Miten rauta nousee? Entä cooper? Käsi sydämelle ja totuus esiin!

  • 107 073
  • 565

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ikää on toi 16 ja ½ vuotta... 177/65

Cooper: Meni kesän alussa 2800,kesän lopussa ja kauden päätyttyä olisin pysytynyt juokseen varmaan ton 2900.

Penkki:62 ½ Aika hikinen tulos,pääpaino on salilla käymisessä
enemmän jaloissa.

Leaut:10-16 Ennätys toi 16,tässä kunnossa kenties toi 10.

Jalkaprässi:Sarjapainot 100:sen kieppeillä((plus kelkka,painoa en tiedä (10x3)) maksimia en koskaan koettanu.

Pitää olla justiin sairas,kun olisi hirveä innostus käydä salilla ja
lenkkeillä
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
tyytyväinen kestävyys/voima suhteeseen

187/75 19vuotta

Penkki: 90kg (omapaino 12kertaa)

Kyykkyä en ole kokeillut maksimilla, sarjoja 6-8 pitkiä, 70-80kg:lla

Maastavetoon pätee sama: 50-70kg:lla, selkää varoen

Leukoja : 18 tänään (vastaotteella)

Cooper, syksyllä 3010

Harrastukset Salibandy, Punttis ja vähänaikaa sitten lopettettu kickboxing.

Saliatreenaan tasaisesti kaikkia lihaksia. Penkki tulos olisi mielestäni helpposaada ylös jos olisi kiinnostunut, mutta penkkitulos on jotenki turhaa pätemistä. Itseäni raivostuttaa salilla käyvät "mukaisot" nuoret miehet jotka treenaavat vain rintaa ja hauista. :/
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
Vaihteeksí huonokuntoinen

Pituus/Paino: 175/78

Cooper: Tässä lajissa ylivoimaisesti paskin, maksimi 10 reenauskerran jälkeen ehkä 2000 (tosin ei inspaa toi juoksu yhtään, yleensä lopetan siinä kilsan kohdalla). Tällä hetkellä 1600-1800.

Leuat: Joskus meni 2, nyt 0.

Penkki: Kylmiltäni nostin pari kuukautta sitten 50, täytyis taas alkaa treenaamaan. 2-3 kuukauden säännöllisen reenin jälkeen uskallan väittää että 70-85 voisi jopa nousta.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Ikä:17

Pituus:170 cm

Paino:60 kg

Cooper:3050

Leukoja:8

Penkki:43kg

Voimapuolta pitäisi siis kehittää ja rutkasti... *tähän hymiö*
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai se on pakko vastata, kun tämäkin ketju aina täällä tasaisesti kummittelee.

Maksimeja tulee harvoin vedettyä, silloin jos joskus kavereita on salilla mukana. Kyykkyä esimerkiksi on kokeiltu riittämiin futisjengin sessioissa.

Cooper: Intin lopussa (kesällä 2001) 3100, nyt menisi kyllä luultavasti hieman enemmän.
Ikä: 22
Pituus/Paino:185/84
Penkki: 105
Leuat: n. 10
Kyykky: 150

Päälajina ollut futis pikkukersasta tähän päivään asti. Pienempänä myös kiekkoa tuli pelattua, nykyään vain ulkojäillä.
Futistreenien lisäksi punttisalilla tulee käytyä 2-3 kertaa viikossa, lisäksi sulkapalloa, säkinhakkaamista ym.

Siinä Ikerin liikuntapuoli pähkinänkuoressa.
 

tiikeri

Jäsen
Ikä: 20
Pituus: 185
Paino: 83
Penkki: 90-100 (karkea arvio)
Leuka: 5-10 (riippuen päivästä)

Mistään cooperin tuloksista ei ole aavistustakaan, mutta tuskin menisi edes kahtatonnia. Olen helvetin huono juoksemaan. Punnerruksia menee joku 30 kpl.

Pitää tässä vissiin alkaa taas treenaamaan kunnolla.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
neuvoja saliguruilta?

Ensiksi nämä pakolliset:

Harrastuksestani johtuen olen keskimäärin kerran/kahdesti vuodessa (yleensä ainakin keväällä, mutta monesti myös syksyllä) todella hyvässä kunnossa. Valitettavasti tulokset eivät pysy samalla tasolla läpi vuoden, vaan tippuvat jonkin verran ns. välikausina, vaikka treenaan säännöllisesti (n. 3krt. viikossa) silloinkin.

Pituus: 185cm
Paino: vaihtelee turhan rajusti; silloin kun kunnossa - siis pari kertaa vuodessa - lähempänä 80kg, silloin kuin pitkä 'tauko' takana, lähempänä 90kg. Alla olevat tulokset, silloin kun olen kunnossa:
Cooper: luokkaa 3300 (arvio. Intissä - vuosia sitten - juoksin 3370m)
Maraton: hiukan päälle 3h
Penkki: 90-100 (vielä en osaa noita muita sali-maksimeita sanoa)

Sitten varsinainen kysymys: Olen aloittanut pari viikkoa sitten lihaskunnon treenaamisen kuntasaliharjoittelulla. Geenipohja on sellainen, että lihasmassaa kertyy helposti (joka ei puolestaan ole eduksi harrastamassani lajissa), joten minun pitää olla tarkkana miten ja minkälaisilla painoilla/sarjoilla suorituksia teen, jotta treeni parantaisi kestävyysvoiman saantia. Tiedän kyllä, että myös ruokavaliolla on suuri merkitys tähän, mutta niin totista treenaaminen ei minulle ole, että alkaisin sen kanssa kikkailemaan...

Ongelma: Olen kuullut/lukenut kahdenlaistakin tietoa, mikä olisi esimerkiksi oikea toisto- ja painomäärä (suhteessa maksimiarvoihin)) kestävyysvoiman parantamiseksi. Toiset puhuvat 12-15 toistosta, toiset <30 toistosta? Mikähän tässä on lopullinen totuus vai onko sellaista edes?

Muutenkin kaikki vinkit ovat tervetulleita tällaiseen 'omituiseen' lajiharjoitteluun, jolla haetaan kestävyysvoiman arvojen parantumista (saavat ne maksimiarvotkin toki parantua, heh), välttäen liian lihasmassan kasvamista. Löytyykö täältä vinkkejä?
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Futaajan kunto 3kk:n reenin jälkeen. Aerobista, nopeusvoimaa ja maksimivoimaa reenattu 1.jakso lähes kokonaan.

Pituus/Paino 181cm ja 84kg

Penkki - Eipä juuri harjoiteta, sellanen 70kg
Kyykky - Viime viikolla maksimi 150kg, kolme kertaa alas ja kaksi ylös...
Leuanveto - Hyvänä päivänä 5
Cooper - Heittämällä yli 3000m
Etureidet - Painot loppui kesken, 70kg monia kertoja.
Takareidet - 50kg
30m juoksu merkistä - n.4,2s

Jalat on iskussa, yläkroppa ja pää ei.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
kiireinen opiskelija 26v.

183cm/102 kg

penkistä ennätys 115kg kaksi kertaa

kyykystä enari taitaa olla joku 160, prässissä nyt menee parhaillaan kolmattasataa.

cooper-enari 2400

leukoja 5-7

tanskalaista bisseä, viiniä, vodkaa, tequilaa - järkyttäviä määriä. seuraavana päivänä turha edes haaveilla puntista.
 

tsei_tsei

Jäsen
Jahas.

Pituus: 189,5 cm
Paino: 105 kg

Penkistä lupaan 40kg nostaa.
Cooperissa on joskus mennyt reilu 2800 m. Nyt tekee 2500 m tiukkaa.

Kuinkas isot pippelit pojilla on?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitat: 180/60 (noin)

Penkistä: Jaa-a, eipä ole tultu kokeiltua. Tuskin paljoa.

Kyykky: Hmm, 10 kiloa on suurin määrä jonka olen tainnu nostaa (kissa)... Kai sitä enemmänkin menisi, ehkä.

Leuanveto: Tästäkin onkin aikaa kun viimeeksi, kai niitä muutamia menisi.

Cooper: Tuostakin on aikaa kun viimeeksi juoksin (ylä-asteella) ja silloin taisi tulla tulokseksi n. 2500. Sitä en sitten tiedä miten olisi nykyään.


Joo, en ole järin urheilullinen tapaus. =)
 

vanha herra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz
Tilastoja

Pituus: 198 cm

Paino: 115 kg

Cooper: Aktiiviurheiluvuosina (nyrkkeily, paini, jääkiekko) tuli kiskottua 3100, intissä noin 3000. Näistä lajeista lätkää pelasin junnuna, ja nuorten pronssia painissa, nyrkkeily ei ollut edes seurapohjalta.

Kyykky: Aikoinaan meni reippasti yli 200, nykyjään en tiedä, ehkä 150.

Leuat: Joskus 25, nyt tod.näk. 1-5

Penkki: Edelleenkin aktiiviurheiluvuosina n. 200 kg, nyt 120-130

Huonoksipa on kunto mennyt, ei tosin ole aikaa treenaillakaan. Asiaa ei helpota se että poltan (en tosin ketjussa)
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti TBK 14.6.2003
Kaipa sitten minäkin pistän omani.

179/85

-penkki tällä hetkellä ehkä joku 100-110, ei ole tullut puoleenvuoteen enkkoja kokeiltua. Joskus oli 130 ja hyvänä päivänä nostan äärettömästi.

-maasta nousee 190 ja kyykystä n. 170 (selkä ja polvi vittuillut jo muutaman vuoden, joten kyykkäys päivät on jäänyt vähemmälle.)
Päivitetään:
179/90

-penkki 135

-maasta 210 (sain vinkkejä tekniikkaan ja heti kulkee paremmin, selkäkään ei enään niin paljoa vittuile)

-kyykky ei ole varmaan muuttunut miksikään. 155kg x tiukka 5. (polvet vieläkin paskana)
 

Knight Hawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kai se on pakko minunkin jatkaa "piliä" ...

Jotain tämäntasoista saana aikaan..
177 cm/89 kg

-penkki 100 kg, jos on hyvä päivä; maksimin haku on turhaa yleensä

-leukoja vedän +15, vasemmalla jopa saatan saada itseni ylös kerran

-ylätalja - vain pienillä painoilla nopeita sarjoja

-cooperi aikanaan armeijassa 3200 - nykyisin ei anna polvi periksi juosta pitkiä matkoja - luulisin, että jos oikein yrittäisi niin menisi +2800

-maratoni ... juh .. ei kiitos. Kuten monet ovat todenneet niin on helpompiakin tapoja tappaa itsensä.

-Muuten menee höntsäilymielessä jääkiekko ja salibandy todellisissa alasarjoissa; positiivisena piirteenä sanottakoon, että aina olen yhdessä asiassa joukkuueen paras jäähypenkillä istumisessa sekä tuomarille suun soittamisessa.

j.k. ... kaikille tiedoksi sitten, että salibandyssä "kevytkin" laitataklaus aiheuttaa ulosajon. Ei voi olla minun vikani, että kun ns. "mickey mouse" jouksee päin ja leviää itse kuin jokisen eväät niin mitä helkattia varten minä menen istumaan. Makukysymys sanon ma ...

j.k.k. ..niin ne jalat - kun ei voi juosta pitkiä matkoja niin apparan "loivat" mäet ovat tulleet intervalliharjoittelun kautta hyvin tutuiksi (asenteella "oksentaen hyvä olo")
 
Viimeksi muokattu:

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Penkiltä nostin 17-vuotiaana (paino silloin n. 65, pituus 182) 45 kg. Muutaman kuukauden säännöllisen treenin jälkeen nousi 88 kg. Tämä lähes 25 vuotta sitten. Sen jälkeen en rautaan ole koskenut. Veikkaan, että 60 kg on siinä ja siinä tänä päivänä. Tällä hetkellä paino on 74 kg. Leukaa vedän tasan viisi kertaa.

Säännöllisenä liikunnan harrastajana (kilpatennis, hiihto, lenkkeily ja kaukalopallo) lupaan juosta Cooperissa kevyesti 3000 m.

Maratonin olen lönkötellyt pariin otteeseen, 4.36 on ennätys. Satanen meni aikoinaan 11.7 ja 400 m runsaat kymmenen vuotta sitten 55.87 lajia yhtään treenaamatta. Aiemminkin olen päässyt alle minuutin. Kyseisessä juoksussa konsernimme mestaruuskisoissa vauhdinjako meni nappiin; puoleentoista tuntiin en tehnyt suorituksen jälkeen muuta kuin makasin (puoli)kuolleena stadionin nurmella.
 

Markog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Tämä on ehdottomasti paras (huvittavin?) ketju jatkoajassa.

Varsinkin jos vertaa omia tuloksiaan näiden luuviulujen tuloksiin. Käsittämätöntä että ihminen voi saada ilmaan enemmän painoja kuin itse painaa.
Paljon en ole urheilua harrastanut, nyrkkeilyä nuorempana, ja jo silloin tulokset oli samaa luokkaa eli omaa painoa enemmän kuin nostettavia painoja.
Lisähuomautuksena voi sanoa että jokainen kilo on silkkaa lihasta... eikun terästä.

Vital statistics:
Ikä 31 v
Pituus 188 cm
Paino 130 kg (tiukkaa lihaa)
Penkki 100 kg on jo ihme
Jalkakyykky 100 kg vaatii jo jumalallista väliintuloa (divine intervention)
Cooper 1,5 vuotta sitten juoksin (shakki)kerhon 9-ottelussa 1500 m 10.20 joten taitaa se 2k olla liikaa, mutta lupaan sentään juosta koko 12 minsaa. Jos saa vetää pari norttia välissä.

Kuka on sanonut että shakkia ja roolipelejä ja tietokonepelejä harrastava nörtti ei voi olla urheilullinen. Määhän olen elävä todiste siitä.

Ja sitten ihan vakavasti, täältä kun lukee näitä ihmisten urheilusuorituksia käy taas mielessä että voi jumageggu, eikös olis hienoo jos ei polttais tupakkaa ja eikä söis liikaa ja pystyis edes joskus piekseen kaverin sulkiksessa.
Kiva olis olla terveen ihmisen kokonen ja näkönen, ja tuntunen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Markog

Kiva olis olla terveen ihmisen kokonen ja näkönen, ja tuntunen.
Niin minustakin. Kaikkea ei kuitenkaan voi saada, sellaista se on.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Mitat: 186/72-78 (riippuen lähinnä edellisviikkoina syödystä ravinnon määrästä), ikä 24

Cooper: Viimeksi juoksin kai kymmenisen vuotta sitten ja silloin meni 3300. Nykykunnolla luultavasti 3000 tekisi aika pirun tiukkaa.

Penkki: 50 kylmiltään meni nelisen vuotta sitten kun kokeilin, ei oikeastaan edes kiinnosta, niinkuin ei muukaan painonnosto. Leukoja sain ensimmäisen kerran ylipäätään vedettyä yläasteella, viiteen taisi jäädä ennätys.

Jaloissa oli joskus kovasti paljon voimaa, pienenä muistelisin potkisjengistäni selvästi eniten vääntäneeni jotain painoja jollain laitteella johonkin suuntaan. Toisaalta potkutekniikassa oli sitten varmaan jotain vikaa, kun ei sitä palloa saanut millään edes pikkukentällä vastustajan puolelle maalipotkusta lentämään.

Potkiksen lisäksi harrastuksiin on aikanaan kuulunut aktiivinen pihalätkiminen, koripallo ja satunnainen sähly. Vieläkin pelailisin jos vaan sopiva porukka sattuisi eteen.
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
Ta-da-daa!

Kai se on pakko kuluttaa tätä tylsää työpäivää ja uhota täälläkin.

Tässä näitä omia faktojani.

Harrastukset: Lätkä, salibandy, tennis, kuntosali, vesijetteily
Mitat: 187/93
Ikä: 25

Cooperin testissä juoksin intissä (tykäri :=) 3250 metriä. Silloin kyllä painoin vajaa kymmenen kiloa vähemmän. Veikkaisin, että edelleen menee kyllä 3000 metriä. Ja ennen inttiä mulla oli lukion jälkeen pari kuukautta luppoaikaa, jolloin treenasin kahdesti päivässä...

Penkistä nousee 100 kg milloin vain. Ennätys on 110 kg. Penkkiä tulee treenattua aika vähän, mikä johtuu siitä, että yleensä kaikki "spedet" kysyy just tota penkkitulosta, jos jossain tilanteessa mainitsee käyvänsä junttisalilla silloin tällöin.

Jalkavoimia en osaa muuttaa nyt kiloiksi. Tässä kauden aikana pystyy aika vähän treenaamaan koipia.

ps. ja noista harrastuksista vielä... lätkää tulee pelattua enää kavereiden seurassa (Käpylän tekojää, Ogeli, Brahe). Salibandyä tulee jäähdyteltyä nykyisin 2.divarissa. Ja tennistä mä pelaan ainoastaan kesäisin. Oikeastaan ainut sellainen 3-4 kertaa viikossa tapahtuva urheiluharrastus on toi kuntosali. Jee jee, näillä mennään...
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänne eksyin selailemaan vanhoja ketjuja ja ajattelin nyt omatkin tulokset tänne laittaa.

Pituus: 175 cm
Paino: n.65 kg

Penkki: maksimi ehkä n. 80kg
Leuat: n. 20
100m 12.5
Cooper: vajaa 3000
Kädenväännössä: Kova ;)

Liikun kohtuu paljon ihan vaan omaksi iloksi. Salilla käyn jollain tapaa säännöllisesti. Tosin nyt on taas ollut taukoa. Tärkein tavoite on pitää ittensä terveessä ja kohtuullisessa kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös