissä, kuten eilen. SaiPa-peliin olen tulossa kaverin kanssa, joka ei ikinä lähtisi kanssani fanikatsomoon.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Joo en nyt tarkoita, että joka pelissä pitäisi olla megafoni, ei välttämättä ikinä. Lähinnä vaan mietin, tietääkö joku, kuka tämä tyyppi on? Selvästi oli fanaattinen kaveri ja huolehti siitä, että mutkassa oli melua koko ajan. Oletin hänen olevan joku aktiivimutkailija.

Pääseekö muuten sinne seisomokatsomoon, vaikka olisi istumapaikka D-päätyyn? Voisin kyllä tulla sinne seuraavan kerran, kun olen yksin pelissä, kuten eilen. SaiPa-peliin olen tulossa kaverin kanssa, joka ei ikinä lähtisi kanssani fanikatsomoon.

Esimerkiksi eilisen kokoiselle massalle ei tarvitse vielä megafonia, mutta täydelle Mutkalle sen jo tarvitsee. Matkaa kertyy alhaalta yläriveille ja ääni ei enää riitä massan yli.

Katsomossa on ottanut "uudempi" kaveri vastuuta ja hyvä niin. Jos on intohimoa ja suurin piirtein ymmärrystä homman nimestä, niin mikä ettei. Olen itse ollut aktiivisesti kehittämässä Mutkaa kolmisen vuotta ja voin myöntää, että olen ollut ajoittain totaalisen väsynyt. Seurassa on menty kriisistä kriisiin ja katsomo tyhjeni kausien mittaan kovaa tahtia. Motivaatio on ollut kieltämättä hukassa. Katson ilolla, kun mukana on intohimoinen jamppa.

Lopun kysymykseen: Kyllä. Kannattajakatsomoon pitäisi päästä kaikilla lipuilla ja järjestyksenvalvojien pitäisi olla asiasta tietoisia. Tervetuloa Mutkaan!
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta joo. En tarkoittanut dissata mutkaa tai vastaavaa. : Pääseekö muuten sinne seisomokatsomoon, vaikka olisi istumapaikka D-päätyyn? Voisin kyllä tulla sinne seuraavan kerran, kun olen yksin pelissä, kuten eilen. SaiPa-peliin olen tulossa kaverin kanssa, joka ei ikinä lähtisi kanssani fanikatsomoon.

En itse siis seiso mutkassa, vaan istun lähellä sitä ja tuli tosiaan vain vierestä seurattua sitä mutkanhuudattajan toimintaa. Ja toki hiljaisia hetkiä oli, mutta kyllä käsittääkseni juurikin se huudattaja ja muutkin itse mutkassa koittaa nimenomaan viedä tuota eteenpäin, jotta meteli olisi kovempaa ja jatkuvampaa tulevaisuudessa..

Joskus oli ainakin puhetta, että sinne pääsisi seisoskelemaan millä lipulla vain, mutta en tiedä sitten mikä linjaus sen pakkopaitahomman jälkeen vedettiin, eiköhän pääse.

E: Jaa siihen kerkesikin Daenboudian väliin.
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Mun mielestä joidenkin kirjoittajien pitäisi edelleen ymmärtää, että yläkatsomoiden kapasiteetin käyttäminen porrastetusti väkimäärästä riippuen ei tarkoita, että 4k yleisömääriin oltaisiin tyytyväisiä eikä parempaa edes tavoiteltaisi. Päinvastoin, tuolla muutoksella yritetään pitää tunnelma pienemmälläkin väkimäärällä niin hyvänä, että se houkuttelee hallille uudestaankin. Tämän ketjun arvioiden mukaan tuossa on eilen Kalpa-pelissä ainakin jossain määrin onnistuttu. Vaikka yläkatsomoiden sulkemisen takia 25 kiekkopuritanistia jäi eilen kotiin, niin ehkä 50 ihmistä koki tapahtuman tunnelman ratkaisevan piirun verran paremmaksi, ja aikovat tulla jatkossakin.

Varmaan seuran tavoite ja tämän ketjun kirjoittajien yhteinen toive on, että väkimäärä saadaan kasvuun ja mahdollisimman lähelle hallin täyttä kapasiteettiä tulevaisuudessa. Katsomonosien joustava käyttö on yksi apuväline matkalla tähän tavoitteeseen, siitäkin huolimatta että tätä välinettä käyttämällä seura saattaa lyhyellä tähtäimellä menettää pari katsojaa.

Mutta jukkaa:n kommentit yllä liittyen auki olevista katsomoista tiedottamiseen ovat hyvä huomio. Tuon toivomuksen voisi joku seurallekin välittää, tässäkin asiassa olisi hyvää asiakaspalvelua ja kannattajista välittämistä luoda läpinäkyvät käytännöt ja tiedottaa yleisöä siitä miten menetellään.
 
Onkos telkkarissa pyörinyt Tepsin otteluiden mainoksia? Itse asiassa, tuo oli tyhmä kysymys. Kuka nyt telkkaria enää katsoo... :D

En ole ainakaan itse huomannut mitään mainoksia viikon otteluista, paitsi sosiaalisessa mediassa.

Voi myös johtua siitä, että tällä hetkellä meille ei tule turkkaria kotiin, ei katsota telkkaria, en kuuntele paikallista radiokanavaa paitsi välillä ottelujen aikana enkä ole liikkunut pahemmin keskustassakaan... Kuluttajana minua ei ole kuitenkaan mahdotonta tavoittaa. Käytän Googlea ja surffailen paljon netissä sekä tietokoneella että mobiilaitteilla, käytän suoratoistopalveluja (Katsomo, Ruutu, Netflix, Spotify). En tiedä mitä tämän tyyppinen markkinointi tarkalleen maksaa mutta sen tiedän, että mainosten kohdennus sijainnin ja hakusanojen perusteella on mahdollista.

Tällä hetkellä tuote on kunnossa. Meillä on kiinnostava joukkue täynnä tunnettuja persoonia (Kapteeni Kallion viesti kannattajille oli erittäin hyvä markkinointikikka) ja taisteleva joukkue jota on mukava seurata. Vähän fiksuja lisäpanostuksia markkinointiin juuri nyt kun peli kulkee olisi tärkeätä. Kyllä ihmiset hallille palaa katsomaan lisää otteluja jos viihdearvo on kohdillaan.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Minä näen TPS:n mainoksia ainoastaan kahdesti viikossa ilmestyvissä Turkulaisessa ja Aamuset -lehdissä. Liikun paljon ympäri Turkua, mutta ei TPS:n mainontaa näy missään. Stadissa kun liikkuu, niin tuntuu Jokerit olevan esillä joka puolella. Porissakin tulee käytyä parin kuukauden välein anoppikokelaan luona. Ässien mainoksia kyllä näkee kaupungilla. Viime viikolla en poikkeuksellisesti mennyt lippupalvelun sivuille katsomaan lippuja, vaan googlasin "TPS-Kalpa liput". Sen jälkeen oli tuon ottelun mainos joka toisella verkkosivulla.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Peliin tuli kuitenkin lähdettyä ja ihan hyvä niin. Saimme kaksi vierekkäistä paikkaa D-katsomon ylimmältä riviltä. Ainoa, mikä minua taas häiritsi oli juuri todella apaattinen tunnelma. D-katsomossa Susi-Jussi piti huomattavasti kovempaa melua kuin koko muu katsomo. Mutkan lähelle tunnelma saattaa tarttu, mutta vastakkaisella puolella hyvin pieni osa lähti taputuksiin mukaan. Tottunut hyppäämään ylös maalin syntyessä, mutta nyt jäin itsekin istumaan niin kuin 90% muistakin. Yläriviltä näkyvyys ihan ok, mutta tunnelma selvä pettymys. Yläkatsomossa ehkä tottunut, että siellä on vapautuneempi tunnelma.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haluaisin huomenna mennä katsomaan TPS - SaiPa -ottelua. Haluaisin ostaa lipun yläkatsomosta. Yläkatsomoon ei voi ostaa lippuja. En siis ole tulossa.

Vinkki: yläkatsomot auki, kiitos, kärkikamppailu kyseessä.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Haluaisin huomenna mennä katsomaan TPS - SaiPa -ottelua. Haluaisin ostaa lipun yläkatsomosta. Yläkatsomoon ei voi ostaa lippuja. En siis ole tulossa.

Vinkki: yläkatsomot auki, kiitos, kärkikamppailu kyseessä.
Kyllähän yläkatsomot avataan jos jengiä on liikkeellä. Epäilen kuitenkin, ettei SaiPa vahvasta menostaan huolimatta vedä suurta määrää ihmisiä hallille. Moni onvarmasti myös valinnut ti ja to väliltä kumman matsin menee katsomaan, koska kaikille ei ole taloudellisesti mahdollista käydä näin lähekkäisissä kotiotteluissa.
 

HTEspi

Jäsen
Kyllähän yläkatsomot avataan jos jengiä on liikkeellä.
Miten tämä mahtaa käytännössä toimia? Pitääkö tässä odottaa neljään asti, josko yläkatsomot avattaisiin? Tämä on outo käytäntö, sillä itse ainakin priorisoin muut tekemiset Tepsin matsin edelle, jos yläkatsomoon ei pääse esimerkiksi päivää ennen ottelutapahtumaa. Onko yläkatsomoidea avaamisella jokin takaraja, vai onko edes järkeä enää matsipäivänä odottaa yläkatsomoiden avaamista?
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miten tämä mahtaa käytännössä toimia? Pitääkö tässä odottaa neljään asti, josko yläkatsomot avattaisiin? Tämä on outo käytäntö, sillä itse ainakin priorisoin muut tekemiset Tepsin matsin edelle, jos yläkatsomoon ei pääse esimerkiksi päivää ennen ottelutapahtumaa. Onko yläkatsomoidea avaamisella jokin takaraja, vai onko edes järkeä enää matsipäivänä odottaa yläkatsomoiden avaamista?

Tämä on hyvä kysymys, johon en tiedä vastausta. Olisiko @Rosvoroope asiasta paremmin perillä?
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Illan SaiPa-otteluun on noin 500 halvimman hintakategorian paikkaa jäljellä alakertaan. Sama hinta kuin ylhäälläkin on ollut, 18,50 €. Kaiken kaikkiaan alakerran istumapaikkakapasiteetistakin on vielä noin puolet tyhjänä + seisoma/pubi/klubipaikat vielä päälle.

Kaudella 2014-2015 pelattiin lähes samana ajankohtana to 18.9. TPS - KalPa. Yleisömäärä oli silloin 4029. Viime tiistaina TPS - KalPa -ottelussa oli 4025. Voidaan siis sanoa, ettei yläkatsomon kiinniolo vaikuttanut mitenkään. Ehkä neljä foorumistia jäi vain kotiin?
 
Viimeksi muokattu:

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt aukesi E-katsomo TPS-SaiPa lippuja. 01.10.2015 HK AREENA TURKU - Lippupalvelu

Olisi kyllä kiva tietää ihan yleistä pohdiskelua varten, mikä tuo takaraja on, milloin päätös avaamisesta tai kiinni jäämisestä tehdään. Helpottaisi niiden elämää, jotka suostuvat katsomaan matsia vain tietystä suunnasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös