Tim Callahan
Jäsen
Tämähän on "taikatemppu" tietenkin. Kuori tulee vaihtumaan avausvaiheessa ja siinnä on tulokset. Nämä mentalistit ym. Dynamot on ihan kusetusta. Taitavia heppuja, mutta eihän näissä mitään sen kummalisempaa ole.
P.S Ohessa Brownin yksi mielenkiintoinen manipulointitemppu. Kuva on huonolaatuinen, mutta temppu mielenkiintoinen. Derren arvaa, mitä hänen "uhrinsa" haluaa ostaa kaverillensa syntymäpäivälahjaksi. Itse asiassa hän manipuloi kaverin uskomaan, että hän haluaa ostaa BMX-pyörän. Huomatkaa huoneen kalustus: paljon ympyröitä ja pyöriviä renkaita, Derren käyttää paljon sanoja kuten Box, (BMX), Buy gifts (bike), recycle, by creating (bike) , pumped up, being exited (BMX), jne). Lisäksi hän koskettelee uhriaan useasti ja "ankkuroi" hänen päähänsä näitä sanoja ja mielikuvia.
Sen lisäksi, että kuvauksesi tempusta on vähän virheellinen, en henkilökohtaisesti usko Derrenin tehneen temppua siten kuin hän väitti sen toteuttaneensa...
Kysymys: keksitkö esim. tuohon The Heistiin * jotain muuta selitystä, kuin se, mitä meille näytetään? Tuossa tuskin on kyse palkatuista näyttelijöistä, vaan kyllä ne ihan tavallisia ihmisiä olivat, joita ohjelmassa mukana oli. Itse olen lukenut Guardianin paperiversiosta joskus jutun, jossa haastateltiin paria näistä "koekaniineista".
Noora Karmalla kuusi tulosta oikein, HIFK-Jokerit 0-0 tatuoituna miehen käteen!
6 tulosta oikein! Uskotteko kotona?
Iltalehti kirjoitti:- Kaikki luulevat, että tatuointi on feikki. Ei ole, Karma sanoi.
Näyttää tuo tatuoinnin 0-0 juuri siltä, että se on äkkiä töherretty tussilla tatuoinin keskelle. Veikkaanpa, että tuossa kohdassa on aiemminkin ollut "tatuioituna" jotain muita "todisteita" ja tulee myös olemaan.
...
Ennustan, ettei kirjekuorta vaihdeta, eikä kukaan ole hipelöinyt - eikä tule hipelöimään boksia millään tapaa ja silti oikeat vastaukset sisältävä ennustuslappu noukitaan ihan oikeasti alkuperäisestä kirjekuoresta ja itse lapusta löytyy ennen kirjekuoreen sulkemista siihen lyödyt alkuperäiset nimmarit. Nti karman ei itseasiassa tarvitse koskea koko kirjekuoreen tai ennustuslappuun missään vaiheessa. Ja kaikki kohteet menevät muuten oikein.
Annetaan tälle toteutustavalle vaikkapa 66%.
Vinkkinä voin antaa, että menneinä vuosikymmeninä tämä temppu ei välttämättä olisi uponnut niin hyvin kuin mitä se nyt tulee toimimaan (sikäli kun temppu on niin hyvä kuin se parhaimmillaan voi olla).
HP
En katsonut temppua, mutta en ymmärrä sitä. Mitä järkeä siinä on, jos matsin jälkeen joku kiipee katossa viemään oikeat vastaukset. Miksi tällaisia temppuja edes järjestetään? Eivät naurata ainakaan itseäni. Ehkä en kuulu oikeaan kohderyhmään.