Daenboudian
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Turun Palloseura
En usko mihinkään hokkuspokkustemppuihin. Lähtisin nostamaan yleisömäärää seuraavin keinoin:
A) Halvimman kategorian liput edullisemmiksi. Harva haluaa maksaa seisomapaikasta 21,50 €. Ongelmaksi tosin muodostuu se, että aitiossa olevat käyttävät tätä hyödykseen ja pääsevät sisään halvemmalla, vaikka maksukykyä varmasti olisi. Sen sijaan ne, jotka A/C -lohkoissa haluavat istua, niin on varmasti jatkossakin varaa investoida haluamaansa jakkaraan.
B) Selkeä markkinointivisio - Tepsin identiteetin vahvistaminen. Kaikki materiaali tähtää samaan asiaan. Ei voida sokeasti luottaa mahdolliseen menestykseen tai nimekkääseen pelaajaan, vaan kilpailu on vapaa-ajasta julmaa. Hyvää markkinointia tarvitaan ja turkulaisia pitää aktivoida. Luovuutta, rohkeutta ja pientä pilkettä silmänkulmaan.
C) Ei aivopieruja organisaatioon kuuluvilta. Asiakkaita, kannattajia tai yhteistyökumppaneita ei parane vähätellä. Nöyryys ja hattu kädessä.
D) Kannatuskulttuurin vahvistaminen, tunnelman luonti. Ottelutapahtumalta haetaan tunnelmaa. Sitä syntyy paitsi väkimäärästä, myös kannatuskulttuurin ja hyvän hengen myötä. Tunnelma erottaa paikan päällä olemisen merkittävästi TV-ottelusta. Pitää tarjota jotain, jota TV ei tarjoa.
Ja tietysti se yksi iso kysymys, johon TPS ei yksin voi vaikuttaa: Urheilu keskiöön. Avoimet sarjat, vähemmän turhia pelejä. Menestys tuo tietenkin aina (hetkellisesti) väkeä, mutta mitään toimintaa ei voi perustaa sen varaan. Ihmisiä pitää sitouttaa ja myös "huonompinakin" päivinä pitää olla elämää. Tepsin tulisi lähteä liikkeelle siitä, kuinka yleisömäärä saadaan kasvamaan ja tunnelma nousemaan ilman, että kaikki staregiat perustuu "ollaan runkosarjan kärjessä" -ajatteluun.
Yleisömääräodotuksissa täytyy pitää myös järki päässä. Turha haihatella parhaimpia vuosia. Ihmisten vapaa-ajalle on paljon kilpailijoita, kansalla on vähän rahaa ja trendi yleisömäärissä on laskeva. Maltillisesti liikkeellä.
A) Halvimman kategorian liput edullisemmiksi. Harva haluaa maksaa seisomapaikasta 21,50 €. Ongelmaksi tosin muodostuu se, että aitiossa olevat käyttävät tätä hyödykseen ja pääsevät sisään halvemmalla, vaikka maksukykyä varmasti olisi. Sen sijaan ne, jotka A/C -lohkoissa haluavat istua, niin on varmasti jatkossakin varaa investoida haluamaansa jakkaraan.
B) Selkeä markkinointivisio - Tepsin identiteetin vahvistaminen. Kaikki materiaali tähtää samaan asiaan. Ei voida sokeasti luottaa mahdolliseen menestykseen tai nimekkääseen pelaajaan, vaan kilpailu on vapaa-ajasta julmaa. Hyvää markkinointia tarvitaan ja turkulaisia pitää aktivoida. Luovuutta, rohkeutta ja pientä pilkettä silmänkulmaan.
C) Ei aivopieruja organisaatioon kuuluvilta. Asiakkaita, kannattajia tai yhteistyökumppaneita ei parane vähätellä. Nöyryys ja hattu kädessä.
D) Kannatuskulttuurin vahvistaminen, tunnelman luonti. Ottelutapahtumalta haetaan tunnelmaa. Sitä syntyy paitsi väkimäärästä, myös kannatuskulttuurin ja hyvän hengen myötä. Tunnelma erottaa paikan päällä olemisen merkittävästi TV-ottelusta. Pitää tarjota jotain, jota TV ei tarjoa.
Ja tietysti se yksi iso kysymys, johon TPS ei yksin voi vaikuttaa: Urheilu keskiöön. Avoimet sarjat, vähemmän turhia pelejä. Menestys tuo tietenkin aina (hetkellisesti) väkeä, mutta mitään toimintaa ei voi perustaa sen varaan. Ihmisiä pitää sitouttaa ja myös "huonompinakin" päivinä pitää olla elämää. Tepsin tulisi lähteä liikkeelle siitä, kuinka yleisömäärä saadaan kasvamaan ja tunnelma nousemaan ilman, että kaikki staregiat perustuu "ollaan runkosarjan kärjessä" -ajatteluun.
Yleisömääräodotuksissa täytyy pitää myös järki päässä. Turha haihatella parhaimpia vuosia. Ihmisten vapaa-ajalle on paljon kilpailijoita, kansalla on vähän rahaa ja trendi yleisömäärissä on laskeva. Maltillisesti liikkeellä.
Viimeksi muokattu: