Juu, kyllä tuo 200 ja 175 kiloa ovat aivan eri asia vaikkei sitä uskoisi sivustakatsojan silmin. Paljon riippuu myös tyylistä, asennosta ja penkistä tuo 200 kilon repäisy.
Tuosta kukkakeppi jutusta tuli mieleen eräs merillä tapahtunut tyrmäys. Olin aikoinani muutaman vuoden villin linjan laivoissa matruusina, ja pursimiehet yleensä ovat joko helvetin pitkiä tai lyhyitä. No tässä kyseisessä paatissa pursimies oli pieni ja kuikelo hädin tuskin 170 senttinen saatikka 70 kiloinen. Miehistön keskuudessa liikkui juttua että tämä kaveri olisi kellistänyt pari kaksimetristä elvistelijää jossain Karibialla kapakkatappelun yhteydessä. Kaveri oli koko ikänsä tehnyt raskasta hommaa, muttei pahemmin ollut urheillut. Minä en tätä uskonut, ja kerran menin päätäni kyseiselle herralle aukomaan. Itse olen 198 cm pitkä ja painoa oli silloin tuo 130 kiloa. Lisäksi olen paininut ja nyrkkeillyt sekä harrastanut voimailua.
Menin ylimielisesti muka valittamaan jostain asiasta ja siis aukomaan päätäni. Hän siinä karjui että saatanan peltojussi mene helvettiin siitä. No, tartun heppua rinnuksista, mutta siinä samassa silmäkulmaani kilahtaa vasen suora. Toinen samanlainen, ja vielä mojova potku vatsan tienoille. Minua herätellään sitten messissä ja tämä kuikelo tulee viereeni ja sanoo:
- On miul isommat miehetki turpaansa soittanu ja kääpiöks haukkunu, mut jos sie kerran viel kosket minuu, ni mie vetelen sinu pallit irti!
Tämän jälkeen ei ole tullut haukuttua lyhyitä ihmisiä kääpiöksi eikä liiemmälti ole kukkakepeille päätä tullut auottua.