Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 728 050
  • 3 722

Glove

Jäsen
Ketjun otsikon kysymykseen vastaus on, että tuote kuntoon. Ensinnäkin itse pelit ovat pahimmillaan paskaa katsottavaa molempien joukkueiden pelatessa träppiä ja kuvio joka toistuu koko pelin ajan on se, että jätönjätönjätön jälkeen pakki punaisen ylitettyään lyö kiekon ränniin tai ristikulmaan. Jotta näin ei kävisi, tarvittaa Liigaan perempia pelaajia, jotka osaavat pelata muutenkin kuin edellä mainitulla tavalla. Kolmanneksi kentälle pitäisi saada enemmän tunnetta niin yleisökin syttyisi, mutta eihän tästäkään mitään tule. Kiitos siitä Liigan kurinpidolle, joka jakaa kakkua ja sakkoa pienistäkin nyrkkihippasista. Sitten vielä tulee se rahapoliittinen asia, eli ainakin osa joukkueista on hinnoitellut itsensä liian kalliiksi suhteessa tuotteen laatuun. En tiedä mitkä ovat oluen hinnat halleilla, mutta kyllä 50% kalliimpaa kuin lähikuppilassa on jo liikaa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli vielä sellainen mieleen, että tappaako Tepsi itse mediatoimillaan kiinnostusta?

Eli nämä tiedossa olevat asiat: lehdistötilaisuudet on kuin veltolla peniksellä rakastelu, siitä ei kukaan saa mitään. Itse en enää näitä edes kuuntele tämän takia.

Kansallista mediaa ei juurikaan lähestytä vaan asioita tehdään omilla alustoilla ja pääasiassa videoilla.

Ikävämpiä asioita ei missään nimessä käsitellä, kuten pitkää tappioputkea. Tekemisiä ei kyseenalaisteta jne..
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Ei tosiaan ole tuote kunnossa, jos viime peleistä hävitty tyyliin melkeen kaikki. Pari voittoa taitaa mahtuu viimeiseen 15:sta peliin.
Toivottavasti jonkinmoinen yleisömäärä toisi edes pienen buustin peleihin. Sen kuuluisan 6 kenttäpelaajan.
 
Viimeksi muokattu:

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Kyllä me tarvitaan se miljoonan euron ykkösketju, jos aiotaan edes ensi kaudella eli juhlavuotena olla jotain muutakin kuin Liigan kärkijoukkueiden pisteautomaatti.
Joko tänään olet valmis kertomaan lisää tästä miljoonan euron ykköskentästä vai vastaako muut nimimerkit uudestaan puolestasi? Eli tarkennuksena ketkä ovat pelaamassa hc aurajoen ykköskentässä?
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
En tule kertomaan mitään nimiä. Varmasti tiedät miksen näin tee, sillä yhdenkin nimen mainittuani, täällä alkaa loputon ja hyödytön miekkailu, miksi mainitsemani nimi ei voi tulla kysymykseen.
Kyllä miljoonalla eurolla ykköskenttään jopa Kallio varmaan pystyy nykyistä parempaan lopputulokseen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tuli vielä sellainen mieleen, että tappaako Tepsi itse mediatoimillaan kiinnostusta?

Eli nämä tiedossa olevat asiat: lehdistötilaisuudet on kuin veltolla peniksellä rakastelu, siitä ei kukaan saa mitään. Itse en enää näitä edes kuuntele tämän takia.

Kansallista mediaa ei juurikaan lähestytä vaan asioita tehdään omilla alustoilla ja pääasiassa videoilla.

Ikävämpiä asioita ei missään nimessä käsitellä, kuten pitkää tappioputkea. Tekemisiä ei kyseenalaisteta jne..

Tämäpä ja sitten kesällä mageesti paljastetaan salaperäisesti pelaajia yksi kerrallaan. Aivan hirveetä paskaa, sori nyt vaan media ja markkinointitiimi.
Minä en halua heinäkuun 20.päivä mitään mukamas hypeä uuden Hultsin ympärille.

Hype ansaitaan kentällä eikä instassa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nopealla otannalla Instagram / twitter - kanavista: useampi alkaa kyseenalaistamaan sen, miksi mennä hallille.

Vaikeaa tulee olemaan.. koronan aikana ihmisten toimintatavat ja arkirutiinit ovat muuttuneet täysin, joten se jo rajoittaa paljon. Siihen päälle osan pelko koronaa kohtaan. Ja nyt vielä päälle tuo totaaliperseily kentällä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lauantai-ilta, kotimatsi ja pitkään jatkuneiden sulkujen jälkeen yleisö saa tulla hallille.

Matsissa 2600 katsojaa n. 200000 asukkaan mestassa. Taitaa tuonkin katsojamäärät olla suuremmat.

Eiköhän Tepsi keksi tähän kaikkea mahdollista selitystä, jolla ohjataan focus pois pääjuurisyystä. Mutta nähtävästi yleisö äänestää jaloillaan, enkä ihmettele. Mitenköhän moni on irtisanonut liigapassin tämän lisäksi.
 

Laiska pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lauantai-ilta, kotimatsi ja pitkään jatkuneiden sulkujen jälkeen yleisö saa tulla hallille.

Matsissa 2600 katsojaa n. 200000 asukkaan mestassa. Taitaa tuonkin katsojamäärät olla suuremmat.

Eiköhän Tepsi keksi tähän kaikkea mahdollista selitystä, jolla ohjataan focus pois pääjuurisyystä. Mutta nähtävästi yleisö äänestää jaloillaan, enkä ihmettele. Mitenköhän moni on irtisanonut liigapassin tämän lisäksi.
Miksi väki lähtis katsomaan tätä taaperrusta omikronin edelleen jyllätessä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi väki lähtis katsomaan tätä taaperrusta omikronin edelleen jyllätessä?

Eihän ne lähdekään, ja sanoitkin sen tärkeimmän syyn. Taaperrus(vähämaalisia tylsiä pelejä, typeriä virheitä valmennukselta).

TPS seurana tosin hakee ne julkiset syyt ihan muualta ja vetoaa ihmisiin mm. lauseella 'vaikeilla hetkillä pitää tukea'.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eihän ne lähdekään, ja sanoitkin sen tärkeimmän syyn. Taaperrus(vähämaalisia tylsiä pelejä, typeriä virheitä valmennukselta).

TPS seurana tosin hakee ne julkiset syyt ihan muualta ja vetoaa ihmisiin mm. lauseella 'vaikeilla hetkillä pitää tukea'.
Jukurit-Sport 2076

Saipa-Kärpät 1813

TPS-Kalpa 2633

Ässät-Lukko 2075

HPK-Tappara 1820

Ilves-KooKoo 5041

Taaperrus ei kuitenkaan taida olla se tärkein syy. Kyllä se on tämä vallitseva tilanne maailmassa. Ymmärrän että on kaikesta nyt ihan pakko hakea sitä negatiivista. Mutta joskus vois jättää sen enterin painamisen väliin. Mun mielestä ihan linjassa tuo Tepsin yleisömäärä on muihin, Ilves tietysti vetää sarjakärkenä ja ennen kaikkea uuden areenan vuoksi yli 5000, Satakunnan derby on kuihtunut aika tuhnuksi nykyään ja se näkyy karusti yleisömäärissä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jukurit-Sport 2076

Saipa-Kärpät 1813

TPS-Kalpa 2633

Ässät-Lukko 2075

HPK-Tappara 1820

Ilves-KooKoo 5041

Taaperrus ei kuitenkaan taida olla se tärkein syy. Kyllä se on tämä vallitseva tilanne maailmassa. Ymmärrän että on kaikesta nyt ihan pakko hakea sitä negatiivista. Mutta joskus vois jättää sen enterin painamisen väliin. Mun mielestä ihan linjassa tuo Tepsin yleisömäärä on muihin, Ilves tietysti vetää sarjakärkenä ja ennen kaikkea uuden areenan vuoksi yli 5000, Satakunnan derby on kuihtunut aika tuhnuksi nykyään ja se näkyy karusti yleisömäärissä.

Kyllä, jos vertaa suoraan katsojamääriä, niin luvut ovat aika samoja. Mutta suhteutappa nuo katsojamäärät kaupunkien/kylien/kuntien asukasmäärän ja hallikapasiteettiin. Onko edelleen ok? Joku Mikkeli 50000 asukkaan haja-asutuskylänä vetää saman määrän ihmisiä, mitä 200000 ihmisen kaupunki (tai 300000 jos otetaan naapurikunnat mukaan).

Edit: Lappeenranta 70000, Pori 80000, Hämeenlinna 70000.

Eli yli puolet pienempiä mestoja. Voit myös laskea hallien maksimikapasiteetit, joista sitten ottaa pois rajoituksien määräämän osan ja laskea sitten tämän hetken max. täyttöaste vs asukasmäärä / mesta..

Ja vastaisuudessa voinet jättää nuo suositukset koska saa / ei saa tehdä asioita pois. Jos ärsyttää, ignooraa.
 
Viimeksi muokattu:

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä, jos vertaa suoraan katsojamääriä, niin luvut ovat aika samoja. Mutta suhteutappa nuo katsojamäärät kaupunkien/kylien/kuntien asukasmäärän ja hallikapasiteettiin. Onko edelleen ok? Joku Mikkeli 50000 asukkaan haja-asutuskylänä vetää saman määrän ihmisiä, mitä 200000 ihmisen kaupunki (tai 300000 jos otetaan naapurikunnat mukaan).

Edit: Lappeenranta 70000, Pori 80000, Hämeenlinna 70000.

Eli yli puolet pienempiä mestoja.

Ja vastaisuudessa voinet jättää nuo suositukset koska saa / ei saa tehdä asioita pois. Jos ärsyttää, ignooraa.
Satakunnan derby olisi muutama vuosi sitten myynyt vaikka Stadikan loppuun, nyt vain 2000, erittäin pieni yleisömäärä.
HPK hurjassa iskussa, vastassa lähes paikallisvastustaja ja alle 2000. Jukureilla rakas mestisvastustaja ja Jukurit kärkkyy kärkipaikkaa ja 2000.
Tuossa muutama perustelu sille että olen eri mieltä kuin sinä tuosta syystä että taaperrus on isoin syy Tepsin yleisömäärään (joka on ollut jo vuosia säälittävä), mun mielipide on edelleen tuo korona joka on saanut yleisön jäämään kotiin.

En ja samoin
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@HC Hetu esim Ässien halliin mahtuu 6300 ihmistä. 50% kapasiteetilla (jos siis ovat voimassa) 3150. Halli oli siis n. 70% max. täyttöasteella 80000 ihmisen kaupungissa.

Jos suhteuta lukuja, huomaat että Tepsin lukemat ovat heikoimmat. Miksi? Täyttöaste/asukasmäärän osalta Tepsin pelissä pitäisi olla n. 3500-4000 katsojaa jotta pysyttäisiin samassa suhteessa kuin muut kylät...

Ja kyllä, kuten olen aiemminkin sanonut, korona vaikuttaa, kuten myös muut vapaa-ajan vaihtoehdot + ihmisten sohvaperunoituminen. Nuo ovat syitä (pl korona joka juuri syynä varmasti vaikuttaa paljon) mutta juurisyy miksi ihmiset näkevät muut asiat kiinnostavampana/miellekäämpänä on se tärkeämpi asia. Ja mun pointti oli nimenomaan siinä, että Tepsi ei näistä tule mainitsemaan mitään, vaan pistävät yleisäkadon täysin koronan piikkiin (vaikkakin syitä löytyy ihan oman talon sisältä ihan riittävästi).
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
@Turnipsi Onko TPS jossain syyttänyt koronaa tai jotain muuta pienistä yleisömääristä? Itsellä mennyt ohi. Tosin sitä olen kuullut usein että ääneen kysytään vinkkejä siihen että G-piste saadaan täyteen. On kysytty Hunajacastissa vierailta miten se temppu tehdään, Ahokas on puhunut siitä että haluaa valmentaa Tepsiä niin että sali on täynnä, Moisasen upea haastattelu joka koski jatkosopimusta sisälsi paljon puhetta siitä että hän haluaa löytää keinot saada G-piste täyteen.
Siksi alunperin siis tartuin sun viestiin kun mua oikeesti välillä nyppii turha syyllistäminen, siis sellainen mihin ei ole mitään syytä. Ja nyt en syytä yksin sua, vaan noin yleisesti.
Tehdään todellakin Seurassa virheitä mutta tehdään siellä myös oikeita asioita, usko pois.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Noihin määriin olisi kiintoisa rinnastaa myös katsojien keski-ikä. Mitä siis normaalisti matseissa on käynyt. Näkyykö tuossa esim. se, että on selkeästi vaikkapa riskiryhmäikäisiä empijöitä. Näitä voi olla haastavampi kinua takaisinkin.

Itse jos olisin seuran tai sarjan johtoportaassa, ottaisin tämän mielenkiintoisena haasteena. Pohtisin, että pidempäänhän katsojamäärät on jo ollut laskussa ilman koronaakin. Nyt korona ehkä joillekin se viimeinen sinetti.
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
"TPS pelaa lauantain kotiottelun Helsingin IFK:ta vastaan suvaitsevaisuutta ja yhdenvertaisuutta sekä ihmisten tasa-arvoisuutta kunnioittaakseen Pride-teemapaidolla." TPS tekee Liiga-historiaa Pride-pelipaidoilla - HC TPS.

Onko mielestäsi TPS:n jääkiekko-ottelu oikea paikka tällaiselle teemalle ja lisääkö Seuran suosiota tulevan viikonlopun teema ja politikointi? Onko mielestäsi tasapuolista kohtelua?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"TPS pelaa lauantain kotiottelun Helsingin IFK:ta vastaan suvaitsevaisuutta ja yhdenvertaisuutta sekä ihmisten tasa-arvoisuutta kunnioittaakseen Pride-teemapaidolla." TPS tekee Liiga-historiaa Pride-pelipaidoilla - HC TPS.

Onko mielestäsi TPS:n jääkiekko-ottelu oikea paikka tällaiselle teemalle ja lisääkö Seuran suosiota tulevan viikonlopun teema ja politikointi? Onko mielestäsi tasapuolista kohtelua?

Totta, ei ole kyllä tasapuolista kohtelua. Tasapuolisuuden vuoksi Tepsin pitäisi pelata myös kunnioittaakseen suvaitsemattomuutta, syrjintää ja epätasa-arvoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös